تشخیص بانک از روی شماره کارت به صورت آنلاین

آموزش ۴ روش تشخیص بانک از روی شماره کارت به صورت آنلاین

تقریبا همگی ما کارت عابر بانک داریم و از آن استفاده می کنیم. می دانیم که شماره کارت و شماره حساب افراد با یکدیگر متفاوت است. این شماره کارت نمایانگر نوع بانک و اطلاعات فرد مالک کارت است. ممکن است بخواهید از روی شماره کارت، نوع بانک را بدانید. امروز در انزل وب به آموزش روش تشخیص بانک از روی شماره کارت به صورت آنلاین می پردازیم.

نحوه تشخیص و فهمیدن بانک از روی شماره کارت

How To Find Bank from Credit Card Number

برای فهمیدن نوع بانک از روی شماره کارت، چند روش آنلاین و راحت وجود دارد. شما می توانید با توجه به راحتی خودتان یک روش را انتخاب کنید. کارت های عابربانک به یک حساب بانکی متصل هستند و برای شناسایی بانک و کارت باید شماره ۱۶ رقمی درج شده روی کارت را در اختیار داشته باشید.

شناسایی بانک از روی شماره کارت

ابتدا بگذارید قسمت های مختلف کارت را برای شما شرح دهیم تا آشنایی بیشتری با آن پیدا کنید.

شماره کارت از چپ به راست خوانده می شود. ۶ رقم اول نوع بانک را مشخص می کند. ۲ رقم بعدی نوع کارت را مشخص می کند. ۷ رقم بعدی شماره سریال کارت را و رقم آخر به عنوان رقم کنترلی و خطاهای تصادفی استفاده می شود.

نام بانک از روی شماره کارت

شاید برای شما سوال به وجود بیاید که به دلیل شناسایی نوع بانک از ۶ شماره اول کارت باید، شناسه بانک های مختلف را حفظ کنید اما چنین نیست. ابزار های آنلاین و اپلیکیشن هایی هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. فقط لازم است ۶ شماره اول را در لینک مشخص شده تایپ کنید تا نوع کارت بانکی برای شما تعیین شود. یکی از این ابزارهای آنلاین سایت کیت ست است.

تشخیص نوع بانک از روی شماره کارت با سرویس کیت ست

برای استفاده از سایت کیت ست، روش ساده ای در اختیارتان هست. در ابزار تشخیص جدیدترین پیش شماره کارت های بانکی با دو قسمت پیدا کردن نام بانک بر اساس شماره کارت و پیدا کرد شماره بانک مواجه هستید.

شناسایی بانک از روی شماره کارت

اگر قصد دارید نام بانک بر اساس شماره کارت را بیابید. تب مورد نظر را انتخاب می کنید، شش رقم اول کارت را وارد و دکمه جستجو را می زنید. اما اگر روش دیگر را می خواهید، تب پیدا کردن شماره کارت بانک را می زنید. در منوی باز شده، بانک مورد نظر را انتخاب می کنید سپس دکمه جستجو را می زنید. شش رقم اول بانک مورد نظر به شما نشان داده می شوند که می توانید با کلیک روی دکمه کپی، آن را کپی کنید.

پیش شماره کارت های بانکی

اما اگر فرصت بررسی سایت ها و اپلیکیشن ها را ندارید می توانید جدول پیش شماره کارت های بانکی را دراختیار داشته باشید و هروقت نیاز داشتید از آن استفاده کنید. ما این جدول را در اختیار شما خواهیم گذاشت اما ابتدا به نکته ای برای یافتن پیش شماره کارت بانک آینده، رسالت، تجارت، شهر، ملت، ملی و … می پردازیم.

هنگام SMS کردن شماره کارت حواستان باشد که کیبوردتان انگلیسی باشد. اکثر ما کیبورد فارسی داریم و وقتی شماره کارت را برای کسی می فرستیم از راست به چپ می فرستیم در حالی که شماره کارت از چپ به راست خوانده می شود و در این صورت شناسایی شماره کارت برای فرد بسیار دشوار می شود و برای اپلیکیشن غیر ممکن می شود. پس بهتر است ۶ شماره اول کارت و شناسه نوع بانک را بشناسید تا به مشکلی بر نخورید.

برای فهمیدن پیش شماره کارت بانک تجارت ، شهر ، ملت و… به جدول زیر دقت کنید:

نام بانک از روی شماره کارت

 نحوه تشخیص و فهمیدن بانک از روی شماره کارت

استعلام شماره کارت بانکی با بخش کارت به کارت آپ

اما شما احتمالا اپلیکیشن آپ را در اختیار دارید یا قصد نصب کردن آن را دارید. همان طور که می دانید در این اپلیکیشن می توانید مبلغی را کارت به کارت کنید یا با استفاده از کارت بانکی شارژ بخرید یا موجودی بگیرید.

در این اپلیکیشن، هنگامی که شما ۴ شماره اول کارت بانکی مبدا یا کارت بانکی مقصد را وارد می کنید لوگوی نوع بانک کارت شما و مقصد را نشان می دهد. برای این کار باید اپلیکیشن را دانلود کنید سپس آن را باز کنید. روی گزینه کارت به کارت کلیک کنید. سپس در بخش کارت مبدا شماره کارت خود را بزنید. بعد از زدن ۴ شماره اول، لوگوی بانک شما نمایش داده می شود.

استعلام شماره کارت بانکی با بخش کارت به کارت آپ

در بخش کارت مقصد، شماره کارت مقصد را بزنید و بعد از زدن ۴ شماره اول، لوگوی بانک مقصد نمایش داده می شود. هم اکنون در اپلیکیشن آپ، سرویس انتقال وجه از مبدا بانک‌های کارآفرین، نور، توسعه صادرات، ملی، کشاورزی، سپه، شهر، انصار، اقتصاد نوین، حکمت ایرانیان، دی، سرمایه، ایران زمین، توسعه تعاون، آینده، پست بانک، گردشگری، صنعت و معدن، رسالت، سامان، کوثر، خاورمیانه، مهر اقتصاد، قوامین، پارسیان، تجارت و پاسارگاد به مقصد تمامی بانک‌ های عضو شبکه شتاب امکان‌ پذیر است.

تشخیص نوع بانک از طریق درگاه های خرید اینترنتی

روش دیگر استعلام شماره کارت بانکی از درگاه های پرداخت اینترنتی سرویس های معتبر نظیر سرویس ایرانسل برای خرید شارژ است. هنگامی که شماره کارت بانکی خود را وارد می کنید، درگاه پرداختی نوع بانک شما را معین می کند.

تشخیص نوع بانک از طریق درگاه های خرید اینترنتی

به طور مثال برای این کار به فروشگاه اینترنتی ایرانسل بروید. نوع سیم کارت، شماره موبایل، مبلغ شارژ و ایمیل را تکمیل کنید سپس روی انتخاب بانک کلیک کنید. هم اکنون درگاه های بانک ملی، بانک ملت، بانک پارسیان، بانک سامان و درگاه پرداختی آپ وجود دارد. وقتی یکی از این درگاه ها را انتخاب کنید، با تایپ کردن شماره کارت خود، لوگوی بانک شما در کنار شماره کارت نمایان می شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای پیدا کردن نوع بانک از روی پیش شماره کارت بانکی به شما معرفی کردیم. همان طور که مشاهده کردید تشخیص نام بانک از روی شماره کارت راحت است. شما از چه روشی برای مشخص شدن بانک از روی شماره کارت استفاده می کنید؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه تشخیص نوع بانک از روی شماره کارت را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید. همین طور می توانید این مطب را با سایر دوستان خود که به دنبال دانستن آن که پیش شماره کارت مربوط به کدام بانک است هستند به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
بررسی و معرفی روش های انتقال وجه در داخل کشور
آموزش 5 روش تبدیل شماره کارت یا حساب و دریافت شماره شبا بانک
آموزش ۵ روش تبدیل شماره کارت یا حساب و دریافت شماره شبا بانک
دانلود 9 تا از کاربردی و بهترین برنامه های پرداخت بانکی اندروید و آیفون
دانلود ۹ تا از کاربردی و بهترین برنامه های پرداخت بانکی اندروید و آیفون
آموزش 15 روش حل مشکل رایج برنامه آپ
آموزش ۱۵ روش حل مشکل رایج برنامه آپ

نظرات