آموزش 10 روش حل مشکل پخش نشدن تصویر و بهم ریختن رنگ آن در KM Player

۱۰ روش حل مشکل پخش نشدن تصویر و بهم ریختن رنگ آن در KM Player

نرم افزار KM Player یک ابزار محبوب برای پخش فایل های ویدیویی در فرمت های مختلف است. اما مانند نرم افزار های دیگر ممکن است دارای باگ نرم افزاری باشد و برای تصویر در KM Player مشکل ایجاد شود. امروز در انزل وب به ۵ روش حل مشکل پخش نشدن تصویر و بهم ریختن رنگ آن در KM Player می پردازیم.

رفع مشکل نیامدن و نداشتن تصویر فیلم در KMPlayer

Fixing Black Screen Problem in KMPlayer

با وجود انواع مختلفی از فایل های ویدئویی در دسترس، وقتی یکی را از اینترنت دانلود می کنید، همیشه احتمال وجود مشکل در پخش صحیح آن وجود دارد. بعضی اوقات ممکن است شما بدشانس باشید و یک فایل خراب را هم در هنگام دانلود، دریافت کنید، در این صورت مجبور خواهید بود بار دیگر دانلود کنید یا فایل تصویری را تعمیر کنید. ممکن است بارهای دیگر فایل را دانلود کرده و در پخش ویدیو یا بخش صوتی دچار مشکل شوید.

حل مشکل پخش نشدن تصویر فیلم در KMPlayer

در هنگام پخش نشدن تصویر در KM Player راه حل زیر را انجام دهید:

  1. نرم افزار KM Player را باز کنید.
  2. روی صفحه سیاه راست کلیک کرده و به ترتیب گزینه های زیر را انتخاب کنید: (Video (advanced)>>Video Renderer>>VMR9 Renderless(HQ Subtitles
  3. سپس روی Options و سپس Preferences کلیک کنید.
  4. از منوی سمت چپ گزینه Video Processing را انتخاب کنید.
  5. روی این گزینه کلیک کنید: (Disable With the following conditions to Always Use (strongly Recommended
  6. روی OK کلیک کرده و یک ویدیوی جدید باز کنید.

مشکل سیاه شدن تصویر در KMPlayer

اگر که هنگام پخش ویدیو در KM Player با مشکل صفحه سیاه رو به رو می شوید، روش زیر را پیش بگیرید:

  1. نرم افزار را باز کنید و کلید F2 روی کیبورد را بزنید.
  2. روی گزینه Video Processing کلیک کنید.
  3. در سمت راست بالا، به تب Renderer بروید.
  4. گزینه VMR9 Renderless را انتخاب کنید.
  5. سپس گزینه VMR Renderless setup را بزنید و مورد ۳D texture surfaces را کلیک کنید.
  6. در مرحله بعد گزینه (VMR9 Video scaler – Bicubic A=-0.60 (optional را انتخاب کنید.
  7. سپس دوباره پلیر را باز کنید و روی صفحه راست کلیک کنید.
  8. گزینه Video Advanced و سپس VMR Pixel را بزنید تا مشکل پخش فیلم در KMPlayer حل شود.

مشکل رنگ تصویر در KMPlayer

برای حل مشکل رنگ تصویر در KM Player و رنگ آن باید:

  1. یک فایل ویدیویی را در نرم افزار پخش کنید.
  2. روی تصویر کلیک راست کرده و Options را انتخاب کنید.
  3. در منوی سمت راست گزینه Preferences را بزنید.
  4. سپس در قاب سمت راست گزینه Color Controls را انتخاب کنید.
  5. در پنل سمت راست می توانید از یک تکنیک تصحیح رنگ سخت افزاری یا نرم افزاری استفاده کرده و تیک گزینه Enable را بزنید.
  6. در این قسمت شما همچنین می توانید روشنایی (Brightness)، کنتراست (Contrast)، گاما و حرارت (Hue, Gamma) و غلظت رنگ (Saturation) را مشخص کنید. برای این کار نوار زیر گزینه ها را به طرف چپ یا راست بکشید تا تنظیمات دلخواه انجام شود.
  7. دکمه OK را بزنید.

سیاه سفید شدن تصویر در KMPlayer

برای رفع سیاه و سفید شدن فیلم در KM Player باید:

  1. روی صفحه کلیک راست کنید.
  2. ماوس را روی گزینه (Video (Advanced ببرید.
  3. گزینه VMR/EVR Pixel Shaders را از منو انتخاب کنید
  4. گزینه Grayscale.txt را خواهید دید که تیک خورده است.
  5. از بالای منو گزینه Off را بزنید.

تنظیمات تصویر KMPlayer

یکی از سریع ترین راه ها برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در KMPlayer، رنگ و اندازه تصویر و… در آن، بازگرداندن تنظیمات پیش فرض است. برگرداندن KMPlayer به تنظیمات پیش فرض با روشی سریع و ساده امکان پذیر است.

با تغییر تنظیمات تصویر و برگرداندن به تنظیمات اصلی شما می توانید مشکل پخش فیلم بدون تصویر در کی ام پلیر را حل کنید. توصیه می شود KMPlayer را با تنظیمات پیش فرض استفاده کنید.

KM Player را باز کنید و F2 را فشار دهید تا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. در پایین صفحه سمت چپ، روی دکمه Reset Current Preset کلیک کنید:

مشکل پخش نشدن فیلم در kmplayer

از منوی Preferences خارج شوید و ببینید مشکلاتی نظیر روشن شدن تصویر ، زرد شدن تصویر ، سیاه و سفید شدن فیلم در KMPlayer شما حل شده است.

حل مشکل خراب شدن تصویر در KMPlayer با نصب کدک

تعداد زیادی فایل کدک از قبل کامپایل شده برای حل مشکل اجرا نشدن KM Player وجود دارد. خوشبختانه چند ابزار وجود دارد که اطلاعات مربوط به یک فایل ویدئویی یا صوتی را نمایش داده و کدک های مربوط برای رفع مشکل پخش را دانلود می کند. در ادامه به معرفی این ابزار ها می پردازیم.

حل مشکل پخش نشدن فیلم در KMPlayer با MediaInfo

MediaInfo یکی از بهترین ابزارها برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد یک فایل ویدیویی است که می توانید از آن استفاده کنید. یک نمایشگر اصلی با دکمه های مفید وجود دارد که کدک های مورد نیاز برای پخش پرونده را شناسایی می کند و کلیک کردن بر روی یک دکمه شما را برای بارگیری به وب سایت کدک مربوط می برد. گاهی اوقات یک نرم افزار پخش ویدیو یا فایل صوتی نیز به عنوان گزینه اضافی ارائه می شود.تنظیمات رنگ kmplayer

MediaInfo برای Setup Installer یا نصب کننده ویندوزی و نسخه های پرتابل آن نیز موجود است. همچنین یک ابزار مفید دیگری به نام MediaTab وجود دارد که اطلاعات را از MediaInfo می گیرد و آن را در یک برگه جداگانه نمایش می دهد. MediaInfo با کلیه نسخه های ویندوز ۹۵ تا ۸ سازگار است.

حل مشکل تصویر KM Player با Video Inspector

Video Inspector یک ابزار مفید برای پیدا کردن کدک های مورد نیاز برای فرمت های AVI, MKV, MPEG و مشکل نشان ندادن تصویر در KMPlayer است. این ابزار از MP4, WMV, FLV پشتیبانی نمی کند. وقتی یک فایل ویدیویی را پخش می کنید، Video Insepctor مشخصات صوتی و تصویری فایل را نشان می دهد. سپس کدک های مورد نیاز فایل را برای شما نشان داده و با کلیک بر روی دکمه Download آن ها را دانلود می کنید. اگر کدک برای پخش آن موجود نباشید روی اطلاعات خط قرمزی کشیده می شود.

تصویر در kmplayer

نسخه های پرتابل یا نصب شونده در دسترس هستند، فقط مطمئن شوید که قصد دارید نسخه Lite که شامل تبلیغات مخرب نیست دانلود کنید.

حل مشکل نداشتن تصویر در KMPlayer با Codec Installer

Codec Installer می تواند فایل های ویدیویی با فرمت AVI، MPEG، WMV و MP4 را تشخیص دهد اما هیچ پشتیبانی برای MKV ندارد که بدیهی است چون خیلی از فایل ها با این فرمت هستند این یک مشکل برای ابزار است. اگر کدکی نیاز داشته باشید و نمی توانید یکی از فایل های ویدیویی را باز کنید، Codec Installer دکمه Download را برای شما گذاشته تا با یک کلیک بتوانید مشکل خود را حل کنید. اگر مشکل قرمز شدن تصویر در KMPlayer یا مشکل زرد شدن تصویر در KM Player شما را اذیت می کند حتما این ابزار را نصب کنید.

مشکل نداشتن تصویر در kmplayer

همچنین حواستان باشد که برای نصب نسخه کامل، هنگام نصب نیاز دارید که به اینترنت وصل باشید.

راه حل برای خراب شدن تصویر در KMPlayer با GSpot

متأسفانه GSpot کمی قدیمی تر از سایرین است زیرا با کدک های فرمت های جدیدتر مانند MKV و HD MP4 مشکل دارد، اما به دلیل ماهیت پرتابل و اطلاعات زیادی که در یک پنجره در اختیار کاربر قرار می دهد، بسیار مفید است.

خراب شدن تصویر در kmplayer

به پنجره وضعیت صوتی و تصویری فایل لود شده خود نگاه کنید و GSpot به شما خواهد گفت که کدک های مورد نیاز نصب شده اند یا نه. اما این ابزار فقط نام کدک را به شما می گوید و برای دانلود باید خودتان اقدام کنید.

پیدا کردن کدک های KMPlayer با AVICodec

AVICodec قادر است فایل های ویدیویی AVI، WMV، RMVB، MPEG و FLV را شناسایی کند، اما از سال ۲۰۰۷ به روز نشده است و نمی تواند کدک های جدید تر را به درستی تشخیص دهد. AVICodec می تواند اطلاعات صد ها فایل پشتیبانی شده را به طور همزمان دریافت کند. با کلیک بر روی کدک فعلی، وضعیت کدک در پایین نشان داده می شود و دکمه های کوچک در پایین در سمت راست به نام Web شما را به وب سایت رسمی می برند تا کدک مورد نیاز را دانلود کنید.

رفع مشکل نیامدن و نداشتن تصویر فیلم در KM Player

کدک ها را می توان از طریق تب Codecs & Filters در بالا سمت چپ فعال یا غیرفعال کرد. این ابزار برای ویندوز های ۲۰۰۰ به بالا سازگار است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به مشکل تصویر در KMPlayer پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید حل خراب شدن تصویر در KMPlayer بسیار آسان است. شما از چه روشی برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در KM Player استفاده می کنید؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تصویری بازگشت به تنظیمات اولیه KMPlayer و PotPlayer
آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات اولیه KMPlayer و PotPlayer
آموزش چرخاندن ویدیو و فیلم در KMplayer، VLC، Media Player ویندوز و مک
آموزش چرخاندن فیلم و ویدیو در KMplayer، VLC، Media Player و.. ویندوز و مک

نظرات