ارسال ایمیل در جیمیل وب و گوشی

آموزش تصویری روش ارسال ایمیل در جیمیل وب و گوشی

اگر کارمند یک شرکت معتبر و یا دانشجوی یک دانشگاه رسمی هستید قطعا از ایمیل استفاده‌های زیادی می‌کنید. یکی از سرویس‌های رایگان که قابلیت ارسال ایمیل را به صورت رایگان به ما می‌دهد جیمیل است. در مطلب امروز طریقه ارسال ایمیل در جیمیل وب و گوشی انزل وب می پردازیم.

نحوه فرستاندن ایمیل با جیمیل (Gmail) گوشی و کامپیوتر

How To Send Email With Gmail on Your Phone And Computer

جیمیل یکی از سرویس‌های رایگان گوگل است که امکانات خوبی را برای ارسال ایمیل در اختیار کاربران قرارد می‌دهد. هر کاربر می‌تواند دو یا چند جیمیل را بطور همزمان داشته باشد. همچنین می‌تواند از طریق مرورگر وب و یا برنامه‌های جانبی مختلف در کامپیوتر یا تلفن همراه وارد اکانت جیمیل خود شود و ایمیل ارسال کند. امروز در انزل وب آموزش تصویری ارسال ایمیل در جیمیل وب و گوشی را خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

آموزش فرستادن ایمیل در جیمیل از طریق کامپیوتر

برای ارسال ایمیل در جی میل ابتدا در مرورگر رایانه خود آدرس www.gmail.com را وارد کنید. در صورتی که از قبل وارد شده باشید صندوق ورودی شما باز خواهد شد و در صورتیکه وارد اکانت نشده اید در قسمت login نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

آموزش فرستادن ایمیل در جیمیل

روی دکمه +Compose کلیک کنید. این دکمه در سمت چپ بالای صندوق ورودی Gmail شما است. با این کار پنجره “New Message” در گوشه سمت راست پایین صفحه باز می شود.

آموزش فرستادن ایمیل در جیمیل

در کادر جلوی “Recipients” یا “To” کلیک کنید و آدرس ایمیل شخص گیرنده را وارد کنید. برای افزودن چندین آدرس ایمیل، اولین آدرس ایمیل را تایپ کنید، Tab ↹ را فشار داده و آدرس های ایمیل دیگر را وارد کنید. اگر می‌خواهید از طریق ایمیل، شخصی را CC یا BCC کنید، روی پیوند Cc یا پیوند Bcc در سمت راست قسمت “To”  کلیک کنید، سپس آدرس ایمیل مورد نظر خود را برای CC یا BCC کردن وارد کنید.

ارسال ایمیل در جیمیل

روی قسمت “Subject” کلیک کنید، سپس هر آنچه را که میخواهید موضوع ایمیل باشد، تایپ کنید. معمولا، یک موضوع ایمیل عبارات پیام ایمیل را با چند کلمه توصیف می کند.

ارسال ایمیل در جیمیل

در جعبه متن بزرگ در زیر کادر پ “Subject” ، هر آنچه را برای پیام ایمیل خود در نظر دارید تایپ کنید.

ارسال ایمیل در جیمیل

می‌توانید فرمت متن ایمیل خود را تغییر دهید مثلا تمام یا قسمتی از متن را Bold کنید، برای بعضی از بخش‌ها بولت گذاری کنید و … برای این کار از بخش Formatting پایین پنجره‌ی جیمیل استفاده کنید.

نحوه ارسال فایل از طریق ایمیل

می‌توانید فایل‌هایی را همراه متن ایمیل خود بفرستید. برای ارسال فایل از طریق ایمیل روی دکمه Attachments در پایین پنجره کلیک کنید، سپس فایل‌های مورد نظر خود برای ارسال را انتخاب کرده و روی Open (و یا Choose در MAC) کلیک کنید. برای ارسال عکس می‌توانید علاوه بر روش فوق با کلیک روی نماد تصویر در پایین پنجره‌ی جیمیل مستقیما عکس خود را آپلود کنید.

نحوه ارسال فایل از طریق ایمیل

برای ارسال ایمیل در Gmail روی دکمه “Send” کلیک کنید. این دکمه در سمت چپ پایین پنجره قرار دارد. با این کار ایمیل شما به آدرس یا آدرس‌های مشخص شده ارسال می‌شود.

مراحل ارسال ایمیل در جیمیل

نحوه فرستادن ایمیل در جیمیل با گوشی اندروید ، آیفون و..

جهت فرستادن ایمیل در Gmail اندروید یا آیفون روی آیکن برنامه Gmail، ضربه بزنید. در صورت ورود به سیستم، صندوق ورودی Gmail شما باز خواهد شد.

اگر وارد سیستم نشده اید، حساب خود را انتخاب کرده و / یا آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید تا وارد شوید.

مراحل ارسال ایمیل در جیمیل

روی نماد “Compose” ضربه بزنید. این قسمت در گوشه پایین سمت راست صفحه است. انجام این کار باعث ایجاد یک پنجره پیام جدید می شود.

مراحل ارسال ایمیل در جیمیل

روی کادر نوشتاری “TO” ضربه بزنید، سپس آدرس ایمیل شخصی را که می خواهید ایمیل بفرستید تایپ کنید. اگر می خواهید از CC یا BCC استفاده کنید، روی تصویر  کشویی در سمت راست کادر متن “To” ضربه بزنید، روی Cc یا Bcc ضربه بزنید و آدرس ایمیل مورد نظر خود را تایپ کنید.

آموزش ارسال و دریافت ایمیل

روی کادر متن “Subject” ضربه بزنید، سپس موضوع مورد نظر خود را وارد کنید.به طور کلی، یک موضوع خلاصه متن ایمیل را با چند کلمه بیان می کند.

آموزش ارسال و دریافت ایمیل

روی کادر نوشتاری “Compose email” ضربه بزنید، سپس هر آنچه را که می خواهید در ایمیل خود داشته باشید، تایپ کنید.

آموزش ارسال و دریافت ایمیل

اگر می خواهید یک فایل یا عکس در ایمیل خود قرار دهید ، موارد زیر را انجام دهید:

برای ارسال فایل با جیمیل در بالای صفحه روی تصویر سنجاق ضربه بزنید. روی Camera roll (آیفون) یا Attach file (اندورید) ضربه بزنید. عکس یا پرونده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

طریقه ارسال ایمیل در جیمیل

جهت ارسال ایمیل در جیمیل آیفون یا اندریود بر روی آیکن “Send” که یک نماد به شکل هواپیما کاغذی در گوشه سمت راست بالای صفحه است ضربه بزنید. به همین راحتی ایمیل شما ارسال می شود!

طریقه ارسال ایمیل در جیمیل

نظرات و دیدگاه‌های شما؟

امروز در انزل وب آموزش تصویری روش ارسال ایمیل در جیمیل وب و گوشی بیان شد. امیدواریم مطلب آموزش مراحل ارسال ایمیل در جیمیل برای شما مفید باشد. می‌توانید نظرات و تجربیات خود را در مورد ارسال ایمیل از طریق رایانه و یا گوشی در دیدگاه همین پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دانلود پیوست های ایمیل
ذخیره و دانلود دسته ای فایل و پیوست های ایمیل جیمیل ، یاهو، اوت لوک و..

نظرات