آموزش ۷ روش حل مشکل ارور Windows Script Host در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

یکی از ارور هایی که ممکن است کاربران ویندوز با آن رو به رو شوند، ارور Windows Script Host می باشد. این خطا ممکن است نگران کننده به نظر برسد و کاربران از آن واهمه داشته باشند. اما معمولا فقط نشان دهنده یک مشکل در VBScript می باشد که با استفاده از راه هایی می توان آن را رفع کرد. امروز در انزل وب راه های حل مشکل ارور Windows Script Host را در ویندوز های ۱۰، ۸ و ۷ به شما آموزش خواهیم داد.

رفع ارور اسکریپت Windows Script Host ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Windows Script Host Errors on Windows 10, 8 and 7

ارور Windows Script Host ممکن است منحصر به برنامه خاصی نباشد و در هر کدام از نسخه های ویندوز ظاهر شود. راه هایی که برای رفع این مشکل وجود دارند در اکثر نسخه های ویندوز به صورت مشابه در دسترس هستند و می توانید از آن ها استفاده کنید.

بررسی فایل های سیستمی برای رفع ارور Windows Script Host در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

برای رفع ارور Windows Script Host در ویندوز ۱۰ و.. استارت را باز کرده و در سرچ ویندوز، cmd را جستجو کنید. سپس روی Command Prompt در نتایج راست کلیک کرده و Run as Administrator را بزنید. همینطور می توانید دکمه های Win+X را بزنید و Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

بررسی فایل های سیستمی برای رفع ارور Windows Script Host در ویندوز 10، 8 و 7

سپس دستور sfc /scannow را در پنجره باز شده وارد کرده و اینتر را بزنید.

بررسی فایل های سیستمی برای رفع ارور Windows Script Host در ویندوز 10، 8 و 7

با این کار فایل های سیستمی بررسی می شوند و در صورت نیاز به صورت خودکار ترمیم می شوند.

توجه داشته باشید که قبل از انجام روش هایی که در آن ها باید تغییراتی را در رجیستری خود ایجاد کنید، حتما ابتدا از رجیستری خود بکاپ تهیه کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش رفع خطا ، بکاپ و تعمیر رجیستری آسیب دیده ویندوز را مطالعه نمایید.

حل مشکل Windows Script Host Error با ویرایش کردن رجیستری

دکمه های Win+R را بزنید. در پنجره باز شده regedit را تایپ و اینتر کنید.

Windows Script Host Error حل مشکل با ویرایش کردن رجیستری

حال در پنجره ویرایشگر رجیستری باز شده، به دایرکتوری HKEY_CLASSES_ROOT بروید. روی پوشه .vbs کلیک کنید. در سمت راست پنجره، روی (Default) دابل کلیک کنید. حال مقدار value را روی VBSfile تنظیم کنید.

Windows Script Host Error حل مشکل با ویرایش کردن رجیستری

پنجره را بسته و اکنون دیگر نباید ارور را مشاهده کنید.

ایجاد تغییرات در رجیستری برای رفع مشکل Windows Script Host

مشابه روش قبل رفع ارور Can Not Find Script File، بعد از بکاپ گرفتن از رجیستری وارد ویرایشگر آن شوید. به دایرکتوری HKEY_LOCAL_MACHINE بروید و سپس وارد قسمت SOFTWARE > Microsoft > Windows NT > CurrentVersion > Winlogon شوید.

سپس در قسمت سمت راست پنجره، تمامی فایل هایی که بعد از userinit.exe قرار دارند را حذف کنید. معمولا فایل های wscript.exe و NewVirusRemoval.vbs در آنجا هستند که باید حذف شوند. پنجره را بسته و مشکل را چک کنید.

ایجاد تغییرات در رجیستری برای رفع مشکل Windows Script Host

همچنین در صورت مشاهده ارور Location is Not Available هم مطالعه مطلب آموزش ۶ روش رفع ارور Location is not available در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

فعال و غیر فعال کردن Windows Script Host برای اسکریپت ارور در ویندوز ۷ و..

بعد از بکاپ گیری از رجیستری، وارد ویرایشگر رجیستری شوید و به دایرکتوری HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows Script Host\Settings بروید.

در سمت راست صفحه Enabled را خواهید دید. روی آن دابل کلیک کنید. در قسمت Value Data اگر مقدار ۰ تنظیم شده باشد به معنی غیر فعال بودن است و اگر ۱ باشد، یعنی Windows Script Host فعال است.

فعال و غیر فعال کردن Windows Script Host برای اسکریپت ارور در ویندوز 7 و..

شما باید مقدار آن را روی ۱ تنظیم کنید. OK را بزنید و پنجره را ببندید.

اجرای فرایند Clean Boot جهت رفع اخطار Windows Script Component

جهت رفع خطای اسکریپت دکمه های Win+R را بزنید. دستور msconfig را وارد کرده و اینتر کنید.

اجرای فرایند Clean Boot جهت رفع اخطار Windows Script Component

در تب General گزینه Selective Startup را انتخاب کنید. همینطور مطمئن شوید که Load Startup غیر فعال شده باشد.

اجرای فرایند Clean Boot جهت رفع اخطار Windows Script Component

به تب Services بروید. گزینه Hide All Microsoft Services را فعال کنید. روی Disable All کلیک کنید.

اجرای فرایند Clean Boot جهت رفع اخطار Windows Script Component

حال سیستم را ریستارت کرده و مشکل را چک کنید.

بررسی در حالت Safe Mode ویندوز برای رفع خطای Windows Script Component

  1. ابتدا کامپیوتر خود را در حالت Safe Mode بوت کنید. حال طبق روش های ذکر شده ویرایشگر رجیستری را باز کنید. دکمه های Ctrl+F را بزنید و کلمه nameofthe.vbs را سرچ کنید. با زدن دکمه Find Next به دنبال فایل مذکور در پوشه userint باشید.
  2. بعد از پبدا کردن آن، روی آن دابل کلیک کنید. حال مسیرهایی را می بینید که با کاما جدا شده اند. شما باید در اینجا فایل the vbs file را پیدا کرده و آن را حذف کنید.
  3. توجه داشته باشید که به جز فایل مذکور، چیز دیگری را حذف کنید.
  4. دکمه F3 را روی کیبورد خود بزنید تا ببنید که آیا فایل مشابه دیگری وجود دارد یا خیر. در صورت وجود تمامی آن ها را به روش ذکر شده حذف کنید تا در نهایت با زدن این دکمه نتیجه ای را نبینید.
  5. پنجره ببندید. دکمه Win+E را فشار دهید. vbs را سرچ کرده و فایلی که در پارتیشن ویندوز وجود دارد را هم حذف کنید.
  6. ویندوز را ریستارت کرده و مشکل شما باید رفع شده باشد.

تعمیر ویندوز جهت حل مشکل اسکریپت ارور در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰

در نهایت اگر هنوز مشکل ارور Windows Script Host شما رفع نشد، نیاز به تعمیر ویندوز دارید. دیسک سیستم عامل را بوت کرده و روی Repair Your Copmuter کلیک کنید. پس از ترمیم سیستم عامل، این مشکل باید رفع شده باشد.

تعمیر ویندوز جهت حل مشکل اسکریپت ارور در ویندوز 7، 8 و 10

همچنین اگر ارور Stop Working را هم زیاد مشاهده می کنید، در پایان مطالعه مطلب آموزش ۱۵ روش کاربردی حل مشکل ارور Stop Working در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع ارور Windows Script Component و Windows Script Host را به شما آموزش دادیم. مشکل شما با استفاده از کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه راهنمایی برای حل مشکل ارور Windows Script Host را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات