آموزش ۷ روش قطع کردن و حذف صدای دوربین آیفون

بسیاری از افراد از صدای شاتر دوربین خود راضی نیستند و مخصوصا در اماکن عمومی به دنبال بی صدا و قطع کردن آن هستند. صدای شاتر دوربین حتی در بعضی مواقع می تواند آزاردهنده نیز باشد. شاید در اوایل کار دارندگان گوشی های آیفون قادر به بی صدا کردن صدای دوربین خود نباشند، امروز در انزل وب با آموزش ۷ روش قطع کردن و حذف صدای دوربین آیفون همراه شما هستیم.

نحوه برداشتن و قطع کردن صدای شاتر دوربین آیفون

How to Turn Off Camera Shutter Sound on iPhone

صدای شاتر دوربین به صورت جداگانه و یا در تنظیمات صدای دوربین آیفون قابلیت قظع شدن را ندارد. در مطالب قبل آموزش چگونگی قطع کردن صدای دوربین در اندروید و همچنین روش های غیرفعال کردن اعلان ها در آیفون و اندروید را مطرح کرده بودیم. در این مطلب با ارائه چند ترفند ساده به آموزش حذف صدای دوربین آیفون خواهیم پرداخت.

استفاده از دکمه iPhone Ringer

دکمه Ring/Silent

این دکمه در سمت چپ گوشی قرار دارد. و دارای دوحالت Ring/Silent است. توجه داشته باشید با استفاده از این دکمه تمامی صداها از جمله تماس های دریافتی و اعلان ها نیز قطع می شوند پس بهتر است بعد از اتمام کار با دوربین این دکمه را غیرفعال کنید.

عکاسی با استفاده از دکمه تنظیم صدا

عکاسی با دکمه ولوم در آیفون

شما می توانید برای عکاسی بدون صدای شاتر از دکمه های ولوم (Volume) استفاده کنید اما این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر در هنگام عکاسی برای کم کردن صدا دکمه پایین را فشار دهید برنامه عکاسی به حالت عکاسی پشت سرهم (Burst Mode) می رود ، پس بهتر است قبل از وارد شدن به برنامه و تنظیمات صدای دوربین آیفون ، صدای دستگاه خود را کم کنید.

صدای دستگاه را پایین بیاورید

کم کردن صدا در آیفون

با کم کردن صدای دستگاه از طریق Control Center می تواند  صدای دوربین را قطع کنید. در آیفون X و جدیدتر، از گوشه سمت راست بالای صفحه بکشید و در آیفون ۸ و قدیمی تر از کشیدن پایین صفحه به Control Center دسترسی پیدا کنید.

قطع صدای دوربین آیفون با هندزفری

قطع صدای دوربین آیفون با هندزفری

برای قطع کردن صدای دوربین آیفون بهتر است از هدفون و هندزفری استفاده کنید. در این صورت صدای شاتر دوربین تنها در آن ها قابل شنیدن خواهد بود.

چرا صدای دوربین آیفون قطع نمیشود؟ در حین فیلم برداری عکس بگیرید!

عکاسی در فیلمبرداری آیفون

یکی دیگر از ترفندهای جالب برای قطع صدای شاتر دوربین آیفون ، گرفتن عکس در هنگام فیلمبرداری است. برنامه دوربین را باز کنید و فیلم برداری را شروع کنید. در مرحله بعد با استفاده از دکمه دیافراگم دوربین دایره ای که در سمت چپ نماد مربع قرمز رنگ ویدیو قرار دارد عکاسی کنید.

با آهنگ عکاسی کنید

پخش کننده صوتی را باز کنید و آهنگ های موردعلاقه خود را پلی کنید و سپس به برنامه دوربین رفته و عکاسی کنید. به همین سادگی!

بی صدا کردن دوربین آیفون با عکس های زنده یا Live Photos (آیفون ۶s به بالا)

فعال کردن لایو فوتو

اگر Live Photo را در تنظیمات دوربین آیفون فعال کنید صدای شاتر دوربین آیفون شما قطع می شود. برای فعال کردن این قابلیت طبق دستور  Settings > Camera > Preserve Settings و با حرکت دادن اسلایدر کنار Live Photo به وضعیت روشن/سبز ، آن را به طور دائم فعال کنید.

لایو فوتو

برای خاموش کردن موقت Live Photo در برنامه دوربین ، روی نمادی که در بالای صفحه به شکل سه دایره متمرکز است ضربه بزنید. هنگامی که سه دایره زردرنگ هستند، Live Photo روشن و صدای دیافراگم حذف می شود و وقتی که سه دایره با یک برش سفید است ، Live Photo غیرفعال است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش ۷ روش قطع کردن و حذف صدای دوربین آیفون پرداختیم می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه راهنمایی برای حل مشکل قطع نشدن صدای دوربین آیفون را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • Mohammad says:

    ۶پلاس ب خدا بارهمه این روش ها امتحان کردم ولی بازم قطع نشد خیلی رو اعصابه به نظرتون چ کنم بزنمش تو دیوار صداش قطع میشه؟؟