آموزش ۷ روش رفع مشکل عدم شناسایی و اتصال آیفون به کامپیوتر

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید دستگاه آیفون خود را به کامپیوترتان متصل کنید ولی به هر دلیلی با مشکل عدم اتصال آیفون به کامپیوتر مواجه میشوید. اگر این موضوع برای شما پیش آمده، نگران نباشید. هنگامی که iTunes یا رایانه‌ی شما iPhone شما را تشخیص نمی دهند، و یا اگر ارور اتصال آیفون به کامپیوتر “۰xE” یا “ناشناخته” را دریافت می کنید، مراحلی را که امروز در انزل وب تحت عنوان رفع مشکل عدم شناسایی و اتصال آیفون به کامپیوتر آماده شده را دنبال کنید.

حل مشکل و علت نشناختن گوشی آیفون توسط کامپیوتر و لپ تاپ

How to Fix iPhone Won’t Connect to Computer or Laptop

اگر موبایل iPhone شما به هر دلیلی توسط کامپیوتر یا لپ تاپتان شناخته نمیشود، اصلا نگران این موضوع نباشید چون شما تنها نیستید! در واقع این مشکل ممکن است برای بسیاری از کاربران آیفون پیش بیاید. در این مطلب ۸ روش جهت حل مشکل عدم شناسایی آیفون توسط کامپیوتر برای شما مهیا شده است. آنان را دنبال کنید.

کابل آیفون را بررسی کنید

اگر با مشکل اتصال اینترنت آیفون به کامپیوتر با USB مواجه هستید در ابتدا و پیش از هر کار دیگری ابتدا کابل آیفون یا همان Lighting Cable را بررسی کنید. این کابل میتواند بشکند یا دچار پارگی و قطعی شود. پس برای اطلاع از این موضوع، موبایل خود را توسط کابل به کامپیوتر یا لپ تاپ یا هر خروجی برق دیگری متصل کنید و ببینید که آیا موبایلتان شارژ میشود یا خیر. اگر شارژ میشد به این معنی است که کابل آیفونتان مشکلی ندارد ولی در غیر این صورت باید از کابل دیگری استفاده کنید زیرا کابل شما قطعا دچار مشکل است.

البته روش دیگری هم برای اتصال آیفون به لپ تاپ یا کامپیوتر وجود دارد؛ اگر متوجه شدید که کابل آیفون دارای ایراد است، میتوانید ۳ روش اتصال آیفون به کامپیوتر و لپ تاپ با کابل و بدون کابل را مشاهده کنید.

رفع مشکل در اتصال آیفون به کامپیوتر با تعویض پورت USB

اگر اطمینان حاصل کردید که کابل آیفون یا همان Lighting Cable دچار مشکل نیست و در عین حال همچنان مشکل شناخته نشدن آیفون توسط کامپیوتر حل نشده، میتوانید اینبار پورت USB دیگری را امتحان کنید. کابل USB را اینبار به پورت دیگری از لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. لپ تاپ معمولا از دو یا سه درگاه USB برخوردار هستند.

حل عدم شناسایی آیفون توسط آیتونز کامپیوتر با آپدیت و نصب مجدد آیتونز

اگر متوجه شدید که مشکل عدم شناسایی گوشی آیفون توسط کامپیوتر بخاطر کابل آیفون نیست، پس احتمال دهید که این موضوع یک مشکل نرم افزاری باشد. ممکن است ورژن iTunes شما با نسخه نصبی iOS دستگاهتان سازگار نباشد. بنابراین باید iTunes را به روز کنید تا اشکالات و ناسازگاری نرم افزار را از بین ببرید. اگر موضوع بر روی ویندوز است یا احیانا در جهت رفع مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰ هستید، برای آپدیت آیتونز ابتدا نرم افزار آیتونز را باز کرده و سپس به مسیر Help > Check for Updates بروید تا چک کنید که آیا آپدیت جدیدتری برای نرم افزار موجود است یا خیر. اما اگر iTunes را از Microsoft Store دانلود کرده باشید برای بررسی آپدیت های جدید باید به استور مایکروسافت بروید نه نرم افزار آیتونز.

عدم شناسایی آیفون یا آیپد توسط itunes در کامپیوتر

ولی اگر با آپدیت کردن آیتونز هم مشکل رفع نشد، میتوانید مجددا آن را نصب یا در واقع Reinstall کنید. برای اینکار به مسیر Settings > Apps > Apps & features رفته و تمام موارد مربوطه را مانند iTunes ، iCloud و Bonjour حذف کنید و سپس آن ها را مجددا از طریق مایکروسافت استور نصب نمایید.

حل مشکل اتصال آیفون به لپ تاپ با آپدیت کردن ویندوز

علت نشناختن گوشی آیفون توسط کامپیوتر

آخرین نسخه از نرم افزار iTunes به طور کامل با ویندوز ۷ و بالا تر سازگاری دارد. بنابراین اگر همچنان از نسخه های قدیمی ویندوز مانند ویندوز XP استفاده میکنید، بسیار بهتر است که همین الان آن را به نسخه های جدیدتر مانند ویندوز ۱۰ ارتقا دهید. همچنین اگر در حال حاضر ویندوز ۱۰ دارید و باز هم با مشکل اتصال iPhone به کامپیوتر با iTunes مواجه‌اید میتوانید آن را به بیلد (Build) های جدیدتر ارتقا دهید.

ریست کردن ویندوز و iPhone

اگر هیچکدام از روش های بالا برای حل عدم شناسایی گوشی آیفون توسط کامپیوتر جوابگویتان نبود، اقدام به ریست کردن دستگاه آیفون و کامپیوتر خود کنید. برای اینکار در موبایل خود به مسیر Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings بروید. اینکار باعث از دست رفتن تمام اطلاعات شما میشود. در کامپیوتر هم مراحل Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC را طی کنید. توجه کنید که حتما قبل انجام آن، از تمام اطلاعات خود پشتیبان گرفته باشید.

اتصال آیفون به لپ تاپ

ارتباط با پشتیبانی اپل جهت شناسایی نشدن آیفون توسط کامپیوتر

اگر بعد ریست کردن ویندوز و iPhone همچنان مسئله پابرجا بود، باید با تیم پشتیبانی Apple ارتباط بگیرید. مشکل را برای آنان بازگو کرده و منتظر پاسخ باشید. سپس دستور العمل های آنان را با دقت بررسی و انجام دهید.

از جایگزین های دیگری به جای iTunes استفاده کنید

اگر آیتونز با دستگاه شما سازگار نیست ناچارید از جایگزین های مشابه استفاده کنید. همیشه جایگزین ها نرم افزار های بدی نیستند. فقط شاید به دلایلی جزو اولویت های شما نباشند. نرم افزار های زیادی را میتوانید به عنوان جایگزین آیتونز استفاده کنید. برای مثال نرم افزار iMazing میتواند جایگزین بسیار مناسبی برای آیتونز باشد.

تمامی راه حل هایی که در بالا آورده شد مربوط به مشکل شناخته نشدن آیفون توسط کامپیوتر بود که امیدواریم پس از بررسی و انجام آنها موضوع به طور کامل حل شده باشد. اما مشکلات دیگری هم ممکن است برای دستگاه آیفون شما در طی زمان رخ دهد برای مثال بسیاری از کاربران با مشکل سیاه شدن صفحه آیفون مواجه شده اند. به هر حال اگر شما نیز مشکل سیاه شدن صفحه آیفون را دارید، حتما ۷ روش رفع مشکل سیاه شدن صفحه آیفون را مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در مطلب امروز انزل وب سعی کردیم روش های رفع مشکل عدم شناسایی و اتصال آیفون به کامپیوتر را بررسی کنیم. آیا تا به حال با مشکل عدم شناسایی آیفون یا آیپد توسط iTunes در کامپیوتر مواجه شده اید؟ چنانچه در این رابطه تجربه و نظری دارید آن را در بخش نظرات و پیشنهادات این پست با ما و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش دانلود و نصب iTunes روی ویندوز 11
آموزش دانلود و نصب iTunes روی ویندوز ۱۱
آموزش تغییر محل ذخیره فایل بکاپ آیتونز در ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش تغییر محل ذخیره فایل بکاپ آیتونز در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
دانلود 7 تا از بهترین برنامه های جایگزین آیتونز (iTunes)
دانلود ۷ تا از بهترین برنامه های جایگزین آیتونز (iTunes)
حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook)
آموزش روش حل مشکل عدم اتصال آیفون به مک بوک (Macbook)

نظرات