معرفی ۴ سرویس خواندن متن و اشعار شاهنامه آنلاین

کاهش مطالعه کتاب فیزیکی بر کسی پوشیده نیست اما موضوع مهم تر کاهش آشنایی نسل جدید با کتاب و فرهنگ غنی گذشتگان و همچنین داستان ها و شعرهای زیبای قدیمی است. اما برخی با توجه داشتن به این موضوع مهم ، سعی در انتقال این مفاهیم و مطالب از طریق راه های ارتباطی جدید امروزی یعنی سایت ها و اپلیکیشن ها دارند. امروز نیز در انزل وب به معرفی ۴ سرویس خواندن متن و اشعار شاهنامه آنلاین می پردازیم.

بهترین سایت های خواندن آنلاین داستان های شاهنامه

Best Online Version of Shahnameh Ferdowsi

در مطالب قبل به معرفی سایت های دانلود کتاب صوتی فارسی ، سایت های معرفی کتاب فارسی و انگلیسی و سایت های دانلود رایگان کتاب های خارجی پرداختیم. در این مطلب نیز به معرفی سایت ها و اپ های شاهنامه فردوسی می پردازیم. کتاب شاهنامه و اشعار شاهنامه فردوسی برای ایرانیان کاملا شناخته شده است اما متاسفانه امروزه کسانی که به داستان ها و مفاهیم این کتاب به طور کامل اشراف داشته باشند درصد زیادی را تشکیل نمی دهند.

خواندن کتاب شاهنامه

شاهنامه آنلاین

در گذشته ، شاهنامه فردوسی جایگاه ویژه ای داشت و هر داستان شاهنامه فردوسی دارای مفاهیم عمیق اخلاقی بوده و هست. به طوری که شاهنامه خوانی به یکی از هنرهای اصیل ایرانی تبدیل شد.  اما شاید یکی از مشکلات امروزی برای خواندن شاهنامه نحوه درست خوانی و درک کلمات فارسی قدیمی و اصیل ایرانی باشد. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش سایت ها و اپلیکیشن های مختلف می توان این مشکل را نیز برطرف کرد و به سادگی با داستان های شاهنامه ارتباط برقرار کرد. خواندن آنلاین شاهنامه مزیت های دیگری را نیز دارد که به طور مثال می توان به دسترسی آسان و جستجوی سریع تر مطالب مورد نطر در کتاب اشاره کرد.

شاهنامه آنلاین در سایت گنجور

معرفی سایت گنجور

سایت گنجور یکی از غنی ترین مرجع های شعر و ادبیات فارسی در دنیای دیجیتال است و با دارا بودن ویژگی های مختلف و کاربردی یکی از گزینه های پیشنهادی برای خواندن و مطالعه شاهنامه است. از ویژگی های این سایت می توان به فهرست بندی منظم مطالب ، تعیین وزن هر کلمه ، جستجوی مستقیم لغت در لغت نامه دهخدا و سایت واژه ، امکان نوشتن نظر و حاشیه برای هر بخش از شاهنامه و تصاویر هرصفحه از قدیمی ترین نسخه های خطی کتاب موجود در کتابخانه های دنیا اشاره کرد.

برنامه شاهنامه فردوسی صوتی

اپ شاهنامه اپ شاهنامه اپ شاهنامه

اپلیکیشن های زیادی مخصوص کتاب شاهنامه فردوسی ، شخصیت های شاهنامه و مطالب مربوط به آن در فضای اینترنت وجود دارند اما یکی از بهترین و موفق ترین آن ها برنامه شاهنامه فردوسی صوتی برای اندروید است که با داشتن ویژگی های بسیاری چون : فهرست بندی منظم مطالب ، تعیین بخش بندی شعرها به موضوعات حماسی ، پهلوانی و تاریخی ، جستجوی مستقیم لغت ، پخش آنلاین شاهنامه فردوسی و عکس نوشته ساز با امکانات مختلف می تواند گزینه مناسبی برای همراه داشتن شاهنامه در گوشی هوشمند شما باشد.

مشاهده اشعار شاهنامه فردوسی در سایت کافه کتاب

معرفی سایت کافه کتاب

سایت کافه کتاب علاوه بر فهرست بندی منظم مطالب ویژگی هایی نظیر قابلیت اشتراک گذاری صفحه مورد نظر و دانلود کتب و مطالب به صورت مستقیم نیز هست. تقسیم بندی و بخش بندی مطالب و کتب در این سایت بسیار دقیق و دسترسی به هر بخش نیز راحت است اما در این بین شما با تبلیغات و بخش های غیرضروری نیز مواجه خواهید بود.

نسخه آنلاین کتاب شاهنامه فردوسی در ری را

نسخه آنلاین کتاب شاهنامه فردوسی در ری را

در سایت ری را شما با تبلیغات آزاردهنده و مطالب گیج کننده مواجه نخواهید شد. این سایت با داشتن تنها یک ویژگی یعنی فهرست بندی منظم مطالب شاید در اولویت های بعدی شما قرار گیرد اما چیزی که در اولین نگاه ممکن است جالب توجه باشد سادگی و خلوتی سایت است. شما تنها با مطالب کتاب های شعرای گذشته و قدیمی و سوره های قرآن مجید رو به رو هستید نه یک کلام بیش تر و نه یک کلام کمتر!

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز با بررسی روش های خواندن آنلاین شاهنامه همراه شما بودیم. آیا این مطلب برایتان مفید بود؟ نظر شما درباره خواندن آنلاین کتاب های قدیمی و مزایا و معایب آن چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را این زمینه در بخش دیدگاه این پست مطرح کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • sara says:

    سلام. استاد ما، دکتر محمد رسولی (شاهنامه شناس) در فهم آسان شاهنامه کتاب های نگاهی نو به شاهنامه، گفتارهای شاهنامه و مقالات شاهنامه را نوشته اند.