حل مشکل کار نکردن برنامه Shazam در اندروید ، آیفون و..

آموزش ۱۲ روش حل مشکل کار نکردن برنامه Shazam در اندروید ، آیفون و..

برنامه Shazam تبدیل به یکی از محبوب ترین برنامه های مورد استفاده در تلفن های همراه شده است. با وجود قابلیت های جالب این برنامه برای علاقه مندان به موزیک، در برخی موارد ممکن است برنامه دچار مشکل شود و دیگر کار نکند. امروز در انزل وب قصد داریم تا روش هایی برای رفع مشکل کار نکردن Shazam را برای گوشی های اندروید و آیفون بررسی کنیم.

رفع مشکل کار نکردن و وصل نشدن نرم افزار شازم (Shazam) در اندروید و آیفون

How to Fix The Shazam Not Working Problem on Android and iPhone

همانطور که می دانید، از برنامه Shazam می توانید برای پیدا کردن نام آهنگ و خوانند با پخش قسمتی از موزیک استفاده کنید. مشاهده متن با گوش دادن موزیک، اشتراک گذاری موزیک، ساخت لیست  و.. نیز از دیگر ویژگی های این برنامه هستند که با ایجاد مشکل نمی توانید از آن استفاده کنید. روش هایی که برای رفع مشکل Shazam به شما معرفی  می شود، اکثرا با روشی مشابه در اندروید و آیفون در دسترس هستند.

حل مشکل Shazam با آپدیت کردن آن

هنگامی که برای استفاده از Shazam دچار مشکل شدید، در اولین قدم برای حل مشکلات شازم برنامه را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. ایراداتی که در خود برنامه به وجود می آید، با آپدیت کردن و استفاده از نسخه جدید رفع خواهند شد.

حل مشکل Shazam با آپدیت کردن آن

همچنین اگر سنسور اثر انگشت گوشی شما کار نمی کند، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۹ روش حل مشکل کار نکردن حسگر اثر انگشت در اندروید گوشی سامسونگ و.. را هم مطالعه نمایید.

چرا برنامه شازم کار نمی کند؟ مجوز های دسترسی Shazam درست نیست!

در نظر داشته باشید که Shazam اجازه دسترسی به میکروفون گوشی را دارد تا بتواند موزیک ها را بشنود! در صورتی که این مجوز استفاده دچار مشکل شود، برنامه به خوبی کار نخواهد کرد. بنابراین برای رفع مشکل برنامه Shazam، با کمک مطالعه مطلب آموزش تغییر و مدیریت مجوز ها و اجازه دسترسی برنامه ها در اندروید، بررسی کنید که آیا شازم به طور کامل به میکروفون دسترسی دارد یا خیر؟ در صورت نیاز مجوز دسترسی را تایید کنید.

بررسی مجوز های دسترسی Shazam

رفع مشکل کار نکردن Shazam با استفاده از ابزار های تغییر دهنده آیپی

این برنامه به اینترنت نیاز دارد. به دلیل وجود مشکلاتی همچون تحریم و..، ممکن است آیپی های کشور ایران مسدود شوند و نتوانند از قابلیت های مختلف این برنامه استفاده کنند. در این مواقع برای حل مشکل شازم در ایران شما باید با کمک یک برنامه تغییر دهنده آیپی، آیپی خود را به کشور های دیگر تغییر دهید.

اختلال در سرور ، علت کار نکردن برنامه Shazam

همیشه مشکل نرم افزار Shazam از سمت شما نبوده و ممکن است گاهی مشکل سراسری برای این برنامه و سرور های اصلی آن ایجاد شود. در صورت از کار افتادن Shazam و اختلال در سرورهای آن دسترسی همه یا بخشی از کاربران به این برنامه قطع می شود. در این زمان می توانید به سایت بررسی وضعیت سرور Shazam رفته و از آنلاین و فعال بودن سرور های برنامه مطمئن شوید.

بررسی سرور های برنامه

روش ابتکاری برای رفع مشکل Shazam در اندروید و آیفون

برخی از کاربران Shazam گزارش داده اند که در زمان هایی که این برنامه نمی تواند یک موزیک را شناسایی کند، با استفاده از روش زیر مشکل وصل نشدن Shazam حل کرده اند. البته این روش موقتی بوده و در مواقعی که سریعا نیاز دارید تا موزیکی را شناسایی کنید، می توانید از آن استفاده کنید.

  1. ابتدا برنامه را اجرا کنید.
  2. روی دکمه Listen تپ کنید.
  3. سپس صفحه گوشی خود را قفل کنید. با انجام این کار به جای بستن برنامه، شازم در پس زمینه گوشی فعالیت کرده و پردازش می شود.
  4. قفل صفحه را باز کرده و مجدد وارد برنامه شوید.

با این کار احتمالا مشکل شما به صورت موقت رفع خواهد شد.

بررسی اتصال اینترنت گوشی برای رفع مشکل کار نکردن برنامه Shazam

همانطور که می دانید، شازم برای کار به اینترنت نیاز دارد. پس برای رفع مشکل اپلیکیشن Shazam از فعال بودن نت گوشی خود اطمینان حاصل کنید. شما می توانید برنامه های دیگر که به اینترنت نیاز دارند را تست کرده و یا در مروگر خود یک سایت را باز کنید تا مطمئن شوید که گوشی به اینترنت متصل است. سپس تنظیمات پروکسی گوشی را هم بررسی کنید.

بررسی اتصال اینترنت گوشی برای رفع مشکل کار نکردن برنامه Shazam

همچنین در صورت وجود مشکل در ویبره، مطالعه مطلب علت و ۱۰ روش رفع مشکل از کار افتادن ویبره گوشی اندروید و آیفون می تواند برای شما کاربردی و مفید باشد.

نحوه رفع مشکل کانکت نشدن Shazam با استفاده از اینترنت سیم کارت به جای وای فای

در زمان بروز مشکل شازم در آیفون و..، در صورتی که از اینترنت وای فای استفاده کنید و با Shazam مشکل دارید، Wi Fi گوشی را خاموش کرده و از اینترنت سیم کارت استفاده کنید. با این راه حل ممکن است مشکل شما رفع شود و برنامه به خوبی کار کند.

حذف کش و دیتا Shazam برای برطرف کردن مشکل در برنامه Shazam

پر شدن و یا معیوب شدن حافظه کش و یا آسیب دیدن اطلاعات حافظه دیتا برنامه، می تواند مشکلات مختلفی را در اجرای آن به وجود آورد. به همین منظور برای حل مشکل شازم با کمک مطلب آموزش حذف حافظه کش و دیتا برنامه در اندروید و آیفون، اقدام به حذف Cache و Data برای Shazam کنید.

استفاده از Shazam در سایر برنامه ها

اگز از شازم در سایر برنامه ها مانند اسنپ چت استفاده می کنید و شازم دچار مشکل می شود، باید آن برنامه را هم آپدیت کنید. اگر مشکل رفع نشد حافظه کش و دیتا برنامه جانبی مورد نظر را حذف کرده و در آخر برنامه مورد نظر را حذف و مجدد نصب کنید.

استفاده از Shazam در سایر برنامه ها

چرا Shazam کار نمی کند؟ صحیح نبودن تنظیمات تاریخ و ساعت گوشی

شاید عجیب به نظر برسد اما در صورتی که ساعت و یا تاریخ گوشی شما صحیح نباشد، مشکلات مختلفی در برنامه های گوشی از جمله Shazam ایجاد خواهد شد. برای رفع این مشکل برنامه شازم به سادگی به تنظیمات گوشی رفته و ساعت و تاریخ را به درستی تنظیم کنید.

ریست فکتوری کردن گوشی یا ساعت هوشمند

اگر همچنان در استفاده از شازم مشکل دارید، ممکن است تنظیمات سیستم عامل گوشی دچار مشکل شده باشد. در این موارد باید برای حل مشکل کار نکردن برنامه Shazam در آیفون ، ساعت هوشمند و.. دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید. ما قبلا در انزل وب روش ریست فکتوری اندروید و همچنین نحوه ریست فکتوری آیفون را در انزل وب به شما آموزش داده ایم.

ریست فکتوری کردن گوشی یا ساعت هوشمند

عدم رفع مشکل Shazam

اگر با هیچ کدام از روش های ذکر شده مشکل نرم افزار شازم شما رفع نشد، احتمال دارد که Shazam باگ یا مشکل کلی یا با گوشی شما داشته که مانع استفاده شود. در اینصورت باید از برنامه های جایگزین استفاده کنید. در صورت اصرار به استفاده از شازم، منتظر آپدیت های جدید بمانید تا مشکل رفع شود. همچنین پیشنهاد می شوند که مشکل خود را به پشتیبانی برنامه اطلاع دهید تا مشکل سریعتر رفع شود.

عدم رفع مشکل Shazam

در پایان برای آشنایی بیشتر با جایگزین ها و برنامه های مشابه شازم، مطالعه مطلب ۵ برنامه برتر شناسایی آهنگ در حال پخش اندروید را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه هایی برای رفع مشکل کار نکردن Shazam در گوشی های اندروید و آیفون را بررسی کردیم. مشکل شما با کدام راه حل رفع شد؟ همچنین اگر تجربه یا راهکار دیگری را نیز برای رفع مشکل شازم می دانید که در این مطلب به آن اشاره نشده است، می توانید آن را به همراه سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه مشکل کار نکردن شازم را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Fatims says:

    من با وی پی انم کار میکنم بازم میزنه آنلاین نیستی در صورتی که خیلی راحت میرم تو اینستا یا بقیه برنامه های فیلتر بدون فیلترم باز وضعیت همینه

  • Sahar says:

    من برنامه ی شازام نصب کردم ولی کار نمیکنه مینویسه
    نویسه we saved your Shazam!We’ll give you the result when you are back in online
    ایران هم نیستم که بگم به خاطره تحریمه سیمکارتم نیست تو گوشیم از وای فای هم استفاده میکنم هرکاری میکنم کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید لامصب دیوونم کرده

  • .... says:

    من اسنپ چتو به روز رسانی هم کردم بازم نمیاد چرا؟؟

  • sara.m says:

    میشه از ربات تلگرام هم برای پیدا کردن آهنگ استفاده کرد. آهنگیفای و ملوبات همینکارو انجام میدن

  • Amirali says:

    سلام من برنامه یshazam نصب کردم ولی گزینه Library
    غیر فعال است چکار کنم

  • سعید says:

    من همین روشو ک سیمو باید در بیاری رو امتحان کردم ولی دفعه های اول دوم اوکی بود ولی دیگ همون مشکل همیشگی اومدد
    نمدونم از اینه ک داده رو روشن میکنم یا ن؟

    • رضا says:

      این برنامه هم مانند تیک تاک با سیمکارت اپراتورهای ایران داخل گوشی کار نمیکند و باید حتماً سیمکارت اپراتور یک کشور دیگر را در گوشی خود قرار داده و آی پی را نیز عوض کنید و لوکیشن گوشی را نیز خاموش کنید تا کار کند. کلاً بیخیال بشید بهتره. این روش‌هایی هم که آدمین اینجا نوشته همش چرته.

  • .. says:

    خوااااهش میکنم رسیدگی کنین مشکل من لاگین نشدن شازمه هر کاری میکنم هیچ ایمیلی نمیاد برام با فیسبوکم کلا نمیشه چیکار کنم?

  • sara says:

    مشکل من هیچکدوم ازینا نبود وقتی دکمشو میزنم صدارو میشنوه بعد مینویسه( We saved your Shazam! We’ll give you the result when you are back online.)
    بازم میزنم همینو میگه اصن کار نیمکنه….میدونین چجو حل میشه?

    • Mary says:

      برا منم. من قبلا خوب کار میکرد بعد یه مدتی کار نکرد که نکرد اما وقتی ریست کردم شروع کرد به کار کردن با اینکه آپدیت نبود. اما وقتی آپدیت شد دوباره خراب شد

    • فافاط says:

      برا منم

  • Ahmad alizadeh says:

    سلام.من خودمو پاره کردم کا نمیکنه ک نمیکنه

  • Parhan says:

    بچه ها با این کار حتما شازمتون کار میکنه هر نسخه ای
    این برنامه از رو سیم کارت میفهمه انگار بعد مارو بن میکنه
    خب مراحلش اینطوریه
    ۱.سیم کارتتونو از گوشی خارج کنید(حتما خارج کنید نه اینکه از سیم کارت منیجر خاموش کنید)
    ۲.از تو قسمت برنامه ها شازم رو پیدا کنید و کلیر دیتا کنید
    ۳.به یه وای فای وصل شید و وی پی ان روشن کنید
    ۴.برید تو برنامه یه اهنگو شازم کنید
    ۵.سیم کارتو بزارید سر جاشو لذت ببرید از پیدا کردن اهنگا:)
    تو نسخه جدید که pop up shazam داره اگه وی پی ان هم قطع باشه باز پیدا میکنه البته به شرط اینکه بدون وی پی ان برنامرو باز نکنید

    • محمد مهدی says:

      درسته این روش کار کرد . من از این روش برای فریب پلی استور هم استفاده میکنم ولی فقط کلییر کش میکنم نه کلییر دیتا . واسه من کلا وارد برنامه هم میشم آهنگ یابی میکنم فیلترشکن نمیخواد . این روش که گفتی ارجحیت داره به روشی که من پست گذاشتم

      • محمد مهدی says:

        متاسفانه دوباره از کار افتاد . فکر کنم استفاده از ورژن ۷/۸/۱ مطمئن تر باشه

        • Parhan says:

          درسته وقتی این کارو انجام میدیم بعد از یه مدت باز لازمه انجام بشه چون از کار میوفته
          بدون وی پی ان هم ممکنه کار کنه ولی احتمالا زود تر از کار بیوفته
          و اینکه استفاده از ورژن های قبل ممکنه این مزیت رو داشته باشه که دائم کار کنه ولی خب قابلیت های ورژنای جدید هم واقعا کاربردیه نمیشه چشم پوشی کرد

    • پدرام says:

      رفیق دمت گرم الان که تحریم هستیم تنها روشی که کار میکنه همینی هست که شما گفتی من کلی آهنگ دانلود نکرده داشتم داخل برنامه که دسترسی نداشتم به اسماشون الان تونستم وارد برنامه بشم اینطوری

    • pooya says:

      دمت گرم جواب داد

    • reza says:

      درود بر تو :))))

  • محمد مهدی says:

    با روش زیر ۱۰۰ درصد درست میشه
    از سایت http://www.uptodown.com شازم رو سرچ کنید .ورژن ۷.۸.۱ رو پیدا کنید و نصب کنید

    ۱. ممکنه خود سایت دریافت فیلتر باشه . از فیلتر شکن استفاده کنید
    ۲. برای بار اول شازم رو با فیلتر شکن وارد شید تا فعال شه . دیگه کلا برای اهنگ یابی فیلترشکن نیاز نداره

  • Hossein says:

    سلام.کدوم نسخش در حال حاظر کار میکنه کسی میدونه.

  • سحر says:

    مشکل این اپ اینه که پیدا میکنه اما دیگه کانکت به ایمیل ما نمیشه لطفا راهنمایی کنید اگر راه حلی هست و دقیقا با آبدیتش این اتفاق افتاده

  • younes says:

    شما چه برنامه ای رو در جهت تغییر آ پی پیشنهاد میکنید؟

    • Parhan says:

      بچه ها با این کار حتما شازمتون کار میکنه هر نسخه ای
      این برنامه از رو سیم کارت میفهمه انگار بعد مارو بن میکنه
      خب مراحلش اینطوریه
      ۱.سیم کارتتونو از گوشی خارج کنید(حتما خارج کنید نه اینکه از سیم کارت منیجر خاموش کنید)
      ۲.از تو قسمت برنامه ها شازم رو پیدا کنید و کلیر دیتا کنید
      ۳.به یه وای فای وصل شید و وی پی ان روشن کنید
      ۴.برید تو برنامه یه اهنگو شازم کنید
      ۵.سیم کارتو بزارید سر جاشو لذت ببرید از پیدا کردن اهنگا:)
      تو نسخه جدید که pop up shazam داره اگه وی پی ان هم قطع باشه باز پیدا میکنه البته به شرط اینکه بدون وی پی ان برنامرو باز نکنید

  • امیر says:

    برا مشکل شزم گوشیمونو ریست فکتوری کنیم؟؟؟؟ راه حل ازین هوشمندانه تر به عمرم ندیده بودم!

  • Nima says:

    اگر کلا شازم کار نکرد هنگام پخش شدن موریک از سیری(siri) بپرسید “name that tune” یا “what song is playing” تا بوسیله itunes store در ios پیدا کنه.

  • ارین says:

    وقتی اپی به خوبی Sound Hound هست دیوونه نیستیم که بخاطر Shazam که همیشه مسخره بازی در میاورد گوشیمونو ریست فکتوری کنیم (:

    • محمد says:

      من sound hound رو خیلی امتحان کردم .اولا ضعیفتره . دوما خیلی از آهنگایی میخواستم رو نداشت و پیدا نکرد ولی شازم همرو پیدا کرد

      • Setayesh says:

        مرسی ک این اپ رو معرفی کردین دقیقا مث شازم هس،من الان اهنگایی ک خیلی هم معروف نیستن گذاشتم اول جواب نداد بعد ک فیلترشکن رو روشن کردم جواب داد و هر اهنگی خواستم اومد برام..مرسی

  • امین says:

    اگر فقط برای شناسایی آهنگ از این نرم افزار بخواد استفاده بشه از خود گوگل اسیستنت هم با عبارت what’s the song میشه استفاده کرد

    • آناهیتا says:

      من مشکل لاگین دارم ایمیلی نمی یاد که وارد اپ شم اگر میشه راهنمایی کنید