آموزش تنظیم گوگل به عنوان صفحه اصلی در کروم ، فایرفاکس ، سافاری و..

تقریبا اکثر افراد برای شروع وب گردی از موتور های جستجو مانند گوگل استفاده می کنند. صرف نظر از این که شما از چه مرورگری برای وب گردی استفاده می کنید، می توانید گوگل را به عنوان صفحه اول یا اصلی مرورگر قرار دهید. با این کار، با باز کردن مرورگر سریعا صفحه گوگل را خواهید دید. امروز در انزل وب روش تنظیم و انتخاب گوگل به عنوان صفحه اصلی در مروگر های کروم، فایرفاکس، سافاری و.. را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه تنظیم و انتخاب گوگل بعنوان صفحه اصلی در کروم ، فایرفاکس ، اج و..

How to Make Google Your Homepage on Any Major Web Browser

تقریبا اکثر مرورگر ها برای شروع، یک صفحه اصلی را به شما نشان می دهند که می توانید آن را سفارشی کنید. از آنجایی که اکثر اوقات از گوگل در ابتدای وب گردی استفاده می کنیم، با قرار دادن گوگل به عنوان صفحه اصلی می توانید چند ثانیه در وقت خود صرفه جویی کرده و کار تکراری باز کردن گوگل را دیگر انجام ندهید. روش های ذکر شده را به تفکیک برای مروگر های مختلف معرفی می کنیم.

تنظیم و انتخاب گوگل بعنوان صفحه اصلی در مروگر Google Chrome

برای انتخاب گوگل بعنوان صفحه اصلی، ابتدا مرورگر کروم خود را باز کنید و سپس در سمت راست و بالای صفحه روی علامت سه نقطه کلیک کنید. در منوی باز شده هم گزینه Settings را برای ورود به تنظیمات انتخاب کنید.

تنظیم و انتخاب گوگل بعنوان صفحه اصلی در کروم

در بین تنظیمات رو به پایین اسکرول کرده و بخش Appearance را پیدا کنید. سپس تنظیمات Show Home Button را پیدا کنید. بعد از فعال کردن این گزینه، روی Enter Custom Web Address کلیک کنید. حال باید آدرس صفحه اصلی گوگل یعنی http://www.google.com را در این قسمت وارد کنید.

تنظیم و انتخاب گوگل بعنوان صفحه اصلی در کروم

تب مرورگر را ببندید. اکنون گوگل به صفحه اصلی مرورگر کروم شما انتخاب شده است و فرایند تنظیم Homepage در گوگل کروم به اتمام رسید.

همچنین برای مشاهده سایت های پر بازدید در صحفحه شروع، پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه سایت های پربازدید و تنظیمات صفحه شروع گوگل کروم را شخصی سازی کنیم؟ را هم مطالعه نمایید.

چطور گوگل را صفحه اصلی کنیم؟ در مرورگر Mozilla Firefox

برای دسترسی به تنظیم صفحه شروع گوگل کروم؛ پس از باز کردن مرورگر، در بالا و سمت راست صفحه روی آیکن تنظیمات به شکل چرخ دنده کلیک کنید.

چطور گوگل را صفحه اصلی کنیم؟ در مرورگر Mozilla Firefox

با باز شدن تنظیمات در بخش New Windows and Tabs شما دو گزینه Homepage and New Windows و New tabs را خواهید دید. حال باید بر روی منوی جلوی گزینه Homepage and New Windows کلیک کنید. در بین لیست گزینه Custom URLs را انتخاب کنید. در باکس باز شده آدرس http://www.google.com را وارد کنید. تنظیم Homepage در موزیلا با موفقیت به انجام شد.

چطور گوگل را صفحه اصلی کنیم؟ در مرورگر Mozilla Firefox

همینطور برای افزایش سرعت و.. فایرفاکس، مطالعه مطلب افزایش سرعت و کارایی : ۲۵ ترفند مهم صفحه About:Config فایرفاکس هم برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

تنظیم گوگل بعنوان صفحه اصلی در مرورگر Safari

پس از اجرای مرورگر سافاری، در گوشه بالا و سمت راست روی آیکن تنظیمات به شکل چرخ دنده کلیک کنید. با باز شدن منوی کشویی روی Preferences کلیک کنید.

تنظیم گوگل بعنوان صفحه اصلی در مرورگر Safari

در تب General به دنبال گزینه Homepage باشید. در مقابل این گزینه باکسی وجود دارد که حاوی یک آدرس اینرتنتی است. آدرس را پاک کرده و http://www.google.com را وارد کنید.

تنظیم گوگل بعنوان صفحه اصلی در مرورگر Safari

روی علامت X در بالا و سمت راست تنظیمات کلیک کنید. سپس در پیامی اطمینان از تغییر تنظیمات سوال پرسیده می شود. روی Change homepage کلیک کنید تا تایید شود.

انتخاب گوگل به عنوان صفحه خانگی در مرورگر Microsoft Edge

در این مروگر هم روی علامت سه نقطه در گوشه سمت راست و بالا صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده Settings را انتخاب کنید.

انتخاب گوگل به عنوان صفحه خانگی در مرورگر Microsoft Edge

حال به بخش Open Microsoft Edge with رفته و منوی پایین آن را باز کنید. در این منو A Specific Page or Pages را انتخاب کنید و در باکس باز شده در پایین این منو، آدرس http://www.google.com را وارد کنید. پس از آن روی علامت کوچک شبیه فلاپی دیسک در کنار باکس کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

انتخاب گوگل به عنوان صفحه خانگی در مرورگر Microsoft Edge

در مروگر Internet Explorer چگونه گوگل صفحه اصلی شود؟

در بالا سمت راست پنجره مرورگر روی آیکن تنظیمات کلیک کنید. گزینه Internet Options را انتخاب کنید.

در مروگر Internet Explorer چگونه گوگل صفحه اصلی شود؟

در پنجره باز شده به تب General بروید. در بخش Home Page، آدرس موجود در باکس را حذف کرده و http://www.google.com را به جای آن وارد کنید. روی Apply و سپس OK کلیک کنید. پنجره تنظیمات را ببندید.

در مروگر Internet Explorer چگونه گوگل صفحه اصلی شود؟

در پایان اگر از مروگر های کروم یا فایرفاکس استفاده کردید و در تنظیمات دچار اشتباه شدید، مطالعه مطلب چگونه تنظیمات فایرفاکس و گوگل کروم را با یک کلیک ریست کنیم؟ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش تغییر صفحه اصلی مرورگر های مختلف را به گوگل آموزش دادیم. از چه مرورگری استفاده می کنید و آیا به راحتی توانستید این فرایند را انجام دهید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه چگونه گوگل را صفحه اصلی خود کنیم را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات