قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید و آیفون

۲ روش قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید و آیفون

یکی از مهم ترین نکات در هنگام استفاده از پیام رسان ها تامین امنیت آن است. ممکن است موبایل شما همیشه در دست شما نباشد یا حساب واتس آپ یا دیگر پیام رسان هایتان را بر روی کامپیوتر خود نیز داشته باشید. تمامی این موارد باعث کاهش امنیت حساب های شما میشود. اما امروز در انزل وب با ۲ روش قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید و آیفون همراه شما هستیم تا امنیت حساب واتس آپ خود را بر روی موبایل افزایش دهید.

آموزش فعال سازی قفل اثر انگشت واتساپ اندروید و آیفون

How to Enable Fingerprint Lock on WhatsApp on Android and iOS

شما میتوانید قفل اثر انگشت واتساپ در اندروید و آیفون را بدون دانلود هیچگونه برنامه جانبی‌ای فعال سازی کنید. تنظیمات اثر انگشت در واتساپ در بخش تنظیمات حریم خصوصی قرار دارد که به تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده است. البته اگر موبایل شما فاقد حسگر اثر انگشت است، نگران نباشید. اگر نمیتوانید اثر انگشت در واتساپ را فعال کنید، حتما آموزش ۷ روش قفل کردن و رمز گذاشتن روی واتساپ را مشاهده کنید. اما اگر موبایل شما دارای حسگر اثر انگشت است پس برای دانلود واتساپ اثر انگشت ادامه همین مطلب را دنبال کنید:

برای هر دو برنامه ابتدا واتس اپ خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

فعالسازی رمز اثر انگشت برای واتساپ در اندروید

رمز اثر انگشت برای واتساپ

برای فعال کردن اثر انگشت در واتساپ ابتدا به پیام رسان WhatsApp رفته و از قسمت منو (سه نقطه بالا صفحه سمت راست) گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب نمایید.

اثر انگشت در واتساپ

سپس از لیستی که در اختیارتان قرار میگیرد گزینه Account و سپس گزینه Privacy را لمس کنید.

لازم به ذکر است که پیش تر از انزل وب درمورد امنیت واتس آپ بحث شده بود. پس اگر به تازگی شروع به استفاده از این پیام رسان کرده اید و پیرامون امنیت آن شک و شبهاتی دارید، حتما از مطلب امنیت واتساپ و خطرناک ترین تهدیدات امنیتی آن را مطالعه کنید.

قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید

به پایین تر اسکرول کنید تا گزینه Fingerprint lock را پیدا کنید. بر روی آن لمس کنید تا به صفحه بعدی منتقل شوید. در اینجا باید آپشن Unlock With Fingerprint را فعال کنید تا در واقع با اینکار قفل اثر انگشت واتس اپ برای موبایل شما فعال گردد.

آموزش فعال سازی قفل اثر انگشت واتساپ اندروید و آیفون

در اینجا اپلیکیشن از شما درخواست میکند که انگشت خود را بر روی حسگر اثر انشگت موبایل قرار دهید تا اثر انگشت شما شناسایی شود. سپس بعد از عبور از این قسمت، به صفحه بعدی منتقل میشوید. در قسمت Automatically Lock از شما خواسته میشود تا وقفه مورد نظر جهت قفل مجدد را انتخاب کنید. برای مثال اکنون به واتس آپ رفته اید و بعد از چند دقیقه از برنامه خارج شدید. این وقفه از زمان خارج شدن شما از برنامه آغاز میشود. برای مثال اگر گزینه Immediately را فعال کنید، بلافاصله بعد از خروج از واتس آپ برنامه قفل خواهد شد و برای باز شدن مجدد آن دوباره به اثر انشگت نیازمند است.

همچنین قسمت Show Content In Notification نیز از شما میپرسد که آیا محتوای پیام ها بر روی نتیفکیشن موبایل نمایش داده شوند یا خیر. این قسمت به طور پیشفرض فعال است. فعال بودن آن به این معناست که پیام هایی که از طریق WhatsApp برای شما ارسال میشود، از طریق اعلان نتیفیکیشن قابل خواندن است. پیرامون نمایش محتوای پیام ها در نتیفیکیشن میتوانید آموزش عدم نمایش متن پیام و پیغام برنامه ها در صفحه قفل را دنبال کنید.

اثر انگشت در واتساپ

خب حالا اگر مجددا وارد پیام رسان واتس آپ شوید میبینید که قفل اثر انگشت واتس اپ برای موبایل شما فعال شده و ازین پس بدون اثر انگشت شما کسی نمیتواند به محتوای برنامه دسترسی داشته باشد.

فعال سازی قفل اثر انگشت واتساپ در آیفون

روند فعال کردن رمز اثر انگشت برای واتساپ در آیفون نیز دقیقا همانند اندروید است که در بالا گفته شد. اما به هر حال برای فعال سازی قفل اثر انگشت واتساپ در آیفون ابتدا اپلیکیشن واتس آپ را در آیفون خود باز کنید. سپس تنظیمات را باز کرده و گزینه Account و سپس Privacy را لمس کنید.

رمز اثر انگشت برای واتساپ

حالا در اینجا باید به دنبال گزینه Screen Lock بگردید. بر روی آن ضربه بزنید تا آپشن مربوط به اثر انگشت تحت عنوان Touch IDرا ببینید. آن را فعال کنید و در هنگام خواسته شدن برای اثر انگشت، انگشت مد نظر خود را بر روی حسگر قرار دهید. التبه متاسفانه فعلا قابلیت قفل اثر انگشت واتس اپ در تمام مناطق جهان فعال نیست پس اگر همچین عنوانی را در موبایل خود مشاهده نکردید تعجب نکنید. در این صورت حتما آموزش ۷ روش قفل کردن و رمز گذاشتن روی واتساپ را مشاهده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب به معرفی ۲ روش قفل واتس اپ با اثر انگشت در اندروید و آیفون پرداختیم. آیا شما هم از قفل اثر انگشت واتساپ استفاده میکنید؟ آیا اشکال یا نقطه ضعفی در این مسئله مشاهده کرده اید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون اثر انگشت در واتساپ در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
راهنما تست شده حل مشکل وصل نشدن واتساپ در آیفون
آموزش جدید 9 روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه ها
آموزش جدید ۹ روش بکاپ واتساپ و برگرداندن آن در دستگاه های مختلف
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید نحوه قفل یا مخفی کردن چت ها در واتساپ بدون برنامه جانبی
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس و استوری واتساپ
آموزش جدید گذاشتن ویس و پیام صوتی در استاتوس یا استوری واتساپ

نظرات