معرفی مشهورترین فستیوال‌های اسپانیا

معرفی مشهورترین فستیوال‌های اسپانیا

شاید اولین چیزی که از کشور اسپانیا در ذهن شما متصور شود، مسابقه گاوبازی ماتادورها باشد؛ اما این تنها جشن مردم این کشور نیست و آن‌ها راه و رسم خوش‌گذرانی را بهتر از هر کس دیگر می‌دانند. البته مضمون عجیب‌وغریب بودن در اکثر مراسم‌های آن‌ها موج می‌زند.

فستیوال‌های اسپانیا

تور اسپانیا ازجمله سفرهایی است که هر گردشگری را لبریز از تجربه و حس شادمانی می‌کند. هر شهر آن مملو از جاذبه‌های باستانی ست که شهره آن چه در زمان حال و چه در گذشته در سراسر جهان پیچیده است.

با توجه به تاریخ کهن اسپانیا، مردم مراسم و جشن‌های سنتی خود را حفظ کرده‌ و امروزه از آن به عنوان مدخلی برای ورود گردشگران بهره می‌جویند. در ادامه با بهترین نمونه‌های جشن‌های این کشور آشنا می‌شویم.

فستیوال گوجه‌فرنگی یا توماتینا

روزهای پایانی فصل تابستان در اسپانیا با برگزاری فستیوال گوجه همراه است. این فستیوال یکی از پرهیجان‌ترین فستیوال‌های اسپانیا است که سالانه هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به شهر والنسیا می‌کشاند.

گردشگران یک روز قبل از مسابقه وارد والنسیا شده و خود را برای یک جنگ تمام عیار با سلاح گوجه‌فرنگی آماده می‌کنند. شرکت‌کنندگان صلاح به دست صبح زود در میدان اصلی شهر جمع شده و منتظر شنیدن زنگ شروع مسابقه می‌شوند. سپس کامیون‌های پر از گوجه وارد شده و افراد پرتاب گوجه‌فرنگی را آغاز می‌کنند. در این مسابقه می‌توانید به هر کسی که دوست دارید گوجه پرتاب کرده و حسابی لذت برده و خاطره‌‍سازی کنید. فقط مراقب باشید چرا که فستیوال گوجه شوخی بردار نیست و هیچ جای تعجبی وجود ندارد اگر با لباس‌های پاره و قرمز به خانه برگردید.

مسابقه در ساعت ۲ بعدازظهر به پایان رسیده و ماشین‌های آتششانی برای شستن خیابان‌ها و افرادی که تمام تاروپودشان آغشته به گوجه‌فرنگی است به میدان می‌آیند. البته این مسابقه پر چالش قوانین خاص خود را دارد که تمامی شرکت‌کنندگان ملزم به رعایت آن می‌باشند:

  • بطری یا اشیا سنگین به طرف دیگران، پرتاب نکنید
  • از گوجه فرنگی‌های له شده استفاده کنید
  • لباس یکدیگر را پاره نکنید
  • از کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی فاصله بگیرید
  • بعد از اعلام پایان بازی، مسابقه را متوقف کنید
  • دستورالعمل‌های امنیتی کارکنان را جدی بگیرید

فستیوال گوجه در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در شهر والنسیا اسپانیا برگزار شده و شما می‌توانید برای شرکت در این جشن پر هیجان با تور اروپا ستاره ونک همراه شوید.

فستیوال گوجه‌فرنگی یا توماتینا

فستیوال سنت فرمین

سنت فرمین یا مسابقه گاوبازی از دیگر فستیوال‌های معروف اسپانیا است. در واقع این فستیوال تاریخچه‌ای قدیمی دارد و از دیرباز با فرهنگ اسپانیا پیوند خورده است. اما سنت فرمین کیست و چرا این مسابقات به نام او نام‌گذاری شده است؟ سنت فرمین از مبلغان مسیحیت بوده که به جرم تبلیغ مسیحیت گردن زده شده و سپس پیکر او توسط یک گاو وحشی در خیابان‌ها چرخانده می‌شود؛ اما زنی پس از دیدن این صحنه لباس سفید بر تن کرده و برای نجات پیکر بی‌جان او با گاو به مقابله می‌پردازد. سال‌ها بعد اسپانیایی‌ها مسابقات گاوبازی را به نام سنت فرمین نام‌گذاری کرده و برای احترام به شجاعت بانوی منجی در طول مسابقه لباس سفید بر تن می‌کنند.

در ابتدای این فستیوال افراد شرکت‌کننده لباس سفید بر تن به مرکز شهر رفته و جشن را با سرودهای مذهبی و شعار زنده باد سنت فرمین آغاز می‌کنند. سپس با شلیک گلوله ۶ گاو عصبانی وارد جمعیت شده و همگی در حین فرار از دست گاوها آن‌ها را به سمت استادیوم اصلی شهر هدایت می‌کنند. پس از ورود گاوها به استادیوم نمایش اصلی توسط گاو بازان حرفه‌ای آغاز می‌شود. در طی این نمایش ماتادورهای آموزش دیده با گاو وحشی به مبارزه پرداخته و در طی یک نبرد ناعادلانه او را شکست می‌دهند. در انتها نیز مردم با شمع‌های روشن به سمت کلیسای شهر رفته و با خواندن سرودهای مذهبی پایان مراسم را اعلام می‌کنند.

فستیوال گاوبازی هر ساله ششم جولای در شهر پامپلونای اسپانیا به مدت ۷ روز برگزار می‌شود.

فستیوال سنت فرمین

فستیوال برج انسانی

برج انسانی از دیگر فستیوال‌های پر هیجان اسپانیا است که ریشه در منطقه کاتالونیا این کشور دارد. در این فستیوال افراد به گروه‌های ۱۰ الی ۵۰ نفره از افراد قوی و زرنگ تقسیم می‌شوند. این گروه‌ها باید تلاش کنند تا با قرار گرفتن بر روی شانه‌های یکدیگر برج انسانی بسازند. هر گروهی که بتواند بدون سقوط برج بلندتری بسازد پیروز این میدان خواهد بود. فستیوال برج انسانی معمولاً در خیابان‌های پهن یا استادیوم‌های ورزشی برگزار می‌شود و افراد زیادی برای دیدن صحنه‌های مهیج و تشویق مسابقه‌دهندگان در این فستیوال شرکت می‌کنند.

فستیوال برج انسانی

آژانس‌ هواپیمایی ستاره ونک با سال‌ها تجربه درخشان، برگزارکننده تورهای مسافرتی به کشورهای اروپایی و سایر نقاط دنیا می‌باشد. شما می‌توانید جهت دریافت ویزای شینگن، رزرو تور اروپا و تور اسپانیا به آدرس این آژانس واقع در میدان ونک، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک ۵۳، مراجعه کرده یا با شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات