راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

حتما تا به حال برای شما یا دوستانتان پیش آمده که احساس کنید طعم آب شرب منطقه شما یا رنگ آن کمی به نسبت قبل فرق کرده است. البته آلودگی و موجود بودن مواد مضر در آب همیشه با رنگ و بوی خاصی همراه نخواهد بود پس حتی اگر آب شرب خانه طعم یا بوی خاصی ندارد فکر نکنید که به هیچ وجه به دستگاه تصفیه نیازمند نیستید. پس برای خرید یک دستگاه تصفیه آب منتظر نمانید و با راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی در مدل های رو میزی ، زیر سینک و.. همراه انزل وب باشید.

راهنما خرید دستگاه تصفیه آب زیر میزی ، روی میز و..

Water Filter Buying Guide

فیلترهای آب می توانند طعم و مزه آب شما را بهبود بخشند و حتی شما را از آلودگی های مضر از جمله سرب موجود در آب محافظت کنند. شما میتوانید از آب تصفیه بنوشید و یا آن را در پارچ آب پر کنید و در یخچال قرار دهید. استفاده از دستگاه تصفیه آب بسیار آسان است و نیازی به نصب آنچنانی ندارد و فضای کمی را هم اشغال می کند. امروز در انزل وب قصد داریم نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب را بررسی کنیم و همچنین به این سوال که « چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟ » نیز پاسخ دهیم.

مخزن آب تصفیه کن خانگی

چه چیزی در آب آشامیدنی شما قرار دارد؟

طبیعتا برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید ابتدا ببینید که در آب آشامیدنی شما چه چیزی قرار دارد. فلور (Fluorine) مهم ترین عنصر موجود در آب است ولی ممکن است عناصر دیگری نیز در آب وجود داشته باشد که سختی آن را تشکیل دهد و نیز نقش مهمی در ایجاد یک بیماری ایفا کند. از جمله این عناصر کلسیم و منیزیم است که در کاهش بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی عروقی و حتی آرتروز نقش فوق العاده مهمی دارد. علاوه بر فلور، کلسیم و منیزیم، سدیم، روی، سلنیم، منگنز و کمی فسفر، ید و… موجود در آب در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها تاثیر دارد. البته ممکن است مواد آلوده‌ای نیز در آب وجود داشته باشد که به طور طبیعی نباید در آن موجود باشد زیرا باعث ورود میکروب ها، انگل ها و باکتری ها به بدن انسان می شود.

پس یکی از نکات مهم قبل از خرید دستگاه تصفیه آب، بررسی آب آشامیدنی فعلی شما است تا بر طبق آن در خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب بهترین انتخاب و تصمیم گیری را داشته باشید.

بر طبق نیاز خود دستگاه تصفیه را انتخاب کنید

در آزمایشات ما از فیلتر های آب مشخص شد که همه مدلهای دستگاه های تصفیه آب برای از بین بردن کلر (Chlorine) مناسب هستند. ولی فقط دو مدل می توانند سرب را حذف کنند. هنگامی که شما می دانید چه چیزی در آب شیر شما وجود دارد، فیلتری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز های شما و در راستای حذف و کاهش املاح آلوده در آب شیر شما باشد. لازم به اشاره است که تمام پارچهای فیلتر آب دارای فیلتر هایی هستند که باید بطور دوره ای جایگزین شوند تا به بهترین و موثر ترین شکل ممکن کار کنند.

شاید برای شما جالب باشد که همیشه برای تصفیه‌ی آب لازم نیست دستگاه های آنچنانی بخرید! با وسایل دم دستی موجود در خانه هم می توان یک دستگاه تصفیه کوچک داشت. اگر پیرامون این موضوع کنجکاو شدید حتما ۴ روش ساخت دستگاه تصفیه آب خانگی با وسایل ساده را مطالعه بفرمایید.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ، چه دستگاه تصفیه آبی بخریم؟

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آنقدر انتخاب های متنوعی خواهید داشت که اصلا فکرش را هم نمیکنید. دستگاه های تصفیه آب خانگی به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند. در اینحا قصد داریم برخی از محبوب ترین انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی را باهم بررسی کنیم.

دستگاه تصفیه آب زیر سینک با مخزن آب تصفیه کن خانگی

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

از رایج ترین نوع دستگاه های تصفیه آب خانگی که بسیار مورد استفاده خانواده ها قرار میگیرد. این دستگاه تصفیه در زیر سینک ظرف شویی شما نصب میشود و معمولا با شیر آب جداگانه و کوچکی نیز همراه است و مقدار زیادی آب را نیز فیلتر میکند. یکی از نکات این دستگاه تصفیه آب این است که برای نصب این دستگاه نیاز مند اصلاحات لوله کشی خواهید داشت. همچنین یک حفره بر روی سیک ظرف شویی شما نیز ممکن است ایجاد شود.

پارچ تصفیه کننده آب

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

از بهترین انواع دستگاه تصفیه آب خانگی که بسیار سبک و مفید است. این دستگاه شبیه به یک پارچ عمل کرده و اندازه معمولی آن میتواند برای ۲ یا ۳ نفر کافی باشد. شما میتوانید پارچ تصفیه کننده آب را حتی درون یخچال قرار دهید. اگر تعداد نفرات شما که ممکن است از این پارچ استفاده کنند بیشتر است می توانید برای راحتی بیشتر اندازه بزرگتر آن را خریداری کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

این نوع دستگاه ها که در محیط های اداری نیز بسیار دیده میشوند اغلب نسبت به مدل های زیر میزی گران قیمت تر هستند و علاوه بر تصفیه برخی از مدل های پیشرفته آنها داری آب سرد و گرم کن نیز میباشند، در صورتی که مصرف روزانه آب آشامیدنی شما در خانه بسیار بالاست پیشنهاد میکنم از این مدل استفاده کنید چراکه اغلب فیلترهای استفاده شده در دو مل زیرمیزی و روی میز تقریبا یکسان میباشد. به طور معمول این دستگاه ها شامل مخزن های متفاوت ۵ ، ۱۰ و.. لیتری هیتند که بسته به نیاز خود میتوانید از آنها استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی

فیلتر آب یخچال و فریزر

ستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوب است؟

فیلتر آبی که بر روی یخچال و فریزر نصب میگردد و هر آب درون فضای آبخوری یخچال را تصفیه میکند. این فیلتر لازم است که هر شش ماه یکبار تعویض گردد. معمولا این فیلتر ها با یک فشار و چرخش ساده بر روی یخچال یا فریزر شما نصب میگردند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب پیرامون راهنمایی خرید دستگاه تصفیه آب صحبت کردیم. به نظر شما دستگاه تصفیه آب خانگی چه مارکی خوب است؟ شما چه برندی از تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب را پیشنهاد میدهید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون این مطلب در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش نحوه اطلاع از قطعی آب و اعلام قطعی آب در هر استان
آموزش نحوه اطلاع از قطعی آب و اعلام قطعی آب در هر استان
8 روش حل مشکل ریختن آب و.. اقدامات اولیه هنگام خیس شدن لپ تاپ
۸ اقدام ضروری هنگام ریختن آب و.. روی لپ تاپ و خیس شدن آن
آموزش 3 روش پرداخت قبض آب آنلاین
آموزش ۳ روش پرداخت قبض آب آنلاین
علت و حل مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی
بررسی ۹ علت و حل مشکل رایج دستگاه تصفیه آب خانگی

نظرات