آموزش تصویری روش استاندارد و صحیح تنظیم صندلی ماشین

تنظیم صندلی خودرو و انتخاب بهترین حالت صندلی یک عامل بسیار مهم جهت رانندگی بهتر و راحت تر است. اما متاسفانه بسیاری از مردم با روش صحیح تنظیم صندلی ماشین آشنا نیستند. امروز در انزل وب با آموزش تصویری تنظیم صندلی خودرو در خدمت شما خواهیم بود تا چگونگی تنظیم دقیق صندلی خودرو را بیاموزیم. پس با روش استاندارد و صحیح تنظیم صندلی ماشین همراه انزل وب باشید.

نحوه تنظیم درست و دقیق صندلی ماشین

How To Adjust Car Seat Correctly

تنظیم صحیح صندلی ماشین مزایای مختلفی دارد از جمله کنترل بهتر اتومبیل، خستگی کمتر هنگام رانندگی در مسافت های طولانی، دید بهتر در نقاط کور و درصد آسیب دیدگی کمتر در صورت بروز حادثه در هنگام برخورد با کیسه هوا و فرمان. در ادامه قصد معرفی بهترین روش آموزش تنظیم صندلی ماشین پراید ، تیبا ، ۲۰۶ ، پروژ پارس و.. را داریم.

چگونگی تنظیم صندلی ماشین توسط اهرم های دستی

بهترین روش تنظیم صندلی ماشین

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که « اهرم تنظیم صندلی کجاست ؟ » تنظیم صندلی هر ماشین ممکن است متفاوت باشد ولی در اکثر ماشین ها در جلوی صندلی اهرمی وجود دارد که ابتدا باید اهرم را به طرف بالا بکشید. صندلی را با فشار بدن به جلو یا عقب ببرید. سپس اهرم را رها کنید تا قفل شود و قبل از رانندگی حتما اطمینان حاصل کنید که صندلی در وضعیت محکم است.

تنظیم صندلی ماشین توسط دکمه های الکتریکی

تنظیم استاندارد صندلی ماشین

روش آسان تر و پیشرفته تر استفاده از دکمه های الکتریکی (تنظیم ارتفاع صندلی تنظیم صندلی سوناتا ، سانتافه و.. نیز به این صورت میباشد) است که در ماشین های سطح پایین تر وجود ندارد و مجبور هستید اهرم های دستی (اهرم تنظیم صندلی تیبا ، سمند ، ۴۰۵ و.. در زیر صندلی وجود دارد و اهرم دستی تنظیم پشتی صندلی اغلب در بغل صندلی قرار دارد) را که پیش تر توضیح داده شد بکار ببرید. دکمه های الکتریکی در گوشه های صندلی قرار دارند. تصویری که مشاهده میکنید مربوط به خودروی Lexus GS300 است که در آن آپشن های مختلفی مانند تنظیم شیب صندلی، تنظیم پشتی و جلو و عقب کردن صندلی وجود دارد.

روش صحیح تنظیم صندلی ماشین

اهرم تنظیم صندلی کجاست

صندلی را کمی عقب و جلو کنید تا هنگام فشار دادن پدال گاز، زانو هایتان کمی خم شود. یعنی اگر هنگام گاز دادن پاهایتان بیش از اندازه صاف است، صندلی را به جلو (به سمت داشبورد) بکشید و اگر پاهایتان پیش اندازه خم است، صندلی را به عقب ببرید. رعایت این نکته از درد زانو ها جلوگیری میکند.

تنظیم ارتفاع صندلی تنظیم صندلی سوناتا ، 206 ، پراید و..

صندلی و زانوی شما باید حدود اندازه دو انگشت باهم فاصله داشته باشند. بر روی صندلی بنشینید و دو انگشت خود را بر روی صندلی قرار داده تا ببینید آیا این فاصله را رعایت میکنید یا خیر.

اهرم تنظیم صندلی تیبا ، سمند ، 405 و...

صندلی خود را بالا بیاورید تا باسن شما با زانوها در یک سطح قرار بگیرند. اگر نمی توانید شیشه جلو و پنجره ها را به وضوح ببینید نیز صندلی را بالاتر بیاورید. هیچموقع باسن خود را پایین تر از زانوها هنگام رانندگی قرار ندهید. اگر ماشین شما قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی ندارد، روی یک بالشتک بنشینید. ارتفاع صندلی نقش به سزایی در آینه های خودرو نیز دارد. پس برای تنظیم صحیح آینه ها و مطابقت آن با صندلی، حتما آموزش تصویری طرز صحیح تنظیم آینه های خودرو را مشاهده کنید.

آموزش تصویری تنظیم صندلی خودرو

زاویه پشتی نیز بسیار مهم است. پشتی را طوری تنظیم کنید تا در زاویه ۱۰۰ قرار بگیرد. نشستن در این زاویه باعث فشار بیشتر بر روی کمر شما خواهد شد تا احساس راحتی بیشتری بکنید.

تنظیم دقیق صندلی خودرو

پیشانی خود را طوری حرکت دهید که قسمت پشت سر شما در وسط قرار داشته باشد. رعایت این نکته باعث آن میشود تا از خستگی گردن خصوصا در مسیر های طولانی تر تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمایید.

جهت آشنایی بیشتر با اینکه چگونه صندلی ماشین را تنظیم کنیم میتوانید ویدیوی آموزشی زیر را مشاهده کنید:

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب پیرامون نحوه درست تنظیم صندلی ماشین صحبت کردیم. به نظر شما بهترین حالت تنظیم صندلی کدام است؟ آیا شما نکاتی که امروز در انزل وب گفته شد را رعایت میکنید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره روش صحیح تنظیم صندلی ماشین در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات