۱۰ روش حل مشکل آپدیت برنامه و Download Pending گوگل پلی اندروید

اولین واکنش شما هنگام مشاهده پیام “Download Pending ” هنگام نصب یک برنامه از فروشگاه پلی چیست؟ مشاهده این خطا یعنی شما برای دانلود و نصب برنامه با مشکل مواجه شده اید و نمی توانید از گوگل پلی برنامه دانلود و نصب کنید و باید این مشکل را حل کنید تا گوگل پلی بتواند برنامه را برای شما دانلود و نصب کند. برای فهمیدن اینکه بارگیری در حالت تعلیق در گوگل پلی یعنی چه و حل مشکل Download Pending با انزل وب همراه باشید.

نحوه رفع مشکل بارگیری در حالت تعلیق و دانلود نشدن از گوگل پلی

How to Fix Download Pending Error in Google Play App

در چنین شرایطی، اولین چیزی که به ذهن هر کاربر خطور می کند سرعت پایین اینترنت است که باعث شده چنین مشکلی به وجود بیاید.

در واقع، این مشکل معمولاً هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی، استفاده از اینترنت در شبکه های رومینگ و با سیم کارت های مسافرتی در یک کشور خارجی به وجود میاید و کاربران را دچار مشکل می کند.

گوگل توصیه می کند برای دانلود برنامه های فروشگاه گوگل پلی از یک شبکه Wi-Fi یا اینترنت موبایل قوی استفاده کنید. اما، در بسیاری از موارد، دلیل این مشکل سرعت اینترنت نیست و همچنین لازم نیست تلفن یا تبلت اندرویدی خود را ریستارت کنید یا به دنبال Wi-Fi با سرعت بالا و قوی باشید. روش های آسان تری برای حل این مشکل وجود دارد پس با ما همراه شوید.

حل مشکل download pending

مشکل دانلود نشدن از گوگل پلی ، از VPN استفاده می کنید؟

یکی از دلایلی که ممکن است شما با خطا Download Pending مواجه شوید زمانی است که از VPN برای اتصال به اینترنت استفاده می کنید (مشکل گوگل پلی در ایران). و این به این معنا است که ممکن است برخی برنامه به شکلی تنظیم شده اند که فقط از طریق اتصال مستقیم Wi-Fi دانلود و بروزرسانی شوند و اگر از VPN استفاده می کنید، آنها دانلود نخواهند شد.

برای حل این مشکل دو راه حل وجود دارد.

به بخش تنظیمات در فروشگاه گوگل پلی بروید و گزینه های “App download preference” و “Auto-update apps” را تغییر دهید تا امکان دانلود غیر از Wi-Fi نیز فراهم شود.

از کار افتادن گوگل پلی سرویس

راه حل امن تر این است که VPN خود را هر زمان که می خواهید برنامه ها را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید، خاموش کنید و بعد از اتمام آن دوباره فعال کنید.

با انجام یکی از این دو کار به احتمال خیلی زیاد مشکل دانلود گوگل پلی و مشکل آپدیت نشدن برنامه های گوگل پلی برای شما حل خواهد شد اما اگر همچنان مشکل داشتید میتوانید بقیه راه هایی که در ادامه گفته می شود را امتحان کنید.

البته اگر با مشکل تحریم ها برای دانلود برنامه از گوگل پلی مواجه هستید و نمی توانید VPN خود را غیر فعال کنید مطلب حل مشکل This item is not available in your country را مطالعه کنید.

استفاده از داده در پس زمینه برای حل مشکل Download Pending

یکی از اتفاقاتی که ممکن است باعث مشکل عدم دانلود از گوگل پلی شود عدم دسترسی برنامه گوگل پلی به صورت پس زمینه است تا بتواند دانلود های خود را انجام بدهد. این عدم دسترسی از سویی باعث می شود که برنامه های شما به صورت خودکار و بدون دخالت شما دانلود نشوند و از طرفی باعث به وجود آمدن این مشکل می شود.

بارگیری در حالت تعلیق گوگل پلی

برای رفع این مشکل باید به مسیر Settings -> Data usage -> Data Saver -> Unrestricted data بروید و با رفتن به سمت پایین Google Play Store را پیدا کنید و آن را فعال کنید تا در پس زمینه نیز بتواند اجرا شود. این کار باعث می شود که از پیام آزار دهنده “Download Pending” خلاص شوید.

اگر باز هم مشکل آپدیت گوگل پلی سرویس و سایر برنامه ها برطرف نشد نگران نباشید چون راه حل های بیشتری برای رفع مشکل بارگیری در حالت تعلیق در گوگل پلی وجود دارد.

رفع مشکل دانلود نکردن از گوگل پلی با متوقف کردن بروزرسانی های خودکار

دلیل اصلی که در مورد خطای Download Pending گفته می شود این است که گوگل بروزرسانی ها و نصب های پس زمینه را برای دانلود برنامه های جدیدتر اولویت بندی می کند و به همین دلیل برنامه های شما در صف قرار می گیرند.

واضح است که برای حل این مشکل ابتدا باید بارگیری های در صف انتظار متوقف شوند و به محض اینکه این کار تمام شد می توانید یک بار دیگر برنامه مورد نظر خود را نصب کنید.

در برنامه Play Store بر روی نماد با سه نوار کوچک (☰) کلیک کنید ، و به بخش My apps & games بروید.

در اینجا می توانید بروزرسانی های خودکار و هرگونه نصب در انتظار را متوقف کنید.

چگونه گوگل پلی سرویس را فعال کنیم

برای آزاد کردن فضای در سیستم عامل اندروید این روش همیشه ایده خوبی است که بروزرسانی های خودکار را غیرفعال کنید و بروزرسانی ها را به شکل دستی انجام دهید.

ممکن است در هنگام نصب با خطای ۹۱۰ مواجه شوید که برای حل آن ما برای شما مطلب آموزش حل مشکل ۹۱۰ را ترتیب داده ایم.

حل مشکل از کار افتادن گوگل پلی سرویس با پاک کردن کش

اگر پاک کردن صف دانلودهای خودکار کار نکرد، ممکن است که در برنامه گوگل پلی شما مشکلاتی وجود داشته باشد.

معمولاً اگر فضای بسیار کمتری در گوشی شما وجود داشته باشد، می تواند در دانلود برنامه ها اختلال ایجاد شود.

به عنوان یک روش، به “Settings” و بعد از آن به بخش “Battery and Storage” بروید و بخش Storage دستگاه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا با مشکل فضای خالی مواجه هستید یا خیر؟

همچنین برای خالی کردن حافظه خود می توانید حافظه پنهان یا کش “Clear Cache” را از بخش “App info” هر برنامه پاک کنید پاک کنید. خوب است برنامه های اضافی که ممکن است باعث کند شدن دستگاه شما شود را حذف کنید.

به صورت اختیاری، می توانید برنامه Google Play Store را  با انتخاب گزینه Force Stop متوقف کنید و یک بار دیگر آن را راه اندازی کنید.

مشکل دانلود نکردن از گوگل پلی

اگر کارت های حافظه جانبی یا همان SD به درستی تنظیم نشده باشند ممکن است باعث شوند مشکلات دانلود در فروشگاه پلی ایجاد شود.

در چنین مواردی کارت را بیرون بیاورید و مجددا آن را وارد گوشی کنید اما اگر خراب بود از کارت SD استفاده نکنید.

در صورت مواجه با خطای ۴۹۴ مطلب رفع ارور ۴۹۵ می تواند مشکل شما را به شکل کامل حل کند.

از کار افتادن گوگل پلی سرویس: خطای ByPass

خطای Download Pending  می تواند به دلیل مشکلاتی در ByPass اتفاق بیافتد.

در واقع، می توانید به وب سایت رسمی فروشگاه گوگلی پلی با مرورگر تلفن خود بروید و دوباره از این طریق وارد حساب گوگل خود شوید.

چگونه گوگل پلی سرویس را فعال کنیم

پس از انتخاب برنامه در مرورگر خود، باید مدل دستگاه خود را انتخاب کنید. بعد از آن می توانید بررسی کنید که آیا این برنامه با موفقیت دانلود و نصب شده است یا خیر؟

در صورت مواجه با خطای Blocked By Play Protect می توانید مطلب حل این مشکل را مطالعه کنید.

برای رفع مشکل بارگیری در حالت تعلیق در گوگل پلی از داده به Wi-Fi بروید

یکی از دلایل این مشکل می تواند اتصال به داده های موبایل باشد. بهتر است از طریق وای فای دانلود را امتحان کنید چون ممکن است با اتصال به وای فای مراحل دانلود و نصب به خوبی طی شود.

برخی کاربران ممکن است با مشکل ارور RH 01 و DF-DFERH-01 مواجه شوند که ما در مطلبی ای به طور مفصل روش حل آن را بیان کرده ایم.

حل مشکل آپدیت نشدن برنامه های گوگل پلی با نصب مجدد آپدیت فروشگاه

می توانید برنامه گوگل پلی را حذف کرده (البته بروزرسانی های آن را) و دوباره آن را از ابتدا نصب کنید.

برای این کار به مسیر Settings > Apps & notifications > Google Play Store بروید و در صفحه آن، روی دکمه سه نقطه ای ضربه بزنید و Uninstall را انتخاب کنید. با این کار برنامه فروشگاه گوگل پلی به نسخه اصلی برمی گردد.

مشکل گوگل پلی

از طرف دیگر، می توانید نسخه ای از فروشگاه گوگل پلی را از سایت APKMirror بگیرید و آن به عنوان بک آپ داشته باشید تا هر زمان که لازم بود فروشگاه گوگل پلی خود را بروزرسانی کنید.

برای حل مشکل دانلود گوگل پلی دوباره وارد حساب خود شوید

یکی دیگر از راه های حل مشکل دانلود فروشگاه پلی تازه سازی حساب گوگل است.

به بخش Settings > Accounts بروید و با انتخاب حساب خود روی گزینه Remove account کلیک کنید.

برای حل مشکل دانلود گوگل پلی دوباره وارد حساب خود شوید

بعد از پاک کردن حساب از روی دستگاه دوباره وارد حساب خود شوید.

رفع مشکل از کار افتادن گوگل پلی سرویس با تنظیم صحیح تاریخ و ساعت

مطمئن شوید که تاریخ و زمان موجود در تلفن شما صحیح است. برای انجام آن، این مراحل را دنبال کند:

Setting را روی تلفن خود باز کرده و به بخش System بروید.

روی Date & time ضربه بزنید. در صفحه بعدی، Automatic date & time را فعال کنید. اگر قبلاً فعال شده است، آن را خاموش کنید و دوباره آن را فعال کنید.

مشکل گوگل پلی

مشکل گوگل پلی

 اگر همه موارد دیگر شکست خورد ، این کار را امتحان کنید

در صورتی که تمام راه های را انجام دادید و مشکل شما حل نشد، آخرین روش تنظیم مجدد دستگاه به تنظیمات کارخانه است.

این کار باعث پاک شدن اطلاعات ذخیره شده شما که روی حافظه داخلی است می شود. بهتر است قبلا از ریست فکتوری از اطلاعات خودتان روی حساب گوگل بک آپ بگیرید تا بعد از راه اندازی مجدد دستگاه با مشکل رو به رو نشوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش حل مشکل آپدیت برنامه و Download Pending گوگل پلی اندروید را به شما آموزش دادیم و امیدواریم دیگر مشکلی نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در مورد حل مشکل  Download Pending را در بخش پست های این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 13 روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل Download Pending در گوگل پلی
آموزش 4 روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش ۴ روش طریقه تغییر کشور در گوگل پلی
آموزش 13 روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش ۱۳ روش حل مشکل ارور Check your connection گوگل پلی
آموزش 8 روش رفع ارور Google Play Authentication is Required
آموزش ۸ روش رفع ارور Authentication is required گوگل پلی

نظرات