فعال سازی و اکتیو قانونی ویندوز 10

آموزش تصویری ۶ روش فعال سازی و اکتیو قانونی ویندوز ۱۰

اگر سیستم عامل ویندوز مورد استفاده در کامپیوتر شما فعال نشده باشد، پیام Activate Windows را در گوشه سمت راست و پایین صفحه خواهید دید. همچنین برخی از ویژگی های ویندوز غیر فعال می شود. در نتیجه باید اقدام به اکتیو کردن یا فعال کردن ویندوز خود کنید. امروز در انزل وب قصد داریم تا روش فعال سازی و اکتیو ویندوز ۱۰ را به صورت قانونی به شما آموزش دهیم.

نحوه اکتیو کردن و فعال‌ سازی قانونی ویندوز ۱۰

How to Activate Windows 10

خیلی از نرم افزار های دنیا و همینطور سیستم عامل ویندوز رایگان نیستند و باید به صورت قانونی خریداری شوند. ویندوز ۱۰ پس از نصب مهلت ۳۰ روزه استفاده رایگان برای تست و بررسی را می دهد و پس از آن باید لایسنس برنامه خریداری شده و ویندوز فعال شود. گرچه بسیاری از افراد خصوصا در کشور هایی که قانون کپی رایت را شامل نمی شود، اقدام به استفاده از نسخه های کرک شده می کنند و یا از طریق راه هایی لایسنس ویندوز را دور می زنند. در این مطلب ضمن آموزش روش قانونی فعال کردن ویندوز، روش فعال کردن بدون داشتن کد اکتیو کردن آن را هم آموزش خواهیم داد.

آموزش تصویری اکتیو ویندوز ۱۰ با کد فعال سازی

ویندوز ۱۰ با یک کد ۲۵ رقمی به فروش می رسد. بسته به نوع خرید، می توانید این کد را در قسمت های زیر ببینید:

  • اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما با یک نسخه از ویندوز ۱۰ اورجینال ارائه شده است، این کد روی استیکر روی قسمتی از کامپیوتر قرار داده شده است.
  • اگر دیسک ویندوز اورجینال خریداری کرده اید، این کد روی دیسک و همینطور در جعبه محصول قرار دارد.
  • اگر نسخه اورجینال ویندوز را به صورت آنلاین خریداری کرده اید، کد فعال سازی برای شما به ایمیلی که زمان خرید وارد کرده اید، ارسال شده است.

برای اکتیو کردن Windows 10 بعد از پیدا کردن کد، به تنظیمات یا Settings ویندوز وارد شوید. به قسمت Update & Security رفته و روی Activation کلیک کنید. گزینه Change Product key را انتخاب کرده و کد خود را وارد کنید.

همچنین برای بکاپ گرفتن از کد فعال سازی ویندوز،پیشنهاد می کنیم مطل آموزش بکاپ گرفتن از سریال نامبر لایسنس فعال شده ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

چگونه ویندوز ۱۰ اورجینال را اکتیو کنیم؟ با Product Key

روی استارت کلیک کنید. روی Computer خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. سپس گزینه Activate Windows online را انتخاب کنید. Product Key خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید. منتظر بمانید تا فرایند اکتیو شدن ویندوز به اتمام برسد.

فعال سازی دستی ویندوز با کد فعال سازی، چگونه ویندوز ۱۰ را اکتیو کنیم؟

اگر در انجام روش های فعال‌ سازی قانونی ویندوز ۱۰ قبلی ناموفق بودید، در سرچ استارت CMD را وارد کنید. روی نتیجه راست کلیک کرده و Run as Administrator را بزنید.

فعال سازی دستی ویندوز با کد فعال سازی، چگونه ویندوز 10 را اکتیو کنیم؟

در پنجره باز شده دستور slmgr /ipk yourlicensekey را وارد و اینتر کنید. (به جای عبارت yourlicensekey در دستور، کد فعال سازی خود را وارد کنید)

فعال سازی دستی ویندوز با کد فعال سازی، چگونه ویندوز 10 را اکتیو کنیم؟

کمی صبر کنید تا دستور اجرا شود. سپس دستور slmgr /skms kms8.msguides.com را تایپ و اینتر کنید.

فعال سازی دستی ویندوز با کد فعال سازی، چگونه ویندوز 10 را اکتیو کنیم؟

پس از اتصال، دستور slmgr /ato را وارد و اینتر کنید.

فعال سازی دستی ویندوز با کد فعال سازی، چگونه ویندوز 10 را اکتیو کنیم؟

باید پیامی مبنی بر اکتیو شدن ویندوز با موفقیت را ببینید حالا فعال سازی آپدیت ویندوز ۱۰ نیز به همراه لایسنس نیز انجام شده است.

اکتیو شدن ویندوز ۱۰ قانونی بدون اینترنت

  1. دکمه های Win+X را فشار دهید.
  2. Run را اجرا کرده و slui.exe4 را تایپ و اینتر کنید.
  3. کشور خود را انتخاب کنید.
  4. گزینه Phone Activation را انتخاب کنید.
  5. روی Phone منتظر بمانید تا Microsoft شما را راهنمایی کند.

فعال کردن ویندوز بدون کد فعال سازی

اگر شما کد فعال سازی ندارید، به صورت قانونی نمی توانید ویندوز را فعال کنید. در این راه باید از فعال کننده های ویندوز استفاده کنید که با استفاده از روش هایی مختص خود، ویندوز شما را فعال می کنند.

همینطور برای جلوگیری از نصب Update Assistant هم مطالعه مطلب آموزش ۴ روش جلوگیری از نصب Windows 10 Update Assistant برای شما کاربردی خواهد بود.

فعال کردن ویندوز ۱۰ با استفاده از روش Batch File

برای جلوگیری از اکسپایر شدن لایسنس ویندوز ۱۰ ابتدا فایل Win 10 Activator را دانلود کرده و فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

روی فایل راست کلیک کرده و Run As Administrator را بزنید.

فعال کردن با استفاده از روش Batch File

چند لحظه صبر کنید. پس از درخواست، دکمه Y کیبرد را فشار دهید.

فعال کردن با استفاده از روش Batch File

بعد از ریستارت ویندوز فعال می شود.

استفاده از نرم افزار های فعال ساز ویندوز، دانلود فعال ساز ویندوز ۱۰

یکی از راحت راه های فعال سازی ویندوز بدون کد فعال سازی، استفاده از برنامه های فعال ساز می باشد. قبل از استفاده از این نرم افزار ها توجه داشته باشید که آن ها را فقط از سایت های معتبر دانلود کنید. دانلود فعال ساز از سایت های غیر معتبر می تواند منجر به آلوده شدن سیستم شما به بد افزار شود.

  • دانلود و راهنمای استفاده از فعال سازی های ویندوز در Soft98
  • دانلود و راهنمای استفاده از فعال سازی های ویندوز در P30download

در پایان در صورتی که تمایل به مشاهده پیام آپدیت ویندوز را نداشتید، مطالعه مطلب ۹ روش غیرفعال کردن و حذف نمایش پیغام پاپ آپ آپدیت ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های قانونی فعال کردن ویندوز ۱۰ و همینطور راه های بدون داشتن کد فعال سازی را به شما آموزش دادیم. از کدام راه برای اکتیو کردن ویندوز خود استفاده کردید؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه فعال سازی ویندوز ۱۰ اورجینال و غیر اورجینال را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

اکتیو کردن و فعال سازی قانونی آفیس (Microsoft Office)
آموزش ۳ روش اکتیو کردن و فعال سازی قانونی آفیس (Microsoft Office)
روش رفع ارور your windows license will expire soon در ویندوز 10
۶ روش رفع مشکل پیغام Expire و لایسنس در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

  • Hesam bigham says:

    سلام، من یه سوالی داشتم اگر فایل ایمیج رو از خود مایکروسافت دانلود کنیم و بعد بخواهیم از اکتیو کننده ها استفاده کنیم مشکلی پیش نمیاد؟ یا باید حتما پروداکت کی رو تهیه کنیم؟ ممنون

  • Mahmood says:

    خیلی خیلی ممنونم از راهنماییتون. بخدا یک هفته درگیر این ارور بودم و هر روشی رو امتحان کرده بودم. تا بالاخره با روش ۶ شما موفق شدم. امشب راحت میخابم.
    خیلی لطف کردید 👏👏👏

  • نصرالله says:

    متاسفانه مشکل من حل نشده و هم ارور دارم و هم اکسپایر شده کمکم کنید هیچ کدام از فعال سازها کار نمیکنن ویندوز اینتر پرایز اولوشن

  • احسان says:

    سلام یه سوال داشتم
    شنیدم که اگر ویندوز اورجینال باشه از راه غیرقانونی فعال نمیشه و ارور میده؛ ای مطلب درسته؟

  • amir says:

    یه سوال داشتم .اگه غیر قانونی اکتیو کنیم ویندوز بعد اتصال به اینترنت قفل یا بن نمیشه ؟؟؟؟؟

    • Parsa says:

      ببین من اطلاعات کاملی در این زمینه ندارم اما چون خودم هم کلاینت این روش هستم دیدم که به اینترنت متصل که میشی نه بن نمیشه اما آپدیت که میشه بن میکنه سیستمم رو الان دارم دوباره ویندوز نصب میکنم که بعدش امتحان کنم ببینم که اگر با آموزش لغو بروز رسانی خودکار اوکی میشه یا نه

      • shahab says:

        کرررررررکام ریختتتتت از اینهمه دانش اوووووووووووووووووووووووف ادم دلدرد میگیره از خنده با این سوالا خدا خیرتون بده عامل خنده مردم هستین خخخخخخخخخخخخخخ

  • A3al says:

    مرسی از روشی که گفتین خیلی خوب بود?