ساخت و طراحی فرم در ورد (Word)

آموزش ساخت و طراحی فرم در ورد (Word)

میتوان نرم افزار ورد (Word) را یکی از همه فن حریف ترین نرم افزار های آفیس دانست. شما در این نرم افزار میتوانید تایپ کنید، مقاله بنویسید یا حتی فرم هایی با امکانات بسیار متنوع و طراحی های عالی بسازید. اما شاید این سوال در ذهنتان باشد که چگونه فرم ثبت نام ، پرسشنامه استخدام ، رزومه و.. طراحی کنیم یا ساخت فرم هوشمند در ورد چگونه است؟ اگر به دنبال یادگیری ساختن فرم در ورد هستید، حتما با مطلب آموزش ساخت و طراحی فرم در ورد (Word) همراه انزل وب باشید.

آموزش ایجاد و تهیه فرم ثبت نام ، پرسشنامه استخدام ، رزومه و.. در ورد

How To Creating a Form in Word

به طور پیشفرض در Word نمونه های از پیش طراحی شده‌ای از فرم های مختلف وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید اما اگر میخواهید فرم دلخواه خود را داشته باشید و از آن برای کاربرانتان یا ثبت نامشان استفاده کنید، باید مراحل زیر را برای ایجاد فرم در ورد دنبال کنید. همچنین از دیگر امکانات این نرم افزار ساخت بروشور است که میتوانید از آنها برای استفاده های مختلف از جمله تبلیغات استفاده کنید. اگر کنجکاو هستید که طراحی بروشور در ورد چگونه انجام میشود، حتما ساخت و طراحی بروشور در ورد (Microsoft Word) را مشاهده کنید.

آموزش ساخت فرم در ورد Word

طراحی فرم هوشمند در ورد

ابتدا به سراغ نرم افزار Word رفته و از سربرگ های بالا، بر روی قسمت File کلیک کنید. قصد داریم تا سربرگ جدیدی به نام Developer را ایجاد کنیم.

طراحی فرم استخدام در ورد

حالا باید گزینه Option را انتخاب کنید.

طراحی فرم هوشمند در ورد

حالا از باکس سمت چپ، گزینه Customize Ribbon را انتخاب کنید.

تهیه فرم در ورد

حالا در صفحه جدید، از لیست Customize the Ribbon گزینه Main Tabs را انتخاب کنید. سپس در لیستی که در زیر ان به نمایش در میاید، گزینه Developer را انتخاب کرده و سپس OK را بزنید.

چگونه فرم طراحی کنیم

حالا پس از انجام مراحل بالا میبینید که سربرگی با نام Developer در ورد شما ایجاد شده است.

ایجاد فیلد در ورد

خب در سربرگ Developer قسمتی تحت عنوان Controls وجود دارد که توسط ابزار درون آن میتوانید اقدام به قرار دادن کنترل ها در صفحه تان بکنید. کنترل ها همان فیلد ها هستند. برای ایجاد فیلد در ورد باید از قسمت Controls فیلد مد نظرتان که میتوانید یک Rich Text Content یا Check Box Content یا هر چیز دیگری باشد. برای مثال Rich Text Content که برای متون کوتاه بکار میرود را میتوانید توسط گزینه Aa به صفحه اضافه کنید. مثلا اگر میخواهید نام و نام خانوادگی ثبت نام شونده را بگیرید، باید از این گزینه استفاده کنید.

طراحی فرم هوشمند در ورد

همچنین بعد از اضافه کردن فیلد یا کنترل (Control) مورد نظر، میتوانید با کلیک بر روی گزینه Properties برای فیلدی که اضافه کردید مشخصه هایی از قبیل عنوان یا تگ یا رنگ انتخاب کنید.

اضافه کردن متن آموزشی به فرم

طراحی فرم هوشمند در ورد

همچنین میتوانید متونی را به عنوان متن آموزشی به فیلد هایتان اضافه کنید. مثلا اگر نام کاربر را میخواهید میتوانید در فیلد مربوطه بنویسید که “نام خود را اینجا وارد کنید” که برای همچین کاری باید به سربرگ Developer رفته و Design Mode را فعال کنید. حالا بر روی فیلد مورد نظر متن آموزشی خود را وارد کنید. سپس مجددا Design Mode را غیر فعال کنید.

ساخت و ذخیره فرم ثبت نام در ورد

پس از اضافه کردن تمام فیلد های مورد نظر، وقت آن رسیده که فرم خود را ذخیره کنید. روال ذخیره کردن فرم در ورد در با ذخیره کردن فایل های دیگر در این نرم افزار کمی متفاوت است. برای ذخیره فرم ثبت نام در ورد مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه طراحی فرم در ورد

از تب Developer بر روی گزینه Restrict Editing کلیک میکنیم. سپس از پنلی که سمت راست صفحه ظاهر میشود، گزینه Allow only this type of editing in the document را فعال کرده و از لیست زیر آن گزینه Filling in forms را برگزینید. بعد از آن باید گزینه Yes, Start Enforcing Protection را بزنید.

آموزش ساخت فرم در ورد

در مرحله‌ی آخر از آموزش ساخت فرم هومشند در ورد باید صفحه فرمتان را با استفاده از آیکون Save ذخیره کنید. این فرم به صورت خود فایل ورد ذخیره خواهد شد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب آموزش ساخت و طراحی فرم در ورد (Word) را باهم بررسی کردیم. آیا شما خود تا بحال خواسته اید صفحه فرم ثبت نام در ورد را برای کاربرانتان بسازید؟ یا تا کنون اقدام به طراحی فرم استخدام در ورد کرده اید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را آموزش ایجاد و تهیه فرم در ورد در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات