بازی های نوستالژی در کنار بازی های نسل جدید ، سرگرمی و خاطره

بازی های نوستالژی در کنار بازی های نسل جدید ، سرگرمی و خاطره

از زمانی که سیستم عامل ویندوز به صورت گسترده ای وارد منازل ایرانیان شد بازی های کامپیوتری نیز با سرعت بالایی رواج پیدا کرد . در اوایل دهه ی ۸۰ شمسی بازی هایی همچون سری need for speed ، فیفا و … جای خود را به خوبی در بین بازی کنندگان باز کردند و روز بروز نیز بر تعداد طرفداران آنها افزوده می شد. اما در این بین بازی های سبکی جدید در بین ایرانیان نیز به محبوبیت بالایی رسید ! بازی های استراتژیک !

از معروفترین بازی هایی که سالیان سال همراه بازی خورهای نوستالژی دوست بود می توان به سری بازی های قلعه ، جنرال و البته رکورددار جهانی بازی های استراتژیک یعنی وارکرافت اشاره کرد.

در این پست قصد داریم برخی از این بازی های نوستالژی که کلی از آنها خاطره داریم را برای شما معرفی کنیم …

وارکرافت | سلطان بازی های استراتژیک

وارکرافت یکی از موفقترین بازی های استراتژیک تاریخ بازی های آنلاین می باشد که همچنان نیز بسیار پرطرفدار بوده و در بسیاری از مسابقات جهانی گیمر ها از مهمترین بازی های حاظر می باشد . این بازی که در سبک استراتژیک و شخصیت پردازی می باشد نسخه های بسیاری دارد که در سال ۱۹۹۴ و با عنوان Warcraft: Orcs & Humans برای اولین بار راهی بازار شد .

پس از موفقیت های نسخه های ابتدایی وارکرافت، شرکت سازنده ی بازی یعنی بیلیزادر ، نسخه ی سوم بازی را با نام وارکرافت ۳ : پادشاهی آشوب در سال ۲۰۰۲ معرفی کرد . این بازی بدون شک دنیای بازی های استراتژیک و بازی های آنلاین را به شدت متحول کرد و سبک جدیدی از این سری بازی ها را بوجود اورد . با توجه به استقبال بسیار بالا از این بازی بلیزارد اپدیت های مختلفی را از این بازی منتشر کرد. کاربران ایرانی بسیاری نیز با دانلود بازی وارکرافت وارد دنیای شگفت انگیز این بازی شدند و خاطرات بسیاری با نسخه های مختلف بازی بخصوص نسخه ی World of Warcraft داشتند.

وارکرافت | سلطان بازی های استراتژیک

با گسترش دسترسی به اینترنت در کشور بازی دنیای وارکرافت نیز به شدت محبوب شد و بعد سالیان سال که از انتشار این نسخه از بازی می گذرد همچنان طرفداران پروپاقرص بازی در حال انجام بازی در منزل و بخصوص در گیم سنتر ها می باشند که نشان از موفقیت بسیار بالای این بازی دارد.

کال اف دیوتی | نوستالژی اول شخص :

کال اف دیوتی که با نام ندای وظیفه نیز شناخته میشود محبوب ترین بازی اول شخص در ایران می باشد . این جلمه را بدون هیچ غلوی می توان گفت و هیچ شکی در آن نیست . نسخه های مختلف call of duty و سیر داستانی فوق العاده ی بازی همراه با نوع اوری های مختلفی که در نسخه های مختلف ایجاد می شد، سبب وفادار ماندن بسیاری از کاربران به این بازی بسیار جذاب و شد و سالیان سال همراه بازی خورهای حرفه ای و آماتور بود.

کال اف دیوتی بخصوص در نسخه ی Black Ops 2  که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد به موفقیت های فوق العاده ای رسید و بدل به یکی از محبوبترین بازی های تاریخ دنیای دیجیتال شد . این بازی جذاب که قابلیت انجام در سبک های مختلف و بخصوص به صورت شبکه ای را داشت به سرعت در بین جوانان شایع شد و پس از گذشت سال های سال از زمان انتشار بازی ، همچنان به عنوان یکی از محبوبترین بازیهای شبکه ای در گیم سنترها شناخته می شود و روزانه در داخل کشور هزاران نفر در حال انجام این بازی جذاب می باشند.

کمپانی اکتیویژن بعد از تجربه ی موفق Black Ops 2 در نسخه ی دیگر تولیدی خود نیز ویژگی های بازی های شبکه ای و آنلاین را گسترش داد . این کمپانی بعد از تجربه ی ناموفق انتشار چند نسخه ی ناموفق از کال اف دیوتی برای گوشی های تلفن همراه ، بالاخره در  اول اکتبر ۲۰۱۹ نسخه ی جدید خود با نام کال اف دیوتی موبایل را برای کاربران اندروید و ios منتشر کرد که در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از ۵۰ میلیون بار فقط در فروشگاه گوگل پلی دانلود شد . این بازی به قابلیت بسیار جذابی مجهز شده بود که کاربران پیشتر در بازی هایی همچون فورتنایت و پابجی شاهد آن بودند . بازی دارای حالت بتل رویال می باشد که جذابیت های بازی را دوچندان می کند.

کال اف دیوتی | نوستالژی اول شخص

کاربران همچنین می توانند با دانلود کالاف دیوتی موبایل برای کامپیوتر جذابیت های این بازی را بر روی صفحه ی مانیتور نیز مشاهده کرده و از آن لذت ببرند.

زولا | محبوب در بین بزرگان نقش افرینی

بعد از معرفی ۲ بازی نوستالژی بسیار محبوب تصمیم به معرفی یک بازی متفاوت نیز داریم که می تواند جذابیت های بسیاری را برای شما به ارمغان اورده و ساعت ها شما را مشغول خود نماید . زولا برای کامپیوتر عنوان بازی اول شخص انلاینی است که با جمع آوری ویژگی های مثبت بازی های سطح اول انلاین اول شخص ، مجموعه ای قابل قبول جمع اوری کرده است و از طریق تبلیغات بسیار گسترده هم به موفقیت های مالی بسیار خوبی رسیده است.

زولا | محبوب در بین بزرگان نقش افرینی

سبک بازی بسیار شبیه به بازی کانتر می باشد با این تفاوت که علاوه بر ارتقا گرافیک ، شخصی سازی ها ، نقشه ها و … نیز بسیار پیشرفته تر و جذاب تر شده است . زولا که بازیی کاملا آنلاین است امکان بازی به صورت گروهی و یا تکی را دارد که از این حیث می تواند ساعت ها شما را سرگرم خود کند.

امکان شخصی سازی لباس ها و اسلحه ها حتی با نماد های ایرانی و نماد های ارتش ج.ا ایران بر جذابیت های بازی بسیار افزوده است.

نتیجه گیری :

در ابتدای این پست به بررسی بازی بسیار معروف و نوستالژی وارکرافت پرداختیم و سپس یکی از محبوبترین بازی های حال حاظر را معرفی کردیم . در انتها نیز بازی آنلاین محبوب بخصوص در بین ایرانی ها با نام زولا را معرفی کردیم . تمامی بازی های معرفی شده به صورت کاملا رایگان از سایت کافه اپس به نشانی coffeeapps.ir قابل دسترسی می باشد که کاربران به راحتی قادر به دانلود رایگان این بازی ها خواهند بود.
/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات