حل مشکل چاپ نشدن در ورد

۸ روش حل مشکل چاپ نشدن متن ، عکس و.. در ورد

ممکن است هنگام کار روی یک سند در ورد، با چاپگر خود به مشکل خاصی برخورد کنید و نتوانید به شکل درستی از آن استفاده کنید، مانند پیام خطایی که می گوید “Printer Not Responding”. برای حل مشکلات چاپ نشدن در ورد با انزل وب همراه باشید.

رفع مشکل عدم پرینت در ورد (Word)

Fix Microsoft Word Print

مایکروسافت ورد همچنان یکی از بهترین و پرکاربردترین برنامه های کلمه پرداز به حساب می آید. مخصوصاً برای کاربران سیستم عامل ویندوز استفاده از ورد یکی از کارهای معمولی است. اگرچه برای برنامه ورد برای اکثر کاربران به خوبی کار می کند، اما ممکن است مانند هر برنامه ای گاهی با مشکلاتی مواجه شوید. برخی از کاربران ویندوز ۱۰ از پرینت در مایکروسافت ورد شکایت کرده اند که کار نمی کند. ممکن است با مشکلاتی نظیر، مشکل پرینت حاشیه در ورد، مشکل پرینت نگرفتن در ورد، مشکل چاپ نشدن فرمول در ورد و یا مشکل چاپ نشدن عکس در ورد مواجه باشید که تمامی این موارد با انجام مواردی که گفته خواهد شد حل می شود.

می تواند دلایل مختلفی باعث رخ دادن این اتفاق شود و قصد داریم روش های حل آن را در ادامه بررسی کنیم.

ریستارت کردن همه چیز

مشکل پرینت حاشیه در ورد

ممکن است با مشکل چاپ نشدن حاشیه در ورد مواجه شده باشید در اینجا یک ترفند ساده اما مؤثر ارائه می کنیم. رایانه خود و همچنین پرینتر خود را راه اندازی مجدد یا به اصطلاح ریستارت کنید. این کار نه تنها منابع زیادی مانند RAM و CPU را آزاد می کند، بلکه ممکن است برخی از مشکلات کوچک را نیز حل کند که ممکن است از چاپ جلوگیری کند. فراموش نکنید که تمام کارهای خود را ذخیره کنید و قبل از این مرحله همه برنامه ها و ویندوزهای باز را ببندید.

پرینتر را بررسی کنید

مشکل چاپ نشدن عکس در ورد

یکی از راه های حل مشکل پرینت نگرفتن ورد این است که اطمینان حاصل کنید که پرینتر روشن است و همه چیز به درستی وصل شده است. این یعنی بررسی کنید که هیچ سیم شل وجود ندارد. تمام چراغ های موجود در آن فعال هستند. کاغذ نباید چسبناک باشد. کاغذهایی که خم یا فر شده هستند را برای جلوگیری از دستگاه خارج کنید.

اینها برخی از متداول ترین دلایلی است که باعث می شود چاپ کار نکند یا جواب ندهد. ممکن است گرد و غبار یا حشرات نیز در داخل آن گیر کرده باشند.

پاک کنید و مجدد نصب کنید تا چاپ نشدن متن در ورد حل شود!

اگر مشکلات پرینت در ورد هنوز برای شما حل نشده باید پاک کنید و دوباره نصب کنید، البته من اینجا در مورد ورد صحبت نمی کنم.  شما باید سعی کنید درایور چاپگر را یک بار پاک کنید و مجدداً آن را نصب کنید تا ببینید که خطای کارکردن یا عدم پاسخگویی برطرف می شود یا خیر.

Control Panel را باز کنید و بر روی گزینه View دستگاه ها و چاپگرهای تحت Hardware and Sound کلیک کنید.

مشکل ناقص چاپ شدن کارنامه ورد

بر روی چاپگر خود که ظاهر می شود، کلیک راست کنید و Remove device را انتخاب کنید. چند دقیقه صبر کنید تا ناپدید شود. برای افزودن مجدد آن، روی Add a printer در بالا کلیک کنید. ویندوز باید در صورت روشن و وصل صحیح چاپگر آن را تشخیص دهد.

چاپ نشدن قسمتی از صفحه ورد

سعی کنید یک فایل ورد دیگر را امتحان کنید

مشکل چاپ کادر در ورد

اگر با ایراد چاپ نشدن قسمتی از صفحه ورد مواجه هستید شاید مشکلی در خود پرونده ورد شما وجود داشته باشد. پرونده ها می توانند خراب شوند یا ممکن است دارای فرمی باشند که توسط چاپگر پشتیبانی نمی شود. سعی کنید دستور چاپ را برای پرونده ورد دیگری بدهید و ببینید که آیا کار می کند. اگر درست کار کرد. یکی از راه های حل این خطا، کپی کردن همه چیز از فایل قدیمی ورد بدون قالب بندی (Ctrl + Shift + V) در یک فایل جدید است.

حل مشکل ناقص چاپ شدن کارنامه و.. با تبدیل فایل ورد به PDF

برای حل مشکل نصفه پرینت گرفتن ورد سعی کنید یک فایل PDF چاپ کنید. اگر این کار کرد، سند ورد موجود خود را به PDF تبدیل کنید و سپس آن را چاپ کنید.

مشکل چاپ کادر در ورد

برای تبدیل فایل ورد به PDF روی منوی File و در زیر Save as، روی گزینه Save as PDF یا گزینه Download as PDF کلیک کنید.

عیب یابی پرینتر

ویندوز ۱۰ با گزینه عیب یابی همراه است. می توانید از آن برای عیب یابی و رفع خطاها با برنامه ها و خدمات داخلی ، از جمله چاپگر استفاده کنید. برای باز کردن تنظیمات، کلید میانبر Windows + I را فشار دهید و عبارت ‘Find and fix problems with printing’ را جستجو کنید.

مشکل چاپ کادر در ورد

برای انتخاب خودکار اعمال تغییرات، گزینه Advanced here را کلیک کنید و گزینه Next را انتخاب کنید. اکنون این سیستم به دنبال موارد شناخته شده است و در پیدا کردن مشکل، راه حل را به شما نمایش می دهد.

چاپ در پس زمینه را متوقف کنید

پرونده Word را باز کرده و در زیر گزینه File روی گزینه Option کلیک کنید. در اینجا باید گزینه Print in Background را در زیر برگه Advanced غیرفعال کنید. تغییرات را ذخیره کنید و سعی کنید چاپ ورد کار کند یا خیر.

مشکل چاپ نشدن عکس در ورد

درایورها را بروزرسانی کنید

Device Manager را جستجو کرده و باز کنید و بر روی گزینه Printer دوبار کلیک کنید تا آن را گسترش دهید. بر روی نام چاپگر راست کلیک کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید.

مشکل چاپ نشدن عکس در ورد

در صورت وجود نسخه جدید رایانه شما بروزرسانی های درایور را جستجو و نصب خواهد کرد. همچنین برای بارگیری و نصب آخرین نسخه می توانید به وب سایت سازنده دستگاه مراجعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۸ روش حل مشکل چاپ نشدن متن ، حاشیه ، عکس و.. در ورد را بررسی کردیم و امیدواریم دیگر مشکلی در این موضوع نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (10 روش)
آموزش کارساز رفع مشکل کپی پیست در ورد (۱۰ روش)
راهنما کامل آموزش جايگزين كردن كلمه در ورد (همه روش ها)
راهنما کامل آموزش جایگزین کردن کلمه در ورد (همه روش ها)
آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)
آموزش ۱۳ روش نجات بخش حل مشکل کند شدن فایل ورد (تست شده)

نظرات