10 روش رفع مشکل از کار افتادن و غیر فعال شدن Windows Defender ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۰ روش رفع مشکل از کار افتادن و غیر فعال شدن Windows Defender ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

ویندوز دیفندر (Windows Defender) یکی از محبوب ترین آنتی ویروس های ویندوز است که در حال حاضر میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان را از ویروس ها و بد افزار ها محافظت میکند. اما همواره مشکلاتی مبنی بر از کار افتادن Windows Defender یا کار نکردن ویندوز دیفندر به هر دلیلی گزارش میشود. امروز با مشکل از کار افتادن و غیر فعال شدن Windows Defender همراه انزل وب باشید تا دلایل ممکن که بر مشکل روشن نشدن Windows Defender دلالت دارند را بررسی کنیم.

حل مشکل روشن و باز نشدن ویندوز دفندر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Windows Defender Service Won’t Start On Windows 10, 8 And 7

بر طبق گزارشات کاربران، مشکل باز نشدن Windows Defender می تواند در تمامی نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ۸.۱ و حتی ۷ وجود داشته باشد که البته دلایلی نیز برای آن ارائه شده. برای مثال اگر هنگام باز شدن ویندوز دیفندر با ارور ۵۷۷ برخورد میکنید باید مطمئن شوید که آنتی ویروس دیگری به جز Windows Defender بر روی سیستم نصب نداشته باشید. اما به هر حال اگر شما هم با فعال کردن Windows Defender در ویندوز ۱۰ یا ۸ مواجه هستید، راهکار هایی که در ادامه بیان شده را دنبال کنید.

حل مشکل باز نشدن Windows Defender با حذف کامل آنتی ویروس های دیگر

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات هنگام تلاش برای باز کردن ویندوز دینفندر ممکن است ارور ۵۷۷ یا ارور Your virus & threat protection is managed by your organization برای شما به نمایش در بیاید. در این صورت باید تمام آنتی ویروس های دیگری که به جز ویندوز دیفندر بر  روی سیستم شما نصب است را به طور کامل پاک کنید.

رفع مشکل windows defender در ویندوز 10

البته ممکن است همیشه به ارور ۵۷۷ برخورد نکنید پس به هر حال جهت اطمینان باید آنتی ویروس های دیگر را از سیستم خارج کنید. اگر این روش را امتحان کردید اما همچنان ویندوز دیفندر به خوبی فعال نمیشود، راهکار های زیر را دنبال کنید.

همچنین اگر به دنبال این هستید که بهترین آنتی ویروس برای ویندوز چیست یا در سر دارید که با ویندوز دیفندر خداحافظی کنید، میتوانید بررسی بهترین آنتی ویروس برای کامپیوتر و لپ تاپ را ببینید. برای حذف کامل ویندوز دیفندر هم باید از آموزش حذف کامل آنتی ویروس Windows Defender کمک بگیرید.

حل غیر فعال شدن Windows Defender با ریستارت کردن Security Center

مشکل خاموش شدن windows defender

جهت حل رفع مشکل غیر فعال شدن Windows Defender در ویندوز ۸ ، ۷ و ۱۰ با فشردن کلید های Windows + R اقدام به باز کردن Run کنید. سپس services.msc را وارد کرده و اینتر را بزنید. حالا به دنبال Security Center بگردید. پس از پیدا کردن این گزینه بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید.

حل کار نکردن ویندوز دیفندر با آپدیت ویندوز

مشکل غیر فعال شدن windows defender

گاهی اوقات هم مشکل غیر فعال شدن Windows Defender با آپدیت ویندوز به آخرین نسخه به سادگی قابل حل است. برای آپدیت کردن ویندوز توسط کلید های ترکیبی Windows + I به تنظیمات ویندوز بروید. سپس Update & Security را انتخاب کنید و بعد از آن بر روی Check for updates کلیک کنید تا فرایند آپدیت انجام شود. پس از آپدیت، سیستم خود را ری استارت کنید تا فایل های دانلودی نصب شوند.

تعمیر فایل های سیستمی ویندوز با دستور SFC در CMD

فایل های سیستمی ویندوز میتوانند همواره خراب شوند و چاره این است که از طریق روش هایی برای ترمیم آنها اقدام کنیم. یکی از روش های ترمیم فایل های خراب ویندوز، بکار بردن دستور SFC در CMD است. برای اینکار ابتدا با جستجوی CMD در ویندوز، Command Prompt را از طریق Run As Administrator باز کنید.

فعال نشدن windows defender group policy در ویندوز ۱۰

سپس دستور sfc /scannow را بنویسید و با فشردن کلید Enter بر روی کیبورد، آن را اجرا کنید. حدود ۱۵ دقیقه به سیستم زمان بدهید تا فعالیت را کامل کند.

مشکل خاموش شدن windows defender

اگر بعد از آن همچنان موضوع کار نکردن ویندوز دیفندر حل نشده بود یا به هر دلیلی قادر به اجرای دستور SFC نبودید، میبایست دستور DISM را امتحان کنید. برای اینکار مجددا دستور DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth را نوشته و اینتر را بزنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا فرایند به خوبی تکمیل شود و بعد از آن مجددا ویندوز دینفندر را بررسی کنید.

رفع مشکل Windows Defender در ویندوز ۱۰ با پاک سازی ریجستری

گاهی اوقات هم مشکل خاموش شدن Windows Defender میتواند از ریجستری های مخرب نرم افزار ها باشد که میتوان آن ها را با روش های مختلفی پاکسازی کرد. یکی از بهترین روش ها برای پاک سازی ریجستری نرم افزار CCleaner میباشد.

از کار افتادن windows defender

جهت پاکسازی ریجستری از طریق این نرم افزار ابتدا باید CCleaner را دانلود کنید. سپس آن را باز کنید و به قسمت Registry بروید و بر روی Scan For Issues کلیک کنید. پس از تمام فرایند اسکن، Fix Selected Issues را بزنید تا پاک سازی آغاز شود. پس از آن دوباره تست کنید که آیا مشکل روشن نشدن windows defender حل شده است یا خیر.

فعال کردن Windows Defender با بررسی Environment Variables

به طور پیش فرض سیستم عامل ویندوز از یکسری Environment Variables برای دسترسی سریع اجرای برخی مسیر ها در سیستم استفاده میکند اما گاهی همین Environment Variable ها ممکن است دلیلی بر کار نکردن ویندوز دیفندر باشند. پس باید آن ها را بررسی کنیم.

کار نکردن ویندوز دیفندر

ابتدا advanced system settings را در ویندوز جستجو کرده و سپس View advanced system settings را انتخاب کنید.

مشکل آپدیت ویندوز دیفندر

حالا در پنجره‌ی جدید، گزینه Environment Variables را انتخاب کنید. در صفحه جدید به دنبال %ProgramData% بگردید و مطمئن شوید که مسیر آن بر روی C:\ProgramData تعیین شده. اگر اینطور نبود، خود به طور دستی آن را بر روی C:\ProgramData تنظیم کنید.

حل از کار افتادن Windows Defender توسط تغییر مجوز های سیستمی

فعال کردن windows defender در ویندوز 10

گاهی اوقت مجوز های سیستم میتواند برای برخی نرم افزار ها دچار مشکل شوند. برای تغییر آنها به مسیر C:\ProgramData و پوشه Microsoft را پیدا کنید. بر روی آن کلیک راست کرده و Properties را بزنید.

مشکل از کار افتادن و غیر فعال شدن Windows Defender

سپس به تب Security رفته و گزینه Advanced را انتخاب کنید. حالا در صفحه جدید باید مجوز ها را بررسی کنید و موارد لازم را حذف کنید. توجه داشته باشید که اگر به خوبی با پرمیشن های ویندوز آشنایی ندارید بهتر است از این مرحله عبور کنید زیرا ممکن است به فایل های سیستم آسیب بزنید.

فعال نشدن Windows Defender Group Policy در ویندوز ۱۰

نصب مجدد windows defender

برای حل مشکل آپدیت ویندوز دیفندر و.. با فشردن کلید های Windows + R اقدام به باز کردن Run کنید. سپس gpedit.msc را وارد کرده و اینتر را بزنید. وقتی Group Policy Editor باز شد، مسیر Computer Configuration > Administrative Template > Windows Components > Windows Defender Antivirus را دنبال کنید. سپس از سمت راست صفحه بر روی Turn off Windows Defender Antivirus دوبار کلیک کنید.

فعال نشدن windows defender group policy در ویندوز ۱۰

سپس Not Configured را انتخاب کنید و OK را بزنید.

رفع مشکل روشن نشدن ویندوز دینفندر با ساخت حساب جدید در ویندوز

حل مشکل روشن و باز نشدن ویندوز دفندر در ویندوز 10 ، 8 و 7

گاهی اوقات علت باز نشدن Windows Defender میتواند ناشی از حسابی که در آن لاگین کرده اید باشد. برای ساخت حساب کاربری جدید به تنظیمات رفته و بر روی Accounts کلیک کنید.

رفع مشکل windows defender در ویندوز 10

به Family & other people رفته و سپس بر روی Add someone else to this PC کلیک کنید.

رفع ارور your virus & threat protection is managed by your organization

بر روی I don’t have this person’s sign-in information کلیک کنید.

 

علت باز نشدن windows defender

حالا Add a user without a Microsoft account را انتخاب کنید.

نصب مجدد windows defender

در اینجا اطلاعات رمز حساب جدید را وارد کنید و Next را بزنید.

حل از کار افتادن Windows Defender با نصب دوباره‌ ویندوز

در نهایت اگر هیچ یک از روش های بالا جوابگوی مشکل از کار افتادن Windows Defender نبود، مجبورید ویندوز را مجددا نصب نمایید تا نصب مجدد Windows Defender صورت بگیرد. اما نگران نباشید. هیچکدام از فایل ها و برنامه های شما قرار نیست که حذف شوند. اگر این را میخواهید باید نرم افزار Media Creation Tool را از مایکروسافت دانلود و آن را اجرا کنید. سپس :

  • بر روی Upgrade this PC now کلیک کنید.
  • منتظر شوید تا فایل های ضروری حاضر شوند.
  • حالا بر روی Download and install updates (recommended) کلیک کنید.
  • مراحل را ادامه دهید تا به صفحه Ready to install برسید.
  • مطمئن شوید که گزینه Keep personal files and apps در لیست جمع شده فعال باشد. اگر فعال نبود بر روی Change what to keep کلیک کنید و Keep personal files and apps را انتخاب کنید.
  • سپس مراحل را دنبال کنید تا نصب کامل گردد.

پس از اتمام مراحل، حالا ویندوز شما مجددا نصب و شده کاملا سرحال است. حالا نوبت راه اندازی ویندوز دیفندر در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ است جهت اینکار به کنترل پنل ویندوز مراجعه و ویندوز دینفندر را اجرا کنید و مطمئن باشید که مشکل به طور کامل حل شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با حل مشکل روشن و باز نشدن ویندوز دفندر در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ همراه شما بودیم. آیا تا حالا شکل از کار افتادن Windows Defender برای شما پیش آمده است؟ آیا روش های گفته شده در این پست برای رفع مشکل Windows Defender در ویندوز ۱۰ برای شما کار ساز بود؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره مشکل از کار افتادن ویندوز دیفندر در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

9 روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز 10
۹ روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز ۱۰
آموزش 7 روش غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 10
آموزش ۷ روش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰
آموزش 12 روش حل مشکل Windows Defender ویندوز 11
آموزش ۱۲ روش حل مشکل Windows Defender ویندوز ۱۱
آموزش 10 روش رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز 10 8 7
۱۰ روش رفع ارور Operation did not complete successfully ویندوز

نظرات

  • قدوسی says:

    سلام خیلی ممنون از شما

  • shahab says:

    سلام من وقتی کلیک بر روی ایکون windows defender میکنم میگه که از کار افتاده باید چیکارکنم الان ؟

  • dav says:

    عالی مشکلم حل شد.

  • آرام says:

    داداش سلام منم با این مشکل مواجهم تو وین ۱۱ و سیستممم بعد آپدیت درایورها گوشیمو شناسایی نمیکنه
    البته میکنه اما به عنوان درایوری برای انجام نقل نمیاد بالا
    چه کنیم

  • امیر says:

    سلام خسته نباشید. من نصف راه حل های بالا رو امتحان کردم ولی درست نمیشه چیکار کنم؟
    حتی تغییر مکان هم ردم به آمریکا ولی باز اصلا این ارور رفع نمیشه!

  • هومن says:

    سلام آقا متین ببین این اتفاق فکرکنم روی ویندوز ۱۱ برای خیلیا افتاده و اخیرا زیاد شده و حس میکنم وقتی نرم افزار رسمی و امنیتی مایکروسافت اینگونه غیر فعل میشه مورد حمله هکر ها قرار گرفته و قطعا در وضعیت شما تنها راه حل نصب مجدد سیستم عامل هستش من خودم درگیرم ببینم میتونم با موارد بالا مشکل رو حل کنم که هنوز موفق نشدم هیچ یک از بند های بالا برای من کار ساز نبوده اگه اطلاعاتی کسب کنم همینجا منتشر خواهم کرد.

    • آرام says:

      داداش سلام منم با این مشکل مواجهم تو وین ۱۱ و سیستممم بعد آپدیت درایورها گوشیمو شناسایی نمیکنه
      البته میکنه اما به عنوان درایوری برای انجام نقل نمیاد بالا
      چه کنیم

  • متین says:

    سلام من به اشتباه یک بد افزار رو روی کامپیوتر خود نصب کردم و اون بد افزار فایل ویندوز دیفندر من رو پاک کرده هالا هم هی به دلخواه خود گوگل یا دیس پی سی یا cmd رو باز و بسته میکنه چیکار کنم را هی بجز نصب دو باره ویندوز نیست

  • نعمت خاک جو says:

    بسیار مطلب مفیدی بود من ظرف یه دقیقه مشکلم رو حل کردم با سپاس فراوان .

  • یه نفر says:

    سپاس فراوان❤️❤️❤️

  • arya says:

    دست مریزاد استاد جدآجای بسی تحسین دارید احسنت انشالله که همیشه موفق و بر قرار باشید

  • ایلی says:

    سلام من ویندوز دیفندر را خاموش کردم و الان دیگه نمیشه روشنش کرد الان چیکار کنم ایا ویروس کش دیفندر خوبه یا ویروس کش نود ۳۲

  • علی says:

    سلام علیکم
    خیلی ممنونم از شما

  • ابولفضل says:

    با عرض سلام
    ببخشید من قبلا یه اشتراک یک ساله ضد ویروس نورتون رو خریده بودم و الان تموم شده و غیر فعال شده و وقتی خواستم یه اشتراک یک ساله دیگه بخرم چیزی در حدود یک میلیون تومان بود و من منصرف شدم اما حالا که میخوام حداقل کامپیوترم بدون ضد ویروس نمونه ویندوز دیفندرم غیر فعال شده میشه بگید باید چیکار کنم ؟

  • فرزانه says:

    عاالی. مشکلش حل شد. ممنون

  • حامد says:

    سلام
    از مطلب بسیر آموزنده تون خیلی ممنونم
    این موضوع غیر فعال شدن دیفندر مدتی بود اذیتم میکرد و نمیتونستم حلش کنم تا این مقاله شما رو دیدم
    حل شد با یکی از بند های بالا
    خیلی ممنون

  • فرشید says:

    سلام بعضی از این راه کارهایی که لطف کرده ترجمه و ارایه فرمودین برای نسخه های اصلی ویندوز هستش و روی ویندوز های قفل شکسته بازار ایران کار نمیکنند.
    ممنون