راهنمای گام‌ به‌ گام: راه‌اندازی و ایجاد فروشگاه اینترنتی

راهنمای گام‌ به‌ گام: راه‌اندازی و ایجاد فروشگاه اینترنتی

دنیای امروز، دنیای فنّاوری است. اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی در این زمینه بخش زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین درصد خرید و محبوبیت در فروشگاه‌های اینترنتی افزایش چشمگیری داشته است و اغلب کسب‌وکارهای آفلاین نیز سعی دارند که فروشگاه‌های آنلاین تأسیس کنند. زیرا هرروز بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی افزوده می‌شود. اگر شما هم در فکر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی هستید، بدانید که این نوشته برای شماست. با ما همراه باشید تا شمارا در این مسیر راهنمایی و هدایت کنیم.

انتخاب نام تجاری و ثبت وب‌سایت

انتخاب نام تجاری و ثبت وب‌سایت

خیلی مهم است که نام تجاری خوب و مناسبی برای فروشگاه خود انتخاب کنید. در انتخاب این اسم دقت بسیار داشته باشید. پس ‌از این که حسابی معروف شدید، امکان عوض کردن این اسم دیگر وجود ندارد و انجام این کار هزینه زیادی برای شما در بر خواهد داشت. پس از ابتدا نام خوب و مناسبی را انتخاب کنید. البته این موضوع را در نظر بگیرید که نام انتخابی به حوزه فعالیت موردنظر مرتبط باشد و همچنین تلفظ ساده‌ای داشته باشد. همچنین این نام مستقل باشد و مشابه نداشته باشد.
پس از انتخاب اسم، برای ثبت دامنه به سایت آذر آنلاین که میزبانی وب انجام می‌دهد مراجعه کنید و نسبت به ثبت دامنه اقدام کنید. دامنه می‌تواند .com ، .ir ،  .net ، .org  باشد. شما حتی می‌توانید یک نام را با هر دو دامنه .com  و .ir ثبت کنید و این دو دامنه را بر روی یک هاست پارک کنید که این کار برای شما خیلی بهتر خواهد بود.

 

شرکت‌های بزرگ بعضاً دامنه‌های مشابه را نیز ثبت می‌کنند تا هنگام سرچ در گوگل دسترسی به سایت‌شان بهتر و راحت‌تر صورت بپذیرد و ورودی سایت خود را افزایش دهند.

پس از ثبت دامنه، برای خرید هاست دست‌به‌کار شوید. شما می‌توانید با توجه به نیاز و حجم اطلاعات خود، خرید هاست را انجام دهید. در واقع باید این نکته را مدنظر داشته باشید که هرچه حجم اطلاعات شما بزرگ‌تر است، باید نسبت به خرید هاست با حجم بزرگ‌تری اقدام کنید.

در آذر آنلاین، امکان خرید سرور مجازی نیز وجود دارد. از کنار این مزیت خوب ساده عبور نکنید. سرورهای مجازی با سرعت‌های بسیار بالا و حجم‌های متفاوت با توجه به نیاز شما ارائه می‌شوند و دست شما برای انتخاب نوع پلن باز است  و محدودیتی ندارید. البته نکته خیلی خوبی که درباره سرور مجازی وجود دارد این است که پشتیبانی بسیار خوبی دارند و در تمام طول هفته و به‌ صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شوند و در صورت وجود مشکلات احتمالی، به‌سرعت رسیدگی شده و مشکل مرتب می‌گردد.

 

چه مجوزهایی لازم است؟

اگر بخواهید بدون مجوز شروع کنید، این امکان وجود دارد.  اصلاً غیرممکن نیست. اما اگر هیچ مجوزی نداشته باشید و نشان‌های لازم در سایت شما وجود نداشته باشند، مشتری به‌سختی به شما اعتماد می‌کند. در عین حال اعتمادسازی چیزی است که درفروش و برند سازی شما تأثیر به سزایی دارد. پس هرگز نباید آن را نادیده گرفت و نیاز به توجه ویژه دارد.

 

اگر کالای فیزیکی می‌فروشید نیاز دارید که برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک اقدام کنید. برای مثال اگر فروشگاه شما، فیلم و یا فایل‌های قابل دانلود می‌فروشد به نماد اعتماد الکترونیک (ای نماد) نیازی دارید و این نماد به شما تعلق نمی‌گیرد. در غیر این صورت برای گرفتن ای نماد از طریق سایت enmad.ir اقدام کنید.

 

همچنین برای گرفتن نماد ساماندهی نیز اقدام کنید. این نشان برای تمام وب‌سایت‌ها قابل دریافت است. برای گرفتن این نشان از سایت samandehi.ir  باید اقدام کنید. مراحل انجامش تا حدودی شبیه به گرفتن ای نماد است. این نشان نیز در اعتمادسازی تأثیر خوبی دارد.

 

پس از طی کردن این چند مرحله، سایت شما آماده بهره‌برداری است. می‌توانید فروشگاه خود را افتتاح کنید. در صورتی ‌که استراتژی فروش و تبلیغات خوبی داشته باشید و روی محتوای سایت خود به‌خوبی کارکنید، خیلی زود به فروش و سوددهی می‌رسید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • امین says:

    عرض سلام و وقت بخیر:
    برای سایت های آموزشی که هر دوره چندین فایل ویدئویی داره که اصولا چند تای اول رایگان هستن و بقیه با پرداخت هزینه قابل دانلود میشن( مثل فرادرس یا لیموناد و…) چه فریم ورکی رو پیشنهاد میکنید؟ با ورد پرس میشه؟ یا با مودل؟ این رو میدونم مودل برای آموزش آنلاین هست اما نمیدونم میشه به عنوان آموزش آفلاین و با ظاهری مانند فرادرس یا سایت های اینچنینی استفاده کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید. سپاس