چگونه صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کنیم؟

چگونه صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کنیم؟

همانطور که می‌دانید صندلی های یک هواپیما بسته به اینکه در کدام کلاس پروازی قرار گرفته اند با قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسند. بنابراین تمامی صندلی های بخش اکونومی با یک قیمت و تمام صندلی های بخش فرست کلاس با نرخی دیگر به خریداران ارائه می‌شوند. یعنی اینکه از نظر هزینه، تفاوتی ندارد که شما صندلی کنار پنجره در بخش اکونومی را خریداری کرده اید یا صندلی کنار راهرو در این بخش را، با این وجود تمامی این صندلی ها کیفیت یکسانی ندارد. البته این کیفیت تا حد زیادی به اولویت های مسافران نیز وابسته است به همین جهت برخی از مسافران روی صندلی های کنار پنجره راحت ترند و برخی در صندلی هایی که در انتهای هواپیما قرار گرفته اند، آرامش بیشتری دارند. برای آشنایی با سایر صندلی های موجود در هواپیما و رزرو صندلی مناسب خود می‌توانید به مقاله ای با عنوان ” بهترین صندلی های هواپیما متناسب با نیاز مسافران ” در قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید.

البته در این میان مسافرانی نیز وجود دارند که از قبل به طور دقیق می‌دانند که در سفر بعدی خود، کدام صندلی هواپیما را برای نشستن انتخاب خواهند کرد. به طور مثال اغلب مسافرانی که تمایل دارند در طول پرواز بخوابند، معتقدند که بهترین صندلی هواپیما برای آنها، صندلی های کنار پنجره است. اما آیا راهی برای رزرو آسانتر این صندلی ها وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ با ما در ادامه مطلب ” چگونه صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کنیم؟ ” همراه باشید.

مزایا و معایب صندلی های کنار پنجره

مزایا و معایب صندلی های کنار پنجره

صندلی های کنار پنجره در قسمت های جلویی و کنار بال ها در کابین، اغلب طرفداران بیشماری دارند. این صندلی ها در قسمت های جلویی سر و صدای کمتری دارند و بهترین جا برای استراحت و خوابیدن در هواپیما هستند. صندلی هایی که در میانه بال ها قرار گرفته اند نیز بهترین چشم انداز را از مسیر پرواز و فضای فرودگاه در اختیارتان قرار می‌دهند به همین جهت می‌توانند مناسب ترین گزینه برای نشستن در پرواز باشند. از جمله دیگر مزایای رزرو این صندلی ها، حریم شخصی مناسبی است که در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و آنها را از آزار و اذیت رفت و امد دیگر همسفران در پرواز نجات می‌دهد. البته فراموش نکنید این صندلی ها معایبی نیز دارند. مثلاً شما با خرید بلیط هواپیما برای این صندلی ها، فضای کمتری برای قرار دادن پاهای خود در اختیار خواهید داشت و حتی ممکن است برای رفت و آمد در هواپیما نیز با مشکل مواجه شوید. پس اگر احتمال می‌دهید که ممکن است در طول پرواز، بارها به سرویس بهداشتی هواپیما نیاز پیدا کرده یا بخواهید چند باری از جای خود بلند شوید و گشتی در راهرو بزنید، بهتر است به هیچ عنوان بلیط این صندلی ها را رزرو نکنید.

مراحل رزرو صندلی های کنار پنجره در یک هواپیما

مراحل رزرو صندلی های کنار پنجره در یک هواپیما

برخی از وبسایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما و یا سامانه های فروش اینترنتی برخی از ایرلاین ها به گونه ای طراحی شده اند که به کاربر اجازه می‌دهند به هنگام رزرو بلیط هواپیما، صندلی دلخواه خود را نیز در پرواز انتخاب نماید. بنابراین اگر از این سامانه ها برای خرید بلیط سفر خود استفاده می‌کنید می‌توانید از این قابلیت بهره بگیرید. جالب است بدانید سامانه جامع فروش بلیط سفر قاصدک ۲۴ این امکان را در خصوص رزرو بلیط اتوبوس در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بنابراین کاربر می‌تواند با رزرو بلیط اتوبوس از قاصدک ۲۴، محل صندلی خود را نیز انتخاب نماید.

– اگر بلیط خود را به صورت آنلاین رزرو نمی‌کنید و یا به این امکان دسترسی ندارید، می‌توانید به صورت تلفنی محل صندلی خود را با اپراتور فروش هماهنگ نمایید. در نهایت اگر هیچ امکانی برای انتخاب محل صندلی خود نداشتید نا امید نشوید و پس از رسیدن به فرودگاه مجدداً شانس خود را امتحان نمایید. چرا که در برخی از فرودگاه ها کیوسک های هوشمندی نصب شده اند که به مسافران امکان می‌دهند محل صندلی خود را در پرواز تعیین نمایند.

مراحل رزرو صندلی های کنار پنجره در یک هواپیما

– یک ساعت قبل از موعد مسافرگیری در گیت حضور داشته باشید و از مسئول مربوطه در خصوص مشکل خود راهنمایی بخواهید. فراموش نکنید که درخواست خود را باید کاملاً مودبانه مطرح کنید و برای رسیدن به آن صبور باشید. حتی شاید در مواقعی مجبور شوید تا پایان زمان مسافرگیری نیز صبر کنید و در نهایت به صندلی دلخواه خود برسید.

– اگر تمامی مراحل را طی کردید اما باز هم نتوانستید به صندلی دلخواه خود برسید هنگام ورود به کابین پرواز خوب اطراف خود را تماشا کرده و به دنبال مسافران تنها بگردید. اگر مسافری را پیدا کردید که به نظر می‌رسید به تنهایی سفر می‌کند و روی یک صندلی در نزدیکی پنجره نشسته بود می‌توانید از او درخواست کنید تا در صورت امکان جای خود را با شما عوض کند. فراموش نکنید مسافری که از او برای این کار درخواست کرده اید نیز ممکن است مایل به نشستن بر روی صندلی های کنار پنجره باشد؛ پس به طور صد در صد انتظار جواب مثبت نداشته باشید و خود را برای شنیدن پاسخ منفی نیز آماده کنید.

– اگر می‌توانید با قطار به مقصد خود برسید، شانس خود را برای رزرو بلیط قطار نیز امتحان نمایید. چرا که در سفر با قطار شما راحت تر می‌توانید بلیط صندلی های کنار پنجره را خریداری نمایید و یا اینکه جایتان را با همسفر کناری خود عوض کنید.

چگونه صندلی کنار پنجره را در هواپیما رزرو کنیم؟

در نهایت برای رزرو انواع بلیط سفر خود می‌توانید به وب سایت فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس قاصدک ۲۴ مراجعه نمایید. بلیط دلخواه خود را انتخاب نمایید و پس از طی مراحل خرید و پرداخت هزینه، نسخه پی دی اف بلیط خریداری شده را در آدرس پست الکترونیک خود دریافت نمایید. در این مجموعه همچنین می‌توانید بیمه نامه مسافرتی خود را از میان پلن های پیشنهادی انتخاب نمایید و سفر خود را بیمه کنید. جالب است بدانید اگر بلیط هواپیما خود را برای مسیرهای آسیایی خریداری کرده اید می‌توانید از این امکان به صورت رایگان برخوردار شوید. در نهایت نیز با رزرو هتل خود در قاصدک ۲۴ می‌توانید پکیج مسافرتی خود را تکمیل کرده و با خیالی آسوده تر به سفر بروید. برای دسترسی ساده تر به تمامی این خدمات می‎‌توانید از اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک ۲۴ استفاده نمایید.

منابع:

https://cutt.ly/ae2M9cI

https://cutt.ly/ye2M9L6

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات