آموزش تصویری نحوه ثبت مکان و آدرس در نقشه ویز (Waze)

آموزش تصویری نحوه ثبت مکان و آدرس در نقشه ویز (Waze)

با نحوه ثبت مکان و آدرس در نقشه ویز (Waze) همراهتان هستیم. ویز یک برنامه ترافیکی و ناوبری است که توانسته موفقیت بسیار زیادی را از سال انتشار خود کسب کند طوری که تا به امروز این برنامه در گوگل پلی بالغ بر ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده است. شما در آن میتوانید مکان ها را پیدا کنید، از وضعیت ترافیک با خبر شوید یا حتی مکان و کسب و کار خود را هم در آن قرار دهید. اما شاید از چگونگی ثبت مکان در ویز اطلاعی نداشته باشید. پس امروز همراه انزل وب باشید تا از نحوه ثبت ادرس در Waze اطلاع کسب کنید.

آموزش طریق ثبت لوکیشن و موقعیت مکانی عمومی در برنامه Waze

How To Add Business and Public Location in Waze Map

اپلیکیشن ویز برای پلتفرم اندروید و iOS و وب منتشر شده که توسط هر کدام از آن میتوانید اقدام به ثبت آدرس در ویز بپردازید. اگر موبایل اندرویدی دارید برای دانلود Waze صفحه گوگل پلی و اگر از آیفون استفاده میکنید، اپ استور را ببینید. همچنین اگر پس از دانلود ویز متوجه کار نکردن آن شدید حتما ۹ روش رفع مشکل جی پی اس در برنامه ویز را مشاهده بفرمایید. در ادامه روش های ثبت نقطه و آدرس در ویز را بررسی میکنیم.

طریقه ثبت مکان در ویز اندروید

چگونه یک مکان را در ویز ثبت کنیم

نحوه ثبت مکان در ویز به این صورت است که ابتدا از طریق لینک هایی که پیش تر قرار داده شد اقدام به دانلود Waze بر روی موبایل کنید سپس آن را باز کرده و بر روی منوی Reports ضربه بزنید. این منو با آیکون نارنجی رنگ در پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است.

ذخیره آدرس در ویز

خب اقدام بعدی برای ذخیره آدرس در ویز این است که پس از باز کرده منوی ریپورت، بر روی آیکون Place ضربه بزنید. در اینجا قصد داریم تا مکان جدیدی را به این برنامه اضافه کنیم تا دیگران و نزدیکان به ما بتوانند آن را مشاهده کنند.

ثبت محل کار در ویز

سپس برای ثبت لوکیشن محل کار در ویز باید از محل کسب و کارتان مثلا کافی شاپ یا سوپر مارکت تان عکسی تهیه کنید. پیش از این در هنگام کلیک بر روی آیکون Place باید به برنامه دسترسی استفاده از دوربین را نیز بدهید.

ثبت موقعیت در waze

در مرحله پایانی ثبت موقعیت در Waze باید اطلاعات کسب و کار مانند نام آن، زمینه فعالیت، آدرس و شماره تلفن و شماره پلاک و .. را وارد کنید. پس از آن بر روی Done کلیک کنید. همچنین اگر میخواهید کسب و کار خود را در نقشه های دیگری به غیر از ویز هم ثبت کنید اما از برنامه های ناوبری و نقشه های عمومی اطلاعاتی ندارید، حتما بهترین جایگزین های سرویس نقشه گوگل Google Map برای ایران را ببینید.

آموزش نحوه ثبت یک مکان در Waze در وب کامپیوتر

ثبت ادرس در waze

خب چگونه یک مکان را در ویز کامپیوتر ثبت کنیم؟ ثبت آدرس در Waze کامپیوتر باید ابتدا به وب ادیتور Waze رفته و در آن ثبت نام کنید. سپس از طریق قسمت بالای صفحه، اقدام به افزون مکان (Place) یا خیابان (Road) و یا نکته و دیدگاه (Comment) بکنید. همچنین اگر موس خود را بر روی گزینه Place ّببرید میبینید که میتوانید انواع مکان ها از جمله کافی شاپ و فست فود و خدمات خودرو و .. را اضافه کنید.

بعد از انتخاب یکی از آنها، باید توسط موس مکان دقیق آن را در نقشه انتخاب کنید. سپس برای ثبت موقعیت در ویز از سمت چپ صفحه اطلاعات کسب و کار مانند نام آن، زمینه فعالیت، آدرس و شماره تلفن و شماره پلاک و .. را وارد کنید.

ویرایش نقشه ویز

در قسمت تکمیل اطلاعات کسب و کار، در بخش Address باید آدرس دقیق محل کار (که با انتخاب بر روی نقشه به طور خودکار وارد میشود) را بنویسید. در قسمت Name هم باید نام دقیق آن و در بخش Categories نیز دسته بندی فعالیت آن را مشخص کنید. همچنین توضیحات اضافی خود را (مانند خدمات ویژه‌ای که به کاربرانتان میدهید) می توانید در Description وارد کنید.

چه تصاویری برای ثبت موقعیت در Waze مورد قبول ویز هستند؟

پیش تر توضیح دادیم که برای ثبت محل کار در ویز نیاز دارید تا از محل کارتان و فعالیت آن تصاویری تهیه کنید. اما این تصاویر باید دارای شروطی باشند تا مورد تایید تیم نظارت Waze قرار بگیرند چون این برنامه قصد ندارد که اطلاعات دروغین و کذب به کاربرانش بدهد. پس تصاویر شما باید مورد تایید مدیریت ویز قرار بگیرد. کلیه تصاویر برای مورد تایید واقع شدن، باید دارای شروط زیر باشند:

  • عکس های ثبت مکان در Waze باید واضح باشند. تصاویر مبهم، تاریک و غیر مستقیم به احتمال زیاد تایید نمی شوند.
  • عکس ها باید فقط مکان مرتبط کسب و کاری که قرار از ثبت شود را نشان دهند. نه چند مکان در یک تصویر.
  • تصاویر نباید پلاک مکان شما را طوری که به طور کامل قابل خواندن باشد، شامل شود.
  • تصاویری که چهره‌ی اشخاص در آن کاملا واضح باشد برای ثبت لوکیشن در Waze تایید نمیشوند.
  • تصویری که مشابه آن قبلاً تأیید شده است تایید نمیشوند.
  • تصاویری که محتوای نامناسبی را شامل میشوند مورد تایید Waze نخواهد بود.
  • هر چه اطلاعات ثبت موقعیت در ویز بیشتر باشد، بهتر است! کاربران مکان هایی را انتخاب میکنند و به سراغ آنها میروند که از نمای بیرون بهتر باشند و این وابسته به تصویری است که شما ضبط میکنید. در ثبت مکان عمومی در ویز تصاویری از قبیل فضای داخلی، عکس های غذا ها برای رستوران هم ممکن است مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش تصویری نحوه ثبت مکان و آدرس در نقشه ویز (Waze) همراه شما بودیم. آیا تا به امروز قصد داشته اید که محل کسب و کار خود را به ویز اضافه کنید یا از نحوه ثبت ادرس در Waze اطلاعی داشتید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره آموزش طریق ثبت لوکیشن و موقعیت ماکنی عمومی در برنامه Waze در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری نحوه ذخیره آدرس در ویز (Waze)
آموزش تصویری نحوه ذخیره آدرس در ویز (Waze)
آموزش 11 روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل پیغام No GPS در Waze اندروید و آیفون
حل مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای ویز (Waze)
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن و قطع شدن صدای ویز (Waze)
تغییر نقشه پیش فرض گوشی اندروید و آیفون برای اسنپ و سایر برنامه ها
آموزش تغییر نقشه پیش فرض به ویز در گوشی اندروید و آیفون برای اسنپ و..

نظرات