تشخیص قطعات اصلی و غیراصلی هنگام تعمیر موبایل

تشخیص قطعات اصلی و غیراصلی هنگام تعمیر موبایل

امروزه خرابی گوشی موبایل را می توان به عنوان یک دردسر واقعی دانست؛ زیرا گوشی های موبایل دیگر فقط وسیله ای برای برقراری تماس یا ارسال پیامک نیستند.

در واقع آنها به یک جز لاینفک زندگی و کسب و کار بسیاری از افراد تبدیل شده اند. بنابراین در صورت خراب شدن موبایل هر کسی می خواهد در سریع ترین زمان ممکن آن را تعمیر کند.

اما تعمیر موبایل مخصوصا وقتی مشکل آن جدی باشد و نیاز به تعویض قطعه با هزینه بالا داشته باشد مانند تعویض ال سی دی، نیاز به دقت و بررسی بیشتری دارد.

از آنجایی که قطعات تعمیر موبایل مخصوصا ال سی دی و باتری با درجات کیفی متفاوتی در بازار موجود است، در این شرایط نگرانی شما از بابت اصلی یا غیراصلی بودن قطعه ی جایگزین کاملا بجاست.

به طور مثال در مورد ال سی دی گوشی های سامسونگ و آیفون چندین درجه کیفی با عناوین و اصطلاحات مختلف از جمله : اورجینال شرکتی (اصلی)، OEM (روکاری)، اورجینال بازاری، های کپی، کپی، فیک، درجه یک، درجه دو و … وجود دارند.

در ادامه مطلب در مورد هر کدام از این عناوین و اصطلاحات توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

اورجینال شرکتی (اصلی): این اصطلاح که که معمولا برای ال سی دی گوشی های سامسونگ استفاده می شود، به این معناست که ال سی دی توسط شرکت سامسونگ تولید و وارد بازار شده است. قطعات اورجینال شرکتی هیچ تفاوتی با ال سی دی اولیه گوشی شما ندارند.

OEM (روکاری): این اصطلاح برای ال سی دی گوشی های آیفون استفاده می شود. همانطور که از نامش پیداست ال سی دی از روی یک گوشی آیفون دیگر باز شده است و دقیقا همان ال سی دی اصلی و اولیه گوشی شماست. البته توجه داشته باشید که این قطعات معمولا در بازار ایران به صورت عمده وارد شده و وارداتی هستند .

اورجینال بازاری: این اصطلاح هم برای ال سی دی گوشی های آیفون، سامسونگ و … استفاده می شود. قطعات اورجینال بازاری دو حالت هستند:

۱-همان قطعه اصلی هستند که تعمیر شده اند، مثلا گلس ال سی دی اصلی تعویض شده است (گلس تعویض) یا فلت آن تعویض شده است (فلت تعویض)

۲-توسط شرکت های دیگری به غیر از شرکت سازنده گوشی تولید شده است؛ اما کیفیت آنها تا حدودی مشابه ال سی دی اصلی است.

های کپی: قطعات high copy نیز تقریبا شرایطی مشابه با حالت دوم قطعات اورجینال بازاری دارند.

کپی: قطعات کپی توسط شرکت هایی به غیر از شرکت سازنده گوشی تولید شده اند و کیفیت آنها پایین تر از کیفیت قطعه اصلی است.

فیک: قطعات فیک نیز در دسته بندی کپی قرار می گیرند و تقریبا کیفیت بسیار پایینی نسبت به قطعه اصلی دارند.

درجه یک : قطعات درجه یک در واقع قطعات غیر اورجینال با کیفیت شبیه به اورجینال هستند.

درجه دو و سه : واضح است که کیفیت این قطعات نیز نسبت به قطعات درجه یک پایین تر است.

با همین توضیحات خلاصه شما با عناوین مختلف و رایج میان تکنسین ها در بازار تعمیرات موبایل آشنا شدید؛ اما نکته قابل توجه و مهم این است که احتمال خطای شما به عنوان ی فرد غیرمتخصص در تشخیص نوع قطعه زیاد است.

قطعات معرفی شده دارای ویژگی هایی هستند که حتی تکنسین های مبتدی و غیرحرفه ای نیز ممکن است در تشخیص آنها اشتباه کنند. تنها در صورتی شما می توانید به درستی قطعات اصلی را تشخیص بدهید که یک تکنسین مورد اعتماد از نزدیک به شما ویژگی های قطعه اورجینال را توضیح بدهد. اکنون سوال این است:

هنگام تعمیر موبایل چگونه قطعات اصلی را تشخیص دهیم؟

در این شرایط مطمئن ترین و بهترین روشی که پیشنهاد می شوند این است که از طریق یک مرکز تعمیر موبایل معتبر اقدام کنید. مرکزی که دارای مجوز از مراجع ذیصلاح باشد و به شما گارانتی اصالت قطعه و مهلت تست بدهد. در این شرایط خیال شما راحت است که حتی اگر مشخص شود قطعه تعویض شده غیراصلی است، قابل پیگیری می باشد.

در پایان مطلب به شما مرکز تعمیرات موبایل آوافیکس را معرفی می کنیم. آوافیکس با داشتن نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز تعمیرات از اتحادیه یک مرکز معتبر و قانونی است که با ارائه گارانتی اصالت قطعه و یک هفته مهلت تست باعث آرامش خاطر شما خواهد شد.

البته یک مزیت مهم دیگر آوافیکس نسبت به سایرین اعزام تکنسین برای تعمیر موبایل شما در منزل یا محل کارتان در حضور خودتان است.

هنگام تعمیر موبایل چگونه قطعات اصلی را تشخیص دهیم؟

به این ترتیب خیال شما از بابت امنیت اطلاعات و جابجا نشدن سایر قطعات گوشی نیز راحت می شود.

شما می توانید با مراجعه به سایت آوافیکس با کلیک بر روی دکمه استعلام قیمت پس از مشاهده هزینه تعمیر، زمان و مکان موردنظرتان را برای تعمیر موبایل مشخص کنید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

×