حل مشکل بالا نیامدن تصویر و بازی PS4 (پلی استیشن 4)

۸ روش حل مشکل بالا نیامدن تصویر و بازی PS4 (پلی استیشن ۴)

برخی از گیمر هایی که از کنسول بازی PS4 (PlayStation 4) استفاده می کنند، گاهی با مشکلاتی رو به رو می شوند. یکی از این مشکلات که می تواند کاربران را نگران کند، بالا نیامدن PS4 است. اگر با این مشکل مواجه شده اید، نگران نباشید، امروز در انزل وب روش های رفع مشکل بالا نیامدن پلی استیشن ۴ را آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل بالا نیامدن و علت روشن نشدن پلی استیشن ۴ (PS4)

How to Fix The PS4 Won’t Turn On Problem

ممکن است هنگامی که دکمه پاور PS4 را فشار می دهید دستگاه روشن نشود، سریعا خاموش شود و یا بعضی اوقات صدای بوق و چشمک زدن چراغ شنیده و دیده شود و نتوانید کنسول را روشن کنید. این مسئله نا امید کننده با روش های زیر ممکن است رفع شود.

علت روشن نشدن پلی استیشن ۴ (علت بالا نیامدن PS4)

دلایل زیادی وجود دارد که دستگاه PS4 شما به درستی کار نکند. به عنوان مثال می توان به معیوب بودن منبع تغذیه، اتصال کابل برق و سوکت ضعیف، انباشته شدن گرد و غبار و آلودگی و.. به عنوان دلیل بالا نیامدن PS4 اشاره کرد. البته ممکن است مشکلات سخت افزاری هم وجود داشته باشند که نیاز به بازدید توسط تعمیرکار متخصص دارد. با این حال دلیل روشن نشدن PS4 به جز مشکلات سخت افزاری هر چه که باشد، با انجام روش های زیر ممکن است مشکل رفع شود.

علت روشن نشدن پلی استیشن 4 (علت بالا نیامدن PS4)

همچنین اگر به تازگی دستگاه را تهیه کرده اید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل تصویری نصب و راه اندازی پلی استیشن ۴ را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل بالا نیامدن PS4 با وصل مجدد کابل برق

با اتصال مجدد کابل برق، می توانید مشکلات کوچک نرم افزاری و همینطور مشکل روشن نشدن پلی استیشن ۴ را رفع کنید. این کار را باید به عنوان اولین روش در زمان بروز مشکل انجام دهید.

رفع مشکل بالا نیامدن PS4 با وصل مجدد کابل برق

  1. ابتدا کابل برق را از PS4 خود جدا کنید.
  2. حداقل ۳۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید.
  3. مجدد کابل برق را به کنسول متصل کنید.
  4. سپس دکمه پاور را فشار داده و مشکل را بررسی کنید.

بررسی سلامت پریز برق و سلامت کابل را هم فراموش نکنید.

خاموش کردن دستگاه برای رفع مشکل بالا نیامدن پلی استیشن ۴

ابتدا دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا چراغ پاور کامل خاموش شود. سپس کابل برق را جدا کرده و حداقل ۲۰ دقیقه دستگاه را رها کنید. سپس مجدد کابل را متصل کرده و مشکل را بررسی کنید.

خاموش کردن دستگاه برای رفع مشکل بالا نیامدن پلی استیشن 4

حل مشکل روشن نشدن PS4 با جایگزینی منبع برق و کابل

منبع تغذیه و کابل برق شما ممکن است معیوب شده باشند و برق کافی به دستگاه نرسد. برای بررسی بیشتر دلیل بالا نیامدن تصویر PS4، می توانید کابل یا منبع تغذیه دیگر را از دوستان و آشنایان خود به امانت گرفته و به دستگاه وصل کرده و مشکل را تست کنید. ممکن است نیاز به خرید کابل یا منبع تغذیه جدید داشته باشید.

تمیز کردن کنسول برای رفع علت بالا نیامدن صفحه PS4

گرد و غبار آلودگی می تواند مشکلات جدی را برای کنسول PS4 شما از جمله تصویر نداشتن PS4 ، مشکل نخواندن بازی در PS4 و.. به وجود آورد. شما می توانید با باز کردن صفحه بالای دستگاه و استفاده از دمنده های هوا و..، گرد و غبار و آلودگی ها را پاک کنید. در صورت عدم دسترسی به لوازم کافی، می توانید این کار را به افراد متخصص بسپارید.

تمیز کردن کنسول برای رفع علت بالا نیامدن صفحه PS4

برای این که با روش تمیز کردن پلی استیشن به صورت کامل آشنا شوید، مطالعه مطلب آموزش کامل تمیز کردن دستگاه و لنز پلی استیشن (PlayStation) و ایکس باکس (Xbox) برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

ضربه زدن به PS4 برای حل مشکل چراغ مرگ PS4

شاید جدی به نظر نرسد ولی در برخی از موارد با ضربه زدن به دستگاه می توانید مشکل بالا نیامدن تصویر و بازی PS4 را رفع کنید. توجه داشته باشید که باید ضربات در حدی باشد که دستگاه را نشکنید. به آرامی چندین ضربه وارد کنید و مشکل را مجدد بررسی کنید.

رفع مشکل روشن نشدن PS4 SLIM با اضافه کردن دیسک به دستگاه

در برخی از موارد می توانید PS4 خود را با وارد کردن دیسک روشن کنید. برای این کار دستور العمل زیر را دنبال کنید.

  1. کابل برق را به PS4 وصل کنید.
  2. یک دیسک را در درایو دستگاه قرار دهید. توجه داشته باشید که نیاز نیست کل دیسک را با فشار وارد کنید. آن را به آرامی فشار دهید تا کنسول به صورت خودکار روشن شود.
  3. دیسک خود را به محض روشن شدن بیرون بکشید.

احتمال دارد پس از انجام این روش PS4 شما به حالت عادی روشن شود و مشکل رفع شود.

ساخت مجدد Database دستگاه

کنترلر PS4 خود را با کمک کابل USB به کنسول وصل کنید.

دکمه پاور را روی کنسول فشار دهید و نگه دارید تا صدای بوق دوم را بشنوید. سپس دکمه را رها کنید. دکمه PS را روی کنترلر فشار دهید. PS4 ما در حالت Safe Mode روشن شده و صفحه زیر را خواهید دید:

ساخت مجدد Database دستگاه

گزینه ۵. Rebuild Database را با کنترلر انتخاب کنید.

منتظر بمانید تا فرایند کامل شود.

سپس مشکل را بررسی کنید.

مراجعه به تعمیرگاه برای رفع مشکلات PS4

اگر با هیچ کدام از روش های ذکر شده مشکل بالا نیامدن PS4 رفع نشد، احتمال وجود مشکل سخت افزاری وجود دارد. برای بررسی بیشتر دستگاه خود را به تعمیرگاه های تخصصی PS4 برده و مشکل و فرایند های انجام شده را شرح دهید تا مشکلات احتمالی بررسی و دستگاه تعمیر شود.

در پایان اگر متوجه شدید کنسول شما بیش از حد داغ می شود، مطالعه مطلب علت و روش های جلوگیری از داغ شدن کنسول پلی استیشن و ایکس باکس را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل روشن نشدن PS4 را بررسی کردیم. مشکل شما با انجام کدام راه حل رفع شد؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه خاموش شدن ناگهانی پلی استیشن ۴ و روشن نشدن آن را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5
آموزش تنظیم و تغییر DNS در PS4 و PS5

نظرات

  • امیرعلی says:

    سلام ps4من روشن میشه دسته هم روشن میشه هم شارژ می‌کنه ولی صفه نمیاد نمیدونم چرا بعد بردم یه جا که درست کنه ولی نشد از من یک ملیونو پونصد گرفت ولی درست بعد رفتم امتحان کردم یه چند هفته ای میومد بعد دیگه بعد اون چند هفته نیومد هرچی روشن میکنم صفه نمیاد کابل HDMI رو هم عوض کردم حالا نمیدونم مشکل از کابل برق باشه یا نه چون یه زره از کابل آب شده اون موقع خریده بودم کابلش بعد دو هفته روش یه نامه آب شد الان نیمدونم مشکل نیومدن بخواتر اون باشه یا نه وقتی ps4 رو روشن میکنم سیم یه کم داغ میشه فکر کنم باید یه دونه بخرم درسته ممنون میشم که به من کمک کنین

  • محمدرضا says:

    Ps4من هم آرم ps میاد و بعد صفحه سیاهه شماها چه کار کردید؟

  • Ali says:

    سلام من وقتی ps4 رو خود را به برق وصل میکنم بوق میزنه و روشن نمیشه چیکار کنم

صفحات 1 2