آموزش و راهنما تبدیل خط سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

همانطور که میدانید خدمات تمام اپراتور ها در ایران به دو دسته‌ اعتباری و دائمی تقسیم میشوند. شما در خط اعتباری همواره مجبورید برای ارتباط با دیگران مانند تماس حاصل کردن یا پیامک زدن، شارژ تهیه کنید ولی در صورت داشتن خط دائمی فقط ماهانه به میزان استفاده شما ار سیمکارت و امکانات آن، باید مبلغی را پرداخت کنید. اما نحوه تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی چگونه است؟ اصلا آیا سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی تبدیل می شود؟ با روش تبدیل خط و سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی همراه انزل وب باشید تا چگونگی تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی را بیاموزید.

نحوه تبدیل سیم کارت خط اعتباری همراه اول به خط دائمی ثابت

How To Convert Hamrahe Aval SIM Card Prepaid To Post Paid

این پرسش که آیا سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی تبدیل می شود ممکن است برای بسیاری از مشترکینی که از سیمکارت های اعتباری استفاده میکنند و از خرید پیاپی شارژ خسته شده اند و میخواهند فقط به طور ماهانه مبلغی را به حساب اپراتور واریز بکنند ممکن است پیش بیاید. در ادامه مواردی از روش تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی را برای شما آورده ایم که میتوانید از آنها برای تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی استفاده کنید.

آیا سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی تبدیل می شود؟

بله؛ تمام سیم کارت های اعتباری همراه اول قادرند به دائمی تبدیل شوند و به جای خرید شارژ فقط ماهانه مبلغی را به حساب اپراتور واریز بکنند. البته این مسئله برای سیم کارت های ایرنسل نیز سرایت میکند. برای آشنایی از چگونگی تبدیل سیمکارت های اعتباری ایرانسل به دائمی ۵ روش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل را ببینید.

امکان تبدیل خط اعتباری به دائمی همراه اول برای چه کسانی وجود دارد؟

تمامی دارندگان سیمکارت های اعتباری همراه اول می توانند بدون خرید سیم‌ کارت جدید و با حضور در فروشگاه‌ ها و مراکز تلفن ثابت و نمایندگی‌ های همراه‌ اول (فقط مالک سیم کارت) و در‌ دست‌ داشتن کارت ملی و سیم‌کارت فعالِ مورد نظر و تکمیل و امضای فرم نسبت به تبدیل آن به انوع دائمی اقدام نمایند. اما توجه داشته باشید اشخاصی که از سیم‌ کارت‌ های انارستان، دیتا، درسا، سازمانی، گردشگری، زائر، حقوقی، همگانی و روستایی استفاده میکنند، امکان تغییر سیمکارت اعتباری به دائمی را ندارند.

چگونه آنلاین خط اعتباری همراه اول را به دائمی تبدیل کنیم؟

متاسفانه هنوز این اپراتور روشی به صورت غیر فیزیکی و بدون نیاز به حضور کاربر در دفاتر نمایندگی برای کاربران فراهم نکرده است و امکان تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی از طریق کدهای USSD ، اپ و یا وب سایت همراه اول فعلا وجود ندارد.

هزینه تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی

لازم به ذکر است که هزینه تبدیل اعتباری همراه اول به دائمی ۱۳۶ هزار تومان (در زمان نگارش این مطلب) می باشد که بابت تضمین پرداخت ماهانه گرفته میشود که البته این مبلغ باید در حساب سیمکارتتان موجود باشد. در‌ صورتی‌ که اعتبار موجود در سیم‌کارت اعتباری فعلی شما بیش از هزینه‌ تبدیل همراه اول به دائمی باشد، مبلغ مازاد در اولین دوره‌ی صورت‌ حساب به حساب بستان‌کاری مشترک انتقال داده میشود.

همچنین اگر قصد دارید که سیم کارت فعلی همراه خود را به طور کامل بسوزانید تا دیگر برای مشترکین دیگر در دسترس نباشد، می توانید از آموزش ۳ روش سوزاندن خط دائمی و اعتباری همراه اول استفاده کنید.

شرایط تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی

شرایط خاصی برای تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی وجود ندارد؛ اما باید گفت که برای انجام اینکار حداقل مدت ۶ ماه باید از طول عمر فعال سازی سیمکارت اعبتاری فعلی شما گذشته باشد. یعنی اگر فقط ۱ ماه است که سیمکارت اعتباری خود را فعال کرده اید نمیتوانید برای تبدیل اعتباری همراه اول به دائمی اقدام نمایید. همچنین، در نظر داشته باشید پس از تبدیل سیم‌کارت اعتباری همراه اول به دائمی، حداقل ۶ ماه نمی‌توانید شماره‌ تلفن دائمی خود را به‌ شخص دیگری انتقال دهید.

امکان تبدیل مجدد سیم کارت دائمی به اعتباری وجود دارد؟

پس از تبدیل سیمکارت همراه اول به دائمی تبدیل دوباره‌ی شماره تلفن همراه اعتباری به دائمی امکان ناپذیر میباشد. پس از تبدیل خط اعتباری به دائمی، امکان تبدیل مجدد به‌ هیچ‌ وجه وجود نخواهد داشت پس در هنگام تبدیل خط اعتباری همراه اول به دائمی به این مسئله با دقت توجه داشته باشید.

چگونه خط اعتباری همراه اول را به دائمی تبدیل کنیم

مشاهده و پرداخت صورت‌ حساب سیم کارت دائمی همراه اول

۲۴ ساعت پس از تبدیل امکان مشاهده یا پرداخت صورت‌حساب یا فعال‌ سازی سرویس‌ های مختلف از درگاه‌ هایی مانند #۱۰* و #۱* و سامانه‌ی ۹۹۹۰ فراهم میشود.

تکلیف بسته های فعال بر روی سیم کارت اعبتاری بعد از تبدیل به دائمی

در صورت وجود هرگونه بسته فعال که حجم مصرفی آن همچنان به اتمام نرسیده است، در صورتی که آن بسته با شماره تلفن همراه دائمی مشترک قابل ارائه باشد، پس از تبدیل، به خط دائمی جدید منتقل می‌گردد. اما اعتبار هدیه‌ انواع شارژ اعم از شارژ فوق‌العاده، جوانان و بانوان و سرویس چتر اضطراری، جمعه‌ های رویایی و بسته‌ های ترکیبی به شماره‌ی تلفن‌همراه دائمی انتقال داده نمیشود. همچنین برای فعال سازی سیم کارت جدیدی که شاید به تازگی خریداری کرده باشید، پیشنهاد میکنیم حتما ۱۴ روش فعال سازی سیم کارت جدید همراه اول را مشاهده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با ۳ روش تبدیل خط و سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی با شما بودیم. آیا تا به امروز از چگونکی تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی اطلاع داشته اید؟ یا تا حالا برای بروزرسانی سیم کارت همراه اول به دائمی اقدام کرده اید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را درباره نحوه تبدیل سیم کارت و خط اعتباری همراه اول به خط دائمی ثابت در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل
۵ روش تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی ایرانسل
آموزش 4 روش پانچ سیم کارت معمولی و تبدیل آن به سیمکارت نانو و میکرو
آموزش ۴ روش پانچ سیم کارت معمولی و تبدیل آن به سیمکارت نانو و میکرو

نظرات