11 روش رفع مشکل خوانده نشدن و نشناختن کارت حافظه SD Card گوشی اندروید

۱۱ روش رفع مشکل خوانده نشدن و نشناختن کارت حافظه SD Card گوشی اندروید

اگر کارت حافظه تلفن اندرویدی شما (کارت میکرو SD یا کارت TF) شناسایی نشود و داده ها نشان داده نشود، چه می شود؟ برای حل آن مشکل چه کاری می کنید؟ برای فهمیدن روش های رفع مشکل خوانده نشدن و نشناختن کارت حافظه SD Card گوشی اندروید با انزل وب همراه باشید.

حل مشکل نخواندن و شناسایی نشدن SD Card کارت حافظه در اندروید

How to Fix Memory/SD Card Not Detected orRead in Android Phone

یک مشکل تکراری که همواره رخ می دهد این است که تلفن شخصی یک کارت SD را نخوانده و منجر به باز نشدن اطلاعات حافظه در داخل داخلی گوشی می شود. اگر مشکل باز نشدن و قفل شدن کارت حافظه گوشی رخ دهد کارت SD شما بی استفاده می ماند، حافظه داخلی پر می شود و بهره وری دستگاه شما کاهش می یابد. برای حل این مشکل ما راه حل های گوناگونی را توضیح می دهیم.

حافظه یا کارت SD را به تلفن یا رایانه شخصی دیگر وصل کنید

در صورتی که با مشکل نخواندن کارت SD توسط گوشی رو به رو شدید به سادگی کارت حافظه یا کارت SD که در تلفن شما نمایش داده نمی شود و شناسایی نمی شود را در تلفن همراه یا رایانه شخصی دیگری وارد کنید. این به شما کمک می کند تا مشکل خود را به سرعت تشخیص دهید.

  • اگر در کارت حافظه یا کارت SD هیچ مشکلی ندارید ، می توانید با استفاده از تلفن همراه یا رایانه شخصی ، تمام اطلاعات شخصی خود را روی کارت بخوانید و پیدا کنید.
  • اگر کارت حافظه یا کارت SD هنوز غیر قابل شناسایی است ، باید مراحل زیر را برای ترمیم و رفع آن بدون از دست دادن اطلاعات ، دنبال کنید.

حل مشکل کارت حافظه پشتیبانی نشده با بروزرسانی درایور کارت SD

به دلیل وجود حافظه قدیمی یا درایور کارت SD، تلفن همراه یا رایانه شما ممکن است نتواند به طور صحیح کارت حافظه را بخواند یا ردیابی کند و شما با مشکل SD Card در اندروید مواجه شوید. فقط کافی است مراحل زیر را برای به روزرسانی درایور کارت SD دنبال کنید و دوباره آن را قابل خواندن کنید:

  • کارت حافظه را به رایانه شخصی خود وصل کنید.
  • بر روی My Computer یا This PC راست کلیک کرده و “Manage” را انتخاب کنید.
  • در نوار وظیفه در سمت چپ ، روی “device manager” و در کنار “USB Serial Bus controllers” بر روی “+” کلیک کنید. سپس علامت تعجب زرد را خواهید دید.
  • راست کلیک کرده و “Update Driver Software” را انتخاب کنید ، سپس روی “Search automatically for updated driver software” کلیک کنید. صبر کنید و بگذارید درایور نصب شود و رایانه شما را مجدداً راه اندازی کند.

علت قفل شدن کارت حافظه گوشی

اگر SD کارت خود را نتواستید به کامپیوتر وصل کنید مطلب رفع مشکل خوانده نشدن و عدم شناسایی رم ریدر لپ تاپ و کامپیوتر برای شما آماده شده است.

با دستور CHKDSK خطای را تعمیر و برطرف کنید

اگر کارت حافظه دارای خطای داخلی و مشکل نشناختن کارت حافظه در گوشی باشد، توسط تلفن همراه یا رایانه شخصی قابل خواندن و تشخیص نمی باشد. خوشبختانه شما می توانید دستور CHKDSK را برای تعمیر و رفع این مشکل اجرا کنید.

  • بر روی My Computer / This PC راست کلیک کرده و “Manage” را انتخاب کنید ، روی “Disk Management” کلیک کنید و سپس دستگاه را در درایو پیدا کنید تا بررسی شود که آیا رایانه می تواند کارت حافظه شما را تشخیص دهد یا نه.
  • Win + R را فشار داده cmd را تایپ کنید و Enter را بزنید.
  • عبارت زیر را تایپ کنید و کلید Enter را بزنید. (D حرف درایو کارت حافظه شماست)
  • chkdsk D: /f

نشناختن مموری کارت در گوشی سامسونگ و.. به علت آسیب های فیزیکی

در صورت شناسایی نشدن کارت حافظه توسط گوشی، کارت حافظه خود را بررسی کنید و اگر در آن شکستی یا اثراتی از خرابی فیزیکی دیدید متاسفانه باید به دنبال خرید یک حافظه SD جدید باشید. برای این که متوجه بشید حافظه و یا فلش شما تقلبی است مطلبی در انزل وب برای شما آماده است.

حل مشکل کارت حافظه گوشی از طریق گزینه Check disk for errors

اگر مشکل شناسایی نشدن مموری کارت گوشی را دارید:

  • دستگاه خود را از طریق کارت خوان USB متصل کنید.
  • “My computer” را باز کرده و بر روی میانبر کارت SD کلیک راست کنید.
  • “Properties” را در فهرست زمینه که ظاهر می شود ، انتخاب کنید.
  • در پنجره باز شده “Properties” ، “Service” را پیدا کرده و گزینه “Check disk for errors” را انتخاب کنید. اگر کارت حافظه شما بارگیری شود و از ظرفیت زیادی برخوردار باشد ، بررسی و رفع مراحل ممکن است از یک دقیقه تا نیم ساعت طول بکشد.

حل مشکل قطع و وصل شدن پی در پی SD Card از گوشی اندرویدی با فرمت آن

اگر اطلاعات موجود در حافظه برای شما مهم نیست و هم چنان مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی و ارور هایی نظیر SD Card corrupted ، SD Card damaged ، memory card corrupted و.. برقرار است، حافظه خود را به دستگاه متصل کنید و با راست کلیک روی گزینه Format کلیک کنید و اطلاعات حافظه خود را پاک کنید. در حین فرمت حتما از تفاوت بین FAT32 و NTFS آگاه باشید.

علت باز نشدن مموری کارت در گوشی اندروید

حالت انتقال داده اشتباه در اندروید

اگر با اتصال گوشی به کامپیوتر حافظه شما باز نمی شود و مشکل خوانده نشدن کارت حافظه در گوشی را دارید شاید به دلیل اشتباه حالت انتقال است. به جای “Mass Storage”، هنگام اتصال تلفن خود به رایانه، گزینه “Media Transfer” را انتخاب کنید. اکسپلورر باید داده های ذخیره شده در کارت حافظه را نشان دهد.

چرا گوشی کارت حافظه را نمیخواند؟ کارت SD را یکبار Unmount کنید

برای حل مشکل خوانده نشدن کارت حافظه در تلفن اندروید خود، به Settings> Storage بروید، بخش کارت SD را پیدا کنید.گزینه “Mount SD card” و بعد از آن “Unmount SD card” را بزنید تا حافظه شما دوباره راه اندازی شود.

حل مشکل memory card corrupted

حل مشکل کپی نشدن فایل در مموری کارت گوشی با تعمیر درایو

یکی دیگر از کارهایی که برای حل مشکل کارت حافظه در اندروید می توانید انجام بدهید استفاده از رایانه خود است.

  • کارت SD خود را وارد کرده و سپس به یک رایانه وصل کنید.
  • My Computer را باز کنید و درایو دیسک کارت SD را پیدا کنید.
  • روی حافظه راست کلیک کنید و گزینه Property را بزنید.
  • روی تب Tools کلیک کنید.
  • روی گزینه Check و سپس Repair Drive کلیک کنید.
  • وقتی تمام شد حافظه را در بیاورید و به گوشی خود بزنید.

اگر مشکل از گوشی شما بود

اگر متوجه شدید که علت باز نشدن مموری کارت در گوشی اندروید از گوشی شما است، آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. به بخش Settings بروید و در بخش Backup and reset روی گزینه Factory data reset کلیک کنید تا گوشی شما به تنظیمات کارخانه برگردد.

اگر باز هم مشکل شما حل نشد

اگر تمام این روش ها را انجام دادید ولی همچنان مشکل انتقال فایل از گوشی به کارت حافظه درست نشد و متوجه شدید که مشکل از گوشی شما است به احتمال خیلی زیاد نیاز دارید تا گوشی خود را تعمیر کنید و آن را به یک تعمیرکار گوشی بسپارید.

در زمینه بازیابی اطلاعات از کارت حافظه های معیوب مطلب ریکاوری عکس ها از روی مموری کارت SD خراب شده برای بازگردانی عکس های شما آماده شده است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش مشکل خوانده نشدن و نشناختن کارت حافظه SD Card در گوشی اندروید را بررسی کردیم و امیدواریم دیگر مشکلی در این موضوع نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

دلایل خرابی مموری کارت‌ چیست؟ حل مشکل مموری کارت بدون فرمت
دلایل خرابی مموری کارت‌ چیست؟ حل مشکل مموری کارت بدون فرمت
آموزش روش تغییر محل ذخیره عکس دوربین در گوشی اندروید
آموزش ۷ روش تغییر محل ذخیره عکس دوربین در گوشی اندروید
آموزش روش های کاربردی فرمت کردن کارت حافظه گوشی در کامپیوتر
آموزش ۵ روش کاربردی فرمت کردن کارت حافظه گوشی در کامپیوتر
حل مشکل ارور The Disk is Write Protected ویندوز 10 ، 8 و 7
آموزش ۶ روش حل مشکل ارور The Disk is Write Protected ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

  • Mahsa says:

    سلام گوشیم رمو میخونه تو فضای اول هم همه چیو بالا میاره ولی تو فضای دوم با اینکه رمو میخونه ولی اهنگامو تو موزیک پلیرم بالا نمیاره

  • لووووله کش says:

    سلام
    من گوشیم شیائومی نوت هشت پرو،مموری روی گوشی نزاشتم ازهمون اول،ازدیروز میرم داخل دوربین متنی نوشته”نمیتوان به کارتsdدسترسی داشت”
    گوشی ضربه نخورده،فقط ۳۰تا برنامه نصب کردم،احتمالا از مجوز های برنامه ها نیست؟هرچی برنامه که به حافظه دسترسی داشت هم لغو کردم ولی درست نشد.ممنون میشم راهنمایی کنین🙏🏻🌹♥

  • Amirho3ein says:

    سلام من امروز داشتم یه سری فیلم هامو که توی رمم بود پاک میکردم یهو پیام داد کارت اس دی شما خراب شده باید فرمت کنی ولی من نمیتونم فرمت کنم خیییلی فایل های مهمی توش دارم توروخدا کمکم کنید😭😭😭😞

  • مهرداد says:

    این راهنماییهافقط به دردخودتون میخوره.مگه میشه آدم تااین حدخودفروخته باشه!؟وقتی میدونین که بیش از۹۵درصدمردم زبان گوشیشون وتنظیماتش به زبان فارسیه مرض دارین انگلیسی میگین؟صدالبته ازروی برنامه های آموزش زبان تقلیدمیکنین وگرنه چیزی بارتون نیست.

  • حسین says:

    با سلام وقتی کارت حافضه رو وارد گوشی میکنم نشون نمیده و داخل تنظیمات خطای داده های کارت حافضه خراب است . میاد فرمت هم میزنم نمیشه . الان نمیدونم چی کنم

    • کوانشی says:

      خب این مشکل توعه که هیچی از زبان بارت نیست یا حتی نمیتونی برای دو دقیقه زبان گوشیتو انگلیسی کنی

  • علی says:

    سلام. ببخشید من گوشیم شیائومی هستش و به تازگی به miui 12.5.5 آپدیت کردم یعنی اندروید گوشیم شد ۱۱
    قبل از بروز رسانی حافظه رم و تمام اطلاعاتم در دسترس بود ولی بعد آپدیت متوجه شدم که گوشی رم رو میخونه اما زمانی که می‌خوام ازطریق مدیریت فایل وارد حافظه رم و پوشه ها بشم میزنم حافظه خالی
    لطفا لطفا لطفا اگر کسی راهکاری بلده کمک کنه پاک گیج شدم.تشکر

  • مبینا says:

    ب اطلاعات و عکس های داخل رم نیاز دارم ولی رم بالا نمیادو مینویسه کارت حافظه وارد نشد میشه روشی جز فرمت کردن بگین
    خواهش میکنم

  • قلیزاده says:

    با سلام کارت sd یه دفعه دیگه تو گوشیم نشون نداد برداشتم تو کامپیوتر نگاه کردم نشون میده چه فایلهایی توش هست اما هیچ کدوم از عکسها رو باز نمیکنه ویروس کشی هم کردم باز نمیکنه تو را خدا کمک کنید عکسهای مهمی توش دارم ممنون

  • ریحانه says:

    مرسییی دستور chkdsk برای من جواب داد

  • Cooluser says:

    سلام، خسته نباشید
    محتوای اس دی کارت بنده تو فایل منیجر نمایش داده میشه ولی تو برنامه های دیگه مثل گالری و موزیک پلیر نمایش داده نمیشه فک میکردم مشکل از گوشی خودمه ولی روی چند تا گوشی دیگه هم امتحان کردم همین مشکلو مشاهده کردم

  • ناشناس says:

    سلام کارت حافظه ی من یهو دیگه خونده نشد روی گوشی رو یه گوشی دیگه هم امتحان کردم اما خونده نشد چیکار کنم 😭😭

  • . says:

    وای به لپ تاپ هم وصل نمیشه تو گوشیم میزنه کارت اس دی خراب است

    • بیژن says:

      سلام، منم این مشکل رو دارم، آیا تونستین مشکلتون رو حل کنین؟ میشه اگه حل شده به منم بگین چکار کردین، لطفا مرسی

  • رضا says:

    با سلام و تشکر از شما. مطالب بسیار مفیدی بود. من مشکل عدم خوانده شدن کارت حافظه گوشیمو با این مطلاب برطرف کردم.

  • F says:

    من نمیدونم مموریم چطوری شده که ن چیزی بهش انتقال داده میشه و ن چیزی ازش پاک میشه راه حلی دارید؟😢

  • پریسا says:

    کارت اس دی گوشی من حتی توی خود قسمت مدیرت فایل های گوشی هم میاد و میتونم از اونجا محتویات توش رو ببینم ولی توی خود گوشی نشون نمیده. مثلا اهنگایی که توی کارت اس دیم هست یا عکسایی که توشه، توی گالری نشون داده نمیشه. توی کامپیوترم امتحان کردم هیچ مشکلی نداره. فرمت هم کردم رفع نشد. چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟ 🙁

  • حامد says:

    سلام
    این راه هایی ک گفتیدکار راه اندازهستن ولی اکثرابه کامپیوترنیازدارن،گاهی اوقات ممکنه ویندوزدردسترس نباشه اگرممکنه برنامه یاراه حلی روبگیدکه بشه باخوده گوشی کارت حافظه روعیب یابی کرد،البته حرفاتون درمورده کارتهایی خوانده نمیشن کاملادرسته وراهی جزبرطرف کردنش باکامپیوترنیست ولی گاهی مموری ایرادات دیگه ای پیدامیکنه مثلاوقتی به گوشی متصل میشه گوشی هنگ میکنه یاروشن خاموش میشه این وقتاچیکاربایدکرد اگرکامپیوترنبود؟بااین فرض ک گوشی هم روت نیست!واطلاعات هم نبایدپاک شه؟!ببخشیدبابت توضیح(طولانی من البته??)

  • سارا says:

    سلام
    رم گوشی من نشون داده میشه ولی اطلاعاتش بالا نمیاد یهو اینجور شد
    روی کامپیوتر نشون میده و اطلاعاتم رو کپی کردم روی کامپیوتر
    توی تنظیمات گوشی میرم میگه که رم خراب شده باید فرمت بشه ولی نه از طریق گوشی و نه از طریق کامپیوتر فرمت نمیشه
    چیکار کنم لطفااااااااا راهنمایی کنید

  • محمد says:

    سلام
    من رمم از دیشب مشکل داره وقتی وصل میشه به گوشی نمیخونه حتی به کامپیوتر هم وصل کردم در حد ۵یا ۱۰ ثانیه باز میکنه رم رو ولی دوباره یهو میره چیزی نشون نمیده باید چیکار کنم؟

  • soleyman says:

    سلام من رم گوشیم جدیدا یه جوری شده که وقتی توش آهنگ میریزم بالا نمیاره عکس میریزم سیاه نشون میده یا میخام فایل یا برنامه یا آهنگ پاک کنم ((پاک میشه ولی دوباره برمیگرده))
    شما میدونید مشکلش چیه؟؟؟

  • هانیه says:

    چندسال پیش ی کارت sd گرفتم روی گوشی نوکیا گذاشتم همون موقع ی پسورد براش انتخاب کردم ک الان پسوردشو فراموش کردم الان اون کارت sd روی هیچ گوشی باز نمیشه فقط روی همون گوشی نوکیا باز میشه درضمن چندبارم فرمتش کردم ولی مشکل حل نشد… بظرتون مشکل از کجاست لطفا راهنمایی کنید

  • ناصر says:

    دوستان شاید خندتون بگیره که رم میکرو من که همه روش ها رو روش امتحان کردم و بازم شناسایی نمیشد فقط بازدن یه تیکه چسب روش و افزایش زخامتش روی ادابتورش قابل خواندن شد و مشکلش برطرف شد در واقع مشکل از عدم اتصال رم روی ادابتور بود . حتما اول این مشکل رو برسی کنید .

    • سمانه says:

      سلام میشه بگین چطوری.برای منم همین مشکل داره اعلان میدع ک لسفا دیسک را قابل جابجایی قرار دهید چیکار کنم