آموزش تصویری گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت

آموزش تصویری تنظیم و گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت

یکی از قابلیت هایی که پاورپوینت برای کاربر مهیا میکند گذاشتن عکس پس زمینه برای پاورپوینت است. عکسی که می تواند در تمام اسلایدهای شما به عنوان بکگراند عمل کند. اما ممکن است برای شما سوال باشد که چگونه یک عکس را بک گراند پاورپوینت کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش و یادگیری چگونگی انداختن عکس در بک گراند پاورپوینت امروز با آموزش تصویری گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت همراه انزل وب باشید.

نحوه انداختن عکس ، لوگو و متن در تصویر پس زمینه (بک گراند) در پاورپوینت

How To set Background in PowerPoint Slides

قرار دادن یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت ساده و کوتاهی دارد که امروز در انزل وب روش های گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت فراهم شده و می توانید آن ها را دنبال کنید. برای یادگیری این کار روش های زیر را دنبال کنید.

روش گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت

گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت 2010 ، 2013 ، 2016 و..

برای قرار دادن عکس در بک گراند پاورپوینت ، نرم افزار را باز کنید و سپس از طریق گزینه Open به سراغ پروژه‌ای که در حال ساخت آن هستید بروید.

قرار دادن عکس در پس زمینه پاورپوینت

بر روی تب Design کلیک کنید.

حذف بک گراند عکس در پاورپوینت

حالا بر روی گزینه Format Background کلیک کنید.

بک گراند پاورپوینت

به طور پیشفرض این کار بر روی اسلاید فعالی که در آن حضور دارید انجام میشود اما میتوانید با نگه داشتن کلید CRTL و انتخاب اسلاید های دیگر توسط موس، قرار دادن عکس در پس زمینه پاورپوینت برای اسلاید های دیگر نیز اعمال شود.

گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت

حالا از سمت راست صفحه گزینه Picture or texture fill را انتخاب کنید. همچنین میتوانید گزینه های دیگر مانند Solid Fill را هم انتخاب کنید که در این صورت به جای انتخاب تصویر برای بکگراند پاورپوینت، می توانید فقط رنگ را انتخاب کنید.

بک گراند عکس پاورپوینت۴

حالا با کلیک بر روی File می توانید تصویر مورد نظر خود را که بهتر است در سایز ۱۲۸۰ * ۷۲۰ باشد انتخاب کنید. همچنین با کلیک بر روی گزینه Online تصویر خود را در اینترنت پیدا کنید.

قرار دادن لوگو در پاورپوینت

شخصی سازی بک گراند عکس پاورپوینت

بک گراند عکس پاورپوینت

خب بعد از قرار دادن یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت میخواهیم کمی آن را شخصی سازی کنیم. برای اینکار ابتدا نیاز داریم تا عکس را به صورت یک تکسچر در بیاوریم. پس باید گزینه Tile picture as texture را فعال کنید.

تنظیم تصویر پس زمینه در پاورپوینت

پس از آن میتوانیم برای مثال توسط گزینه Scale X اندازه تصویر از محور X را مشخص کنیم. این قسمت برای تغییر در اندازه تصویر میباشد.

قرار دادن یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت

همچنین از بخش Transparency می توانید میزان وضوح تصویر را مشخص نمایید. این گزینه معمولا برای واترمارک ها که اصولا کم رنگ هستند استفاده میشود. همچنین چگونگی ایجاد واترمارک در اکسل را می توانید در آموزش کامل ۴ روش قرار دادن واترمارک در اکسل ببینید.

قرار دادن متن روی عکس در پاورپوینت

حالا با کلیک بر روی گزینه Effects این امکان را دارید تا افکت های خاصی به بک گراند عکس پاورپوینت اضافه کنید. بر روی منوی Artistic Effects کلیک کرده و افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

چگونه در پاورپوینت عکس را بک گراند کنیم

در نهایت با کلیک بر روی Apply to All تغییرات را برای تمامی اسلاید های ذخیره نمایید.

تنظیم تصویر پس زمینه در پاورپوینت با Slide Master

تنظیم تصویر پس زمینه در پاورپوینت

بر روی تب View کلیک کنید.

قرار دادن لوگو در پاورپوینت

حالا بر روی Slide Master کلیک کنید. در سمت چپ صفحه لیستی از اسلاید مستر های مختلف نمایان میشود که شما طبق نیاز خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید.

قرار دادن متن روی عکس در پاورپوینت

حالا اسلاید های مورد نظر را انتخاب کنید.

قرار دادن متن روی عکس در پاورپوینت

حالا از بالای صفحه بر روی Background Styles کلیک کرده و سپس Format Background را بزنید.

آموزش تصویری گذاشتن عکس در بک گراند پاورپوینت

حالا می توانید طبق مراحل پیشین اقدام به قرار دادن عکس در پس زمینه پاورپوینت بکنید. توسط Solid Fill یک رنگ، توسط Gradient Fill چند رنگ ترکیبی و توسط Picture or texture fill می توانید یک عکس را به عنوان بک گراند عکس پاورپوینت قرار دهید.

گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و..

برای گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و.. بر روی حاشیه اسلاید کلیک راست کرده و سپس Format Background را انتخاب کنید. زیر قسمت Fill بر روی Picture or texture fill کلیک کنید. حالا بر روی File کلیک کنید و سپس تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.

نحوه انداختن عکس در تصویر پس زمینه (بک گراند) در پاورپوینت

همچنین از قسمت Transparency می توانید میزان شفافیت تصویر را مشخص فرمایید و بعد از آن برای اعمال تغییرات بر روی تمام اسلاید ها گزینه Apply to All را انتخاب کنید. پس از آن Close را بزنید تا پنجره Format Background بسته شود.

حذف بک گراند عکس در پاورپوینت

بک گراند عکس پاورپوینت

از طریق تب Design بر روی گزینه Format Background کلیک کنید.

چگونه یک عکس را بک گراند پاورپوینت کنیم؟

در پنل Format Background بر روی Solid Fill کلیک کنید.

رار دادن یک عکس در تمام صفحات پاورپوینت

حالا بر روی منوی Color کلیک کرده و سپس رنگ سفید را انتخاب کنید و سپس از پایین همین پنل، بر روی Apply to All کلیک کنید تا تغییرات بر روی تمام اسلاید ها اعمال شود. همچنین اگر از نرم افزار ورد استفاده میکنید و میخواهید چگونگی قرار دادن تصویر زمینه در آن نرم افزار را هم یاد بگیرید حتما از ۵ روش گذاشتن عکس، متن و رنگ در پس زمینه Word استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش نحوه انداختن عکس در تصویر پس زمینه (بک گراند) در پاورپوینت همراه شما بودیم. آیا تا به امروز این پرسش که چگونه یک عکس را بک گراند پاورپوینت کنیم برای شما پیش آمده بود؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون گذاشتن عکس در پس زمینه پاورپوینت ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و.. در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش کار با سایت ساخت پاورپوینت مایکروسافت ، براحتی ارائه و اسلاید بسازید!
آموزش 11 روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز 11
آموزش ۱۱ روش حل مشکل پاورپوینت در ویندوز ۱۱
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش کامل نحوه صحیح ساخت تم در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت
آموزش ادغام و چسباندن دو شکل در پاورپوینت

نظرات