آموزش 9 روش رفع مشکل پیغام No Internet در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۹ روش رفع مشکل پیغام No Internet در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

امروزه زندگی بدون اتصال به اینترنت مشکل میشود. فرض کنید که کامپیوتر خود را روشن کرده و آماده انجام کار های خود هستید اما مثلث زرد رنگ روی آیکن اینترنت شما ظاهر میشود. در اینصورت نمی توانید به اینترنت متصل شده و با ارور No Internet Access مواجه می شوید. امروز در انزل وب روش های رفع مشکل پیغام No Internet در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را بررسی خواهیم کرد.

نحوه حل مشکل پیغام No Internet در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix No Internet Access Error in Windows 10 , 8 and 7

این مشکل بیشتر در موارد اتصال به یک شبکه وای فای رخ می دهد و معمولا دلیل آن عدم امکان اتصال به روتر می باشد. اکثر موارد با انجام یکی از راه حل های زیر این مشکل به سادگی رفع می شود که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

اطمینان از اتصال اینترنت برای حل مشکل No Internet در ویندوز ۱۰ و..

قبل از انجام عیب یابی برای حل مشکل No Internet Access، ابتدا باید مطمئن شوید که اینترنت شما متصل است و فقط کامپیوتر شما نمی تواند به شبکه متصل شود. برای این کار می توانید با استفاده از گوشی های هوشمند به همان شبکه متصل شده و از اتصال صحیح اینترنت اطمینان حاصل کنید. در غیر اینصورت باید با ارائه دهنده اینترنت خود صحبت کنید.

اطمینان از اتصال اینترنت برای حل مشکل No Internet در ویندوز 10 و..

همچنین در صورت مواجه با مشکل Limited access، پیشنهاد می کنیم مطلب ۴ روش حل مشکل Limited access اینترنت وایرلس ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را هم مطالعه نمایید.

حل مشکل No Internet Secured با ریستارت کردن کامپیوتر

همانند بسیاری از مشکلات دیگر، راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند مشکلات کوچک مختلف را رفع کند. کامپیوتر را خاموش کرده، مدتی صبر کنید و مجدد آن را روشن کنید. همچنین اگر از اتصال با کابل استفاده می کنید، بررسی کنید که اتصال به درستی برقرار شده باشد.

ریستارت مودم برای رفع مشکل No Internet در ویندوز ۱۰ و ۸ و ۷

در گام بعدی شما باید مودم خود را مجدد راه اندازی کنید. مودم را خاموش کرده، آن را از برق جدا کنید و حداقل ۲ دقیقه صبر کنید. مجدد آن را به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید.

استفاده از Troubleshooter جهت رفع پیغام No Internet در ویندوز ۱۰ و..

اگر همچنان مشکل شما رفع نشد، برای حل مشکل No Internet Secured در ویندوز ۱۰، ۷ از عیب یاب خودکار ویندوز یا Troubleshooter استفاده کنید. به تنظیمات ویندوز رفته و در قسمت Network & Internet روی Status کلیک کنید. Network Troubleshooter را انتخاب کرده و و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا ببینید که ویندوز می تواند مشکل را شناسایی و رفع کند یا خیر؟ قابل ذکر است در ویندوز های قدیمی تر مانند ۷ می توانید این ابزار را از قسمت Start > Control Panel > Troubleshooting > Network and Internet > Network Connections استفاده کنید.

استفاده از Troubleshooter جهت رفع پیغام No Internet در ویندوز 10 و..

همینطور در صورت پیدا نکردن وای فای، مطالعه مطلب ۲۰ روش حل مشکل پیدا نکردن، عدم اتصال و قطع شدن وای فای ویندوز ۱۰ برای شما کاربردی خواهد بود.

حل مشکل No Internet Access در ویندوز ۱۰ با بررسی تنظیمات IP Address

در مرحله بعد، باید مطمئن شوید که کامپیوتر شما یک آیپی آدرس معتبر دارد. در ویندوز ۱۰ روی آیکن شبکه در تسکبار راست کلیک کرده و گزینه Open Network & Internet Settings را انتخاب کنید. سپس روی Change Adapter Options کلیک کنید. روی اتصال خود دابل کلیک کنید.

حل مشکل No Internet Access در ویندوز 10 با بررسی تنظیمات IP Address

در ویندوز ۷ روی آیکن شبکه در تسکبار راست کلیک کرده و Open Network and Sharing Center را بزنید. سپس در قسمت شبکه خود روی Connections کلیک کنید.

حل مشکل No Internet Access در ویندوز 10 با بررسی تنظیمات IP Address

در پنجره باز شده روی Properties کلیک کنید. گزینه Internet Protocol Version 4 را پیدا کرده و روی آن دابل کلیک کنید. مطمئن شوید که گزینه های Obtain an IP Address Automatically و Obtain DNS Server Address Automatically هر دو انتخاب شده باشند.

حل مشکل No Internet Access در ویندوز 10 با بررسی تنظیمات IP Address

روی OK کلیک کرده و مشکل را بررسی کنید.

استفاده از دستورات Command Prompt برای رفع مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۱۰

برای حل مشکل No Internet Access در وایرلس، در منوی استارت cmd را جستجو کرده و روی Command Prompt در نتایج راست کلیک کنید. گزینه Run as Administrator را بزنید. حال دستورات زیر را وارد کنید و بعد از هر دستور اینتر را بزنید.

netsh winsock reset
netsh int ip reset

اگر مشکل رفع نشد، دستور های بعدی را وارد کنید و بعد هر دستور اینتر را بزنید.

ipconfig /release
ipconfig /renew

در نهایت اگر مشکل هنوز وجود داشت، دستور زیر را وارد کنید و اینتر را بزنید.

ipconfig /flushdns

غیر فعال کردن نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروس ها

سناریو دیگری برای مشکل ارور No Internet Access در ویندوز ۱۰ وجود دارد و آن جلوگیری از دسترسی کامپیوتر شما به اینترنت توسط نرم افزار های امنیتی و آنتی ویروس ها است. در صورتی که از این برنامه ها استفاده می کنید، باید به صورت موقت برنامه را کاملا غیر فعال کرده و مشکل را بررسی کنید.

همینطور برای اقدام های بیشتر، می توانید با کمک مطالعه مطلب ۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز از ابزار های بیشتری استفاده کنید.

آپدیت کردن درایور های شبکه در زمان بروز مشکل عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای ویندوز ۱۰

برای حل مشکل قطع اینترنت در ویندوز ۱۰ و.. آپدیت کردن درایور های مربوط به شبکه را فراموش نکنید. ما قبلا در انزل وب روش های آپدیت درایور و ابزار های آن را به شما معرفی کرده ایم. با کمک مطالب درایور های شبکه خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. همچنین توصیه می شود در صورت امکان درایور قبلی را کاملا حذف کرده و سپس درایور جدید را نصب کنید.

رفع مشکل No Internet در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ با ریست کردن تنظیمات شبکه

در نهایت اگر هنوز مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ و.. شما رفع نشده است، باید تنظیمات شبکه خود را ریست کنید. در ویندوز ۱۰ می توانید با مراجعه به قسمت Settings > Network & Internet > Status و کلیک روی Network Reset و تایید آن، تنظیمات را ریست کنید. توجه داشته باشید که این مراحل تمامی تنظیمات شبکه شما را به حالت پیش فرض بر می گرداند و نیاز دارید تا مجدد آن ها را تنظیم کنید.

رفع مشکل No Internet در ویندوز 7، 8 و 10 با ریست کردن تنظیمات شبکه

در ویندوز ۷ روی آیکن شبکه در تسکبار راست کلیک کرده و Open Network and Sharing Center را بزنید. سپس روی Change Adapter Settings کلیک کنید. آداپتور مورد استفاده را انتخاب کرده و روی ان راست کلیک کنید. گزینه Disable را انتخاب کرده و کامپیوتر را ریستارت کنید. مجدد به همین قسمت برگشته و بعد از راست کلیک Enable را بزنید.

رفع مشکل No Internet در ویندوز 7، 8 و 10 با ریست کردن تنظیمات شبکه

مشکل را بررسی کنید.

در پایان اگر هنوز مشکل مشکل No Internet Access در ویندوز ۷ ، ۸ و ۱۰ رفع نشده است، برای بررسی بیشتر مطالعه مطلب ۱۵ روش حل مشکل وصل نشدن کامپیوتر و لپ تاپ به اینترنت گوشی ، وای فای و.. را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راه های رفع مشکل اینترنت و ارور No Internet در کامپیوتر را بررسی کردیم. مشکل شما با انجام کدام راه حل رفع شد؟ شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه عدم اتصال به اینترنت با وجود اتصال وای فای در کامپیوتر را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟
چرا اینترنت ایرانسل وصل نمیشه؟ (۱۲ راه حل نجات بخش)
آموزش 14 روش حل مشکل نشان ندادن و کار نکردن 5G در اندروید
آموزش ۱۴ روش حل مشکل نشان ندادن و کار نکردن ۵G در اندروید
آموزش 14 روش حل مشکل اینترنت تلویزیون
آموزش ۱۴ روش حل مشکل اینترنت تلویزیون
آموزش 14 روش حل مشکل اینترنت در ویندوز 11
آموزش ۱۴ روش حل مشکل اینترنت در ویندوز ۱۱

نظرات

  • som says:

    سپاسگزارم آقای مجیدی ,با روشی که شما گفتید سریع مشکل اینترنت ووای فای حل شد.ممنون🙏

  • هادی says:

    عالیی بود مشکلم حل شد😁

  • امیر امانی says:

    اقای دانیال مجیدی دمت گرم واقعادبرای من درست شد با راه حل شما . ممنونم

  • دانیال مجیدی says:

    ببین تو کنترل پنل عبارت internet options رو سرچ کن بعد وارد صفحه ای میشی از اون بالا تب connections رو انتخاب کن بعد پایینتر نوشته lan settings وارد اونجا شو و تو قسمت proxy server تیک use a proxy server for lan رو بردار .. ببین مشکلت درست میشه؟

  • علی says:

    سلام
    لپتاپ بدون مشکل به وای فای متصل میشه ولی وقتی یه دستگاه دیگه که به وای فای وصله مثل گوشی بخواد کاری انجام بده که اینرنت زیادی بخواد مثل تماشای ویدیو یا چرخیدن داخل اینستا، آروم آروم خط دهی وای فای لپتاپ کم میشه و مینویسه نو اینترنت.
    اول فکر کردم شاید مشکل از وای فای باشه، مودم را ریست کردم ولی این مشکل حل نشد

  • سهند says:

    سلام
    لب تاب من به این اینترنت وصله همه کار میتونم بکنم
    ولی میزنه no internet
    البته فقط وقتی که به وای فای خونه وصل میشم اینطوری هستش
    وقتی به هات اسپات گوشی وصل کردم اوکی بود

  • ابوالفضل says:

    سلام.من تمام سیستم اینترنتم وصله و هیچ علامتی هم نمیاد و با تمام دستگاه ها هم چک کردم و درست بوده.ولی هنوز ارور میزنه.میشه بگید باید چیکار کنم دیگه؟

  • Mandana says:

    سلام برای من روش های بالا کار نکرد و همچنان وقتی به وای عای متصل میشم علامته اتصال نمیاد و روی کره ی زمین میمونه ولی به اینرنت دسترسی داره و سایت هارو باز میکنه فقط کلپ تاپ نمیتونه شناسایش کنه میشه بگین چیکار میتونم بکنم ؟!

  • Amirhossein says:

    این ویندوز ۱۰ دهن منو سرویس کرده. هر روز یه مشکل جدید. خدایی ویندوز ۷ بازم آپدیت میداد میرفتم با همون کار میکردم انقد نمیپیچوند کارامو. اینم هر کاری کردم بازم درست نشد

  • دنیا says:

    دمتون گرممم

  • samin says:

    واقعا ممنون مشکلم حل شد مرررسی.

  • فروغ says:

    من نقطه اتصال اینترنتم کار میکنه درایور ها مشکلی ندارن برای تمام دستگاه هایی که به همین نقطه اتصال وصلن اینترنت درست کار میکنه اما لب تابم با وجود اینکه کانکت هست و علامت اینترنت رو هم نمایش میده اما برنامه های اینترنتیم باز نمیشه و گوگل خطای نو اینترنت نشون میده لطفا راهنماییم کنید

  • Yoake says:

    سلام ممنون از سایتتون مشکل من از طریق آدرس آی پی درست شد

  • ایرج says:

    سلام
    من از طریق ip address مشکلم حل شد، دلیلش هم این بود که از vpn استفاده میکردم dns رو از حالت اتوماتیک تغییر داده بود و یه dns دیگه زده بود، ممنون از سایت خوبتون

  • دانیال says:

    دمتون گرم مرسی من از پروکسی رفتم درست شد مرسی از سایت خوبتون

  • محمد says:

    واقعا ممنونننننننن مشکل من با ریست کردن حل شد

  • ایدین says:

    ممنون با ،netsh و ریستارت حل شد

  • محمدیاسین says:

    سلام من تمام کارها رو امتحان کردم ولی نشد.حالا چیکار کنم؟

    • محمد says:

      سلام ی روش دیگ ک برای خودم‌کار‌کرد

      وارد change adapter option بشید روی Ehernet ها هر کدوم کلیک و disable کنید و تمام

  • كاربر ١ says:

    ممنون مشکلم حل شد با Restart لپ تاپ

  • مجید says:

    درود تمام راههای که تو نت بود و همینهایی که شما تو مقاله بنوشتید رو امتحان کرده بودم اصلا ethernet تو ویندوز میپره شما هر کاری بخوای انجام بدی نمیشه ریست نت ورک هم جواب نمیده ، ریستور کردم جواب داد ولی باز بعد یه هفته همینطوری میشه ، در نهایت ویندوز ۱۰ رو دوباره نصب کردم درست شد … به نظرم مشکل خود ویندوز ۱۰ هست وگرنه تو ویندوز ۷ پیش نیومده بود هیچوقت ….

    • M.Mahan says:

      سلام من همه ی کار هارو انجام دادم ولی هیچ کدوم نشد ترو خدا کمک کنید کلاسم با اینترنته