آموزش کامل کار با برنامه Shortcut آیفون

آموزش کامل تصویری کار با برنامه Shortcut آیفون

یکی از جالب ترین قابلیت های iOS 12، برنامه Shortcut است. خب برنامه Shortcuts چیست؟ به صورت مختصر باید بگوییم نرم افزار شورتکات آیفون ابزاری است که با دستیار هوشمند Siri یکپارچه شده است تا به شما کمک کند سریع تر کارها را انجام دهید. برای یادگیری و آموزش کامل کار با برنامه Shortcut آیفون با انزل وب همراه باشید.

نحوه کار با نرم افزار شورتکات Shortcut iOS آیفون

How to Use iPhone Shortcuts App

در حالی که چند گزینه Shortcut توصیه شده در تنظیمات Siri در iOS 12 وجود دارد، برنامه Shortcut عملکردهای جدیدی را به Siri اضافه می کند تا بتوانید اقدامات دلخواه خود را بسازید یا از میانبرهای موجود استفاده کنید. به طور پیش فرض، اپلیکیشن Shortcuts پس از به روزرسانی در iOS 12 به صورت خودکار نصب نمی شوند مگر اینکه قبلاً برنامه Workflow را داشته باشید که این کار را می توانید با آن انجام بدهید. اگر Workflow را در آیفون خود ندارید، می توانید میانبرها را از فروشگاه اپلیکیشن iOS به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. برای آموزش کار با برنامه Shortcut با ما همراه باشید.

همچنین می توانید پیش از خواندن این مطلب آموزش ساخت میانبر تنظیمات برای اندروید را مطالعه کنید.

با برنامه Shortcut iOS آیفون شروع به کار کنید

برای ایجاد شورتکات در آیفون اگر تاکنون از Workflow برای انجام کارها استفاده کرده اید، چه شما فقط برای کار با گالری ها آن را انتخاب کرده اید یا خودتان آن را ایجاد کرده اید، در میانبرها راحتی خواهید داشت. به محض باز کردن برنامه و رد کردن صفحه استقبال، خواهید دید که دقیقاً مانند رابط Workflow است. بعلاوه ، اگر از قبل Workflow را در آیفون خود داشته باشید، در برنامه Shortcut در کتابخانه شما ظاهر می شوند.

ساختن میانبر در ایفون

اگر قبلاً با Workflow کار نکرده اید نکرده اید ، تب “Gallery” بهترین مکان برای حضور است. در اینجا کلیه روک فلوها موجود را می توانید حاضر مشاهده کنید که بیش از ۳۰۰ Workflow را به خود اختصاص می دهد. اپل مجموعه هایی از Workflow های مشابه را در دسته هایی از جمله موارد ضروری، کار های روزمره صبح، آیفون X، ویژه، اپل موزیک و یا عکاسی ارائه می دهد.

میانبر را از گالری انتخاب کنید

در برنامه Shortcuts در آیفون پس از یافتن یک Workflow که می خواهید امتحان کنید، آن انتخاب را بزنید. در صفحه بعدی ، می توانید روی “Show Actions” بزنید تا ببینید این چه کاری انجام می دهد.

ساختن میانبر در ایفون

برای افزودن آن در برنامه شورتکات برای آیفون، فقط روی “Get Shortcut” بزنید. به عنوان نمونه، من از “Play Playlist” استفاده می کنم، اما شما می توانید هر چیزی را انتخاب کنید.

ساختن میانبر در ایفون

دسترسی دادن در نرم افزار شورتکات آیفون (در صورت لزوم)

برای استفاده از اپلیکیشن شورتکات، پس از دریافت Workflow، ممکن است لازم باشد که به هر برنامه یا خدمات موردنیاز دسترسی بدهید. به عنوان مثال، Apple Music نیاز به دسترسی دارد.

ساختن میانبر در ایفون

شورتکات های آیفون را پیکربندی کنید

هر Workflow متفاوت خواهد بود، اما اپل تلاش می کند تا کار خود را سریع تر انجام دهد، بنابراین به احتمال زیاد شما باید با پاسخ دادن به یک سوال یا دو سوال ساده، Workflow را برحسب نیاز خود پیکربندی کنید.

ساختن میانبر در ایفون

به عنوان مثال باید Playlist را انتخاب کنم. با انتخاب “Choose” لیستی از تمام لیست های پخش را نشان می دهد. پوشه ها ابتدا ظاهر می شوند و پس از آن لیست های پخش به ترتیب حروف الفبا مرتب می شوند.

ساختن میانبر در ایفون

پس از انتخاب یکی از لیست های پخش و تمام کارهایی که باید انجام شود Done را بزنید و Workflow به تب “Library” شما اضافه می شود (ساختن میانبر در آیفون).

ساختن میانبر در ایفون

از میانبر جدید خود استفاده کنید

پس از پیکربندی Workflow جدید خود در برنامه شورتکات آیفون ، چگونه از آن استفاده می کنید؟ ابتدا برنامه  Shortcuts را باز کنید و از تب “Library” روی Workflow بزنید.

ساختن میانبر در ایفون

این باعث می شود Workflow بلافاصله اجرا شود.

ساختن میانبر در ایفون

در صفحه اصلی خود، می توانید از ۳D Touch روی آیکون برنامه Shortcuts برای نشان دادن ویجت استفاده کنید، که چهار Workflows اول شما را نشان می دهد.

ساختن میانبر در ایفون

برای تنظیم ۳D Touch مطلب روش تنظیم حساسیت تاچ آیفون را می توانید مطالعه کنید.

آموزش شورتکات آیفون : ویجت میانبرها را اضافه و استفاده کنید (اختیاری)

به طور پیش فرض، هر Workflow جدیدی که در برنامه میانبر اضافه می کنید در ویجت Shortcuts قابل مشاهده خواهد بود. با این حال همانطور که در بالا مشاهده می کنید، ویجت صفحه اصلی بسیار محدود است، اما ویجت Today View بسیار مفیدتر است.

ویجت Shortcuts به صورت پیش فرض به Today View شما اضافه نمی شود، بنابراین باید خودتان این کار را انجام دهید. با استفاده از ۳D Touch در آیکون برنامه Shortcuts در صفحه اصلی، ویجت صفحه اصلی را باز کنید، سپس روی “Add Widget” بزنید.حالا هر زمان که از صفحه اول، قفل صفحه یا پنجره اعلان ها به سمت راست بکشید تا Today View را مشاهده کنید، ویجت را در پایین مشاهده خواهید کرد.

ساختن میانبر در ایفون

اگر روی “Manage Shortcuts” در ویجت بزنید، تمام Workflows خود را مشاهده خواهید کرد. در اینجا می توانید Workflows را در ویجت گنجانده و یا علامت آن را بردارید و با کشیدن و رها کردن از نماد سه لایه ، آنها را دوباره سازماندهی کنید.

ساختن میانبر در ایفون

اگر هر لحظه با مشکل کرش کردن مواجه شدید مطلب حل مشکل کرش شدن و بیرون پریدن از برنامه ها در آیفون می تواند به شما کمک کند.

میانبر خود را شخصی سازی کنید (اختیاری)

بعضی اوقات، گزینه های پیش فرض که اپل برای Workflow در Shortcut آیفون ارائه می دهد، کافی نیستند تا کار را به درستی انجام دهند. برای دیدن تغییراتی که می توانید ایجاد کنید ، روی نماد ellipsis (• • •) روی Workflow که می خواهید ویرایش کنید در برنامه Shortcuts بزنید.

ساختن میانبر در ایفون

حالا می توانید گزینه های بیشتری را برای شخصی سازی ببنید و انتخاب کنید.

ساختن میانبر در ایفون

تنظیمات میانبر خود را تغییر دهید (اختیاری)

هنگام سفارشی کردن Workflow خود، حتماً نماد زیر را در پایین دکمه “Done” مشاهده خواهید کرد.

ساختن میانبر در ایفون

در اینجا، می توانید نام Workflow را تغییر دهید، نماد آن را ویرایش کنید، میانبر را سفارشی کنید، یک میانبر سیری را اضافه کنید، در ویجت مخفی کنید، در برگه اشتراک بگذارید، یک نماد را به صفحه اصلی اضافه کنید و میانبر را به اشتراک بگذارید.

ساختن میانبر در ایفون

میانبر را به صفحه اصلی خود اضافه کنید (اختیاری)

یکی از جالب ترین تنظیمات موجود در این منو گزینه “Add to Home Screen” است که دقیقاً مانند زمانی است شما می خواهید صفحات وب در Safari را به عنوان یک نماد میانبر به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

ساختن میانبر در ایفون

در مرحله بعد، شما قادر خواهید بود میانبر صفحه اصلی خود را هر آنچه را می خواهید نامگذاری کنید. پس از انجام این کار ، روی “Add” بزنید و نماد میانبر خود را در صفحه اصلی خود پیدا خواهید کرد.

ساختن میانبر در ایفون

نام و نماد میانبر خود را تغییر دهید (اختیاری)

اگر نام پیش فرض، نماد یا رنگ نماد را دوست ندارید، می توانید آن ها را تغییر دهید. با انتخاب “Name” به شما امکان داده می شود تا دقیقاً همان چیزی را که می خواهید انجام دهید. برای نماد، ۱۵ رنگ در زبانه “Color” وجود دارد. برای تغییر شکل نماد، فقط در تب “Glyph” به دنبال یک مورد جدید هستید. حتی می توانید خود عکس بگیرید یا یکی از گالری را انتخاب کنید.

ساختن میانبر در ایفون

یک عبارت Siri سفارشی برای میانبر خود ایجاد کنید (اختیاری)

این بهترین بخش و ویژگی ای است که اپل در WWDC 2018 از آن رونمایی کرده است. در حالی که بسیاری از موارد فوق می توانید در برنامه Workflow انجام دهید، نمی توانید عبارات میانبر Siri را به جز در برنامه Shortcuts اضافه کنید. ممکن است در یک مقطع پیشنهادی برای افزودن میانبر خاص به سیری دریافت کنید، اما برای ساختن عبارت شخصی خودتان، از صفحه تنظیمات Workflow خود روی “Add to Siri” بزنید. بعد، روی دکمه ضبط قرمز را بزنید و عبارتی را بگویید که توسط سیری ثبت می شود.

ساختن میانبر در ایفون

به صفحه تنظیمات Workflow خود برگردید، عبارت سیری را که به جای گزینه “Add to Siri” اضافه کرده اید، مشاهده می کنید. برای استفاده از میانبر جدید سیری، به سیری عبارت ثبت شده خودتان را بگویید تا Workflow اجرا شود.

ساختن میانبر در ایفون

برخی میانبرهای پر کاربرد

میانبر Good Morning

ساختن میانبر در ایفون

میانبر Good Morning ، پیش بینی آب و هوا و اخبار روز را نمایش می دهد.

میانبر Get Public Transport

ساختن میانبر در ایفون

میانبر Get Public Transport به شما می گوید چگونه می توانید با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جایی بروید.

میانبر Meditation

ساختن میانبر در ایفون

میانبر Meditation زمان مدیتیشن را به شما می دهد. به میانبر بگویید که چه مدت می خواهید مدیتیشن کنید، مانند یک ساعت. میانبر باعث می شود دستگاه شما شروع لرزش داشته باش ، Do Not Disturb را روشن کند و بعد از اتمام وقت خود صدا را فعال کند.

میانبر Good Night 

ساختن میانبر در ایفون

با Good Night، سیری شب خوبی را برای شما آرزو می کند و گزینه Do Not Disturb را در دستگاه خود روشن می کند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب آموزش کامل کار با برنامه Shortcut آیفون را گفتیم و امیدواریم دیگر مشکلی در این موضوع نداشته باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه آموزش کامل کار با برنامه Shortcut آیفون در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات