آموزش فعال کردن تم تاریک و حالت شب در واتس اپ اندروید و آیفون

آموزش فعال کردن تم تاریک و حالت شب در واتس اپ اندروید و آیفون

تم تاریک و حالت شب در اندروید ، آیفون و سایر سیستم عامل ها و برنامه های مختلف منتشر شده است. در این بین جای خالی تم تاریک در واتس اپ هم احساس می شد. هم اکنون شما می توانید حالت شب در واتس اپ را با روش هایی فعال کنید. امروز در انزل وب نحوه فعال کردن تم تاریک و حالت شب در واتس اپ اندروید و آیفون را آموزش خواهیم داد.

فعال سازی تم مشکی برای واتساپ اندروید و آیفون

How to Enable Dark Mode (Night Mode) on WhatsApp Android and iPhone iOS

به نظر می رسد توسعه دهندگان واتس اپ عجله ای برای افزودن تم تاریک به نسخه اصلی واتس اپ ندارند! حالت شب در واتس اپ در نسخه بتا در حال آزمایش طولانی مدت می باشد و در آینده ای نزدیک به صورت رسمی به نسخه اصلی برنامه افزوده می شود. اما قبل از ارائه نسه رسمی چگونه واتساپ را مشکی کنیم؟ می توانید از نسخه بتا استفاده کرده و یا در صورت عدم تمایل به نسخه بتا، می توانید از روشی که در ادامه ذکر می کنیم برای نسخه اصلی استفاده کنید.

دانلود و نصب نسخه بتا واتس اپ برای استفاده از تم تاریک واتساپ

تم تاریک واتساپ اندروید و آیفون فعلا در نسخه بتا و در حالت آزمایشی قرار داده شده است. بنابراین اگر می خواهید از حالت شب در واتس اپ استفاده کنید، یکی از راه های شما استفاده از نسخه بتا واتس اپ است.

دانلود نصب نسخه بتا واتس اپ برای استفاده از تم تاریک واتساپ

برای فعال کردن نایت مود واتساپ پس از دانلود و نصب نسخه بتا، به قسمت Settings ⇒ Display ⇒ Select theme رفته و روی Dark تپ کنید. برای بهتر شدن دارک مود می توانید پس زمینه را تغییر دهید و یا آن را حذف کنید که برای این کار باید به مسیر Settings ⇒ Wallpaper ⇒ None بروید. توجه داشته باشید که حالت شب در تنظیمات گوشی اندروید و آیفون شما هم باید فعال شده باشد.

همچنین اگر قصد استفاده از تم مشکلی در ویندوز خود را دارید، پیشنهاد می کنیم نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی برای محیط اکسپلورر ویندوز ۱۰ را هم مطالعه نمایید.

روش فعال کردن تم مشکی واتس اپ (نیازمند روت)

اگر می حواهید در از حالت شب در واتساپ نسخه اصلی استفاده کنید، می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید. این روش برای استفاده نیاز به دسترسی روت در دستگاه شما دارد. بنابراین در صورتی که تلفن همراه شما روت شده است، می توانید از این ویژگی استفاده کنید.

یک File Manager را در گوشی خود که از دسترسی روت پشتیبانی می کند را باز کنید. پیشنهاد می کنیم از Solid Explorer استفاده کنید. در مرحله بعد پارتیشن روت را باز کرده و به مسیر زیر بروید.

/data/data/com.whatsapp/shared_prefs

حال پرونده com.whatsapp_preferences.xml را پیدا و باز کنید.

روش فعال کردن تم مشکی واتس اپ (نیازمند روت)

اکنون باید خط زیر را در پرونده XML اضافه کنید. به طور مثال می توانید در انتهای پرونده درون برچسب <map> استفاده کنید و سپس روی Save ضربه بزنید.

<boolean name=”dark_mode” value=”true” />

روش فعال کردن تم مشکی واتس اپ (نیازمند روت)

اکنون که تغییرات لازم را اجرا کرده اید، WhatsApp را در تنظیمات گوشی و قسمت برنامه ها متوقف (Force Stop) کنید و دوباره آن را باز کنید. سپس به تنظیمات واتس اپ رفته و اکنون Theme را در تنظیمات خواهید دید. روی آن تپ کرده و Dark (حالت تاریک واتس اپ) را انتخاب کنید. حال حالت تاریک در واتس اپ شما به خوبی کار خواهد کرد.

روش فعال کردن تم مشکی واتس اپ (نیازمند روت)

اگر بعد از ریستارت برنامه حالت تاریک لغو شد، تم تاریک را برای گوشی فعال کنید. همچنین می توانید برنامه را در پس زمینه قفل کنید که واتس اپ بسته نشود.

همینطور برای فعال کردن حالت شب در سایت ها، مطالعه مطلب آموزش ۵ روش فعال کردن حالت شب هر سایتی در مرورگر کروم و فایرفاکس برای شما کاربردی می باشد.

چگونه حالت شب واتساپ را فعال کنیم؟ روش جایگزین استفاده از حالت شب در واتس اپ

برای استفاده و دانلود تم مشکی برای واتس اپ اگر نمی خواهید از نسخه بتا استفاده کنید و گوشی شما روت نیست، می توانید از این راه جایگزین استفاده کنید.

واتس اپ را باز کرده و به تنظیمات آن بروید. سپس روی Chats تپ کنید. رو به پایین رفته و Wallpaper را انتخاب کنید.

گزینه Solid Color را انتخاب کنید.
چگونه حالت شب واتساپ را فعال کنیم؟ روش جایگزین استفاده از حالت شب در واتس اپ

همچنین می توانید با انتخاب Wallpaper Library تم های جدید را بررسی کنید.

بین تصاویر پس زمینه، مدلی را که بیشتر به حالت شب و رنگ مشکی نزدیک باشد را انتخاب کنید.

این گونه می توانید دارک مود واتس اپ را تا حدودی در برنامه خود شبیه سازی کنید.

در پایان اگر از کاربران اینستاگرام هم هستید، پس مطالعه مطلب آموزش نحوه فعال کردن حالت شب و تم مشکی اینستاگرام اندروید و آیفون را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش استفاده از حالت شب در واتس اپ تا قبل از معرفی در نسخه رسمی برنامه را به شما آموزش دادیم. نظر شما راجب تم تاریک در واتس اپ چیست؟ می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه قابلیت Dark Mode در واتس اپ را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش ۶ روش کارساز حل مشکل سیاه شدن صفحه ورد
آموزش روش فعال سازی حالت شب ویندوز 11
آموزش ۴ روش فعال سازی حالت شب ویندوز ۱۱
آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل در کامپیوتر و گوشی
آموزش فعال کردن تم تاریک یا مشکی جستجوی گوگل کامپیوتر و گوشی
آموزش فعال سازی حالت شب یا Dark Mode در ورد (Word)
آموزش فعال سازی حالت شب یا Dark Mode در ورد (Word)

نظرات

  • علی says:

    الان همه واتساپ ها تم تاریک داره
    تنظیمات / گفتگو ها / طرح زمینه رو تیره انتخاب کنید. واتساپ تاریک میشه