آموزش ۸ روش آپدیت ایکس باکس وان ، Xbox 360 و حل مشکلات آپدیت

مایکروسافت ایکس باکس را طوری ساخته که دائما نیازمند به اینترنت باشد و آپدیت ایکس باکس وان و Xbox 360 معمولا طوری انجام میشود که از طرف کاربر نیاز به انجام هیچ اقدامی نباشد. اگر کنسول شما نیازمند آپدیت است اما فکر میکنید که آپدیت ها به طور خودکار انجام نمیشوند یا در پی یافتن آموزش آپدیت ایکس باکس هستید، حتما امروز با آموزش روش آپدیت ایکس باکس وان ، ۳۶۰ همراه انزل وب باشید.

آموزش نحوه آپدیت Xbox One و Xbox 360

How To Update Xbox One And Xbox 360 Manually

قبل از هر چیزی پیرامون نحوه آپدیت Xbox 360 و Xbox One لازم است بدانید که می توانید تنظیمات کنسول خود را طوری تغییر دهید که به روزرسانی ها به صورت خودکار بارگیری شوند یا اینکه برای بارگیری آپدیت ها حتما نیازمند اقدام شما باشند. همچنین اگر Xbox One در نصب به روزرسانی ها با مشکل روبرو است، چندین راه حل برای حل این مسئله وجود دارد. لازم به ذکر است که اگر به تازگی کنسول خود را خریداری کرده اید و از چگونگی نصب و راه اندازی آن بی خبر هستید، آموزش تصویری نحوه نصب و راه اندازی ایکس باکس می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آموزش آپدیت خودکار ایکس باکس وان

همانطور که در بالا گفته شد، Xbox One می تواند هم به صورت خودکار برای دانلود آپدیت ها اقدام کند هم به صورت دستی که البته هر روش انواع خاصی دارد مثلا هم میتوان آپدیت ها را مستقیما از سرور ایکس باکس دانلود کرد هم با نصب از طریق فلش. در روش آپدیت ایکس باکس وان با فلش فایل آپدیت روی فلش انتقال داده میشود و سپس در ایکس باکس نصب میگردد.

آپدیت ایکس باکس جیتگ شده

اگر دوست دارید که آپدیت ها به صورت خودکار بر روی ایکس باکس وان دانلود و نصب شوند، ابتدا به منو Home رفته و سپس دکمه Menu را بر روی کنترلر فشار دهید. حالا Settings را انتخاب کرده و سپس Power and startup را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت ایکس باکس

سپس Power Mode را بر روی Instant-on قرار بدهید. بعد از آن مطمئن شوید که گزینه Automatically Download Updates فعال باشد اگر نبود آن را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، کنسول کاملاً خاموش نمی شود، بلکه در عوض وارد یک حالت کم مصرف می شود و هنگامی که در این حالت است، هر شب به روزرسانی های موجود را اسکن می کند و اقدام به نصب خودکار آنها می کند.


چگونگی آپدیت دستی Xbox One

آپدیت ایکس باکس وان با فلش

از صفحه Home گزینه Settings را انتخاب کرده تا به تنظیمات بروید. قبل از آن لازم است بدانید که آپدیت ها در ایکس باکس وان به ۲ حالت وجود دارند. آپدیت های Available و Mandatory. برای دانلود اپدیت های Available نیاز به ورود به Xbox Live نیست ولی برای دانلود و نصب آپدیت های Mandatory نیاز است که حتما به Xbox Live لاگین کرده باشید.

دانلود آپدیت xbox one s

از صفحه تنظیمات که در مرحله قبل به آن وارد شدیم گزینه System را انتخاب کنید.

دانلود آپدیت 2018 ایکس باکس 360

سپس Update Console را انتخاب کرده و ببینید که آیا آپدیتی برای بارگیری آماده است یا خیر. اگر اپدیتی موجود باشد باید به صفحه It’s time to update منتقل شوید.

حجم آپدیت اولیه xbox one s

سپس آپدیت مورد نظر را با کلید A (کنترلر) انتخاب کرده و منتظر شوید تا دانلود شود. لازم است بدانید که Xbox One ممکن است در طول یا بعد از فرآیند بروزرسانی مجدداً راه اندازی (Restart) شود.


نحوه آپدیت ایکس باکس وان اس دستی

نحوه آپدیت ایکس باکس وان اس

نحوه آپدیت ایکس باکس وان اس دستی بسیار ساده است. برای اینکار دکمه Xbox را از روی کنترلر بفشارید. سپس دکمه RB را سه بار ضربه بزنید. توسط انتخاب گزینه Settings به تنظیمات بروید. سپس System را انتخاب کرده و به گزینه Updates & downloads بروید. در این صورت در صورت وجود بروزرسانی، Xbox One به شما اطلاع می دهد و می توانید نسبت به دانلود آپدیت Xbox One S اقدام کنید.


طریقه آپدیت آفلاین Xbox One S با فلش

برای آپدیت ایکس باکس وان با فلش ابتدا شما نیاز به یک کامپیوتر و یک فلش که به صورت NTFS فرمت شده باشد دارید. سپس باید فایل آپدیت آفلاین ایکس باکس را که حدود ۶ گیگابایت است دانلود کنید و پس از استخراج کردن آن در کامپیوتر، فایل $SystemUpdate را در فلش خود انتقال دهید. توجه داشته باشید که این فایل را در مسیر اصلی فلش بریزید نه در پوشه یا مسیر دیگر در فلش. سپس مراحل زیر را دنبال کنید :

  • پس انتقال فایل به فلش، Xbox را خاموش کرده و جهت اطمینان بیشتر کابل برق آن را بکشید و پس از گذشت ۳۰ ثانیه دوباره متصل کنید.
  • دکمه BIND (قرار گرفته در زیر دکمه Xbox بر روی کنسول) و دکمه EJECT (قرار گرفته در بالای کنسول) را بفشارید (به طور همزمان).
  • سپس دکمه Xbox را از روی کنسول بزنید. توجه داشته باشید که Xbox One S All-Digital Edition دکمه ای به نام EJECT نداشته و شما تنها توسط فشردن دکمه BIND می توانید عملیات بالا را انجام دهید.
  • دکمه های BIND و EJECT را همچنان حدود ۱۰ – ۱۵ ثانیه نگه دارید (از مراحل قبل تا به الان)
  • حالا باید صدای power-up از کنسول بلند شود. این صدا دو بار پشت سر هم پخش خواهد شد که پس از شنیدن صدای دوم می توانید دکمه ها را ول کنید.

دانلود آپدیت xbox one s

بعد از انجام مراحل قبل، اکنون باید صفحه Troubleshoot نمایش داده شده باشد. پس از آن، فلشی که حاوی فایل های دانلود آپدیت Xbox One S بود را به یکی از پورت های ایکس باکس متصل کرده و پس از اتصال، منتظر شوید تا گزینه Offline System Update به صورت خودکار فعال شود. گزینه Offline System Update را که فعال شده انتخاب کنید و منتظر شوید عملیات آپدیت به تمام برسد. توجه داشته باشید که در حین انجام آپدیت آفلاین ایکس باکس وان به هیچ وجه فلش را از کنسول جدا نکنید. نکته بعدی اینکه ممکن است دستگاه در حین اپدیت چندین بار ری استارت شود.


آموزش آپدیت ایکس باکس ۳۶۰ با فلش

ابتدا فلش خود را مطمئن هستید به صورت FAT32 فرمت شده است نه NTFS به کامپیوترتان متصل نمایید. اگر متوجه شدید که فرمت فلش NTFS است می توانید یک بار آن را به صورت FAT32 فرمت کنید. سپس به صفحه رسمی ایکس باکس رفته و از قسمت Copy to a USB flash drive بر روی Download the Update file کلیک کنید تا آخرین نسخه از آپدیت Xbox 360 دانلود شود. فایل را دانلود کرده و حواستان باشد که نام آن را که به صورت Zip است به هیچ وجه تغییر ندهید.

آموزش آپدیت ایکس باکس 360 جیتگ

بعد از آن فایل Zip دانلود شده را به فلشی که به کامپیوتر متصل کرده بودید انتقال دهید و در همانجا آن را Extract کنید. سپس فلش را در حالی که کنسول خاموش است به دستگاه متصل کرده و سپس کنسول را روشن کنید. به صورت خودکار صفحه آپدیت نمایش داده میشود. در این لحظه گزینه Yes, update now را انتخاب کنید. بعد از انجام تمام مراحل زمانی که داشبورد Xbox را دیدید به این معنی است که دستگاه شما آپدیت شده است. این روش زمانی به کار میاید که در هنگام آپدیت دستگاه دسترسی به اینترنت داشته و قصد آپدیت آفلاین Xbox 360 را دارید.

اشخاصی که قصد آپدیت ایکس باکس ۳۶۰ کپی خور را دارند توجه داشته باشند که :

  • اگر قصد آپدیت ایکس باکس ۳۶۰ lt3 را دارید بدانید که با این آپدیت کپی خور آن حذف نخواهد شد ولی کپی خور بودن دستگاه های نسخه lt2 حذف میشود.
  • اگر دستگاه اصل است و کپی خور نیست می توانید با هر نسخه از lt دستگاه را آپدیت کنید.

همچنین می توانید با مطالعه مقاله جی تگ ایکس باکس چیست و چگونه اینکار را انجام میدهند؟ اطلاعات مناسب و مفیدی پیرامون جی تگ در ایکس باکس کسب کنید.


آپدیت ایکس باکس ۳۶۰ کپی خور با دیسک

در این روش آپدیت ایکس باکس جیتگ شده به صفحه رسمی ایکس باکس رفته و سپس آخرین آپدیتی که برای ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شده یا دانلود آپدیت ۲۰۱۹ ایکس باکس ۳۶۰ را بارگیری کنید. سپس فایل آپدیت را که به صورت Zip است استراج کرده و فایل استخراج شده را درون یک حلقه دیسک رایت کنید. بعد از آن دیسک را درون ایکس باکس قرار داده تا عمل آپدیت به صورت خودکار آغاز شود. توسط این روش می توانید زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید کنسول Xbox 360 خود را به راحتی آپدیت کنید.

بررسی و حل مشکلات آپدیت Xbox One

آموزش آپدیت xbox one s

گاهی اوقات هنگام آپدیت ایکس باکس وان ممکن است با پیغام Something went wrong مواجه شوید که برای آن راه حل های مختلفی وجود دارد. اگر شما هم در پی حل مشکلات آپدیت Xbox One هستید موارد زیر را بررسی کنید.

Restart کردن کنسول

یکی از اولین راه کار هایی که در هنگام مشاهده پیغام Something went wrong می توان انجام داد، ری استارت کردن کنسول است. توسط D-pad ها بر روی کنترلر و کلید A گزینه Restart this Xbox را انتخاب کنید تا دستگاه ری استارت شود. اگر بعد از گذشت مدتی ری استارت انجام نشد، دستگاه را خاموش کرده و کابل برق آن را جدا کنید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس آن را متصل کنید. دستگاه را روشن کرده و میبینید که آپدیت انجام شده است. اگر هنوز آپدیت انجام نشده بود، راه کار های دیگر را امتحان کنید.

ریست کردن ایکس باکس

دستگاه را خاموش کرده و کابل برق آن را جدا کنید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس آن را متصل کنید. حالا به طور همزمان دکمه های BIND (قرار گرفته در زیر دکمه Xbox بر روی کنسول) و EJECT (قرار گرفته در بالای کنسول) را بفشارید. سپس دکمه Xbox را از روی کنسول بزنید و ول کنید در حالی که هنوز ۲ دکمه قبل را نگه داشته اید. حالا باید صدای power-up از کنسول بلند شود. این صدا دو بار پشت سر هم پخش خواهد شد که پس از شنیدن صدای دوم می توانید دکمه ها را ول کنید.

آپدیت ایکس باکس 360 lt3

اکنون باید صفحه Troubleshoot نمایش داده شده باشد. در این صفحه گزینه Reset this Xbox را بزنید.

بالا نیامدن xbox 360

حالا باید Keep games and apps را انتخاب کنید. سپس منتظر شوید تا دستگاه ریست شود. اگر بعد از انجام این عمل همچنان دستگاه شما آپدیت نمیشود، باید مراحل بعدی را تست کنید.

بررسی وضعیت اینترنت دستگاه

آپدیت ایکس باکس جیتگ شده

دکمه Xbox را از روی کنترلر زده و سپس System > Settings را دنبال کنید.

آپدیت ایکس باکس وان

Network را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت ایکس باکس 360 جیتگ

سپس Network settings را بزنید.

آپدیت ایکس باکس وان با فلش

حالا باید Test network connection را انتخاب کنید تا وضعیت اتصال دستگاه اینترنت بررسی شود.

آموزش آپدیت xbox one s

در صورتی که مشکلی در وضعیت اینترنت مشاهده نشود، پیغامی نخواهید دید. در این صورت بر روی continue کلیک کنید.

برگرداندن Xbox One به تنظیمات کارخانه

 آموزش نحوه آپدیت xbox one و xbox 360

آخرین انتخاب شما در صورتی که همچنان کنسول در آپدیت با مشکل رو به روست، Reset Factory یا تنظیمات کارخانه است. توجه داشته باشید که کنسولی که بعد از انجام تنظیمات کارخانه هم آپدیت نشود، نیازمند تعمیرات فیزیکی است پس بهتر از آن را به نزدیک ترین پشتیبانی کنسول جهت تعمیر آن ببرید.

حل مشکل Your Xbox is Almost Full در هنگام آپدیت

آپدیت آفلاین xbox one s

یکی دیگر از ارور هایی که می تواند در هنگام آپدیت ایکس باکس وان به نمایش در بیاید ارور Your Xbox is Almost Full است که خبر از پر بودن فضای ذخیره سازی در دستگاه را میدهد. در اینجا تنها راه حل، حل بازی هایی است که دیگر مایل به تجربه‌ی آنها نیستید. البته می توانید یک هارد اکسترنال خریداری کنید و بازی ها را به آن منتقل کنید.

ارور های ایکس باکس 360

به my games & apps رفته آن را انتخاب کنید.

آپدیت ایکس باکس 360 کپی خور

بازی یا آیتم خاصی را که دیگر به آن احتیاج ندارید انتخاب کنید. سپس دکمه Menu (سه خط افقی) را بر روی دسته بفشارید.

نحوه آپدیت ایکس باکس وان اس

گزینه Manage game را انتخاب کنید.

آپدیت ایکس باکس وان اس

حالا در مرحله آخر Uninstall all را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات و فایل های مربوط به آن بازی یا آیتم حذف و به همان مقدار از فضای ذخیره سازی کنسول آزاد سازی شود. همچنین اگر از ساخت حساب کاربری در ایکس باکس اطلاعاتی ندارید می توانید آموزش ۶ روش ساخت اکانت ایکس باکس (Xbox) را مشاهده بکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۸ روش آپدیت ایکس باکس وان ، ۳۶۰ و حل مشکلات آپدیت همراه شما بودیم. آیا تا به امروز قصد دانلود و نصب آپدیت ایکس باکس وان را داشته اید؟ یا از نحوه آپدیت ایکس باکس وان اس اطلاعاتی داشته اید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نحوه آپدیت Xbox 360 و Xbox One در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس و..
آموزش ۱۰ روش حل مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس
جی تگ ایکس باکس چیست و چگونه اینکار را انجام میدهند؟
مصاحبه با پیتر مور، مدیر اجرایی شرکت EA
انزل وب
Project Detroit:فورد موستانگ مایکروسافت با ترکیبی از کینکت،ویندوز ۸ و.. مناسب برای آینده

نظرات