رفع مشکل خطای Not Responding در ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش ۸ روش رفع مشکل خطای Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

تقریبا هر کسی که مدتی با کامپیوتر و ویندوز کار کرده باشد و تا حد نسبی با آن آشنا باشد نام خطای Not Responding یا خود ارور را دیده است. این ارور ممکن است هنگام باز کردن (یا حتی کار کردن) با برنامه های مختلف از جمله اکسل یا ورد یا برنامه های دیگر به نمایش در بیاید. اگر شما هم در پی دانستن دلیل خطای Not Responding هستید، امروز با روش رفع مشکل خطای Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ همراه انزل وب باشید.

حل مشکل ارور Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to Fix Application is Not Responding in Windows 10 , 8 and 7

اصولا این ارور هنگام کار با نرم افزار های سنگین تر رخ میدهد. البته شاید نرم افزاری واقعا سنگین نباشد ولی سیستم و سخت افزار شما توانایی اجرای آن را ندارد. بعد از نمایش ارور Not Responding شما مجبور به بستن نرم افزاری که این ارور را به نمایش در آورده هستید. خوشبختانه راه حل های مختلفی برای رفع مشکل Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ یا ۷ و نرم افزار های مختلف مانند اکسل و ورد وجود دارد. کافیست روش های زیر را جهت اموزش رفع ارور Not Responding در ویندوز ۱۰ و دیگر ویندوز ها امتحان کنید.

ری استارت کردن ویندوز و رفع خطای Responding

اگر در حال استفاده از نرم افزاری هستید منتها با ارور Not Responding در اکسل ، ورد و.. مواجه میشوید، اولین و ابتدایی ترین راه حل میتواند Restart کردن سیستم باشد. این کار را انجام دهید و مجددا برنامه مورد نظر را باز کنید و ببینید آیا ارور Not Responding همچنان باقی است یا خیر.

اجرای برنامه ها به صورت همزمان علت ارور Not Responding در اکسل و..

خطای not responding در ویندوز 7

وقتی تعداد زیادی برنامه را به طور همزمان باز می کنید، ممکن است سخت افزار سیستم شما قابلیت تحمل همه آنها به صورت همزمان را نداشته باشد. در نتیجه، این کار می تواند منجر به درگیری سیستم شده و یک یا چند برنامه جوابگو نباشد و آنجاست که ارور Not Responding به نمایش در میاید. پس با اجرای برنامه های کمتر به صورت همزمان از این اتفاق می توانید پیشگیری بکنید.

چک کردن آنتی ویروس ویندوز برای رفع مشکل پیغام Not Responding

به گفته بعضی از کاربران، ممکن است گاهی اوقات به دلیل فعلیت های آنتی ویروس پیام Not Responding دریافت کنید. همانطور که می دانید، ابزارهای ضد ویروس گاهی اوقات می توانند در سیستم شما اختلال ایجاد کرده و باعث بروز برخی موارد خاص شوند. برای رفع این مشکل، توصیه می شود برخی از ویژگی های آنتی ویروس را غیرفعال کنید و بررسی کنید که آیا هنوز هم پیام Not Responding در برنامه مورد نظر وجود دارد یا خیر.

اگر مشکل هنوز وجود دارد، می توانید آنتی ویروس خود را به طور کامل غیرفعال کنید. در بدترین حالت، ممکن است مجبور باشید آنتی ویروس خود را به طور کامل حذف کنید تا این مشکل حل شود. البته خیالتان راحت باشد چون حتی اگر آنتی ویروس خود را حذف کنید، ویندوز ۱۰ Windows Defender را فعال کرده و از تهدیدات آنلاین محافظت می کند. اگر از بین بردن آنتی ویروس مسئله را حل کرد، ممکن است زمان مناسبی باشد که به یک آنتی ویروس متفاوت فکر کنید یا آنتی ویروس های جانبی را کنار گذاشته و فقط ویندوز دینفدر را فعال کنید.

رفع مشکل Not Responding در اکسل و.. با نصب دوباره نرم افزار مورد نظر

اگر این یک برنامه خاص است که با ارور Not Responding میشود و جایگزینی برای آن نمی توانید پیدا کنید، نصب مجدد نرم افزار را در نظر بگیرید. حتی می توانید جدیدترین نسخه از برنامه مورد نظر را دانلود و نصب کنید. برای حذف نرم افزار باید عبارت Programs and features را جستجو کرده و گزینه Programs and Features را انتخاب کنید تا به بخش حذف نرم افزار ها بروید.

حل مشکل not responding در ورد

اگر با روش قبل حل مشکل Not Responding در ویندوز ۸.۱ صورت نپذیرفت، شما می توانید برنامه های مشکل ساز یا نرم افزار هایی که احتمال میدهید مشکل زا باشند را به همین طریق حذف کنید و مجددا امتحان کنید.

آپدیت کردن ویندوز ۱۰ به آخرین نسخه

رفع مشکل not responding در word

گاهی اوقات برای رفع مشکل Not Responding در Word و سایر نرم افزارها باید ویندوز را آپدیت کنید. عبارت Windows Update را در باکس جستجو وارد و Check for updates را انتخاب کنید.

علت ارور not responding در اکسل

حالا بر روی Download کلیک کرده تا تمام آپدیت های جدید در سیستم شما دانلود و نصب شود. ممکن است یه پروسه کمی زمانبر باشد. همچنین اگر در پی حل ارور DNS server not responding هم هستید، بد نیست به ۹ روش حل مشکل ارور DNS server not responding نگاهی بیاندازید.

چک کردن سیستم به کمک CMD

خطای not responding در ورد

ابتدا Win + X را از روی کیبورد بفشارید و سپس از لیست باز شده گزینه Command Prompt (Admin) را انتخاب بکنید.

خطای not responding در ویندوز 7

سپس دستور sfc /scannow را نوشته و بعد از آن اینتر را بزنید. فرایند اسکن ممکن است تا نیم ساعت یا حتی بیشتر به طول بیانجامد و پس از آن پیغام Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them در CMD به نمایش در میاید.

حالا باید CMD را ببینید و ویندوز را ری استارت کنید. اگر دستور بالا نتوانست مشکل را حل کند یا به هر دلیلی قادر به اجرای SFC (دستور بالا) نبودید می توانید دستور DISM را امتحان کنید.

رفع ارور not responding در اکسل

مجددا Command Prompt را به صورت ادمین (همانند دفعه قبل) اجرا کنید. حالا دستور DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth را درون آن وارد کنید و سپس اینتر را بزنید. این دستور ممکن است ۲۰ دقیقه طول بکشد. پس از اتمام مجددا بررسی کنید که آیا مشکل ارور Not Responding حل شده یا خیر.

بستن و خروج از Windows Desktop Manager

گاهی اوقات اجرای برنامه های مختلف به صورت همزمان می تواند باعث کند شدن سیستم و پایین آوردن توان سخت افزاری شود. در نتیجه به احتمال زیاد ارور Not Responding در نرم افزار های سنگین تر که سیستم از پس اجرای آنان بر نمیاید رخ میدهد. یکی از مشکل زا ترین Task ها Windows Desktop Manager است که بهتر است آن را ببندید. برای اینکار Ctrl + Shift + Esc را از کیبورد بزنید و سپس Task Manager را انتخاب کنید.

رفع مشکل خطای Not Responding در ویندوز 10 ، 8 و 7

حالا از سربرگ Processes گزینه Windows Desktop Manager را انتخاب و بر روی آن کلیک راست کنید و سپس End Task را بزنید. توجه داشته باشید که این راه حل موقتی بوده و پس از خاموش و روشن کردن سیستم مجددا Windows Desktop Manager شروع به کار میکند.

حل مشکل Not Responding در ورد و.. با اسکن کردن ویندوز

رفع مشکل پیغام not responding

در صورت وجود ویروس یا بدافزار ممکن است خطای Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ نمایش داده شود. بنابراین توسط آنتی ویروس خود کل سیستم را اسکن کنید. این اقدام شاید مدت زمان زیادی طول بکشد اما ارزش را دارد. توجه داشته باشید که متأسفانه Windows Defender ممکن است برخی ویروس را تشخیص ندهد بنابراین بهتر است که آنتی ویروس دیگری مانند Avira و Panda را امتحان کنید.

حل خطای Not Responding در ورد و سایر برنامه ها با آپدیت درایور

رفع خطای responding

گاهی اوقات آپدیت درایور ها می تواند باعث رفع مشکل Not Responding در Word یا هر نرم افزار دیگری شوند. برای اینکار میبایست ابتدا نرم افزار Driver Easy یا سایر نرم افزار های آپدیت درایور را دانلود و نصب کنید. آن را اجرا کرده و بر روی Scan Now کلیک کنید.

رفع مشکل not responding در ویندوز 10

سپس ببینید که کدام یک از درایور ها به آپدیت نیاز دارند. بر روی گزینه Update مربوط به هر کدام کلیک کنید. یا می توانید بر روی Update All که با رنگ سبز مشخص شده کلیک کنید تا تمام درایور ها به صورت یکجا و راحت تر آپدیت شوند. پس از اتمام آپدیت درایور ها مجددا ببینید که هنوز مشکل Not Responding در ویندوز ۸.۱ یا ۱۰ یا ۷ وجود دارد یا خیر.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۹ روش رفع مشکل خطای Not Responding در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ همراه شما بودیم. آیا تا به امروز در پی رفع مشکل Not Responding در Word و.. بوده اید؟ آیا تابحال خطای Not Responding در ویندوز ۷ برای شما یا دوستانتان پیش آمده؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون اموزش رفع ارور Not Responding در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

9 روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز 10
۹ روش کارساز برای حل مشکل باز نشدن Windows Security در ویندوز ۱۰
آموزش جدید 15 روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز 10
آموزش جدید ۱۵ روش رفع مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز ۱۰
آموزش 12 روش حل ارور Class Not Registered ویندوز 10 ، 11 ، 7 و 8
آموزش ۱۲ روش حل ارور Class Not Registered ویندوز ۱۰ ، ۱۱ ، ۷ و ۸
آموزش 10 روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز
آموزش ۱۰ روش حل مشکل ارور Bad System Config Info ویندوز

نظرات

  • . says:

    هیچکدوم جواب نداد سیستم من حتا برا حذف کردن برنامه هم این ارور رو میده😑

  • علی says:

    امیدوارم هیچکس طرف کامپیوتر نره منه بدبخت کلی خرج سیستم گیمینگ کردم اخرش با پینگ مزخرف وارد بازی میشم این هیچ
    بعدش تو این دو سالی ک میگذره تا حالا بالای ده میلیون خرج کردم بخاطر چی
    بخاطر اینکه برق میپره سیستم ب فنا میره
    والا اشکم در اومده اینقد خرج کردم الانم اس اس دی جدید خریدم بازم ریسپاند میده بابا مشکل پس از کجاست
    این پریدن برق سیستمم رو ب فنا داده بری اداره برقم هیچکس جوابگو نیس چون قطعات کامپیوتر جزو بیمه نیس
    میخای مث من بدبخت نشی بیخیال پی سی شو برو پولتو بریز توی جوب ت این مملکت سیستم جم نکن
    خلاص

  • مرتضی says:

    مشکل سخت افزاری هست؟یعنی هارد یا رم یا سی پی یو صدمه دیده؟علت گرم شدن بیش از حد سیستم.و یا بد سکتور شدن هارد.یا خرابی رم.اگر تمام اون مطالب بالا انجام شد رفع نشد.ریشه اصلی اینی هست که گفتم.

  • Arman says:

    منم همین مشکل ایمان رو دارم و تمام راه هارو انجام دادم ولی نشد
    هیچ برنامه ای کار نمیکنه فقط ستینگ و کروم و ویندوز دفندر کار میکنه و همیشه دیسک رو ۱۰۰% هست یکی بگه چیکا کنم

  • ایمان لنجابی says:

    سلام ببخشید من داشتم بازی میکردم که یهو بلوتوث کیبورد و موسم قطع شد که هر چند وقت یه بار اینجوری میشد بعد سیستم رو ری استارت کردم وقتی بالا اومد دیگه وارد خیلی از برنامه نمیشه و اکثر برنامه ها رو وقتی واردشون میشم به ثانیه نمیکشه که کرش میکنن و خود کار بسته میشن یه سری برنامه ها اوکیه مثل کروم یا ویندوز دیفندر ولی خیلی از برنامه ها حتی ترابل شوتر ویندوز هم همین مشکل رو پیدا کردن تو cmd هم هرکدوم از دستوراتی رو که گفته بودید زدم نشد بعد با ویندوز فایر وال هم سیستم رو اسکن کردم ولی بازم درست نشد

    • فواد says:

      دادش منم همین مشکل رو دارم و دقیقا تقریبا ۷۰ درصد برنامه ها کار نمیکه و حتی ترابل شوت اون هم ارور میده این اتفاق بعد رفتن برق افتاد اگر راه حل رو بلدی بگو ترو خدا