Whatsapp Business چیست؟ آموزش کار با واتساپ بیزینس

Whatsapp Business چیست؟ بررسی تفاوت واتس اپ و واتساپ بیزینس

پیام رسان واتس اپ بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد که پیش بینی می شود تعداد آن ها نیز افزایش یابد. بسیاری از این کاربران در حرفه و تجارت خود نیاز به استفاده از این پیام رسان دارند که واتساپ بیزینس پاسخی از طرف توسعه دهندگان این برنامه به کاربران است. امروز در انزل وب Whatsapp Business را به شما معرفی می کنیم ، بررسی تفاوت واتس اپ و واتساپ بیزینس را انجام و روش کار با آن را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

حساب تجاری واتس اپ چیست؟ آموزش کار با امکانات واتساپ بیزینس

What is The WhatsApp Business and How to Use it?

واتس اپ با رونمایی واتس اپ بیزینس، راهی برای برقراری ارتباط در مشاغل کوچک، متوسط و حتی بزرگ با مشتریان باز کرد. با وجود قابلیت های مختلف این برنامه، می توانید از آن برای رفع نیاز های خود استفاده کنید.

واتس اپ بیزینس چیست؟ آموزش Whatsapp Business

برنامه واتساپ بیزینس یک پیام رسان رایگان است که به شرکت ها امکان می دهد تا با این پیام رسان با مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنند. از مزایای استفاده از حساب تجاری واتس اپ این است که قابل اثبات است و مشتریان می توانند با اطمینان بیشتر با مشاغل قانونی چت کنند.

واتس اپ بیزینس چیست؟ آموزش Whatsapp Business

فناوری و بیشتر ویژگی های واتساپ بیزینس با خود واتس اپ یکی است بنابراین می توانید در آن از ویژگی های معمول مانند ارسال و دریافت محتوای چند رسانه ای، برقراری تماس رایگان، چت گروهی و.. استفاده کنید. این برنامه قابلیت های بیشتری مانند امکان خودکار سازی، مرتب سازی پیام ها و.. را شامل می شود.

واتس اپ بیزینس چیست؟ آموزش Whatsapp Business

نسخه اندروید واتس اپ بیزینس اوایل سال ۲۰۰۸ منتشر شد و مدتی بعد نسخه iOS آن هم انتشار یافت. شما می توانید به طور همزمان از هر دو نسخه WhatsApp Business و WhatsApp Messenger در گوشی خود استفاده کنید.

همچنین اگر واتس اپ وب شما وصل نمی شود، پیشنهاد می کنیم مطلب ۱۰ روش رفع مشکل اتصال و کار نکردن واتس اپ وب (Whatsapp Web) را هم مطالعه نمایید.

API واتس اپ بیزینس (تفاوت واتساپ بیزینس)

اگر یک تجارت متوسط یا بزرگ دارید، با کمک API واتس اپ بیزینس می توانید شخصی سازی بیشتری داشته باشید. برای استفاده از این ویژگی نیاز به یک حساب کاربری Facebook Business Manager دارید.

همینطور برای ارسال گیف در واتس اپ هم مطالعه مطلب آموزش ارسال گیف در واتساپ اندروید ، آیفون و کامپیوتر (WhatsApp) برای شما کاربردی خواهد بود.

روش استفاده و ساخت حساب تجاری در واتساپ

چگونه حساب واتساپ را تجاری کنیم؟ در قدم اول باید این برنامه را برای گوشی های آیفون از Apple Store و برای اندرویدی ها از Google Play Store دانلود کنید. سپس مراحل ثبت نام در برنامه را انجام دهید. شما باید شماره تلفن مورد نظر را به همراه کشور خود انتخاب کنید. سپس نام و نشان تجاری خود را اضافه کنید. شما قادر به تغییر آن نخواهید بود.

روش استفاده و ساخت حساب تجاری در واتساپ

پس از ساخت اکانت، وقت کامل تر کردن آن است. با مراجعه به قسمت More options > Settings > Business settings > Profile آدرس، نشان اینترنتی، ایمیل، ساعت کاری و بیوگرافی خود را اضافه کنید. هنگامی که یک حساب تجاری واتس اپ بسازید، در صورت تایید واتس اپ یک نشانگر سبز به معنی تایید صاحب رسمی حساب دریافت خواهید کرد. حال می توانید فعالیت خود را شروع کرده و با مشتری هایی که پیام ارسال می کنند در ارتباط باشید. مشتریانی که از واتس اپ خود به شما پیام می دهند، پیام این چت بایک حساب تجاری است را مشاهده می کنند.

ویژگی ها و امکانات واتساپ بیزینس ، تفاوت واتساپ بیزینس با واتس اپ

در این قسمت ویژگی ها و ابزار های این برنامه (تفاوت واتساپ بیزینس) را معرفی می کنیم.

  • Greeting Message: با استفاده از ویژگی، هنگامی که مشتری برای اولین باز یا بعد از مدت طولانی پیام می دهد، می توانید پیام خودکاری را جهت خوش آمد گویی برای اول ارسال کنید. همچنین در هنگام شورع چت برای کاربر مقابل پیغام “این چت بایک حساب تجاری است” (This chat is with a business account) یا “احتمال دارد این چت با یک حساب تجاری باشد” نیز نمایش داده میشود
  • Away Messages: هنگامی که قادر به پاسخگویی نیستید یا نمی توانید بلافاصله به سوال ها پاسخ دهید، می توانید پیام خودکاری را برای درخواست کننده ها یا همه مخاطبین ارسال کنید. شما حتی می توانید با زمان بندی کردن، این پیام را در زمان اتمام ساعت کاری و.. نیز ارسال کنید.
  • Quick Replies: قطعا با برخی از سوال های متداول و پرتکرار رو به رو هستید. با کمک این ویژگی می توانید با تنظیم پاسخ های سریع، در صورت نیاز با تایپ / پاسخ مورد نظر را انتخاب و ارسال کنید. این گونه پاسخگویی شما بسیار سریعتر و راحت تر خواهد شد. شما می توانید حداکثر ۵۰ پاسخ را آماده کنید.
  • Labels: با کمک این ویژگی، می توانید پیام ها را ساماندهی کنید. به طور مثال اگر کالاهایی تاخیر دارند، یا یک برچسب آن ها را انتخاب کنید و سپس می توانید با فیلتر کردن برچسب ها، پیام خاصی را ارسال کنید.
  • Short Link: با این ویژگی می توانید به راحتی از طریق لینک کوتاه، پروفایل خود را به مشتری ها اطلاع رسانی کنید.
  • WhatsApp Web و Desktop: حتما لازم نیست که از تلفن همراه استفاده کنید. بلکه قابلیت استفاده از نسخه وب و دسکتاپ برنامه هم وجود دارد.
  • Statistics: یکی از قسمت های مهم، آمار ها است. شما می توانید به برخی از آمار های اولیه دسترسی داشته باشید تا درک و تعامل بیشتری با مشتری ها داشته باشید. در این بین می توانید تعداد پیامک های دریافتی، ارسالی، خوانده شده، تحویل یافته و.. را ردیابی کنید.

ویژگی ها و امکانات واتساپ بیزینس

در پایان اگر از طرفداران واتس اپ هستید و می خواهید بیشتر با این برنامه آشنا شوید، مطالعه مطلب ترفند های واتس اپ (WhatsApp) را هم فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ضمن معرفی واتس اپ بیزینس، روش استفاده از آن و ویژگی های مهم را به شما معرفی کردیم. نظر شما راجب این سرویس چیست؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه حساب تجاری واتس اپ را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش روش ساخت کاتالوگ (فروشگاه) در واتساپ بیزینس
آموزش روش ساخت کاتالوگ (فروشگاه) در واتساپ بیزینس
آموزش روش بالا بردن و افزایش امنیت واتساپ (WhatsApp)
آموزش ۱۰ روش بالا بردن و افزایش امنیت واتساپ (WhatsApp)

نظرات

  • عبدالکریم says:

    داده هایم از واتساپ تجاری حذف شده چگونه بازیابی کنم،؟

  • Sardar says:

    سلام ایا می شود واتساپ را ایمیل کنید

  • Alexa says:

    دمتون گرم
    خیلی خلاصه و مفید بود
    برتری شما نسبت به دیگر وب سایت ها
    یکی بروز بودن
    یکی خلاصه نوشتن
    یکی دیگه اینکه مشکلاتی که کمتر در موردشان مطالب جامع وجود داره بهش پرداختن به صورت جامع و مفید

  • اسماعیل شایانی says:

    عالی ولی چطور میشه با واتساپ کار کرد میشه