اتصال دو یا چند کامپیوتر به یک مانیتور

آموزش ۴ روش اتصال دو یا چند کامپیوتر به یک مانیتور

شاید بر طبق شرایطی خاص لازم داشته باشید که بطور همزمان از چند کیس یا در واقع از چند کامپیوتر فقط با یک مانیتور استفاده بکنید. اگر اطلاعات خاصی درباره نحوه اتصال دو سیستم به یک مانیتور ندارید نگران نباشید. امروز در آموزش اتصال دو یا چند کامپیوتر به یک مانیتور در انزل وب چگونگی اتصال و تنظیم رابط دو کیس به یک مانیتور به طور کامل به شما آموزش داده شده است. ادامه مطلب را دنبال کنید.

نحوه اتصال چند یا دو کیس به یک مانیتور

How To Connect Multiple Or Two Cases To A Monitor

قبل از هر چیزی باید بدانید که پخش دو تصویر متفاوت در یک مانیتور مستلزم استفاده از یک سوئیچ KVM است. این سوئیچ هم می تواند به طور سخت افزاری باشد هم نرم افزاری که امروز در انزل وب طریقه استفاده از هر دو سوئیچ به طور مفصل آورده شده است. برای دانستن نحوه استفاده از سوئیچ KVM (تبدیل دو کیس به یک مانیتور) و در نتیجه استفاده از چند مانیتور همزمان روش های زیر را دنبال فرمایید.

نحوه اتصال دو سیستم به یک مانیتور با سوئیچ KVM

نحوه اتصال دو سیستم به یک مانیتور

اتصال دو سیستم به یک مانیتور با سوئیچ KVM نیازمند خرید یک سوئیچ KVM با تعداد پورت های لازم و دارا بودن کابل های مختلف به تعداد لازم است (این سوئیچ را میتوانید آنلاین از فروشگاه های معتبر خریداری کنید). اصولا سوئیچ های KVM پورت های لازم برای کیبورد، صدا و تصویر اتصال دو کیس به یک مانیتور را در خود دارند. سوئیچ ها اقسام مختلفی داشته که باید بر اساس نیاز آن را تهیه کنید. معمولا تعداد پورت ها مهم ترین عامل در انتخاب بهترین KVM است. سوئیچ KVM یک وسیله فیزیکی است که می تواند اتصالات را از چندین کامپیوتر قبول کرده و سپس را به یک مانیتور واحد منتقل کند. ضمن اینکه ورودی را از یک صفحه کلید و ماوس واحد نیز به طور همزمان می پذیرد.

نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز xp

به همراه همه سوئیچ ها به طور پیشفرض یک CD یا DVD وجود دارد که قبل از استفاده سوئیچ و اتصال یک مانیتور برای دو کیس باید در سیستم نصب گردد. در این حلقه مجموع درایور های مورد نیاز برای نحوه استفاده از سوئیچ KVM وجود دارد. همچنین اگر به دنبال آموزشی مناسب برای تعویض کارت گرافیک هستید، می توانید از آموزش کامل تصویری نصب و تعویض کارت گرافیک استفاده نمایید.

رابط دو کیس به یک مانیتور

پس از خرید KVM و نصب درایور های آن در سیستم، وقت آن رسیده که کابل های صدا و تصویر و کیبورد کامپیوتر های خود که قصد دارید تمامی آنها در یک مانیتور واحد استفاده شوند را از طریق KVM راه اندازی کنید. استفاده از این دستگاه آسان بوده و طریقه استفاده و الگوریتم اصلی آن را در تصویر میبینید. در این آموزش، نحوه اتصال دو سیستم به یک مانیتور توضیح داده شده است ولی اگر چونگی استفاده همزمان دو مانتیور در یک سیستم را میخواهید، می توانید از آموزش اتصال همزمان دو یا چند مانیتور در ویندوز ۱۰ استفاده کنید.

نرم افزار اتصال دو مانیتور به یک کامپیوتر

دیگر روش استفاده همزمان از دو کیس با یک مانیتور بکار گیری نرم افزار هایی خاص برای اینکار است. نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز توسط نرم افزار هایی که کار سوئیچ KVM را انجام میدهند بسیار ساده تر است. نرم افزار های متعددی برای اتصال دو مانیتور به یک کامپیوتر وجود دارد ولی اینکه کدام بهتر هستند ممکن است برای شما سوال باشد. در اینجا به چند مورد از آنها پرداخته‌ایم.

استفاده از چند مانیتور همزمان

نرم افزار استفاده از ماوس دو کامپیوتر با یک مانیتور Share Mouse

می توان گفت نرم افزار ShareMouse ساده ترین برنامه برای اتصال چند کیس به یک مانیتور است. ShareMouse دارای برخی از ویژگی های جالب است. موردی که از میان ویژگی های آن بسیار بارز است، توانایی کمرنگ کردن مانیتوری است که از آن استفاده نمی کنید. البته نسخه رایگان ShareMouse با محدودیت های کمی نیز همراه است. به عنوان مثال، شما فقط می توانید از دو کامپیوتر در نسخه رایگان و محدودیت دار آن استفاده کنید.

رابط دو کیس به یک مانیتور

نرم افزار اتصال چند کامپیوتر به یک مانیتور LiteManager

نرم افزار LiteManager کمی متفاوت با سایر نرم افزار های سوئیچ دو کیس به یک مانیتور KVM در این لیست است. LiteManager بیشتر به یک نرم افزار VNC شباهت دارد. VNC مخفف عبارت Virtual Network Computing می باشد که توسط آن، مدیر سرور قادر خواهد بود به سرور خود دسترسی فیزیکی داشته باشد و سرور خود را هرچه بهتر مدیریت کند. البته نرم افزار LiteManager بسیاری از ویژگی های اشتراک گذاری ماوس و صفحه کلید و نمایش دو کیس با یک مانیتور (مانند یک KVM) که به آن نیازمندید را داراست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با استفاده همزمان از دو کیس با یک مانیتور و نحوه استفاده از سوئیچ KVM همراه شما بودیم. آیا تا به امروز قصد پخش دو تصویر متفاوت در یک مانیتور را داشته اید؟ آیا تابحال از نحوه اتصال دو مانیتور به یک کیس در ویندوز چیزی میدانستید؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نحوه اتصال دو سیستم به یک مانیتور در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ
آموزش ۴ روش اتصال یک یا چند مانیتور به یک لپ تاپ

نظرات

  • بهزاد says:

    با سلام متاسفانه راه اندازی رو توضیح ندادین و فقط کپی از سایتهای دیگه انجام شده

    • علی says:

      کل اینترنت و سایت های ایرانی اینقدر گشاد و تنبل تشریف دارن که یک از یک گه ترن . بعد میگن فرق ما با اونا چیه ؟؟؟؟

  • بهنام says:

    سلام امکان استفاده همزمان از قدرت دوتا کیس برای انجام یک کار وجود داره؟ممنون میشم اگر راهنمایی کنید به چه شکل؟

    • علی says:

      خیال کردی داری از کی سوال می پرسی ؟ اره وجود داره . اصلا برمیگردی جواب بگیری ؟؟؟ در نهایت صرفه اقتصادی نداره .

  • یاسین says:

    ۸تا کیس هست با یک مانیتور ۴۳اینچ

  • یاسین says:

    سلام
    دوست عزیز بوسیله kvm تصاویر هم همزمان هست،،یا باید مثل سوئیچ،یه کیس بخصوص انتخاب بشه و تصویرش نمایش داده بشه؟