بررسی: کد IMEI گوشی چیست؟ 3 روش بدست آوردن شناسه IMEI در گوشی ها

بررسی: کد IMEI گوشی چیست؟ ۳ روش بدست آوردن شناسه IMEI در گوشی

احتمالا تابحال نام IMEI به گوشتان خورده و برایتان این سوال که کد IMEI چیست پیش آمده است. درواقع باید گفت هر موبایل یا تلفن همراهی یک یا دو کد ۱۵ الی ۱۷ رقمی منحصر به فرد خود دارد که در زمان های مختلف از جمله شناسایی و رهگیری موبایل های سرقت شده یا گم شده کاربرد دارد. دستگاه های یک سیم کارته دارای یک کد IMEI و دستگاه های دو سیمکارته دارای دو کد IMEI هستند. اگر شما هم میخواهید بدانید که IMEI گوشی چیست و چه کاربردی دارد؟ با ۳ روش بدست آوردن شناسه IMEI در گوشی ها همراه انزل وب باشید.

ای ام ای گوشی چیست؟ ۳ روش مشاهده IMEI گوشی آیفون ، اندروید و..

What is Phone IMEI? How To Found IMEI In iPhone and Android

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، هر موبایل یا تلفن همراهی یک یا دو کد ۱۵ یا ۱۶ رقمی منحصر به فرد خود دارد که البته این اعداد محل است در دو موبایل، همسان باشند که به آن International Mobile Equipment Identity (شناسه تجهیزات بین المللی موبایل) یا به اختصار IMEI میگوند. مثل اینکه غیر ممکن است که کد ملی دو شخصیت ایرانی مشابه هم باشد زیرا هر کد ملی نشان دهنده یک شخصیت حقیقی خاص است که راه های شناسایی و پیدا کردن اطلاعاتش با آن کد انجام میشود. حالا که فهمیده اید شماره IMEI چیست؟ وقت آن رسیده تا چگونگی به دست آوردن کد IMEI گوشی های مختلف را بدانیم.

همچنین اگر به دنبال اطلاعات مناسب پیرامون کد ریجستر گوشی هستید، حتما آموزش کامل استعلام و ثبت سامانه رجیستر گوشی را ببینید.

به دست آوردن کد IMEI گوشی اندروید

جهت اطلاعات بیشتر باید گفت که کشور سازنده گوشی از روی IMEI هم مشخص است. دو رقم ابتدایی این کد به کشور سازنده موبایل شما متعلق است. البته درباره کد کد IMEI 09 همچنان تردید هایی هست ولی احتمال میرود که موبایل دارای این کد مربوط به منطقه اوراسیا باشد که شامل کشور های روسیه و اذربایجان و … میشود. خب با این تفاسیر، شماره سریال گوشی و کشور سازنده آن را می توان با وارد کردن #۰۶#* به صفحه کلید در اکثر تلفن ها روی صفحه گوشی نشان داد.

کد imei چیست

این کد بین المللی بوده و شما در هر کجا که باشید حتی بدون سیم کارت می توانید از آن استفاده کنید و نسبت به به دست آوردن کد IMEI گوشی اقدام کنید. همچنین پیدا کردن سریال نامبر گوشی با مشاهده کردن باتری موبایل (درصورتی که پشت موبایل باز شود) هم امکان پذیر است. البته اگر وارد تنظیمات موبایل شوید و مسیر About Phone > Status را دنبال کنید هم می توانید ای ام ای گوشی را ببینید.

مشاهده کد های ای ام ای گوشی آیفون

به دست آوردن کد imei گوشی

اگر کاربر آیفون هستید و به جعبه موبایل دسترسی ندارید و علاقه‌ای هم به استفاده از کد ۰۶#* (کد IMEI آیفون) ندارید، می توانید با ورود به تنظیمات و دنبال کردن گزینه های General > About نسبت به به دست آوردن کد IMEI گوشی اقدام کنید. کپی کردن این کد هم بسیار ساده است؛ کافی است روی گزینه مربوط به کد IMEI ضربه بزنید تا کد به طور خودکار کپی شود.

ای ام ای گوشی ایفون

همچنین در برخی مدل های آیفون، کد IMEI بر روی محفظه سیم کارت درج شده است که می توانید آن را ببینید. اگر به فکر فروش یا خرید موبایل دسته دو هستید، نیاز است که قبل خرید یا فروش عمل تغییر مالکیت را انجام دهید. لذا بد نیست که آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی را مشاهده کنید.

پیدا کردن شماره سریال گوشی از روی جعبه

شماره سریال گوشی روی جعبه

هچنین پیدا کردن شماره سریال گوشی سامسونگ روی جعبه یا موبایل های دیگر هم امکان پذیر است. به سراغ جعبه موبایلتان بروید. احتمالا برچسبی را بر پشت یا جلوی این جعبه مشاهده میکنید که بر روی آن می توانید اطلاعات IMEI گوشی و کدهای IMEI را ببینید.

دلیل اهمیت ای ام ای و IMEI نامعتبر چیست؟

اطلاعات imei گوشی

هدف اصلی IMEI ارائه هر دستگاه با کد شناسایی منحصر به فرد است. در عمل، شماره سریال گوشی هواوی یا سامسونگ و.. بسیار شبیه به پلاک گذاری وسیله نقلیه است که در صنعت خودرو استفاده می شود. شماره IMEI کاملاً از شماره سیم کارت شما جداست و البته قابل تغییر هم نیست. اگر دستگاه شما گمشده یا به سرقت رفته است، می توانید با ارائه دهنده موبایل خود تماس بگیرید چرا که ممکن است با استفاده از شماره IMEI موبایل شما، کمکی به شما در پیدا کردن و ردیابی آن بکند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با بررسی: کد IMEI گوشی چیست؟ روش بدست آوردن شناسه IMEI در گوشی ها همراه شما بودیم. آیا تا به امروز می دانستید که شماره IMEI چیست یا طریقه به دست آوردن کد IMEI گوشی چگونه است؟ چه اطلاعاتی درباره شماره سریال گوشی و کشور سازنده موبایل دارید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون به دست آوردن کد IMEI گوشی در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش ۳ روش انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا
فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندورید ، آیفون و..
آموزش ۹ روش فهمیدن کشور ، تاریخ و.. ساخت گوشی اندروید و آیفون
چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش / روشن خود را پیدا کنیم؟ How to Find Your Stolen or Missing Phone and Tablets
۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن
پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی،لپ تاپ،کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن
پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی،لپ تاپ،کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن

نظرات