رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW

آموزش ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW

شاید برایتان پیش آمده باشد که فرمت فلش یا هارد اکسترنال شما به طور ناگهانی از FAT32 به RAW تبدیل شده که نتیجه‌ی آن عدم دسترسی به اطلاعات موجود است. امروز در مطلب ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری پیرامون مشکل raw شدن فلش و تعمیر فلش RAW صحبت کرده ایم. با انزل وب همراه باشید.

آموزش روش تعمیر فلش RAW و حل مشکل فرمت نشدن آن

How To Fix A Raw Flash Problem And Fix Not Formatting It

باید گفت خوشبختانه راه های زیادی برای حل مشکل RAW شدن فلش مموری یا فرمت نشدن فلش RAW وجود دارد. بعضی از آنها موجب پاک شدن اطلاعات موجود در فلش میشوند ولی بعضی از آنها بدون از بین بردن اطلاعات عمل ریکاوری فلش RAW را انجام میدهند. در اینجا روش های مختلفی برای تعمیر فلش با فرمت RAW گفته شده است.

حل مشکل فرمت raw فلش مموری

گفتنی است اگر با مشکل corrupted شدن هارد اکسترنال خود برخورد کرده اید حتما آموزش ۳ روش حل مشکل The file or directory is corrupted and unreadable هارد اکسترنال را ببینید.

دلایل مشکل raw شدن فلش

فرمت RAW یک سیستم فایل استاندارد نیست پس توسط سیستم عامل ویندوز مانند فرمت های FAT و NTFS قابل تشخیص نیست. مهم نیست که فل مموری، هارد دیسک یا سایر درایوهای USB بتوانند فرمت RAW را نشان دهند زیرا به هر حال شما نمی توانید به داده های داخل آن دسترسی پیدا کنید. در مورد دلایل احتمالی، جدا از حمله ویروس یا بدافزار، برداشتن USB بدون انتخاب گزینه “safely remove hardware and eject media”، باید عوامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • وجود فایل های مخرب در فلش

اگر قسمت اصلی هارد دیسک حاوی برخی از فایل های بد و خراب باشد، هارد دیسک به طور عادی کار نمی کند، و احتمالاً تبدیل به فرمت Raw میشود (سیستم فایل خام) می شود که نتیجه‌ی آن عدم دسترسی به اطلاعات موجود است.

  • پارتیشن بندی نامناسب سیستم

اگر پارتیشن بندی سیستم به طور نامناسب تنظیم شده باشد، ممکن است هارد دیسک اکسترنال یا Flash نیز تبدیل به درایو خام یا همان Raw شود.

  • آسیب ساختاری سیستم فایلها

اگر سیستم فایل ها دچار آسیب ساختاری شود، ممکن است تبدیل فرمت فلش از NTFS به RAW که فرمت خام است، انجام گیرد که در این صورت از شما خواسته میشود تا فلش مورد نظر را فرمت کنید ولی خوشبختانه راه حل هایی برای رفع مشکل فرمت اجباری فلش وجود دارد.

تعمیر فلش با فرمت RAW با Minitool Partition Wizard

حل مشکل raw شدن فلش مموری

برای حل مشکل فرمت RAW فلش مموری ابتدا نسخه کامل نرم افزار Minitool Partition Wizard از سایت های داخلی دانلود و نصب نمایید. سپس آن را اجرا کنید و بر روی هارد دیسک یا فلشی که قصد تبدیل آن را دارید کلیک راست کرده و سپس Partition Recovery را انتخاب کنید.

تبدیل فرمت raw به ntfs بدون فرمت

در اینجا نوع اسکن را انتخاب نمایید. در صورت انتخاب Full Disk، کل حافظه فلش اسکن خواهد شد ولی اگر Unallocated را انتخاب کنید فقط بخش های خالی از فلش اسکن میشود. بهتر است Full Disk را انتخاب کرده و سپس Next را بزنید.

رفع مشکل فرمت اجباری فلش

در اینجا مجددا Next را بزنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

تبدیل فرمت raw به ntfs بدون فرمت

در این مرحله میبایست پارتیشن های خراب و سالم را انتخاب کنید. بهتر از تیک تمام پارتیشن ها چه سالم و چه غیر سالم را بزنید و نهایتا بر روی Finish کلیک کنید.

تبدیل فرمت raw بدون از دست دادن اطلاعات

پس از اتمام فرایند اسکن، به منوی اصلی نرم افزار برگردید و از قسمت بالا سمت راست بر روی Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. حالا فلش یا هارد اکسترنال خود را چک کنید و ببینید که آیا رفع مشکل raw شدن فلش انجام پذیرفته یا خیر.

حل مشکل RAW هارد اکسترنال و.. با چک کردن درایو

یکی دیگر از راه های تبدیل فرمت RAW به NTFS بدون فرمت Check کردن درایو میباشد. روشی که بدون نرم افزار خاصی انجام میگیرید. برای اینکار ابتدا فلش یا درایو اکسترنال مورد نظر را به سیستم متصل نمایید. حالا به My Computer یا This PC (در ویندوز ۱۰) رفته و بر روی USB مورد نظر کلیک راست کنید و سپس گزینه Properties را بزنید.

حل مشکل پیغام فرمت فلش مموری

به سربرگ Tools رفته و بر روی Check ضربه بزنید. سپس باید اروری تحت عنوان Error Checking نمایش داده شود که در آن ارور باید گزینه Scan and repair drive را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا فرایند تکمیل شود.

تبدیل فرمت RAW به NTFS در CMD

تبدیل فرمت raw به ntfs در cmd

برای تبدیل فرمت raw به ntfs در cmd ابتدا CMD را جستجو کرده و سپس بر روی گزینه Command Prompt کلیک راست کنید و Run As Administrator را انتخاب کنید.

هارد اکسترنال فرمت نمی شود

سپس Diskpart را تایپ کرده و Enter را بفشارید. حالا G: /FS :NTFS را نوشته و دقت کنید که به جای G نام درایو خراب خودتان را بنویسید. سپس مجددا اینتر را بزنید. حالا باید تبدیل فرمت raw بدون از دست دادن اطلاعات انجام گرفته باشد پس به فلش مورد نظر رفته و ببینید که آیا مشکل پیغام فرمت فلش مموری حل شده است یا خیر.

تبدیل فرمت فلش از RAW به NTFS با فرمت کردن

اگر توسط هیچ یک از روش های بالا برای حل مشکل raw شدن فلش مموری نتیجه نگرفتید، متاسفانه میتوان گفت که تنها راه باقی مانده برای شما، تبدیل فرمت فلش از RAW به NTFS با فرمت کردن است. برای اینکار باید فلش یا هارد خود را به سیستم متصل نمایید.

تبدیل فرمت فلش از raw به ntfs

سپس به My Computer یا This PC رفته و بر روی آن کلیک راست کنید و Format را بزنید.

تعمیر فلش RAW و حل مشکل فرمت نشدن آن

حالا بخش File System را بر روی NTFS گذاشته و در قسمت Volume Label هم نام جدید درایو را وارد کنید. سپس بر روی Start کلیک کنید تا فرایند پاک سازی اطلاعات و نهایتا رفع ارور فرمت هارد اکسترنال و حل مشکل ارور فرمت دادن فلش انجام گیرد.

اگر هارد اکسترنال فرمت نمی شود پیشنهاد ما این است که حتما ۴ روش حل مشکل فرمت نشدن فلش مموری را ببینید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۴ روش رفع مشکل RAW شدن فلش مموری ، تبدیل فرمت RAW همراه شما بودیم. آیا تا به امروز این مشکل برای شما پیش آمده بود تا به دنبال آموزش تعمیر فلش با فرمت raw باشید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون ل مشکل raw هارد اکسترنال در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

رفع مشکل ارور File Too Large ویندوز 10 ، 8 و 7
۶ روش رفع مشکل ارور File Too Large ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷
تفاوت بین FAT32 و NTFS چیست؟ کدام یک مناسب درایو شما است؟
راهنما: تفاوت بین FAT32 و NTFS چیست؟ کدام یک مناسب تر است؟
انزل وب
مجموعه ترفندهای ویندوز ۸ – سری ۱
انزل وب
بدون حذف برنامه ها،آنها را از یک درایو به داریو دیگری منتقل کنید

نظرات

  • امیر says:

    سلام نسخه برنامه ای که معرفی نموده اید چنده؟ نسخه ۱۲.۷ را نصب کردم جواب نگرفتم لطفا راهنمایی کنید

  • سعادت says:

    سلام
    تمام روش‌هایی که گفته شدن با کلیل راست و کلیک روی یکی از گزینه‌ها در صفحه‌ای که با کلیک راست باز می‌شه شروع میشن. اما اگر بعد از کلیک راست گزینه‌هایی که میان قابل کلیک نباشن، چه‌کار باید کرد؟
    متشکرم

  • شکیبا says:

    سلام
    سپاس از شما
    کلی دعای خیر کردم برای شما
    مشکل RAW فلش من با انجام Partition Recovery در برنامه پیشنهادی شما Mini tool partition wizard برطرف شد و به اطلاعاتم دسترسی پیدا کردم.
    دم شما گرم

  • سنجری says:

    با سلام و احترام
    من یه فلش دارم که مقداری اطلاعات موجود هستش زمانی که به سیستم وصلش میکنم مدام پیغام فرمت میاد بالا جوری که اصلا نمیزاره جای دیگه با سیستمم کار کنم چکار کنم لطفا جواب بدید cmd اجرا میشه اما نه درایو رو پیدا میکنه نه تبدیل فرمت از Raw به ntfs

  • سلمان says:

    سلام
    فلش من یک مشکل پیدا کرده
    فلش را فرمت کردم دیگه به عنوان حافظه خوانده نمی شود و فقط به عنوان سخت افزار خوانده میشود
    می خواستم ببینم چه راه حلی را پیشنهاد می کنید

  • AMIR says:

    سلام…
    ببخشید من یه مشکل دارم…مشکل اینه که علاوه بر این ارور…مموریم حجم واقعی خودش رو نشون نمیده…مموریم ۳۲ گیگ هست ولی مینویسه ۲۰ مگ حافظه خالی که تازه همون رو هم نشون نمیده و وقتی میخوام بازش کنم باز ارور میده…هرچی روش توی اینترنت هست یجوره (سی ام دی رو باز میکنیم بعد دستور میدیم که پارتیشن ها رو پاک کنه و ….) ولی خب از تو سی ام دی این ارور رو میده: diskpart.THE PARAMETER IS INCORRECT که یعنی از توی سی ام دی هم فرمت نمیشه …
    اگر کسی راه حلش رو میدونه ممنون میشم کمک کنه

  • امیرحسین says:

    سلام…متاسفانه دیروز نفهمیدم چکار کردم بعد از وصل کردن هارد اکسترنالم رفتم از قسمت دیسک منیجمنت گزینهdelete Volum رو زدم و بعدش اطلاعات هارد بالا نیومد و بعد از اتصال مجذ هارد پیغام فرمت رو میده…گمونم از حالت فرمتش خارج شده رفته روی حالتی ک واسه سیستم شناسایی نمیشه حالت Raw…با این روشهایی هم ک گفتید مشکلم حل نشد…ممنون میشم کسی تجربه این حالت رو داشته بهم کمک کنه

    • مریم says:

      اگه با این حل نشد برنامه های ریکاوری اطلاعات رو دانلود کنید و اطلاعاتتون رو ریکاری کنید

  • سعید says:

    با سلام
    چند وقت پیش یک عدد فلش ۶۴ گیگ خریدم، اهنگ انداختم روش که با پخش ماشین ازش استفاده کنم ولی متاسفانه اصلا نمیاره بالا، توی اینترنت هم مقداری سرچ کردم گفتند که برای سیستم پخش خودرو فرمت fat 32 مناسب ترینه، ولی متاسفانه فقط دو فرمت ntfs و exfat برای فلش توسط سیستم به عنوان فرمت شناخته می شوند. گفتم شاید روشی را به من پیشنهاد کنید که این مشکل را حل کنم. با سپاس از شما

  • Yasin says:

    با سلام و سپاس از راهنمایی مفید شما

  • نسیم says:

    سلام.بدبخت شدم یعنی..هارد رو به سیستم وصل کردم ، ارور فرمت داد، چکار باید بکنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟?????

  • نیما says:

    سلام
    دروووود برشما براحتی مشکل عدم شناخت و نمایش درایو هارد اکسترنال که علتش تبدیل فرمت آن از ntfs به raw بود با دستورات ساده در cmd حل شد.
    سپاس فراوان از شما

  • sahand says:

    با سلام و تشکر اگه عیب فلش سخت افزاری باشه که به کمی تخصص و تجربه و نیز ابزار برای تعمیرش نیاز دارید که معمولا ارزش نداره ولی اگه عیب فیزیکی نباشه و کمی خوش شانس باشید میتونید با نرم افزار های مخصوص تعمیرش کنید.میتونید اموزش تعمیر و همینطور برنامه های تعمیر فلش رو اینجا پیدا کنید :
    ابتدا اموزش رو بخونید و بعد نرم افزار مربوط به تعمیر فلش خودتون رو دانلود کنید .