آموزش باز کردن ، استخراج و روش کار با فایل RAR در اندروید

آموزش باز کردن ، استخراج و روش کار با فایل RAR در اندروید

مشاهده و استخراج فایل های با فرمت RAR در اندروید به صورت پیشفرض در اکثر نسخه ها پشتیبانی نمیشود و برای دیدن و کار با این فایل ها نیاز به استفاده از روش و برنامه های جانبی دارید، برای اینکار در ادامه با آموزش باز کردن ، استخراج و روش کار با فایل RAR در اندروید با انزل وب همراه باشید.

آموزش کار با برنامه RAR اندروید

How to Open and Use RAR Files in Android

فایل های با فرمت RAR عموما فایل هایی هستند که شخصی که آن ها را به این فرمت درآورده است قصد داشته تا حجم فایل های خود را کم یا آن ها را یکپارچه سازی و یا رمزگذاری کند. برای استفاده از این فرمت در گوشی های اندروید نیاز است تا آموزش مربوط به آن را ببینید و اطلاعاتی در مورد فرمت RAR داشته باشید، برای آموزش استخراج فایل RAR در اندروید با ما همراه باشید.

فایل RAR چیست؟

فایل RAR یک بایگانی فشرده شده از یک یا چند فایل بزرگ است. از فایل های RAR برای ذخیره و انتقال فایل های حجیمی مانند فیلم، موسیقی و نرم افزار استفاده می شود. برای محافظت از اطلاعات نیز از این فرمت استفاده می شود. فایل های RAR امکان ارسال و بارگیری هرچه سریعتر برنامه های بزرگ را از طریق اینترنت امکان پذیر می سازد. علاوه بر این فایل های RAR به شما امکان می دهد مقدار زیادی از داده ها را در یک درایو فلش یا کارت SD برای انتقال آسان بین دستگاه ها بریزید.

تمام پرونده های RAR به پسوند “rar” ختم می شوند اما سایر فرمت های فشرده سازی فایل نیز وجود دارند که با پسوندهای مختلف مانند zip، ۷z و iso شناخته می شوند. اکثر برنامه های استخراج کننده های فایل RAR برای اندروید قادر به باز کردن انواع مختلفی از فایل های فشرده شده هستند.

چرا برای اندروید نیاز به استخراج فایل RAR دارید؟

اکثر رایانه ها امروزه با یک برنامه استخراج کننده پرونده RAR از قبل نصب می شوند، اما دستگاه های اندرویدی معمولاً به طور پیش فرض برنامه ای برای این کار ندارند. بنابراین قبل از اینکه بتوانید فایل های RAR را در دستگاه اندروید خود باز کنید باید یک برنامه استخراج کننده پرونده RAR را دانلود و نصب کنید. بسیاری از برنامه های استخراج RAR به شما امکان می دهند تا فایل های فشرده شده خود را ایجاد کنید، این امر به اشتراک گذاری پرونده های حجیم مانند تصاویر و فیلم ها کمک زیادی می کند می کند.

اکثر سرویس های ایمیل میزان داده هایی را که می توانید در یک پیام ارسال کنید را محدود کرده اند، بنابراین اگر می خواهید پوشه ای حاوی صدها تصویر برای دوست خود ارسال کنید، ممکن است ابتدا نیاز به فشرده سازی تصاویر خود در یک پرونده RAR باشید. البته گیرنده برای باز کردن پرونده فشرده شده نیز باید یک برنامه استخراج کننده داشته باشد.

بهترین برنامه استخراج فایل RAR برای اندروید چیست؟

ده ها برنامه استخراج کننده پرونده RAR برای سیستم عامل وجود دارد. اما برای این آموزش از برنامه RAR برای اندروید استفاده خواهیم کرد که به صورت رایگان دانلود برنامه بازکردن فایل RAR اندروید در گوگل پلی موجود است، برنامه RAR توسط سازندگان برنامه WinRAR ساخته شده است. علاوه بر پرونده های RAR این برنامه همچنین می تواند پرونده هایی را با پسوندهای: zip ، tar ، gz ، bz2 ، xz ، ۷z ، iso و arj باز کند.

اگر علاقه دارید تا با برنامه های بیشتری آشنا شوید مطلب بازکردن فایل فشرده زیپ و RAR پسورد دار در اندروید را مطالعه کنید.

چگونه فایل rar را در اندروید باز کنیم؟

برنامه RAR برای اندروید را دانلود و نصب کنید، این اپلیکیشن برنامه استخراج فایل RAR اندروید است.

برنامه rar اندروید

برنامه RAR را باز کنید. آیکون آن مانند یک بسته کتاب است. هنگامی که برنامه باز می شود، باید لیستی از پرونده ها و پوشه ها را مشاهده کنید.

به پوشه حاوی پرونده RAR که می خواهید باز کنید بروید.

برنامه rar اندروید

روی پرونده RAR بزنید و در صورت درخواست پسورد آن را وارد کنید تا محتویات را مشاهده کنید. برای باز کردن فایل ها، روی پرونده ها بزنید. یک روش دیگر دیگر آن است که روی یک پرونده یا پوشه انگشت خود را نگه دارید تا یک لیست از کارهایی که می توانید انجام دهید باز شود.

خواندن فایل RAR اندروید

گذشته از باز کردن پرونده های RAR، برنامه RAR کاربردهای دیگری نیز دارد.

برنامه rar اندروید

  • روی سه خط افقی در گوشه بالا سمت چپ بزنید تا پانل ناوبری برای دسترسی به کارت SD و پوشه دانلود دستگاه شما باز شود. در بخش Commands، گزینه ای برای افزودن پوشه ای که در حال مشاهده آن هستید به لیست Favorites شما وجود دارد.
  • برای افزودن پرونده های انتخاب شده به یک فایل RAR جدید روی نماد کتاب همراه با + در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  • برای استخراج پرونده های انتخاب شده روی نماد فلش رو به بالا در گوشه بالا سمت راست  بزنید.
  • برای حذف پرونده های انتخاب شده روی نماد سطل زباله بزنید.
  • روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست بزنید تا منوی دیگری با تنظیمات و گزینه های اضافی باز شود.

استخراج فایل RAR اندروید

استخراج به سادگی به معنای انتقال پرونده ها از حالت فشرده شده به دستگاه شما است. بنابراین لازم نیست هر بار که می خواهید به پرونده های خود دسترسی داشته باشید از برنامه RAR استفاده کنید. این مرحله اغلب لازم است به عنوان مثال: اگر فایل RAR شما پر از فایل های موسیقی باشید باید آن ها را قبل از افزودن به کتابخانه موزیک پلیر دستگاه خود استخراج کنید.

برای خارج کردن فایل از حالت فشرده اندروید:

برنامه RAR را باز کنید.

برنامه rar اندروید

پرونده RAR خود را پیدا کنید.

برنامه rar اندروید

روی پرونده RAR بزنید تا باز شود، پرونده های مورد نظر برای استخراج یک به یک را انتخاب کنید یا روی مربع با چهار مربع کوچکتر بزنید تا تمام پرونده های داخل پوشه فعلی انتخاب شود.

برنامه rar اندروید

برای باز کردن گزینه های استخراج روی نماد فلش بالا ضربه بزنید.

برنامه rar اندروید

بر روی BROWSE بزنید تا جایی که می خواهید پرونده های استخراج شده را به آن منتقل کنید، انتخاب کنید.

برنامه rar اندروید

برای تکمیل استخراج روی OK بزنید.

ممکن است علاقه نداشته باشید تا یک برنامه استخراج کننده در گوشی خود نصب کنید، سایت هایی نیز برای این کار موجود هستند که در مطلب بهترین سایت های فشرده سازی زیپ و آنزیپ آنلاین فایل ، فیلم و.. آن ها را معرفی کرده ایم.

نحوه ایجاد فایل های RAR و پارت بندی با RAR اندروید

مطمئن شوید که پرونده های مورد نظر برای فشرده سازی در یک پوشه قرار گرفته اند. اشکال ندارد اگر پرونده های غیرمرتبط دیگری در پوشه وجود داشته باشد. برنامه RAR را باز کنید و به پوشه مذکور بروید.

برای انتخاب آن ها روی کادر در کنار پرونده هایی که می خواهید فشرده سازی کنید، بزنید.

برنامه rar اندروید

برای باز کردن گزینه های فشرده سازی روی نماد با علامت + بزنید. در صورت تمایل می توانید به فایل RAR جدید خود اسم بدهید و رمزعبور تنظیم کنید.

فشرده سازی پرونده های خود را با فرمت RAR ، ZIP یا RAR 4x انتخاب کنید. برای فشرده سازی مطلوب پرونده، گزینه اول را بزنید.

برنامه rar اندروید

روی OK ضربه بزنید تا پرونده RAR جدید ایجاد شده در پوشه فعلی ظاهر شود.

به هم چسباندن فایل های RAR اندروید متاسفانه فعلا توسط این برنامه و سایر روش ها به صورت کامل و موفق انجام نمیشود اما اگر را می خواهید این کار را در کامپیوتر انجام دهید مطلب آموزش روش ادغام و چسباندن دو یا چند فایل RAR را برای شما آماده کرده ایم.

تعمیر فایل های RAR در اندروید

اگر در هنگام تلاش برای باز کردن یا استخراج فایل RAR پیام خطایی دریافت کردید، ممکن است یک یا چند پرونده در داخل فایل خراب شده باشند. خوشبختانه اپلیکیشن RAR توانایی تعمیر پرونده های خراب RAR را دارد. این مراحل را امتحان کنید:

برنامه RAR را باز کرده و پرونده RAR خراب را پیدا کنید. روی کادر خالی کنار پرونده ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید.

روی سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست بزنید.

برنامه rar اندروید

از منوی کشویی روی گزینه Archive Repair بزنید و OK را بزنید. یک پرونده RAR بازسازی شده در پوشه فعلی ظاهر می شود و باید بتوانید آن را به صورت عادی استخراج کنید.

در صورت نیاز برای تبدیل فایل RAR به ZIP می توانید مطلب بهترین سایت های تبدیل فایل RAR به Zip آنلاین را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش باز کردن ، استخراج و روش کار با فایل RAR در اندروید را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید از این پس با فایل های RAR به راحتی در اندروید کار کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از فایل های RAR با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نحوه باز كردن فايل های RAR در اندرويد
نحوه باز کردن فایل های RAR در اندروید
آموزش ۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل RAR در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 6 روش فشرده سازی فایل در اندروید
آموزش کامل ۶ روش فشرده سازی فایل در اندروید
آموزش 4 روش استخراج و باز کردن فایل RAR در کامپیوتر
آموزش ۴ روش استخراج و باز کردن فایل RAR در کامپیوتر

نظرات

  • Ali says:

    سلام من فلش را که وارد میکنم تو برنامه rar بالا نمیات چکار کنم!!.؟

  • Zahra says:

    من مراحلو ک میرم پسوورد میخاد باید چی بزنم ک بشه فایل رو استخراج کرد؟؟؟!
    هر چی هم میزنم رمزو قبول نمیکنع

  • پرستو says:

    سلام لطفا کمکم کنید
    یه ویدیو داشتم داخل تلگرام اما در فایل های گوشی ذخیره نشده بود برای همین در دانلود ها ذخیره کردم وقتی در کامپیوتر ریختم نیومد و به صورت یه فایل بود پس پاکش کردم اما الان میخوام از طریق تلگرام بیارم باید وارد rar شوم اما میگه رمز میخواد رمز چی باید بزنم؟؟؟

  • sina says:

    من وقتی داخل برنامه رفتم پرونده ای به نام rar وجود نداشت !!!!!!!
    میشه بگید باید چیکار کنم ؟

    • احمد says:

      هر بار که بخوام فایل رو باز کنم باید استخراج مجدد کنم و رمز بزنم آیا امکان داره مثلا فیلم با فرمت rar رو وقتی باز میکنم جایی تو گوشی سیو کنم ک هر بار نیاز به استخراج نباشه

  • Elahe says:

    این کارو کردم ولی نیاورد??