سریعترین و بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز 10 ، 8 و 7

۱۰ تا از سریعترین و بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

متاسفانه جستجوی پیش فرض ویندوز گاهی اوقات آنقدر که باید دقیق و سریع باشد نیست و مجبور هستید از نرم افزار های جانبی جهت جستجو استفاده کنید. برای مثال فرض کنید فایل کوچکی را لابه لای سیستم گم کرده و اید و نتوانستید از جستجوی پیشفرض ویندوز نتیجه‌ای در پیدا کردن آن بگیرید. اینجاست که وقت آن رسیده تا از نرم افزار سرچ فایل در ویندوز استفاده کنید. با ما همراه باشید تا بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بشناسید.

دانلود قویترین برنامه سرچ فایل در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

Download Most Powerful File Search Program in Windows 10, 8 And 7

برنامه های متعددی تحت عنوان نرم افزار جستجو پیشرفته در ویندوز وجود دارد. همه آنها سریع هستند و به راحتی در سیستم قابل نصب اند اما ممکن است بعضی از آنها دارای نقاط منفی بیشتری باشند. در اینجا لیستی متشکل از ۱۰ برنامه جستجو ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ آماده کرده ایم که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال برنامه های سبک و کاربردی میگردید، پیشنهاد میکنیم معرفی  و دانلود برنامه های کاربردی ویندوز را از دست ندهید.

ابزار جستجو ویندوز Copernic Desktop Search

نرم افزار جستجوی عکس در کامپیوتر

Copernic Desktop Search یکی از مطمئن ترین و بهترین نرم افزار جستجو ویندوز است که می توانید در آن به جستجو فایل هایتان بپردازید. این برنامه نه تنها فایل های رایانه شما را سرچ میکند بلکه ایمیل های شما را هم می تواند جستجو کند. قابلیت جستجو در پرونده ها و ایمیل های Outlook، پرونده های اداری، سیستم های مختلف و .. همگی از جمله ویژگی های برتر این نرم افزار است. از دیگر ویژگی های آن می توان به جستجوی همزمان چند درایو و کم مصرف بودن آن اشاره کرد.

نرم افزار جستجو ویندوز Quick Search

نرم افزار جستجو ویندوز

این یک ابزار جستجوی رایگان است که توسط شرکت نرم افزاری Glarysoft ارائه شده است. این نرم افزار دارای ویژگی های اساسی است. این برنامه جستجوی پرونده ها را در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن انجام میدهد. همچنین اگر کلید Ctrl را فشار دهید، می توانید نوار جستجو را نمایش دهید یا پنهان کنید. همچنین می توانید یک گزینه فیلتر جهت آسان تر کردن فرایند جستجو انتخاب کنید تا فقط پوشه ها یا میانبرها، اسناد، فیلم ها، تصاویر و یا موسیقی را در صفحه نتیجه نشان دهد.

نرم افزار جستجوگر فایل TextCrawler

نرم افزار جستجوگر فایل

TextCrawler با اکثر نرم افزار سرچ فایل در ویندوز متفاوت است زیرا بر روی متن تمرکز دارد یعنی به جای جستجوی پرونده با نام یا تاریخ خاص، جستجو برای یافتن متنی که در واقع درون یک پرونده است انجام می شود. این برنامه عملاً یک برنامه جستجو فایل است اما تفاوت آن با بقیه این است که TextCrawler جستجو را بر روی محتوای پرونده انجام می دهد و نه نام آن. همچنین می توانید متن را در آن Find و Replace کنید. و آخرین ویژگی قابل اشاره این برنامه آن است که قبل از شروع به باز کردن یک پرونده خاص، به راحتی می توانید پیش نمایش متنی را که در آن پرونده پیدا شده است، مشاهده کنید.

برنامه جستجو فایل در ویندوز ۷ Aten File Finder

Aten Software’s File Finder

برنامه سرچ فایل در ویندوز Aten’s File Finder برنامه ای است که یک رابط کاربری بسیار کارآمد برای شما فراهم می کند و می توانید در آن به سرعت به پیدا کردن فایل های گم شده تان بپردازید. این برنامه به خصوص در زمانی که نام فایل گم شده تان را به طور دقیق نمیدانید بسیار کار آمد خواهد بود. همچنین در صورت داشتن مجموعه گسترده‌ای از پرونده های غیر سازمان یافته از جمله فیلم، موسیقی، تصاویر نیز مفید خواهد بود. این برنامه نیازی به نصب برنامه نداشته و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را را بارگیری و بر روی آن کلیک کنید. اگر از نقاط منفی نگذریم، باید گفت که اشکال این نرم افزار جستجوگر فایل عدم وجود ویژگی های پیشرفته تر مانند جستجوی فایل هایی با پسوند یا اندازه خاص است.

دانلود نرم افزار جست و جوی سریع در هارد Everything

نرم افزار جستجوگر فایل

Everything بهترین برنامه جستجوگر ویندوز و یک ابزار جستجوی فایل رایگان می باشد و دارای یک رابط کاربری تمیز و فوق العاده سبک است که بسیاری از ویژگی های شگفت انگیز برای یک برنامه جستجو فایل را در خود جای داده است. در این برنامه بعد از شروع جستجو و تایپ کلمه مورد نظر، نتایج فوراً نمایش داده می شوند و نیازی به انتظار یا فشار دادن کلید Enter نیست. همچنین Everything شامل یک سرور HTTP و FTP است، بنابراین می توانید به فایلهای شبکه‌ای یا هاست که در برنامه نصب شده اند نیز دسترسی پیدا کنید. در آخر، این نرم افزار سرچ سریع قطعا از بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز میباشد.

همچنین اگر قصد دارید در میان متون PDF و WORD کلمه‌ یا عبارت خاصی را پیدا کنید، حتما ۱۳ روش جستجو در بین متن چند فایل Word و PDF را ببینید.

نرم افزار سرچ سریع در ویندوز Listary

دانلود قویترین برنامه سرچ فایل در ویندوز 10 ، 8 و 7

Listary یکی دیگر از نرم افزار جستجو در ویندوز ۱۰ است که یک روش جدیدی را برای جستجوی فایلها در ویندوز به شما ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا پرونده های خود را جستجو کرده و برنامه ها را به صورت فوق العاده سریع جستجو کنید. همچنین دیگر با مشکل جستجو در ویندوز ۱۰ یا جستجو برای نام صحیح فایل مواجه نیستید. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار سبک است که باعث کاهش سرعت کامپیوتر شما نمی شود و منابع سیستم شما را تحت فشار قرار نمی دهد.

نرم افزار جستجوی عکس در کامپیوتر Wise JetSearch

نرم افزار جستجوی عکس در کامپیوتر

Wise JetSearch یکی دیگر از نرم افزارها و ابزار جستجو ویندوز است که می توانید بدون استفاده از منابع زیادی، برای جستجوی فایلها در هر درایو متصل به ویندوز استفاده کنید. این برنامه دارای ویژگی های ممتاز زیادی است. Wise JetSearch شامل یک رابط کاربری ساده و کاربر پسند است که به همه کاربران امکان می دهد بدون در نظر گرفتن تجربه قبلی کار با رایانه، آن را اجرا و استفاده کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عبارت مورد نظر خود را جستجو کرده و کلمات کلیدی خود را وارد کنید و بعد از آن فقط دکمه جستجو را بزنید. نتایج به شکل لیستی ارائه می شود که شامل جزئیاتی از قبیل نام فایل، مسیر، اندازه و تاریخ آخرین اصلاح آن است. همچنین در این برنامه امکان جستجو بر اساس سایز و تاریخ در ویندوز را نیز دارید.

برنامه جستجوی فیلم ، عکس و.. Ava Find

برنامه جستجوی فیلم

برنامه جستجوی فیلم Ava Find یک ابزار جستجوی فایل ها در قالب ساده تر است که متاسفانه بیشتر قابلیت های آن در ورژن رایگان محدود شده است ولی با این وجود، استفاده از این برنامه جستجوی سریع فایل ها در ویندوز را برایتان فراهم میکند. در این برنامه شما می توانید گزینه هایی را برای کپی کردن مسیر یک پرونده، حذف فایل ها، مشاهده ویژگی یک فایل داشته باشید اما این موارد فقط در نسخه حرفه ای قابل دسترسی هستند و نه در نسخه رایگان که این عامل از نقاط ضعف این نرم افزار در مقابل نرم افزار های رایگانی که پیش تر معرفی شد است. همچنین بعد از نصب این برنامه با فشردن کلید های Shift + Esc می توانید به سرعت در هر کجای ویندوز که باشید، برنامه را باز کنید.

نرم افزار سرچ در ویندوز grepWin

نرم افزار سرچ سریع در ویندوز

grepWin یک نرم افزار ساده سرچ سریع در ویندوز است که می تواند از عبارات خاص برای جستجوی فایل ها استفاده کند. این به برنامه کمک می کند تا جستجو ها را پویا تر انجام دهد. همچنین می توانید جستجوی خود را محدود به یک مسیر خاص بکنید. مثلا این امکان را دارید که از نرم افزار بخواهید فقط درایو D را برای شما جستجو بکند. ویژگی دیگر grepWin این است که می توانید نتایج خود را محدود به حجم آنها کنید. مثلا بخواهید که فقط فایل ها و نتایج بیشتر از ۱۰ مگابایت را به شما نمایش دهد. این برنامه Search می تواند یکی از بهترین ها برای سرچ فایل در ویندوز باشد.

نرم افزار جستجو پیشرفته Agent Ransack

نرم افزار جستجو پیشرفته

Agent Ransack یک نرم افزار جستجو پیشرفته فایل در ویندوز است که بر خلاف نرم افزاریی که قبلا معرفی شد، از رابط کاربری چندان دوستانه ای برخوردار نیست اما ویژگی ها و پارامتر های جستجو آن بسیار مفصل است. در این برنامه قبل از شروع یک جستجوی خاص، می توانید فیلتر های مختلفی را تعریف کنید که در این صورت برنامه فقط نتایج سفارشی را نشان شما خواهد داد. این فیلترها شامل اندازه مشخص شده پرونده، تاریخ آخرین اصلاح آن، تاریخ ایجاد و تاریخ آخرین دسترسی هستند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با ۱۰ تا از سریعترین و بهترین نرم افزارهای جستجو در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ همراه شما بودیم. آیا تا به امروز به دنبال دانلود قویترین برنامه سرچ فایل در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ رفته اید؟به نظر شما بهترین نرم افزار سرچ در ویندوز کدام است؟ شما همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نرم افزار جستجو در ویندوز ۱۰ در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 10 روش و برنامه جستجو در کل گوشی اندروید شما
آموزش ۱۰ روش و برنامه جستجو در کل گوشی اندروید شما
جستجو در متن PDF اندروید
آموزش ۳ روش جستجو در متن PDF اندروید
جستجو در بین متن چند فایل word و PDF ویندوز 10
۱۳ روش جستجو در بین متن چند فایل Word و PDF ویندوز ۱۰، ۸ و ۷
ذخیره نتیجه جستجو در ویندوز
دسترسی سریعتر به فایل و پوشه ها با ذخیره نتایج جستجو در ویندوز

نظرات

  • saeed says:

    ممنون از اطلاعاتتون دوستان من همه رو نصب و تست کردم و برنامهEverything از همه بهتر بود اونم لا اختلاف واقعا سرعتش وحشتناکه

  • علی رضا says:

    تشکر از انزل وب
    در این فضای مجازی که سایت های کم محتوا و کپی کار برای جذب خواننده بیشتر به هر وسیله ای که حتی کمترین نشانی از اخلاق و منش
    در میان آ نها مشاهده نمی شود پرسه میزنند و با جعل و کپی مطالب دیگران جستجو ها را به بیراهه میبرند .
    و اما انزل وب سالم وصادق به حفظ ارزش ها متعهد بوده و بدون شک از این پس نیز خواهد بود
    به همین سبب
    من که از سالهاپپیش مطالب انزل وب را خوانده ام و از توصیه ها و آموزش هایش استفاده کرده ام به دلیل کاهلی هیچگاه تا همین امروز لب به تشکر از انزل وب ننموده ام
    اما و اکنون جا دارد یک تشکر ویژه از شما داشته باشم و به سهم خودم موفقیت روز افزون شما را از درگاه ایزد منان خواهانم
    و امید دارم که دیگران نیز به موفقیت روز افزون شما واقفند.
    ومن الله توفیق .

  • عرفان says:

    سلام
    treesize file search
    فوق العاده هست
    راستی برای جستجو بر اساس تگ tag چیو پیشنهاد میکنید؟