راهنما: توکن چیست؟ بررسی کاربرد توکن در بانک ، کامپیوتر ، ارز دیجیتال و...

راهنما: توکن چیست؟ بررسی کاربرد توکن در بانک ، کامپیوتر ، ارز دیجیتال و..

توکن یک سخت افزار و یا بخش نرم افزاری است که برای ورود کاربران به سرویس های رایانه ای استفاده می شود. توکن امنیتی برای اثبات هویت هر فرد مورد استفاده قرار می گیرد. برای راهنمایی در مورد توکن چیست؟ بررسی کاربرد توکن در بانک ، کامپیوتر ، ارز دیجیتال و… با انزل وب همراه باشید.

توکن بانک ، پرداخت و… چیست؟

What is Security Token in Computer?

اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که Token چیست باید گفت امروزه از توکن ها به جای استفاده از رمز عبور معمولی برای ورود به سیستم ها توسط کاربران بهره برده می شود. بعضی از توکن ها کلیدهایی با رمزنگاری هستند و در آن ها اطلاعات دیجیتالی و یا بیومتریک مثل اثر انگشت ذخیره می شود.

توکن چیست

گونه توکن ها

امروزه شاهد حضور چهار گونه توکن هستیم که از هر یک برای کاری خاص استفاده می شود. این چهار مدل توکن عبارتند از:

  • رمز ثابت
  • رمز پویا با الگوریتم متقارن
  • رمز پویا با الگوریتم نامتقارن
  • پرسش و پاسخ

ساده ترین نوع توکن نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد و مشتری اعداد را از طریق صفحه کلید وارد می کند و شماره شناسایی خود را برای ورود می زند در حالی که بعضی از توکن ها به اتصالات بی سیم به رایانه نیاز دارند. در تصویر یک نمونه توکن فیزیکی ساده را مشاهده می کنید.

توکن چیست

امروز به دلیل رشد گوشی های موبایل از این دستگاه ها نیز به عنوان توکن استفاده می شود و  با ایجاد دسترسی و برقراری ارتباط با پروتکل اینترنت و تبادل توکن امضای دیجیتال ارتباط امن برقرار می شود و توکن پرداخت جا به جا می شود.

انواع توکن های سخت افزاری و نرم افزاری

توکن های امنیتی امروزه هم به صورت سخت افزاری و هم به صورت نرم افزاری موجود هستند و از آن ها استفاده می شود. بیشتر این نوع نشانه ها به عنوان توکن بانک مورد استفاده قرار می گرفتند.

توکن غیر متصل

توکن امنیتی هیچ نیازی به اتصال فیزیکی و منطقی با رایانه ندارد و دستگاه نیز قابلیت ورودی داده ندارد و در عوض شاهد یک صفحه نمایش هستیم که داده های مورد نیاز برای احراز هویت در آن نشان داده می شود و کاربر این اطلاعات و داده ها را خود با صفحه کلید وارد رایانه می کند.

توکن چیست

توکن متصل

این توکن نیاز دارد که حتما به صورت فیزیکی به یک رایانه متصل باشد. توکن ها در طول اتصال به صورت مستقیم وارد کامپیوتر می شوند. برای اتصال بین این توکن ها با رایانه ها از اتصال USB استفاده می شود.

توکن بدون تماس

این نوع توکن فیزیکی از اتصال منطقی به رایانه مشتری استفاده می کند و در آن شاهد اتصال فیزیکی نخواهید بود. این نوع توکن با استفاده از فرکانس های رادیویی اطلاعات احراز هویت را منتقل می کند ولی به دلیل استفاده از این فرکانس ها به راحتی می توان آن ها را هک کرد و از اطلاعات استفاده کرد.

توکن GSM

این نوع توکن یک نشانه نرم افزاری است و روش های چون ارسال پیامک و استفاده از پروتکل های اینترنتی امن برای اتصال استفاده می کند.

توکن NFC

یک نوع دیگر توکن های نرم افزاری NFC است. احراز هویت NFC وقتی نزدیک تر از ۰.۳ متر باشد کار می کند. پروتکل NFC مسیری کوتاه را برای خواندن نیاز دارد.

توکن ارز دیجیتال

قبل از این که بخواهیم توضیحی بدهیم باید یک تفاوت را بیان کنیم. تفاوت بین یک سکه Cryptocurrency و یک توکن ارز دیجیتال. یک سکه Cryptocurrency، مانند بیت کوین، Bitcoin Cash Ethereum و غیره می تواند مستقل از یک سیستم عامل باشد. آنها می توانند به عنوان نوعی ارز خارج از محیط بومی خود استفاده شوند. در اصل، این “ارزهای رمزنگاری” هستند که همه ما با آنها آشنا هستیم.

از طرف دیگر OmiseGO ،Golem، توکن بیت کوین و غیره نمونه هایی از توکن هایی هستند که در یک بستر خاص وجود دارند. یک توکن نمایانگر یک دارایی یا ابزاری است که یک شرکت در اختیار دارد و آنها معمولاً هنگام فروش عمومی به نام ICO (اولیه عرضه سکه) به سرمایه گذاران خود می دهند.

اگر علاقه دارید تا با فناوری PWA آشنا شوید می توانید مطلب آن را مطالعه کنید.

ICO چیست؟

ICO یا پیشنهادات اولیه سکه نسخه رمز پرداخت سرمایه است. ICO واقعاً انقلابی بوده اند و توانسته اند کارهای شگفت انگیزی را انجام دهند. آن ها ساده ترین مسیری را ارائه داده اند که توسعه دهندگان DAPP می توانند بودجه مورد نیاز پروژه خود را دریافت کنند. هر کسی می تواند با خرید نشانه های آن DAPP خاص در پروژه مورد نظر خود سرمایه گذاری کند و خود بخشی از پروژه شود. ICO را می توان تا حدودی توکن معاملات آنلاین نیز دانست.

توکن چیست

یکی از کارهایی که برای شکستن کدها انجام می شود فرآیند مهندسی معکوس است که مطلبی در رابطه با آن در سایت موجود است.

چرا نشانه های امنیتی مهم هستند؟

از آنجا که دارایی هایی که توسط توکن امنیتی ارائه شده اند در حال حاضر در “دنیای واقعی” وجود دارند، مانند پل ارتباطی بین امور مالی و جهان Blockchain عمل می کنند. بنابراین تغییرات دقیقی که علائم امنیتی با آن ها به همراه دارد چیست؟

  • اعتبار جدیدی ایجاد کرده اند
  • امور مالی را بهبود بخشیده اند
  • به کارها سرعت بخشیدن
  • بازار آزاد ایجاد کرده اند
  • سرمایه گذاران بسیار زیادی دارند
  • نیاز به خدمات وکالت را کاهش دادند

اگر علاقه به یادگیری ماشین دارید مطلب یادگیری ماشین چیست؟ آشنایی با کاربرد آن به زبان ساده برای شما آماده شده است.

Token در برنامه نویسی

کوچکترین عنصر فردی یک برنامه Token گفته می شود. هر آنچه را که درون یک برنامه مشاهده می کنید توکنی است. به طور کلی پنج نوع نشانه وجود دارد:

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی کلماتی محفوظ هستند که معنی آن از قبل با زبان برنامه نویسی تعریف شده است. ما نمی توانیم برای برنامه های دیگر از کلمات کلیدی استفاده کنیم. هر زبان برنامه نویسی دارای مجموعه ای از کلمات کلیدی است.

مشخص کننده

شناسه ها نامی است که به عناصر برنامه نویسی مختلف داده می شود. اسمی که به یک متغیر یا یک عملکرد یا هر عنصر برنامه نویسی دیگر داده شده است ، همه از بعضی از کنوانسیون های نامگذاری اساسی ذکر شده در زیر پیروی می کنند:

  1. کلمات کلیدی نباید به عنوان شناسه استفاده شوند.
  2. شناسه باید با یک الفبای (a-z A-Z) یا نماد تأکید (_) شروع شود.
  3. شناسه می تواند حاوی حروف (a-z A-Z) ، ارقام (۰-۹) و نماد تأکید (_) باشد.
  4. شناسه نباید دارای کاراکتر خاصی باشد (به عنوان مثال! @ $ *. ‘[] و غیره) به جز تأکید (_).

اپراتور

اپراتورها نمادی است که به هر عملیات حسابی یا منطقی داده می شود. زبانهای مختلف برنامه نویسی مجموعه های مختلفی از اپراتورها را ارائه می دهد.

جداکننده

جداکننده ها برای جدا کردن عناصر مختلف برنامه نویسی استفاده می شوند. انواع مختلف جداکننده های مورد استفاده در برنامه نویسی عبارتند از:  (Space) \t(Tab) \n(New line) . , ; () {} []

لیترال

لیترال ها مقادیر ثابت هستند که برای انجام عملیات و محاسبات مختلف استفاده می شوند.

توکن در تلگرام

زمانی که شما قصد ایجاد یک ربات در تلگرام را دارید پس از انجام فرآیندهای ایجاد در نهایت به شما یک توکن داده می شود که از این توکن برای دسترسی به API مختلف می توانید استفاده کنید.

توکن چیست

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ابتدا به اینکه توکن چیست؟ کاربرد توکن در بانک ، کامپیوتر ، ارز دیجیتال و… را بررسی کردیم و امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه مفهوم توکن کسب کرده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه توکن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات