نصب ومپ سرور (WampServer) و حل مشکلات آن روی ویندوز 10 ، 8 و 7

آموزش تصویری نصب ومپ سرور (WampServer) روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

شاید بپرسید ومپ سرور چیست؟ ? اگر به دنبال توسعه برنامه در PHP هستید، اولین موردی که نیاز دارید ایجاد محیط توسعه است. در ویندوز WAMP Server یک انتخاب بسیار محبوب است. برای آموزش تصویری نصب ومپ سرور (WampServer) و حل مشکلات آن روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ با انزل وب همراه باشید.

حل مشکل نصب نشدن و ارور WampServer روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How to install WAMP Server on Windows 10 , 8 and 7

WAMP تنها انتخاب شما برای سیستم عامل ویندوز نیست. شما همچنین می توانید XAMPP را انتخاب کنید که مثل ومپ گزینه پایدار و مناسب است. برای لینوکس می توانید LAMP و برای مک نیز MAMP را امتحان کنید. لطفا وقت خود را برای مقایسه گزینه های مختلف موجود تلف نکنید، همه این ها گزینه های خوبی هستند. تنها چیزی که باید بدانید این است که به سرعت یک محیط توسعه پیدا کرده و کد نویسی را شروع کنید. WAMP یک انتخاب بسیار مناسب و بسیار پایدار است.

برای آموزش کامل تصویری راه اندزی و نصب XAMPP در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ مطلب جامعی آماده کرده ایم که می توانید آن را مطالعه کنید.

پیش نیازهای نصب ومپ سرور روی ویندوز

برای آموزش نصب ومپ سرور روی ویندوز ۱۰ و راه اندازی سرور WAMP اطمینان حاصل کنید که VC ++ Redistributable را روی سیستم خود نصب کرده اید. بعد از نصب اگر پیام خطایی دریافت کنید که برخی از پرونده های dll مانند msvcr110.dll ، msvcr100.dll ، msvcp110.dll ، msvcp100-dll گم شده اند به این دلیل است که Visual C ++ به درستی نصب نشده است و می توانید با پاک کردن و دوباره نصب کردن آن این مشکل را حل کنید.

برنامه Visual C++ Redistributable را نصب کنید

قبل از شروع نصب ومپ روی ویندوز ۱۰، باید Visual C ++ Redistributable را نصب کنید. فرآیند نصب آن بسیار ساده است.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

Wampserver را از وب سایت رسمی دانلود کنید

می توانید دانلود ومپ سرور را از طریق وب سرور رسمی WAMP وب سایت WampServer دانلود کنید. اگر با نصب این برنامه از سایت اصلی مشکل دارید سایت های دانلود ایرانی زیادی وجود دارند که می توانید از طریق آن ها اقدام به دانلود ومپ سرور ویندوز ۱۰ و.. کنید. با این حال نصب آخرین نسخه Wampserver در سایت Wamp در دسترس و بهترین گزینه است.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

به بخش دانلود صفحه اصلی WampServer بروید

بر اساس سیستم خود نسخه نصب ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی را انتخاب کنید. من نسخه ۶۴ بیتی، PHP 7 را انتخاب می کنم چون این آخرین نسخه از PHP است.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

برای دانلود Installer روی لینک کلیک کنید

اولین قدم برای آموزش نصب در ویندوز WampServer این است شما باید لینک دانلود را مثل تصویر ببینید. برای شروع بارگیری، روی لینک مستقیم کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

فایل دانلود شده را پیدا کنید

اگر تنظیمات پیش فرض را تغییر نداده باشید، به طور پیش فرض باید در پوشه Download شما باشد. شما می توانید از این برنامه برای نصب ومپ سرور وردپرس و.. استفاده کنید. برای آموزش نصب وردپرس روی WampServer می توانید آن در مطلب آموزش تصویری نصب ومپ سرور (WampServer) ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ مطالعه کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

شروع نصب

برای شروع نصب بر روی برنامه نصب کننده دوبار کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

برای ادامه روی Run کلیک کنید. ممکن است کادر کنترل دسترسی کاربر ویندوز را مشاهده نکنید. در صورت مشاهده آن، بر روی Yes کلیک کنید , به مرحله بعد بروید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

 زبان خود را برای نصب انتخاب کنید

کادر ظاهر شده از شما می خواهد که زبان خود را برای نصب انتخاب کنید. زبان مورد نظر خود را از لیست انتخاب کرده و OK را بزنید. ما از زبان انگلیسی استفاده خواهیم کرد.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

توافق نامه مجوز WampServer

باید کادر توافق نامه مجوز WampServer را در این مرحله مشاهده کنید. برای ادامه بر روی دکمه “I accept the agreement” و سپس روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

اطلاعات برنامه

حالا باید یک کادر اطلاعات را ببینید. این کادر شما را در مورد پیش نیازها مورد نیاز لازم برای نصب کامل در دستگاه ویندوز شما آگاه می سازد. آن چه لازم است تا برای نصب در سیستم خود داشته باشید نسخه مناسب Microsoft VC++ re-distributable است. اگر آن را نداشته باشید می توانید نصب WampServer را بدون مشکل در نصب WampServer ادامه دهید اما پس از نصب هنگام راه اندازی WampServer با مشکل WampServer در ویندوز ۱۰ مواجه خواهید شد. برای حل مشکل ومپ سرور در ویندوز ۱۰ و یا مشکل در نصب ومپ می توانید بخش پیش نیازها را دوباره مطالعه کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

محل نصب را مشخص کنید

مکانی را که می خواهید WampServer را نصب کنید انتخاب کنید. می توانید پیش فرض را بپذیرید و روی Next کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

پوشه شروع به کار را انتخاب کنید

در این کادر  باید پوشه ای را انتخاب کنید که میانبرهای برنامه در آن قرار بگیرند. محتوای پوشه از Start ویندوز قابل دسترسی است. شما می توانید آن را تغییر دهید اما قبول پیش فرض گزینه خوب است. ۶۴ در پایان اسم Wampserver64 به شما می گوید که از نسخه ۶۴ بیتی برنامه استفاده خواهید کرد.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

برنامه را نصب کنید

در آخر باکس آماده برای نصب را می بینید. می توانید با کلیک روی دکمه Back، تغییرات را انجام دهید. پس از کلیک بر روی Install، نصب شروع می شود.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

خواهید دید که نصب شروع می شود.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

مرورگر پیش فرض را انتخاب کنید

حال باید باکس جدیدی را مشاهده کنید که از شما سؤال می کند آیا Internet Explorer باید مرورگر پیش فرض باشد و از شما سؤال می کند که آیا می خواهید مرورگر پیش فرض را تغییر دهید. برای پذیرش اینترنت اکسپلورر به عنوان مرورگر پیش فرض بر روی NO کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

اگر می خواهید مرورگر پیش فرض را به Google Chrome تغییر دهید، Yes را کلیک کنید و باید شبیه به تصویر را مشاهده کنید:

آموزش نصب در ویندوز wampserver

حالا به پوشه نصب گوگل کروم بروید و آن را انتخاب کنید تا مرورگر پیش فرض تغییر کند.

ویرایشگر متن پیش فرض را انتخاب کنید

به شما پیشنهاد می کنم با کلیک کردن بر روی No، پیش فرض را بپذیرید، این گزینه دفترچه یادداشت است و اگر می خواهید پرونده های پیکربندی apache یا PHP مانند http.config یا php.ini را ویرایش کنید، در دفترچه یادداشت باز می شود.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

نصب کامل شد

اکنون باید بخش آخر و اطلاعات درباره نحوه استفاده از WAMP را ببینید. برای ادامه می توانید به پایین بروید تا مطالب را بخوانید یا روی Next کلیک کنید و ادامه دهید. باید نصب را کامل ببینید. برای نصب ومپ سرور ویندوز ۷ نیز روش مشابه است.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

برای خروج نصب WampServer، روی Finish کلیک کنید.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

WampServer را باز کنید

اکنون می توانید WampServer را با دوبار کلیک کردن بر روی آیکون Wamperver میانبر روی دسکتاپ خود باز کنید و یا از طریق منوی Start آن را راه اندازی کنید. پس از شروع WamServer، می توانید همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، نماد سبز را در نوار وظیفه مشاهده کنید. در ابتدا قرمز خواهد بود، سپس زرد و سپس سبز می شود. وقتی سبز می شود، این بدان معناست که اکنون همه سرویس ها در حال اجرا هستند.

در غیر اینصورت اگر با مشکل زرد ماندن WampServer و یا سبز نشدن WampServer مواجه هستید و سوال دارید که چرا WampServer کار نمی کند؟  WampServer به درستی نمیتواند سرویس ها را بر روی سیستم عامل اجرا کند و برنامه به صورت کامل راه اندازی نشده است که اغلب این موارد با نصب آخرین نسخه پیش نیاز های برنامه که در بالا به آنها اشاره شد به راحتی حل میشود.

آموزش نصب در ویندوز wampserver

هنگامی که روی نماد کلیک راست می کنید ، می توانید گزینه های شروع، متوقف کردن و راه اندازی مجدد WampServer را به همراه گزینه دیگری انتخاب کنید. برای راه اندازی سایت روی Wamp کار خود را با رفتن به آدرس  http://localhost آغاز کنید. حالا باید صفحه سرور WAMP را مشاهده کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های Wamp این است که راهنماهای کمکی بسیار زیادی برای آن موجود است و بخواهید رفع مشکل پورت ۸۰ در Wamp و یا مشکل MySQL در WampServer را حل کنید مطالب بسیار زیادی در اینترنت موجود است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش تصویری نصب ومپ سرور (WampServer) و حل مشکلات آن روی ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید Wamp را به راحتی روی سیستم عامل ویندوز خود نصب کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با WampServer را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش کامل تصویری راه اندزی و نصب XAMPP در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

نظرات

  • محمد says:

    درود من وقتی روی ایکون کیلیک میکنم باز نمیشه چرا ؟
    روی ایکون سبزه که پایین صفحه هست

  • علیرضا says:

    سلام من ومپ روی ویندزو ۱۰ نصب کردم چراغش هم سبز میشه اما روش راست کلیک نمیشه نمدونم چرا

  • amirhossein says:

    واقعا به شدت ممنونم از سایت خوبتون یکی از بهترین سایت هایی هستید که تا حالا ازش استفاده کردم ودر اخر ارزوی موفقیت برای تمامی عوامل این سایت دارم باتشکر از شما

  • zohrew says:

    سلام وقتتون بخیر من هم زمپ رو نصب کردم هم ومپ رو اما توی هر دو وقتی میخواستم ورد پرس رو تأیید کنم با اینکه اسم دیتابیس رو درست میزدم و نام کاربری روت بود و رمز رو خالی میذاشتم بارم ارور میداد و مینوشت مشکل از متصل شدن ب دیتا بیسه و اسم دیتا بیس درسته من باید چیکار کنم؟!