آموزش 10 روش رفع مشکل کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد اندروید

آموزش ۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد اندروید

کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد در اندروید، مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کند. معمولا در این زمان ممکن است ارور Unfortunately, Android keyboard has Stopped نیز به شما نمایش داده شود که با استفاده از راه حل هایی ممکن است رفع شود. امروز در انزل وب قصد داریم تا راه های رفع مشکل کار نکردن و بالا نیامدن کیبورد در اندروید را به شما آموزش دهیم.

حل مشکل غیر فعال شدن و باز نشدن کیبورد گوشی اندروید

How to Fix Android Keyboard Has Stopped

فرض کنید که پیامی برای شما ارسال شده است و می خواهید به سرعت به آن پاسخ دهید. اما متوجه می شوید که نمی توانید از صفحه کلید استفاده کنید. در نهایت ممکن است یک ارور (نظیر صفحه کلید سامسونگ متوقف شده است) هم به شما نمایش داده شود. بدون شک شما می خواهید این مشکل به سرعت رفع شود. برای این کار با ما همراه باشید.

ریستارت کردن کیبورد برای رفع مشکل باز نشدن کیبورد در اندروید

اولین کار برای حل مشکل بالا نیامدن کیبورد اندروید، ریستارت کردن کیبورد است. به تنظیمات گوشی خود بروید و وارد قسمت App شوید. سپس به تب All برای نمایش همه برنامه ها بروید. حال برنامه Android Keyboard را از لیست پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. روی Force Stop تاچ کنید.

ریستارت کردن کیبورد برای رفع مشکل باز نشدن کیبورد در اندروید

از تنظیمات خارج شده و کیبورد خود را باز کنید. در اکثر موارد این کار باید نتیجه دهد.

همچنین اگر نیاز به حذف و ویرایش کلمات پیشنهادی دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب نحوه حذف کلمات پیشنهادی ، اصلاح لغت و دیکشنری کیبورد آیفون و اندروید را هم مطالعه نمایید.

رفع مشکل کار نکردن کیبورد اندروید با ریستارت گوشی

اگر ریستارت برنامه کیبورد برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد سامسونگ و.. جواب نداد، ریستارت گوشی را امتحان کنید. ریستارت گوشی به سادگی قابل انجام است و می تواند اشکالات کوچک نرم افزاری را رفع کند. این راه حل می تواند دائمی باشد و یا مشکل را موقتی رفع کند.

رفع مشکل کار نکردن کیبورد اندروید با ریستارت گوشی

پاک کردن حافظه کش برنامه کیبورد برای حل مشکل کیبورد گوشی اندروید

پاک کردن حافظه کش و دیتای کیبورد دیگر راه های رفع مشکل کیبورد اندروید است. خصوصا اگر از برنامه های کیبورد جانبی استفاده می کنید، این روش اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای حذف حافظه کش کیبورد، می توانید از مطب آموزش حذف حافظه کش برنامه اندروید کمک بگیرید.

پاک کردن حافظه کش برنامه کیبورد برای حل مشکل کیبورد گوشی اندروید

رفع مشکل کیبورد گوشی با آپدیت کردن برنامه گوشی

راه دیگر رفع مشکل، آپدیت برنامه کیبورد می باشد. زیرا در برخی از موارد مشکل مربوط به خود کیبورد می باشد که با آپدیت، رفع می شود. برای این کار به اپ استور خود رفته و در صورت وجود آپدیت، کیبورد را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید.

ریست تنظیمات کیبورد برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد اندروید

برای حل علت بالا نیامدن کیبورد گوشی سامسونگ ، هواوی و.. به تنظیمات گوشی خود بروید. وارد قسمت Language and Input شوید. Keyboard خود را پیدا کرده و روی آن تپ کنید. اکنون باید روی گزینه Reset Settings تاچ کنید. بعد از آن مشکل را بررسی کنید.

ریست تنظیمات کیبورد برای حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد اندروید

رفع مشکل ناپدید شدن کیبورد اندروید با آپدیت کردن سیستم عامل

نقش سیستم عامل را زمینه بالا نیامدن کیبورد اندروید فراموش نکنید. مشکلات درون سیستم عامل با آپدیت های ارائه شده رفع می شوند. بنابراین در صورت امکان، گوشی خود را به آخرین نسخه ارائه شده آپدیت کنید. برای این کار کافیست تا به قسمت Settings> About Device> System Update رفته و روی Check for New Updates تپ کنید.

رفع مشکل ناپدید شدن کیبورد اندروید با آپدیت کردن سیستم عامل

بررسی مشکل کیبورد سامسونگ و.. در حالت Safe Mode

در صوتی که این مشکل بعد از نصب و یا آپدیت یک برنامه به وجود آمده است، ممکن است برنامه مذکور با گوشی شما سازگاری نداشته باشد. برای بررسی بیشتر، باید گوشی خود را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. ما قبلا در انزل وب روش وارد شدن به Safe Mode در اندروید را به شما آموزش داده ایم. در صورتی که در این حالت کیبورد مشکلی نداشت، باید برنامه مشکل دار را پیدا و حذف کنید. در غیر اینصورت سایر روش ها را امتحان کنید.

بررسی مشکل کیبورد سامسونگ j5 در حالت Safe Mode

رفع مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی هواوی، استفاده از کیبورد دیگر

برای رفع مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی سامسونگ در صورتی که تمایل به استفاده از یک کیبورد دیگر دارید، می توانید در اپ استور ها از یک صفحه کلید دیگر استفاده کنید. کیبورد های مختلفی وجود دارند که هر کدام ویژگی های خاصی را شامل می شوند.

رفع مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی هواوی، استفاده از کیبورد دیگر

برای آشنایی با بهترین برنامه کیبورد های اندروید، مطالعه مطلب معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

رفع مشکل Gboard (حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد)

اگر از کیبورد گوگل یا Gboard استفاده می کنید و دچار این مشکل شده اید، باید این کیبورد را حذف و مجدد نصب کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی و قسمت برنامه ها رفته و Gboard را حذف کنید. سپس به اپ استور رفته و آخرین نسخه موجود کیبورد را دانلود، نصب و فعال کنید. با این کار باید مشکلات مربوط به این کیبورد رفع شوند. اگر از برنامه صفحه کلید دیگری هم استفاده می کنید، می توانید همین روش را برای آن هم انجام دهید.

رفع مشکل Gboard (حل مشکل غیر فعال شدن کیبورد)

حل مشکل صفحه کلید سامسونگ متوقف شده است با بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر با هیچ روشی مشکل بالا نیامدن کیبورد گوشی هواوی، سامسونگ و.. رفع نشد، نیاز به انجام یک ریست فکتوری خواهید داشت. با کمک مطالعه مطلب آموزش ریست فکتوری اندروید، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

حل مشکل صفحه کلید سامسونگ متوقف شده است با بازگشت به تنظیمات کارخانه

در پایان اگر قصد خوشنویسی در اندروید را هم داشتید، مطالعه مطلب ۴ روش نوشتن نستعلیق و خوشنویسی در اندروید از طریق کیبورد ، برنامه و.. را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز روش های رفع مشکل بالا نیامدن کیبورد اندروید را بررسی کردیم. مشکل شما با استفاده از کدام روش رفع شد؟ می توانید سایر نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه کار نکردن کیبورد سامسونگ و.. را در دیدگاه این پست با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

10 روش رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
۱۰ روش رفع مشکل کار نکردن بعضی از دکمه های کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر

نظرات

  • راحله says:

    بعد از آپدیت برنامه اندروید سامسونگA73 کی بردش از کار افتاده و چون نمی تونم پس ورد گوشی رو بزنم عملا نه میشه ری استارت کرد نه کار دیگه. شارژش تموم شد و بعد از خاموش کردن گوشی دوباره شارژ کردم و روشن کردم باز حل نشد مشکل. کلی اطلاعات ضروری رو گوشیمه . لطفا راه چاره ای نشونم بدین

  • Fmrsh says:

    سلام وقتتون بخیر من زبان کیبورد رو به ژاپنی تغییر دادم و تصحیح نوشتار و کلمات پیشنهادی رو هم فعال کردم ولی وقتی تایپ میکنم هیچ کلمه پیشنهادی برام نمیاره

  • معصومه says:

    سلام‌من صفحه کلید گوشیم کلمات پیشفرص و پیشگوش غیرفعاله ولی موقع تایپ یه حرف دیگه جای حرف انتخابیم میشنه میخواد بصودت خیلی اروم تابپ کنی که بازم کم جواب میده یا چند مرتبه پاک کنی تا اون حرف مورد نظر نوشته بشه رنظر شما مشکل چیه؟

  • Msi says:

    دوستان اگ گوشیتون لوک هست و نمی تونید باز کنید دکمه هوم(روشن و خاموش)رو با دکمه کم کردن ولم ۲۰ثانیه نگه دارید گوشی ری استارت میشه و دوباره درست میشه

  • محمدمهدی شیری says:

    سلام گوشی من هواوی مدل y9پرایم هست. کیبوردی که مربوط به خرید بسته اینترنت و خریدن شارژ و دیگر خدمات هست کار نمی کند. ممنون میشم اگه راهنمایم کنید.

  • ..... says:

    کیبورد گوشیه من به صورت نیمه مخفی همیشه معلومە این مشکل چجوری حل میشه

  • فاطمه. says:

    بسیار عالی. ممنون

  • مریم says:

    باسلام.من کیبورد گوشیم کلا نمیاره که بخوام رمزشو بزنم چی کنم؟

  • صادق says:

    سلام.کسی میدونه چرا وقتی توی صفحات نت میرم و میخام کد یا شماره ای بزنم یا به یه سامانه ورود پیداکنم صفحه کلیدم کارم نمیکنه؟بالامیاد فقط تایپ نمیکنه.خیلی نیازش دارم
    شمارمو میذارم راهنماییم کنید.ممنون۰۹۹۲۴۹۵…

  • على says:

    چرا داخل بازى کلش کىبوردم بالا نمىاد

    • رضا عبادی says:

      سلام‌این‌شمارمه ۰۹۳۸۱۴۴…. منم موبایلم جی ۷ است رم موبایل جی هفت یکم‌ضعیفه نرم افزار ضد هنگ است دانلودش کن رم و سیپیو رو سبک میکنه و صفحه کلید تا حدی درست میشه چند مدل نرم افزار هم است یادم رفته زنگ بزنی بهت میگم چکار کن داداش

  • سینا says:

    سلام من وقتی می رم تو گوگل که چیزی تایپ کنم اولش حروفی رو که میزنم گیر میکنه بعد خوب میشه نمیدونم هم مشکل از کجاست؟
    یه بار ریست فاکتوری هم کردم درست نشد
    اگه میشه راهنمایی کنید ممنون

  • امیر says:

    سلام. کیبورد من درکلش فقط بالا نمیاد .آیا مشکل کیبورده یا از کلش.ممنون میشم از پاسختون.

  • na.gh says:

    راهنمایی های خوبی بود ولی نتونست مشکل منو حل کنه !
    گوشی من j7سامسونگ هست . تا الان هیچ مشکلی نداشته امشب صفحه کلید ۶بر فعال شد !
    در تنظیمات وقتی وارد قسمت صفحه کلید میشم کلا صفحه سیاه میشه . حتی کلید بک هم کار نمی کنه . و کلا باید صفحه رو ببندم تا از اون و۱عیت خارج بشه . دستگاه رو ریست کردم . حتی یک بار به طور کامل روشن و خاموش کردم اما تاثیری نداشت . الان با صفحه کلید گوگل تایپ میکنم . اصلا راحت نیست . نسخه ی جدیدی از اندروید برای دانلود وجود نداشت . تو رو خدا کمک کنید .

    • رضا عبادی says:

      سلام‌این‌شمارمه ۰۹۳۸۱۴۴…. منم موبایلم جی ۷ است رم موبایل جی هفت یکم‌ضعیفه نرم افزار ضد هنگ است دانلودش کن رم و سیپیو رو سبک میکنه و صفحه کلید تا حدی درست میشه چند مدل نرم افزار هم است یادم رفته زنگ بزنی بهت میگم چکار کن داداش

      • Alireza says:

        من تو بازی کلش میرم این مشکل رو دارم نمیدونم باید چیکار کنم گوشیم سامسونگ ، قبلا با ایفون میرفتم خوب بود ولی الان با أندروید نمیشه

    • زهرا says:

      سلام مشکل گوشیه منم دقیقا مثل شماست مدل گوشیم هم j7 شما چیکار کردین مشکلش حل شد؟میشه راهنمایی کنید

    • آرتابان says:

      سلام
      چراوقتی میخایدراهنمای کنیددرست وواضح راهنمای نمیکنیدکه کاربربتونه درست ازش استفاده کنه.پاسخ که اصلانمیدید
      باباماایرانیهافارسی رودرست بلدنیستیم اون وقت شماهاتمام ادمینهااززبان انگلیسی استفاده می کنید
      j7دارم اصلاصفحه کلیدی توگوشیم وجودنداره که برم توتنضیمات که درستش کنم فقط نگیدریست یاصفحه کلیدی دیگه نصب کن(لطفالطفالطفا)نجاتمون بدیدمرسی

  • sara says:

    کابلOTG دیگه چیه من یک کابل دارم ووصل میکن اما رمز نمی خواد؟؟
    کمکم کنید………

  • شایا says:

    سلام، گوشی من صفحه اش قفله و کیبورد هم بالا نمیاد که رمز بزنم و وارد شم ، واسه این مشکل چه راه حلی دارین؟
    نمیخوام فلش بزنم…

    • امیر says:

      شایا باید سیم کیبورد کامپیوتر رو به کابل OTG یا OTG وصل کنی و OTG رو به گوشیت و با کیبورد کامپیوتر تایپ کنی ورمزتو بنویسی.من خودمم این کاررو کردم شد.

    • علی says:

      سلام دوست عزیز
      من هم با گوشیم همین مشکل شما را دارم لطفا راهنمایی کنید چطوری مشکل را حل کردین تشکر
      ادرس ایمیل
      sadrahsazeh@gmail.com

  • امیر says:

    دوست عزیز اول اینکه راجع به نوکیا توضیحی ندادین
    دوم باور بفرمایید تمام این کارها رو کردم اما در بازی کلش اف کلنز جی بورد گوشی کار نمیکنه
    چون از کیبورد گوگل استفاده میکنم،،بالغ بر ده مدل کیبورد رو دانلود کردم کار نمیکنه این لامصب

  • م says:

    آخیش بلاخره با راهنمایی شما درست شد. دیگه لازم نیست ببرم تعمیر