تنظیم پروکسی اندروید

آموزش ۲ روش تصویری تنظیم پروکسی اندروید

سرورهای پروکسی ابزارهای مفیدی برای محافظت از حریم شخصی کاربران ? یا برای دسترسی به اینترنت هنگام حضور در یک شبکه تجاری هستند. اگر میخواهید از این سرویس بر روی گوشی اندروید خود استفاده نمایید برای آموزش تصویری تنظیم پروکسی اندروید با انزل وب همراه باشید.

نحوه تنظیمات پروکسی (Proxy) گوشی اندروید

How To Set The Use Of a Proxy Server on Android

اگر برای شما این سوال مطرح است که تنظیمات پروکسی چیست باید گفت در حالی که شما به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید که از یک سرور پروکسی استفاده می کند، این سرور به عنوان واسطه برای درخواست های شبکه بین شما و بقیه اینترنت عمل می کند. وب سایت ها دستگاه اندریود شما را شناسایی نمی کنند، بلکه سرور پروکسی است که برای اتصال Wi-Fi شناخته خواهد شد. در ادامه نحوه تنظیم و استفاده از سرور پروکسی در تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی را بررسی خواهیم کرد.

نحوه تنظیمات پروکسی در اندروید برای اتصال Wi-Fi موجود

برای تنظیم پروکسی در اندروید هنگامی که به یک شبکه Wi-Fi متصل هستید، می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید، به طوری که هر بار که به آن وصل می شوید از یک سرور پروکسی خاص استفاده می کند. برای انجام این کار، Settings را در تلفن هوشمند خود باز کنید. روی Network & Internet بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

در مرحله بعدی، روی Wi-Fi بزنید تا شبکه های بی سیم در منطقه شما برای انجام تنظیمات سرور گوشی مشاهده شود.

تنظیمات پروکسی در اندروید

حالا برای تنظیمات Proxy در اندروید لیستی از کلیه شبکه های Wi-Fi موجود در منطقه شما نشان داده شده است. بر روی نام شبکه ای که به آن وصل شده اید بزنید و نگه دارید. یک منو با گزینه های مختلفی نشان داده خواهد شد. روی “Modify network” بزنید تا بتوانید سرور پروکسی مورد استفاده برای آن Wi-Fi را تنظیم کنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

لیستی از تنظیمات اتصال شبکه انتخاب شده به شما نشان داده می شود. روی گزینه Advanced بزنید یا “Show Advanced Options” را بزنید تا تنظیمات پروکسی برای وای فای اندروید نشان داده شود، از جمله موارد تنظیمات مرتبط برای استفاده از سرور پروکسی.

تنظیمات پروکسی در اندروید

کمی به پایین بروید و روی گزینه Proxy بزنید. سپس انتخاب کنید که آیا می خواهید یک پیکربندی دستی پروکسی یا یک آدرس پیکربندی خودکار پروکسی وارد کنید. اگر می خواهید از آدرس تنظیمات خودکار پروکسی استفاده کنید، در اندروید ۹، روی Auto ضربه بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

اگر Manual را انتخاب کردید، باید آدرس IP را برای ساخت پروکسی اندروید یا نام میزبان سرور پروکسی را که می خواهید استفاده کنید وارد کنید. شما باید وارد پورت شوید (پیش فرض مورد استفاده بیشتر سرورهای پروکسی ۸۰۸۰ است). وقتی تنظیمات به پایان رسید ، روی ذخیره ضربه بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

توجه: اگر شما نیاز به تنظیم سرور پروکسی به عنوان localhost (به معنی دستگاه محلی) دارید، در قسمت Hostname، مقدار localhost را به جای آدرس IP وارد کنید.

برای فعال سازی پروکسی در اندروید اگر Proxy Auto-Config (در اندروید ۸) یا Auto (در اندروید ۹) را انتخاب کردید، باید URL (آدرس وب) سرور پروکسی یا اسکریپت پیکربندی مورد استفاده توسط آن را  وارد کنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

برای اعمال تنظیمات پروکسی فراموش نکنید که روی گزینه Save بزنید. اکنون گوشی شما از سرور پروکسی که تنظیم کرده اید هنگام اتصال به شبکه بی سیم که در آن هستید استفاده می کند. از همین تنظیمات می توانید برای حذف تنظیمات پروکسی در اندروید استفاده کنید و برای حذف تنظیمات پروکسی در مرورگرها نیز می توانید مطلب آموزشی ما را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از پروکسی و تغییر پروکسی در اندروید هنگام اتصال به یک شبکه WiFi

اندروید به شما امکان می دهد تا نحوه تنظیم پروکسی در اندروید هنگام اتصال به یک شبکه WiFi جدید یک پروکسی را مشخص کنید. اگر این وضعیتی است که شما در آن هستید، روش اتصال به شبکه بی سیم را آموزش می دهیم. در لیست شبکه های Wi-Fi، روی شبکه ای که می خواهید به آن وصل شوید بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

از شما می خواهد رمز عبور Wi-Fi را بپرسید. آن را تایپ کنید و قبل از انتخاب Connect، روی “Advanced options” نیز بزنید یا “Show advanced options” را علامت بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

به بخش مربوط به Proxy بروید و روی ورودی آن بزنید. انتخاب کنید که آیا می خواهید یک پیکربندی دستی یا یک آدرس پیکربندی خودکار پروکسی وارد کنید (Proxy Auto-Config در اندروید ۸ یا Auto در اندروید ۹).

تنظیم پروکسی در اندروید

وقتی Manual را انتخاب می کنید، باید نام های میزبان یا آدرس IP پروکسی را که می خواهید از آن استفاده کنید و آدرس پورت را در قسمت های مناسب وارد کنید. وقتی تنظیمات به پایان رسید، روی Connect بزنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

توجه: اگر شما برای استفاده از Proxy در اندروید نیاز به تنظیم سرور پروکسی به عنوان localhost (به معنی دستگاه محلی) دارید، در قسمت hostname، مقدار localhost را به جای آدرس IP وارد کنید.

اگر Proxy Auto-Config (در اندروید ۸) یا Auto (در اندروید ۹) را انتخاب کردید، باید URL (آدرس وب) سرور پروکسی یا اسکریپت پیکربندی مورد استفاده توسط آن سرور پروکسی را وارد کنید.

تنظیمات پروکسی در اندروید

اگر همه تنظیمات شما صحیح باشد، تلفن هوشمند اندرویدی شما هر بار که به آن شبکه وصل شود از سرور پروکسی که وارد کرده اید استفاده کنید. اگر علاقه دارید تا VPN خود را در اندروید حذف کنید مطلب آن را آماده کردیم که می توانید مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز آموزش تصویری تنظیم پروکسی اندروید را بررسی کردیم و امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه پروکسی اندروید کسب کرده باشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با پروکسی در اندروید را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش تصویری حذف پروکسی در اندروید
آموزش تصویری حذف پروکسی در اندروید
حل مشکل ارور Unable to connect to the proxy server گوگل کروم
۸ روش حل مشکل ارور Unable to connect to the proxy server گوگل کروم

نظرات

  • سپهری says:

    آخه این آموزش ۲ روش تصویری تنظیم پروکسی اندرویده؟! یا آموزش مسخره ست کردن پروکسی وای‌فایه؟! به نظر خودت کدومشه؟! وقتی می‌بینم یکی با تیتر یا تگ دروغ منو کشونده توی سایت حس می‌کنم سرم کلاه گذاشته و دلم می‌خواد خودش‌و خانواده‌شو با هم همزمان جر بدم !: پفیوز بی فیوز!

  • مسلم says:

    درود چرا تنظیمات و مراحل رو ب صورت فارسی نشان نمیدید گوشیهای جدید تمام منوها فارسی هستن

  • رؤیا says:

    برای حالتی که از نت سیم‌کارت استفاده میشه راهکاری وجود نداره؟

    • میلاد says:

      قاعدتاً باید از یک برنامه برای ست کردن پروکسی در اندروید استفاده کرد. از توی گوگل پلی کلمه‌های socks، HTTP و یا HTTPS رو جستجو کنید. یک برنامه را انتخاب و نصب کنید و با آن پروکسی ست کنید. متاسفانه هیچ کدام برای من جواب نداد. در فایرفاکس از افزونه FoxyProxy استفاده میکنم. ولی برای کروم این امکان وجود ندارد. بعضی از برنامه‌ها امکان ست کردن مستقیم پروکسی را دارند. مانند تلگرام. و بعضی این قابلیت را ندارند. مانند اپلیکیشن یوتیوب.
      پ.ن: روش توضیح داده شده در متن برای من جواب نداد…