رایج ردیابی شماره تلفن موبایل

۵ روش رایج ردیابی شماره تلفن موبایل ، نحوه جلوگیری از آن

اگر متوجه این شوید که شما دائما در حال ردیابی ? هستید ممکن است بسیار تلخ باشد. ردیابی تلفن همراه فرایندی است که برای شناسایی محل تلفن همراه، چه ثابت و چه در حال حرکت به کار گرفته میشود. این موضوع که هم اکنون ممکن مختصات شما توسط شخص یا دولتی در حال بررسی باشد بسیار اهمیت دارد زیرا حریم شخصی شما زیر سوال میرود. برای جلوگیری و بررسی ردیابی نامحسوس شماره موبایل امروز با ۵ روش رایج ردیابی شماره تلفن موبایل همراه انزل وب باشید.

هک ردیابی شماره موبایل شما یا دیگران چگونه انجام میشود؟

How Is Mobile Number Tracking?

تلفن های هوشمند نقش به سزایی در زندگی امروز ما دارند. آنها همه گیر هستند زیرا ما تقریباً همه جا از آنها استفاده میکنیم و اطلاعات حساس و گاه شخصی را به آنها واگذار می کنیم. ما از آنها برای انجام کارهای روزمره از برقراری ارتباط با اعضای خانواده و فعالیت در شبکه های اجتماعی گرفته تا بررسی سلامت و مراقبت از امور مالی استفاده میکنیم. روش های مختلفی برای ردیابی شما از طریق تلفن همراهتان وجود دارد. اگر میخواهید از ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل یا هر روش دیگری جلوگیری کنید، موارد زیر را بررسی کنید.

همچنین اگر گوشی اندروید خود را گم کرده اید و هم اکنون می خواهید روشی برای یافتن آن پیدا کنید، حتما به ۸ تا از بهترین برنامه ردیابی گوشی نگاهی بیندازید.

ردیابی شماره همراه اول ، ایرانسل و..

اپراتورهای شبکه تلفن یا سیم کارتی که از آن استفاده میکنید قادر به رهگیری و ضبط تمام اطلاعات مربوط به اینترنت دستگاه شما از جمله آمار وب سایت های بازدید شده توسط شما یا اینکه چه کسی به شما SMS فرستاده (و بالعکس) یا در چه تاریخی با چه شماره‌ای تماس حاصل کرده اید هستند.

ردیابی شماره موبایل چگونه انجام میشود؟

همچنین ارائه دهنده اینترنت Wi-Fi شما یک DNS را به عنوان بخشی از خدماتش به شما ارائه می دهد  و این بدین معنی است که ارائه دهنده WIFI شما می تواند ترافیک DNS شما را نیز ثبت کند. یعنی در اصل، می تواند کل سابقه وب گردی شما را مشاهده کند. دیگر نکته این است که هر اپراتور شبکه تلفن همراه همچنین می تواند دقیقاً محاسبه و بفهمد که تلفن مشترک در دقیقا بر روی نقشه در کجا قرار دارد. در واقع این کار را مثلث بندی می نامند.

روش پیشگیری از ردیابی نامحسوس شماره موبایل ممکن است کمی دشوار باشد. درواقع تا زمانی که تلفن همراه شما روشن باشد و سیگنال ها را به شبکه اپراتور منتقل کند، راهی برای پنهان ماندن از این نوع ردیابی وجود ندارد. بهترین راه برای جلوگیری از آن چیست؟ تا حد امکان به اینترنت متصل نشوید. اگرچه در دنیایی که تقریباً اتصال هر دستگاهی به اینترنت لازم است، این کار ساده نیست.

یافتن افراد از روی شماره تلفن با سیم کارت

همچنین ممکن است شما توسط سیم کارتی که در موبایلتان قرار داد هک شوید. منظور از هک شدن درواقع همان ردیابی ، تحت نظر قرار گرفتن و ردیابی شماره موبایل روی نقشه است. البته نوع اطلاعات به دست آمده از طریق سیم کارت می تواند با اطلاعات موجود در گوشی متفاوت باشد.

هک شماره موبایل دیگران

در بحث پیشگیری از یافتن افراد از روی شماره تلفن با سیم کارت باید گفت که هیچ راه تضمینی‌ای وجود ندارد اما برخی از اپلیکیشن ها مانند SnoopSnitch ادعا میکنند که توانسته اند این ردیابی را متوقف کنند که البته این نرم افزار ها نیازمند روت بودن موبایل شما بوده که خود این موضوع یک تهدید به حساب میاید. به طور کلی در اقدامات پیشگیرانه می توانید قابلیت ۲G موبایل خود را خاموش کنید به این معنی که موبایل فقط می تواند به شبکه های ۳G و ۴G متصل شود. همچنین اگر در سفر خارج از کشور نیستید، بهتر است که رومینگ را هم غیر فعال کنید.

ردیابی مخفی شماره موبایل روی نقشه با WIFI و بلوتوث

همچنین می توان توسط WiFi یا بلوتوث برای شناسایی محل گوشی و ردیابی شماره تلفن همراه استفاده کرد. عملکرد ضعیف روش های اتصال به اینترنت مبتنی بر GPS (اینترنت تلفن همراه) در محیط داخلی و افزایش محبوبیت Wi-Fi شرکت ها را ترغیب کرده است تا روشهای جدید و عملی را برای انجام موقعیت یابی در محیط داخلی مبتنی بر Wi-Fi طراحی کنند.

ردیابی شماره موبایل بدون نصب در گوشی مقابل

در واقع هر زمان که Wi-Fi یا Bluetooth روشن است، تلفن هوشمند سیگنال هایی را منتقل می کند که شامل آدرس MAC و شماره سریال منحصر به فرد دستگاه تلفن همراه است و بنابراین به گیرنده های Wi-Fi یا Bluetooth در نزدیکی شما اجازه می دهند تا دستگاه شما را تشخیص دهند. جهت پیشگیری از ردیابی مخفی شماره موبایل روی نقشه با WIFI و بلوتوث ابتدا بهتر است ارائه دهنده وای فای خود را به خوبی بشناسید که آیا معتبر است یا خیر. سپس بهتر است در زمان اتصال به وای فای از یک VPN استفاده کنید که در این صورت هر کسی بخواهد شما را ردیابی کند با اطلاعات ناشناخته‌ای مواجه میشود.

ردیابی شماره موبایل از طریق گوگل

روش دیگری که ممکن است به هک شماره موبایل و ردیابی شماره موبایل برای آیفون و اندروید کمک کند ردیابی از طریق گوگل است. شما همواره در حال دانلود اپلیکیشن های مختلفی هستید که ممکن است از منابع متعدد دانلود کنید. وب سایت ها، اپ استور ها و … که این ممکن است کمی خطرناک باشه در صورتی که برنامه دانلودی شما از منبع غیر معتبر باشد.

ردیابی شماره موبایل بدون نصب در گوشی مقابل

پیشنهاد ما این است که همیشه برنامه هایتان از اپ استور های معتبر دانلود کنید زیرا این اپ استور ها رویکرد های کمی متفاوت نسبت به مراحل تأیید توسعه دهنده و ارسال برنامه خود دارند و با فیلتر های مختلف باعث می شوند که یک توسعه دهنده مخرب نتواند برنامه خود را در آنان قرار دهد. بنابراین می توان گفت که دانلود برنامه از گوگل پلی و اپ استور به عنوان رسمی ترین منابع دانلود اپلیکیشن به طور کامل محافظت شده است.

چگونه هک شماره تلفن مان را تشخیص دهیم؟

در این پست از اطلاعات و روش های مختلف پیرامون ردیابی شماره موبایل بدون نصب در گوشی مقابل صحبت کردیم. اما چگونه بفهمیم و مطمئن شویم که خودمان قربانی هک شماره تلفن نشده ایم؟ در اینجا چند مورد آورده شده که باید آنها را بررسی کنید.

تماس و پیامک های عجیب و غریب

در صورتی با تماس های تماس های دریافتی و خروجی عجیب و غریب مواجه هستید احتمال اینکه دچار هک شماره تلفن شده باشید بسیار زیاد است. موبایل خود را دائما چک کنید و در لیست تماس و SMS ها ببینید که آیا تماس یا پیامکی بوده که شما از آن بی خبر باشید؟

مصرف بیش از حد اینترنت

بررسی کنید که در روز چه مقدار از اینترنت موبایل شما مصرف میشود. اگر چند وقتی است که این مقدار غیر عادی شده، باید منشا آن را بررسی کنید. این مسائله می تواند بسیار مهم باشد.

بررسی روش رایج ردیابی شماره تلفن موبایل

تخلیه سریع باتری موبایل

اگر متوجه شده اید که باتری دستگاه شما سریعتر از حد معمول کاهش می یابد، به خصوص در استفاده عادی، احتمال این وجود دارد که یک جاسوس افزار (بد افزار) در جایی در داخل تلفن همراه مخفی شده باشد. نرم افزار های جاسوسی نشان دادن حضور خود در پس زمینه تلفن شما اجرا می شوند و این باعث می شود باتری شما سریعتر از خالی شود.

نصب شدن برنامه های نا آشنا

بدافزارهای موبایل تمایل دارند برنامه های مخرب دیگری را بر روی تلفن شما نصب کنند تا بتوانند با هم کار کنند تا بیشتر به تلفن شما فشار وارد کنند. اگر متوجه برنامه هایی شده اید که توسط خودتان نصب نشده اند یا برنامه آشنایی نیستند، احتمالاً تلفن شما به یک بدافزار آلوده است.

داغ شدن بیش از حد موبایل

طبیعی است و گاهی اوقات حتی انتظار می رود که تلفن شما هنگام بازی کردن، مرور مداوم در اینترنت، شارژ شدن یا تماس بدون توقف، بیش از حد گرم شود. با این حال، اگر شما در حال کار با تلفن خود نیستی ، یا دستگاه شما بدون هیچ دلیل، بیشتر اوقات داغ می ماند، این احتمال وجود دارد که تلفن شما به یک بدافزار آلوده است.

مواردی که در بالا گفته شد برای تشخیص هک شماره تلفن بود. ولی اگر میخواهید روش های پیش گیری از هک شماره تلفن را هم بدانید بد نیست به روش های ضد ردیابی موبایل نگاهی بیندازید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با بررسی ۵ روش رایج ردیابی شماره تلفن موبایل همراه شما بودیم. آیا تا به امروز می دانستید که ردیابی شماره موبایل چگونه انجام میشود؟ آیا تا به دنبال دانلود رایگان ردیابی افراد از روی شماره موبایل بوده اید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون ردیابی شماره موبایل بدون نصب در گوشی مقابل در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش پیگیری و ردیابی لپ تاپ ویندوز 11 با قابلیت Find My Device
آموزش پیگیری و ردیابی لپ تاپ ویندوز ۱۱ با قابلیت Find My Device
آموزش 12 روش ردیابی و مشاهده مسیر حرکت پرواز هواپیماها داخل و خارج کشور
۱۲ روش ردیابی و مشاهده مسیر حرکت پرواز هواپیما داخل و خارج کشور
بررسی امکان شنود تماس و چت های واتساپ توسط دیگران
بررسی امکان شنود تماس و چت های واتساپ توسط دیگران
آموزش 4 روش پیدا کردن گوشی در حالت سایلنت
آموزش نحوه پیدا کردن گوشی در حالت سایلنت

نظرات