10 ترند طراحی قالب وردپرس در سال 2020

۱۰ ترند طراحی قالب وردپرس در سال ۲۰۲۰

زمان آن رسیده است که راجع به ترندهایی که در سال حاضر بر دنیای طراحی وب حاکم خواهد شد، صحبت کنیم. مواردی که در ادامه بیان می شوند همه حدسیاتی هستند که از بررسی قالب های وردپرس جدید و استقبال کاربران بدست آمده است.

ترکیب ترندهای جدید در طراحی می تواند قالب سایت وردپرس را در نظر مخاطب هدف، جدید و مطلوب جلوه دهد. اینکار یک مزیت رقابتی قابل توجه ایجاد می کند. اما مشکل ترندهای طراحی این است که سریعا می آیند و می روند، و به سختی می توان فهمید کدام ترند تاثیر مداوم تری برجا خواهد گذاشت و ممکن است یک تصمیم نادرست مشکلات زیادی را در فروش و آینده محصول ایجاد کند.

تصور کنید که شما وقت و تلاش زیادی را برای ترکیب سبک های خاص صرف کرده اید، اما بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید این سبک سریعا از دید کاربران منسوخ و غیر جذاب شده است. برای این منظور در این مطلب بعد از بررسی ترندها خواهیم گفت، بر روی کدام ترندها باید زمان گذاشت و آنها را در طراحی سایت وردپرسی پیاده کنیم. بسیاری از قالب های پر فروش در سایت راست چین از ترندهای زیر پیروی کرده اند.

۱۰ ترندی که در ادامه بیان می کنیم، ترندهای قدرتمندی هستند که احتمالا پایدار خواهند بود.

۱- گرادیان در طراحی قالب وردپرس

درحال حاضر طراحان کوشیده اند که تمام ویژگی های بصری را کاهش دهند و فقط المان های اساسی مانند محتوای اصلی و عناصر کاربردی را باقی بگذارند. در نتیجه، محصولاتی ایجاد کردند که از فضای سفید به کرات استفاده می کرد و عملا بدون رنگ بودند. این تاثیر رویکرد مینیمالیسم بوده که باعث شد همه رابط ها به هم شبیه شوند.

کاربران از طرح های کسل کننده خسته شدند و طراحان شروع به آزمایش سبک های مختلف بصری کردند. یکی از این سبک ها که در کانون توجه قرار گرفت، سبک گرادیان (طیف رنگ) بود. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ، گرادیان ها جایگزین رنگ های مسطح شدند. گرادیان های با رنگ های تند و جذاب به زیبایی در قالب دیوی بکارگرفته شده است.

گرادیانها در بخش های مختلف صفحات سایت می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. از آنها می توان در پس زمینه محتوا، به عنوان فیلترهای رنگی روی تصاویر، هدر، دکمه ها و بخش های صفحه استفاده کرد. علاوه بر این، نمایش زیبایی برروی صفحات عریض دارند.

در مقایسه با سال ۲۰۱۹، نسل جدید گرادیان ۲.۰ ظاهر نسبتا متفاوتی دارد. این نوع گرادیان ها می تواند بسیار لطیف (با استفاده از رنگ های مات) یا جذاب و گیرا (با استفاده از رنگ های پر حرارت مثل رنگ بنفش) باشد، اما در هر دو حالت نسبتا ساده هستند و از دو رنگ استفاده می شود.

قالب دیوی با گرادیان های تند

۲- هدر های ویدئویی

به مخاطب خود نشان دهید! لازم نیست حرفی زده شود. این یک اصل اساسی برای طراحی خوب است. تصویر سازی نقش اساسی در طراحی بصری دارد زیرا به طراحان کمک می کند تا ایده اصلی را به سرعت انتقال دهند.

مدت ها است که طراحان وب مجبورند از تصاویر استاتیک برای انتقال ایده اصلی خود استفاده کنند. اما امروزه بسیاری از توسعه دهنده گان وب، در صفحات نخست خود پس زمینه های ویدوئویی قرار داده اند.

در سال ۲۰۱۹، وب سایت های بیشتری را مشاهده کرده ایم که از کلیپ های ویدیویی کوتاه در صفحه اصلی خود استفاده می کنند. هدرهای ویدئویی حالت زنده تری به سایت داده و زمان ماندگاری کاربر را در سایت افزایش می دهند. قالب ایمپرزا و دموی رستوران قالب Astra دارای پس زمنیه ویدئویی در هدر هستند.

قالب ایمپرزا و هدر ویدئویی

۳- تصاویر انتزاعی در طراحی سایت وردپرس

این یک واقعیت شناخته شده است که استفاده از یک سبک تصویر سازی سفارشی راهی عالی برای شاخص کردن برند است. تصاویر اصلی بخشی از DNA برند شما است. رقبا می توانند رنگ یا تایپوگرافی شما را کپی کنند، اما سبک تصویر سازی شما را نه!

در سال ۲۰۱۹ شاهد رشد تولید تصاویر بودیم. همه شرکت های بزرگ، تصاویر را به زبان بصری خود معرفی کردند. در اینجا فقط چند نمونه را ذکر می کنیم:

قالب خیریه دیوی

افزونه میل چیمپ

در سال ۲۰۲۰ طراحان قالب وردپرسی هم شروع به پذیرش سبک های انتزاعی تر نموده اند. با این حال، نکته مهمی وجود دارد که طراحان هنگام خلق تصاویر انتزاعی باید به خاطر بسپارند. و آن این است که مطمئن شوید مخاطبان شما می توانند تصاویر را بر اساس هدف شما درک و تفسیر کنند. تصویرهایی که بسیار انتزاعی هستند ارزش تجاری زیادی نخواهند داشت و بیشتر به عنوان یک اثر هنری شناخته می شود تا یک عنصر کاربردی که در خدمت اهداف کسب و کاری است.

۴- فونت های بولد و ضخیم در طراحی قالب وردپرس

اگر به وب سایت های رهبران صنعت وب مراجعه کنید، ممکن است متوجه شوید که عنوان، و نه تصاویر، اولین چیزی است که توجه شما را جلب می کند. عناوین به هیچ وجه ترند جدیدی نیستند. اما نکته جالب نحوه طراحی این عناوین است.

آیا توجه کرده اید که بسیاری از این عناوین با فونت های بزرگ و ضخیم طراحی شده اند؟ فونت ضخیم تاثیر بصری بیشتری در پیام دارد و خواننده را به سمت آن جایی که ما تمایل داریم هدایت می کند. از منظر زیبایی شناسی، فونت های بولد یک طراحی مدرن و معاصر است. در قالب اکسترا ترکیب استفاده از فونت های بولد و نرمال به زیبایی نمایش داده شده است.

قالب Xtra

با عرضه Apple iOS 13 ، عناوین بولد به بخشی لاینفک برنامه های iOS تبدیل شد. اگر این تصمیم را از نظر قابلیت کاربردی ارزیابی کنیم ، مشخص خواهد شد که فونت های بولد برای ایجاد تضاد (و بهبود خوانایی متن) و سلسله مراتب بصری عناصر (که منجر به بهبود درک مطلب می شود) عالی هستند. به همین دلیل فونت های ضخیم در بین طراحان تلفن همراه بسیار محبوب هستند.

چند تذکر در مورد فونت بولد

زمانیکه مطالب زیادی برای مطالعه وجود داشته باشد، می تواند کمی آزاردهنده باشد. اگر همه چیز بولد باشد است ، پس هیچ چیز مهمی برای نشان دادن ندارید. به همین دلیل باید سعی کنید جملات بولد را برای متون کوتاه استفاده کنید.
تضاد را فراموش نکنید – وقتی فونت بولد در زمینه با رنگ خنثی قرار بگیرید، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

از فونت های ساده استفاده کنید. وقتی صحبت از عناصر متنی می شود، اولین موردی که باید در نظر داشت خوانایی متن است. برای متون انگلیسی از قلم های Sans Serif استفاده کنید. در زبان فارسی می توانید از فونت های یکان و ایران سنس استفاده کنید.

۵- اشکال هندسی در طراحی قالب سایت وردپرسی

اشکال هندسی یک دارایی ساده و در عین حال قدرتمند هستند که به طراحان این امکان را می دهد تا ترکیب بصری جذابی ایجاد کنند. معمولاً از اشکال هندسی برای بخش بندی ها استفاده می شود.

اما در سال ۲۰۱۹ ، طراحان روش های جالب تری برای استفاده از اشکال هندسی یافتند. بسیاری از تیم ها از اشکال هندسی برای انتقال احساسات خاص استفاده می کنند. به عنوان مثال، اشکال هندسی نرم می تواند به ایجاد یک نگاه آینده نگر کمک کند، در حالیکه اشکال با لبه تیز می تواند احساسات خشن را منتقل کند.

در بسیاری از قالب های وردپرس، اشکال هندسی درکنار گرادیان و فونت بولد به خوبی بکارگرفته شده است. یک نمونه بارز از این سادگی را در قالب ژوپیتر x می توان مشاهده کرد.

قالب Jupiter x و بکارگیری فونت بولد، گرادیان و اشکال ساده در طراحی

نکته: در استفاده از اشکال هندسی از طبیعت الهام بگیرید.

۵: طراحی احساسی

در حقیقت طراحی یک نوع ارتباط است. وقتی در مورد ارتباطات صحبت می کنیم، طبیعتاً منظور ما ارسال و دریافت اطلاعات است. اما یک جنبه ارتباط وجود دارد که به راحتی می تواند از دست برود – احساسات. امروزه، تمرکز به سمت قابلیت استفاده بیشتر و تأثیر عاطفی رفته است. شرکت ها به سرعت از طرح های خنثی به سمت طرحی که دارای تأثیر احساسی است، حرکت کرده اند.
طراحان ابزارهای زیادی در دست دارند، که به آنها امکان تعامل عاطفی بیشتری را می دهد. به عنوان مثال، شما می توانید کمی طنز را در یک طرح بگنجانید، یا از افکت های متحریک استفاده کنید.

۶: تجسم سازی داده در طراحی قالب وردپرس

انسان موجودی بصری است، و تجسم به ابزاری برای ایجاد داستان های جذاب تبدیل شده است. داستان ها باعث می شوند مخطبان جذب برند شما شده و در مورد شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. افزونه صفحه ساز المنتور دارای ابزار متنوعی برای ایجاد نمودار و اشکال گرافیکی و متحرک است. به این ترتیب می توانید هر چه در ذهن دارید را پیاده کنید.

این افزونه صفحه ساز در بسیاری از قالب ها بکارگرفته شده است. یکی از این پوسته ها، قالب فلوکس است. در این قالب از المان های خلاقانه و تصاویر انتزاعی به زیبایی استفاده شده است.

قالب فلوکس و تصاویر انتزاعی

 

۸: طراحی سه بعدی و تصاویر ۳۶۰

اشیاء سه بعدی برای مدت زمان زیادی فقط در بازی و سرگرمی ها استفاده می شدند. با افزایش قدرت پردازش دستگا ها، اشیاء سه بعدی در وب سایت های معمولی هم قرار گرفت و نمایش یافت. افزونه های متنوعی به کمک سایت های وردپرسی آمده تا کاربران قادر باشند، تورهای مجازی و تصاویر ۳۶۰ درجه را نیز مشاهده کنند.

با ارائه اشیاء سه بعدی و شبه ۳D، واقع گرایی به تعامل اضافه شده و منجر به بهبود تجربه کاربری می شود.

۹: رابط کاربری تیره در طراحی قالب وردپرس

شرکت های بزرگ حالت نمایش تیره را به رابط کاربری خود اضافه کرده اند. این کار دو مزیت دارد: زمینه های تیره به کاهش فشار چشم کمک می کند و با کاهش استفاده از پیکسل های روشن باطری دستگاه ها دخیره می شوند. دستورالعمل طراحی تم تیره را می توانید مطالعه می کنید.

۱۰: شخصی سازی قالب وردپرس

نمی توان یک نسخه طراحی واحد برای همه قالب های وردپرس پیچید، هر کاربر به حوزه کاری، اقتضای روحیات و ویژگی های مشتری خود باید بتواند قالب سایت وردپرسی خود را کاملا سفارشی کند. قالب ایمپرزا یکی از مطرح ترین پوسته های وردپرس است که امکان تغییر و سفارشی سازی جزئی ترین بخش های قالب را فراهم کرده است.

قالب آوادا علاوه بر امکان تغییر تمامی اجزای پوسته، با ارائه صفحه ساز اختصاصی خود با نام فیوژن بیلدر می تواند تمامی عناصر یک برگه را نیز سفارشی کرد.

قالب آوادا

برخی از ترندها برای شما کاملا آشنا بود و حتی ممکن است شما هم به آنها دقت کرده باشید. مهم نیست که ترندها چقدر چشمگیر هستند، مهم این است که طراح به یاد داشته باشد قالب هایی طراحی کند که در طی زمان قابلیت استفاده بیشتری داشته باشد. به همین دلیل است که مد و ترندهای روز، نباید قابلیت استفاده را از بین ببرد. طراحان قالب وردپرس باید هر ترند را ارزیابی کنند و در صورتیکه تجربه کاربری بهتری را به دنبال داشته باشد، می توانند از آن استفاده کنند.

با استفاده از افزونه المتتور پرو می توان بسیاری از ترندهای بیان شده مانند گرادیان، فونت بولد متن ها، تصاویر انتزاعی و … را به سادگی پیاده سازی کرد. علاوه بر این، قالب های پیش فرض فراونی دارد که بسیاری از نکات بیان شده در آنها پیاده سازی شده است. elementor بروزرسانی مداومی داشته و سازندگان آن ترندهای طراحی را در نظر می گیرند.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

  • محبوبه says:

    اینجا خیلی از المنتور تعریف شد. من نسخه رایگانشو نصب کردم واقعا همه اونچیزی رو ک میخای میتونی طراحی کنی و خیلی راحتتررفیوژن بیلدر و بقیه بود. و نکته اخرتون ک گفتین سفارشی سازی رو عاااالی انجام میده.
    حتی اون افکت هاور ک تو ویژوال کامپوزر ادان داره اینجا رایگان و راحت دیترسی داشتیم.
    مرسی مطلب مفید بود. برا انتخاب قالب بهشون توجه میکنم.

  • لیلا says:

    عالی

  • زهرا says:

    اتفاقا من هم هدر های ویدئویی رو در قالب ایمپرزا دیده بودم.برام خیلی جالب و جذاب بود.ممنون از مطلب مفیدتون ??