بهترین ابزار و نرم افزار های آنلاین تدریس برای معلم ها

۱۲ تا از بهترین ابزار و نرم افزار های تدریس آنلاین برای معلم ها

در دوره جدید یادگیری، فناوری در فرآیندهای آموزش کودکان و نوجوانان ? نقش اساسی دارد. برای استفاده بهتر از تکنولوژی در حین تدریس توسط معلمان برای دانش آموزان ، دانشجویان و.. در این مطلب ۱۲ تا از بهترین ابزار و نرم افزار های تدریس آنلاین برای معلم ها را بررسی می کنیم، با انزل وب همراه باشید.

بهترین نرم افزار آنلاین تدریس رایگان

Digital Education Tools For Teachers And Students

صدها ابزار آموزش دیجیتالی با هدف ارائه بهتر به دانش آموزان، بهبود کارآیی فرایندهای دانشگاه ، تشویق همکاری و تسهیل ارتباط بین معلمان و دانش آموزان ایجاد شده است. در اینجا ۱۲ مورد از محبوب ترین ابزارهای تدریس را معرفی می کنیم.

نرم افزار های تدریس Edmodo

ادمودو ابزاری آموزشی است که در یک شبکه اجتماعی معلمان و دانش آموزان را به هم متصل می کند. در این ابزار، معلمان می توانند از دیگر کارکردها آن استفاده کنند. معمان می توانند گروه های مشارکتی آنلاین ایجاد کنند، مدیریت و تهیه مطالب آموزشی را انجام بدهند، اندازه گیری عملکرد دانش آموزان را به سرعت انجام بدهند و با والدین ارتباط برقرار کنند. ادمودو بیش از ۳۴ میلیون کاربر دارد که برای ایجاد یک فرایند یادگیری غنی تر، شخصی سازی شده است و با فرصت های ایجاد شده توسط فناوری و محیط دیجیتال هماهنگ است.

نرم افزار های تدریس

ابزار تدریس ریاضی و.. Socrative

ابزارهای تدریس Socrative توسط گروهی از کارآفرینان و مهندسین علاقه مند به آموزش و پرورش به منظور تدریس با نرم افزار طراحی شده است. این ابزار یک سیستم است که به معلمان اجازه می دهد تا تمرینات یا بازی های آموزشی را ایجاد کنند که دانش آموزان بتوانند با استفاده از دستگاه های تلفن همراه از جمله تلفن های هوشمند ، لپ تاپ یا تبلت حل کنند. معلمان می توانند نتایج فعالیت ها را مشاهده کنند و بسته به این موارد دروس بعدی را اصلاح کنند تا به نسبت دانش آموزان شخصی سازی تر شوند.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار تدریس هوشمند Projeqt

Projeqt ابزاری است که به شما امکان می دهد ارائه های چندرسانه ای ایجاد کنید با اسلایدهای پویا که در آن می توانید نقشه های تعاملی، لینک ها، آزمون های آنلاین، جدول زمانی های توییتر و فیلم ها را از بین گزینه های دیگر قرار دهید. در طی یک جلسه کلاس معلمان می توانند با ارائه های آکادمیک که بصری با دستگاه های مختلف سازگار شده اند با دانشجویان به اشتراک بگذارند.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان ClassDojo

ClassDojo جزو ابزارهای نوین تدریس برای بهبود رفتار دانش آموزان است: معلمان بازخورد فوری خود را به دانش آموزان خود ارائه می دهند ، به گونه ای که وضعیت خوب در کلاس با امتیاز “پاداش” می گیرد و دانش آموزان نسبت به فرایند یادگیری خود دارای نگرش بیشتری هستند. برنامه تدریس هوشمند ClassDojo اعلان هایی را در زمان واقعی به دانش آموزان ارائه می دهد. اطلاعاتی که درباره رفتار دانش آموزان جمع آوری می شود بعداً توسط والدین و سرپرستان از طریق وب به اشتراک گذاشته می شود.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار برگزاری کلاس آنلاین رایگان eduClipper

این بستر به معلمان و دانش آموزان اجازه می دهد تا منابع و مطالب آموزشی را به اشتراک بگذارند. در eduClipper، می توانید اطلاعات موجود در اینترنت را جمع آوری کرده و سپس آن را با اعضای گروه های قبلاً ایجاد شده به اشتراک بگذارید، این امکان را برای مدیریت مؤثرتر محتوای آکادمیک بصورت آنلاین، بهبود تکنیک های تحقیق و همچنین ثبت دیجیتال از آنچه دانشجویان به دست آورده اند فراهم می کند. به همین ترتیب، این امکان را برای معلمان فراهم می کند که یک کلاس مجازی را با دانش آموزان خود ترتیب دهند و یک نمونه کار را ایجاد کنید که تمام کارهای انجام شده در آن ذخیره شود.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار کمکی تدریس Storybird

Storybird قصد دارد مهارت های نوشتن و خواندن را در دانش آموزان از طریق داستان گویی ارتقا بخشد. در این ابزار معلمان می توانند کتاب های تعاملی و هنری را از طریق یک رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده آنلاین ایجاد کنند. داستان های ایجاد شده می توانند در وبلاگ ها قرار داده شوند، از طریق ایمیل ارسال شوند و از بین گزینه های دیگر چاپ شوند. در Storybird، معلمان همچنین می توانند پروژه هایی را با دانش آموزان ایجاد کنند، بازخورد مداوم بدهند و کلاس ها و نمرات را سازماندهی کنند.

نرم افزار های تدریس

نرم‌ افزار آموزش مجازی رایگان Animoto

Animoto یک ابزار دیجیتالی است که به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاه و از هر دستگاه تلفن همراه فیلم هایی با کیفیت بالا بسازید، فیلم هایی الهام بخش دانش آموزان و کمک به بهبود دروس دانشگاهی باشد. رابط کاربری Animoto آسان و کاربردی است و به معلمان این امکان را می دهد تا محتوای صوتی و تصویری متناسب با نیازهای آموزشی ایجاد کنند.

نرم افزار های تدریس

ابزار آنلاین معلم ها رایگان Kahoot!

Kahoot! یک بستر آموزشی است که مبتنی بر بازی ها و سوالات می باشد. از طریق این ابزار معلمان می توانند پرسشنامه ، بحث و یا نظرسنجی ایجاد کنند که مکمل دروس باشد. مطالب در کلاس پیش بینی شده است و همزمان با بازی و یادگیری دانش آموزان به سؤالات پاسخ می دهند. کاهوت یادگیری مبتنی بر بازی را ارتقا می بخشد که باعث افزایش تعامل دانش آموزان و ایجاد یک محیط آموزشی پویا ، اجتماعی و سرگرم کننده می شود.

نرم افزار های تدریس

کلاس درس مجازی Google Classroom

Google Classroom به معلم ها و دانش آموزان در برقراری ارتباط، صرفه جویی در وقت و سازماندهی کمک می کند. همچنین با ابزارهای گوناگون از جمله تدریس با قلم نوری و.. این امکان را فراهم می آورد که آموزش، تکالیف، تقویت همکاری و تقویت ارتباط را راحت تر مدیریت و تولید کنید. می توانید کلاس ایجاد کنید، تکالیف توزیع کنید، بازخورد ارسال کنید و همه چیز را در یک مکان مشاهده کنید. Google Classroom همچنین یکپارچه با سایر ابزارهای Google مانند Google Docs و Drive ادغام می شود و به شما در سازماندهی و مهمتر از همه مهمتر، صرفه جویی در وقت کمک می کند.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار کلاس داری Class123

ابزار مدیریت رایگان کلاس درس که میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند. Class123 دارای چندین ابزار شامل تایمر، نمودار صندلی، انتخابگر تصادفی، تخته گچ، ردیاب هدف و موارد دیگر است. اگر نیاز دارید تا برای کلاس خود فرم بسازید می توانید مطلب بهترین ابزار های فرم ساز آنلاین را مطالعه کنید.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار کلاس های آنلاین EdPuzzle

با EdPuzzle در وقت صرفه جویی کنید و به سادگی یک ویدیو را انتخاب کنید، یک سری سؤال ایجاد کنید که دانش آموزان باید در یک کلیپ کوتاه به آنها پاسخ دهند و یادگیری آنها را ارزیابی کنند.

نرم افزار های تدریس

نرم افزار معلم یار

اپلیکیشن معلم یار برای کمک به فرآیند یادگیری و ایجاد ارتباط موثر بین معلمین، دانش آموزان و اولیا طراحی شده است. ثبت کتب درسی و بودجه بندی هوشمند جهت تدریس، ثبت مسائل پرورشی و تربیتی فراگیران، ثبت برنامه ی هفتگی و امکان خروجی گرفتن، ثبت جلسات عمومی اولیا، ثبت امتحانات همراه با قابلیت ارسال نمرات به اولیا از طریق ایمیل و پیامک و… تنها بخشی از امکانات اپلیکیشن معلم یار است.

نرم افزار های تدریس

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۱۲ تا از بهترین ابزار و نرم افزار های آنلاین تدریس برای معلم ها را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید با استفاده از این ابزارها و نرم افزارها فرآیند یادگیری را بهبود ببخشید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با این ابزارها را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی و بررسی 10 تا از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی
معرفی و بررسی ۱۰ تا از بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی فارسی
راهنما کامل آموزش حل مشکل برنامه Adobe Connect
راهنما کامل آموزش حل مشکل برنامه Adobe Connect
دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین
۱۲ تا از بهترین سایت فارسی و انگلیسی دوره های آموزش برنامه نویسی آنلاین
با ۱۰ تا بهترین دانشگاه آنلاین و رایگان جهان آشنا شوید!

نظرات