پسورد گذاشتن روی فایل RAR و ZIP

آموزش ۴ روش پسورد گذاشتن روی فایل RAR و ZIP

اگر برای مدت کوتاهی هم که با کامپیوتر آشنا شده باشید، حتما مسیرتان به فایل های فشرده تحت پسوند ZIP یا RAR خورده است. فایل های زیپ و RAR ? می توانند هزاران فایل دیگر با پسوند های مختلف را بدون هیچگونه محدودیت در خود جای دهند. از ویژگی های خوب این فشرده سازی فایل ها، توانایی پسورد گذاشتن فایل RAR یا ZIP می باشد که برای یادگیری آن امروز با پسورد گذاشتن روی فایل RAR و ZIP همراه انزل وب باشید.

نحوه رمزگذاری روی فایل زیپ و RAR در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷

How To Encrypt ZIP And RAR File In Windows 10, 8 And 7

به طرق مختلفی می توان پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز ۷ ، ۸ یا ۱۰ را انجام داد و این بسته به نرم افزای است که از آن استفاده میکنید یا قصد دانلود آن را دارید. به طور کلی به عنوان بهترین نرم افزار های فشرده سازی فایل ها می توان از Winrar و ۷-Zip و WinZip نام برد. در اینجا به قراردادن پسورد روی فایل rar در هر سه نرم افزار ذکر شده را آموزش خواهیم داد. همچنین اگر میخواهید به طور آنلاین فایل RAR را به ZIP تبدیل کنید، حتما سایت های تبدیل فایل RAR به Zip را مشاهده کنید.

پسورد گذاری روی RAR توسط WinRAR

چگونه روی فایل rar پسورد بگذاریم

برای پسورد گذاشتن روی فایل های RAR ابتدا WinRAR را از طریق سایت رسمی WinRAR آن دانلود کنید. این نرم افزار رایگان نیست ولی می توانید نسخه کامل و رایگان آن را از سایت های فارسی زبان دریافت نمایید.

پسورد گذاشتن روی فایل های rar

حالا برای پسورد گذاشتن برای فایل RAR آن را اجرا کرده و در نرم افزار فایل های مورد نیازی که می خواهید بر روی انان پسورد بذارید را باز کنید. به کمک موس تمام آن ها را انتخاب کنید و سپس گزینه Add را از منوی بالای برنامه انتخاب کنید.

پسورد دادن به فایل rar

در این مرحله قبل از پسورد دادن به فایل RAR باید برای آن نامی معین نمایید. از قسمت Archive Name برای آن یک نام مشخص کنید.

پسورد گذاشتن برای فایل rar

حالا بر روی Set password کلیک کنید. با اینکار می خواهیم بر روی فایل ZIP یا RAR خود رمز بگذاریم.

پسورد روی rar

حالا در دو  تکست باکس پیش رو، پسورد مورد نظر را تایپ کنید. در باکس اول پسورد خود و در پایین آن جهت اطمینان، همان را دوباره وارد کنید. همچنین با فعال کردن Show password می توانید پسورد تایپ شده تان را مشاهده کنید. اگر گزینه Encrypt file names را فعال کنید، تا قبل از وارد کردن رمز صحیح، کسی نمی تواند نام فایل درون ZIP یا RAR را ببیند.

رمزگذاری روی فایل rar

در نهایت و به عنوان آخرین مرحله از رمزگذاری روی فایل RAR و ZIP باید بر روی OK کلیک نمایید. پیشنهاد می شود بعد از آن، یکبار فایل ZIP یا RAR ایجاد شده را تست نمایید.

پسورد دادن به فایل RAR به کمک ۷-Zip

پسورد گذاشتن روی فایل زیپ در ویندوز 7

پسورد دادن به فایل RAR به کمک ۷-Zip نیز بسیار ساده است. بر روی فایل یا فایل های مورد کلیک راست کرده و بر روی ۷-Zip رفته و سپس Add to archive را انتخاب کنید.

رمزگذاری روی فایل زیپ

در مرحله بعد باید برای فایل خود یک نام انتخاب کنید. نام مد نظر را نوشته و سپس از قسمت Archive format گزینه ZIP را برگزینید.

نحوه گذاشتن پسورد روی فایل rar

حالا به خوبی به بخش Encryption دقت کنید. در اینجا باید پسورد مورد نظر خود را دوبار وارد کنید. یکبار در Enter password و بار دیگر در Reenter password باید آن را بنویسید. در نهایت مطمئن شوید که گزینه ZipCrypto رو به روی Encryption method انتخاب شده باشد. البته اگر AES-256 نیز انتخاب شده باشد مشکلی وجود ندارد. در نهایت بر روی OK کلیک کنید تا پسورد روی RAR قرار بگیرد.

رمز گذاشتن روی فایل زیپ توسط WinZip

نحوه گذاشتن پسورد روی فایل RAR و ZIP هم مانند دو روش قبل بسیار مورد استفاده کاربران قرار میگیرد. برای رمز گذاری فولدر یا فایل ها توسط WinZip ابتدا باید این نرم افزار را از سایت رسمی آن دانلود کنید.

نحوه گذاشتن پسورد روی فایل rar

بعد از نصب نرم افزار آن را باز کنید و از منوی Create/Share گزینه Encrypt را فعال کنید. این کار را می توانید از سمت راست صفحه انجام دهید. حالا کافیست فایل یا فایل هایتان را به قسمت میانی نرم افزار وارد کنید. این کار با Drag کردن امکان پذیر است.

پسورد برای فایل

اگر Encrypt را فعال کرده باشید، بعد از درگ کردن فایل ها باید پنجره‌ای نمایش داده شود که در آن باید رمز مورد نظر خود را وارد کنید. سپس فایل ZIP یا RAR را در یک مسیر ذخیره کنید. اگر بر روی یک فایل پسورد گذاشتید ولی رمز ان را فراموش کرده اید، حتما نرم افزار های حذف پسورد RAR و ZIP را بخوانید؛ توسط این آموزش می تواند فایل زیپ رمز دار را باز کنید.

آموزش گذاشتن رمز روی فایل زیپ و RAR در مک

چگونه روی فایل rar پسورد بگذاریم

اگر نمی دنید چگونه در مک روی فایل RAR پسورد بگذاریم نگران نباشید. برای اینکار ابتدا باید SimplyRAR را دانلود کنید.

پسورد گذاری روی rar

بعد از دانلود، SimplyRAR را اجرا کنید. برای قرار دادن پسورد روی فایل RAR یا زیپ در این برنامه کافیست فایل های مورد نظر خود را در محیط آن درگ کنید.

فایل زیپ رمز دار

از بخش پایین نرم افزار تیک گزینه Password protect را فعال کنید.

آموزش گذاشتن رمز روی فایل زیپ و rar

بعد از فعال کردن تیک گزینه Password protect اکنون شما قادر خواهید بود که برای فایل هایتان پسوردی انتخاب کنید. در باکسی که نمایش داده میشود باید رمز مد نظرتان را دو بار وارد کنید.

رمزگذاری روی فایل زیپ

بعد از انتخاب رمز مناسب و قوی برای فایل RAR خود، بر روی Create RAR کلیک کنید. توجه داشته باشید که متاسفانه در این نرم افزار بر خلاف WinRAR به قابلیت Encrypt نام فایل ها دسترسی ندارید. همچنین اگر چگونگی کار کردن با فایل های زیپ در اندروید را نمی دانید، روش کار با فایل RAR در اندروید را بخوانید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با آموزش ۴ روش پسورد گذاشتن روی فایل RAR و ZIP همراه شما بودیم. آیا تا به امروز طریق نحوه رمزگذاری روی فایل زیپ و RAR در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را می دانستید؟ آیا تا به حال قصد پسورد گذاری روی RAR را داشته اید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون نحوه گذاشتن پسورد روی فایل RAR در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نحوه باز كردن فايل های RAR در اندرويد
نحوه باز کردن فایل های RAR در اندروید
آموزش ۸ روش حل مشکل باز نشدن فایل RAR در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 6 روش فشرده سازی فایل در اندروید
آموزش کامل ۶ روش فشرده سازی فایل در اندروید
آموزش 4 روش استخراج و باز کردن فایل RAR در کامپیوتر
آموزش ۴ روش استخراج و باز کردن فایل RAR در کامپیوتر

نظرات