موتور ساعت دیواری

موتور ساعت دیواری

ساعت های دیواری برای تعمیر نیاز به تخصص و بهره گیری از متد های خاص دارند، البته که موتور ساعت دیواری با یکدیگر متفاوت هستند، مدل های متنوعی چون استاندارد های کوارتز، نسخه های دیجیتال و همینطور ساعت هایی که در آن ها از ذخیره انرژی بهره گرفته می شود.

موتور ساعت دیواری

احتمالا شما هم در خانه و یا محل کار خود ساعت هایی دارید که دیواری و یا رومیزی بوده و نیاز به تعمیر خواهند داشت، در این وضعیت در مورد موتور آن ها باید تحقیقات لازم را انجام دهید. ممکن است عملیات حرکت و همینطور تحمل وزن عقربه ها به خوبی در موتور رعایت نشود.

بعلاوه این که حرکت سریع ثانیه شما نیز می تواند مشکلات زیادی را پدید آورد که باید برای رفع آن معمولا از روش تعویض ومتور استفاده کرد.

استاندارد های زیادی وجود دارد که شما را در انتخاب موتور ساعت دیواری یاری خواهد کرد، بعلاوه این که امروزه بازار های مشترک و مدل های تقلبی و کپی از برند های گوناگون سبب شده است که شما حتی اگر حرفه ای هم باشید امکان تشخیص نسخه اصلی از تقلبی را نداشته باشید راهنمایی هایی خواهیم داشت که با بهره گیری از آن ها می توانید اصالت یک موتور ساعت دیواری را بررسی فرمائید.

تهیه موتور ساعت اصلی

موتور های مکانیکی از نیروی باتری های قلمی و یا کتابی و حتی در نسخه های جدید نیم قلمی استفاده می کنند، قطعا ضربه این موتور ها را به راحتی از کار می اندازد و یا در عادی ترین حالت موجب می شود که ساعت عملکرد درستی نداشته باشد، یا پیش از زمان مقرر جلو خواهد رفت و یا عقب ماندگی سبب می شود که شما به فکر تعویض موتور باشید، تعویض موتورکارساده ای است، البته اگر طراحی ساعت شما از مدل های پیچیده نباشد، یا این قدیمی بودن مدل ساعت شما و یا حتی بروز بودن بیش از حد آن سبب بروز مشکل می گردد.

پیش از هر چیزی در مورد تهیه موتور ساعت های دیواری با شما عزیزان نکاتی را در میان می گذاریم، اولین اصل که باید بدانید بهره گیری از خدمات فروشگاهی است که کالا های خود را با ضمانت، گارانتی اصالت و همینطور کیفیت در اختیارتان قرار می دهد. به هر حال ترجیح تان باید خرید از مراکز فروشی باشد که تاییدیه های لازم را از برند های مبدا دارند.

منظور از برند مبدا تولید سیستم موتور توسط شرکت اصلی است. مثلا در مورد میوتا ژاپن طراح این موتور ها خواهد بود.

تهیه موتور ساعت اصلی

نکات مهم در انتخاب موتور ساعت های دیواری

اگر ساعت دیواری خانه شما در پیش روی عقربه های ثانیه شمار، دقیقه شمار و ساعت شمار با مشکل مواجه است، حرکت درستی ندارند و یا این که گاهی از کار باز می ایستند بهترین پیشنهاد تعویض است؛ چون در این حالت تعمیر موتور ها هم هزینه اضافه ای برای شما در بر خواهد داشت و هم نتیجه ای که انتظارش را دارید نیز اعمال نمی شود. به هر حال نحوه کار ساعت های مکانیکی کمی ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اما می توانید از این موتور ها در تمام ساعت های دیواری استفاده کنید.

نخست باید عیب یابی ساعت انجام شود، پس از آن مراحل تعمیر شروع خواهد شد، شما برد اصلی موتور را از پشت ساعت جدا می کنید، در این وضعیت عقربه ها به حرکت در می آیند و با برداشتن نگه دارنده روی آن ها می توانید عقربه ها را نیز جدا سازید. البته پیش از هر چیزی مطمئن شوید که ساعت دیواری شما تعمیرپذیری خواهد داشت یا خیر؟

در غیر این صورت باید به فکر راه چاره و یا خرید یک ساعت دیگر باشید؛ بهترین و ایده آل ترین گزینه از نظر صرفه اقتصادی و هزینه نیز خرید موتور ساعت و تعویض آن است.

تعویض موتور ساعت دیواری

اصلی ترین مسئله در مورد موتور های ساعت دیواری بی صدا بودن آن است، همینطور اگر می خواهید عقربه را نیز تعویض کنید باید به این نکته توجه کنید که قدرت کافی برای چرخاندن عقربه ها و همینطور هماهنگ بودن وزن آن با موتور نیز وجود دارد. بیش از حد سنگین بودن عقربه ها توان موتور شما را تنها کم خواهد کرد، موتور های ساعت دیواری در مدل های بی صدا و روانگرد عرضه می شوند، نسخه های روانگرد سرعت بیشتر و حرکت آرامی دارند.

البته این بستگی به شما خواهد داشت، برخی به طور کل ترجیح می دهند موتوری را خریداری کنند که سر و صدای آونگ گونه ایجاد می کند. یا این که به دنبال یک ساعت هستند که توان بالایی داشته و حتی از باتری های کتابی استفاده می کند. برای آن ها کیفیت حرف اول را می زند، اما نمی دانند که برخی تکنولوژی ها قدیمی شده، کم یاب بوده و به همین دلیل هزینه خرید آن ها بالاتر است.

صرفا گران بودن نمی تواند دلیل بر کیفیت باشد. برخی مواقع این که تعیین کننده یک موضوع را نفی کنیم می تواند نتیجه عکس داشته باشد.

موتور برای ساعت های عقربه ای

بهتر است پیش از خرید ساعت های دیواری چند مسئله را در ذهن داشته و در هنگام انتخاب به مرور این فاکتور ها را پیاده سازی و بررسی کنید، نخست این که اندازه ساعت همیشه مهم است، ساعت های بیش از حد بزرگ از برند های نامعتبر و شناخته نشده ممکن است پس از مدتی بی دلیل از کار افتاده و در نتیجه هزینه دیگری را نیز برای شما در پی داشته باشند. در این وضعیت ناچار به تعویض ساعت هستید.

اما راه دیگری نیز وجود دارد و آن هم خرید موتور برای می باشد. پیش از هر چیزی باید بدانید که خرید موتور از یک فروشگاه نامعتبر قطعا اشتباه است، چون ما معمولا انتظار داریم که ساعت های دیواری مدت زمان طولانی تری به فعالیت خود با یک باتری ادامه دهند.

در صورتی که موتور ساعت را از برند معتبری خریداری نکنید پس از مدتی با مشکل مواجه شده، مدام نیاز به تغییر باتری خواهید داشت و در نهایت یک وضعیت بدتر این خواهد بود که امکان تعمیر در برخی مدل ها به هیچ عنوان وجود ندارد و یا این که شما حتی نمی توانید موتور هماهنگ با فریم و قاب تهیه کنید.

موتور برای ساعت های عقربه ای

خرید موتور ساعت خانگی با ضمانت اصالت

شما می توانید از طریق مرجعی که امروز به معرفی آن پرداختیم، موتور برای انواع ساعت های دیواری، ایستاده، رومیزی و همینطور در فریم های مختلف چوبی، پلاستیکی و فلزی را تهیه کنید، تفاوتی ندارد که ساعت شما طراحی و ساخته شده توسط چه شرکتی خواهد بود، در نهایت این امکان وجود دارد که موتور آن را تعویض کنید نگران نباشید. در صورت نیاز تیم پشتیبانی با شما مکالمه ای خواهد داشت و اگر در مورد خریدتان سوالی دارید به آن ها پاسخ های منطقی داده خواهد شد.

ضمن این که تمامی قیمت ها بروز بوده و مدل های اصلی با قیمت مصوب توسط شرکت در دسترس مشتریان قرار می گیرند. در صورتی که میله ساعت به درستی کار نمی کند، آونگ از کار افتاده است و با تعویض مدام باتری کلافه شده اید می توانید هم اینک موتور آن را تعویض کرده و با سفارش یک موتور جدید با کیفیت بالا و اورجینال برای همیشه از این گونه دردسر ها رهایی یابید.

بسته به سلیقه و نیازتان موتور ساعت دیواری ایده آل را خریداری فرمائید، می توانید از خدمات پس از فروش نیز بهره مند شوید.

تهیه و تنظیم این مطلب توسط فروشگاه موتور ساعت دیواری calaha.ir انجام شده است .

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

اشتراک گذاری
لینک کوتاه
برچسب ها

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات