رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن ماشین حساب ویندوز 10

۷ روش رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن ماشین حساب ویندوز ۱۰

ماشین حساب ویندوز ۱۰ ➗ یکی از ابزار های مفید و کاربردی در ویندوز ۱۰ است که بسیاری از کاربران روزانه با آن سر و کار دارند. اما گاهی اقات ممکن است با مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ مواجه شوید که در این صورت باید به دنبال رفع مشکل ماشین حساب ویندوز ۱۰ باشید. برای اینکه بدانید چطور ماشین حساب ویندوز ۱۰ را تعمیر کنید، امروز با روش های حل مشکل باز نشدن ماشین حساب ویندوز ۱۰ همراه انزل وب باشید.

آموزش حل مشکل کار نکردن ماشین حساب ویندوز ۱۰

How to fix Windows 10 Calculator not Open and Working

اگر نمی دانید چرا ماشین حساب ویندوز ۱۰ کار نمی کند نگران نباشید. خوشبختانه روش های مختلف و زیادی جهت حل مشکل کار نکردن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ وجود دارد که امروز در انزل وب تمامی آنها بررسی و آموزش داده شده است. همچنین اگر با قسمت سرچ ویندوزتان هم به مشکل خورده اید، حتما کار نکردن سرچ در ویندوز ۱۰ را بخوانید.

راه اندازی مجدد ماشین حساب ویندوز ۱۰

گاهی اوقات این مشکل با راه اندازی مجدد ماشین حساب ویندوز ۱۰ قابل حل است. برای پیگیری آن ابتدا به تنظیمات ویندوز ۱۰ رفته و سپس مسیر System > Apps & features را دنبال کنید.

مشکل کار نکردن ماشین حساب در ویندوز 10

به دنبال Calculator بگردید و بعد از پیدا کردن بر روی آن کلیک کنید. سپس گزینه Advanced options نمایش داده میشود که باید آن را انتخاب کنید.

تنظیمات ماشین حساب ویندوز 10

در این مرحله باید Reset را انتخاب کنید. اگر بعد از کلیک بر روی آن پیغامی به نمایش درآمد، مجددا Reset را بزنید. حالا دوباره چک کنید که آیا مشکل باز نکردن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ بر طرف شده است یا خیر.

حذف و نصب مجدد ماشین حساب ویندوز ۱۰

برای حذف و نصب مجدد ماشین حساب ویندوز ۱۰ همانطور که پیداست باید ابتدا ماشین حساب را از سیستم حذف نمایید. جهت حذف آن ساز و کار های متفاوتی پیش بینی شده است که راحت ترین آنها استفاده از نرم افزار CCleaner برای اینکار است.

پاک شدن ماشین حساب ویندوز

برای پاک شدن ماشین حساب ویندوز نرم افزار را نصب نمایید. سپس به بخش Tools رفته و Uninstall را بزنید. در میان لیستی که نمایش داده میشود، Calculator را انتخاب کنید و در نهایت از سمت راست صفحه، Uninstall را بزنید تا حذف ماشین حساب ویندوز ۱۰ انجام شود.

رفع مشکل ماشین حساب ویندوز 10

حالا به مایکروسافت استور رفته و به دنبال Windows Calculator بگردید. بر روی Install کلیک کنید تا دوباره نصب شود. حالا مجددا مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ بررسی کنید.

وارد شدن به ویندوز ۱۰ با حساب دیگر

یکی دیگر از راه های رفع مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ وارد شدن به ویندوز ۱۰ با حساب دیگر است. برای اینکار ابتدا باید User جدید در ویندوز ایجاد بکنید.

رفع مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز 10

ابتدا Start را بزنید و سپس Settings > Account > Family & other users را دنبال کنید. سپس Add someone else to this PC را بزنید و با وارد کردن اطلاعات خود اقدام به اضافه نمودن حساب کاربری جدید در کامپیوتر بکنید. در آخر ری استارت کرده و با حساب جدیدی که ساختید وارد شوید و ببینید که آیا اینجا ماشین حساب به خوبی کار میکند یا خیر.

استفاده از ماشین حساب های دیگر ویندوز ۱۰

رفع مشکل ماشین حساب ویندوز 10

روش پیشنهادی دیگر که از همچنین بی دردسر تر نیز هست، استفاده از ماشین حساب های دیگر ویندوز ۱۰ است. برای ویندوز ۱۰ ماشین های حساب های بسیار خوبی از ساده تا فوق العاده پیشرفته به انتشار درآمده. البته انتخاب ماشین حساب مناسب برای شما به دلیل گسترش و وسعت انواع آنها ممکن است برایتان کار دشواری باشد به همین دلیل برای انتخاب ماشین حساب مناسب در سطح خود، حتما به ۱۰ تا از بهترین برنامه ماشین حساب ویندوز نگاهی بکنید.

حل مشکل ماشین حساب ویندوز ۱۰ با Troubleshooter

فعال سازی ماشین حساب ویندوز 10

ابتدا فایل اجرای Troubleshooter را دانلود و آن را اجرا نمایید. پس از اجرا، گزینه Next را بزنید تا عمل اشکال یابی به اجرا در بیاید.

روش رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن ماشین حساب ویندوز 10

کمی صبر کنید تا نرم افزار به خوبی سیستم شما و نرم افزار های آن را عیب یابی کند. این فرایند خیلی طولانی نیست ولی ممکن است چند دقیقه از شما وقت بگیرد. در نهایت مشکلات سیستم شما به نمایش در میاید. در آن میان بگردید آیا موردی مشکوک مربوط به ماشین حساب شما هست یا خیر.

فعال سازی ماشین حساب ویندوز ۱۰ با آپدیت آن

از دیگر روش هایی که می تواند به حل مشکل ماشین حساب ویندوز ۱۰ شما کمک کند، آپدیت ماشین حساب ویندوز ۱۰ است. برای آپدیت ماشین حساب ویندوز ۱۰ ابتدا به سراغ استور مایکروسافت بروید.

آموزش حل مشکل کار نکردن ماشین حساب ویندوز 10

سپس از طریق سه نقطه بالا سمت راست، اقدام به باز کردن منو بکنید.

مشکل باز نکردن ماشین حساب در ویندوز 10

حالا بر روی Downloads and updates کلیک کنید تا به صفحه آپدیت نرم افزار ها بروید.

تنظیمات ماشین حساب ویندوز 10

حالا بر روی ماشین حساب یا Calculator کلیک کنید و گزینه آپدیت مربوط به آن را بزنید. اگر کار نکرد، Get updates را بزنید تا تمام نرم افزار های سیستم شما بروز شوند. بعد از بروزرسانی سراغ ماشین حساب ویندوز ۱۰ رفته و شکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ بررسی کنید.

رفع مشکل ماشین حساب ویندوز ۱۰ با CMD

آموزش حل مشکل کار نکردن ماشین حساب ویندوز 10

ابتدا سراغ جستجو ویندوز رفته و عبارت CMD را در آن وارد کنید. سپس بر روی اپلیکیشن مزبور کلیک راست کرده و گزینه Run As Administrator را بزنید. بعد از باز شدن آن باید دستور sfc /scannow نوشته و اینتر را بزنید. این دستور وظیفه بازرسی فایل های مهم و اساسی سیستم را بر عهده دارد و اگر خطا یا اشکالی در میان آنها باشد آنان را تعمیر و اصلاح خواهد کرد ازین رو ممکن است اتمام آن کمی طول بکشد.

پس از اتمام فرایند دستور سیستم خود را خاموش و روشن کرده و مجددا سراغ ماشین حساب بروید و ببینید که آیا علت باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ پیدا کرده اید یا خیر. همچنین اگر با باز شدن Task Manager نیز به مشکل برخورده اید، حتما از کار نکردن و باز نشدن Task Manager ویندوز استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با ۷ روش رفع مشکل کار نکردن و باز نشدن ماشین حساب ویندوز ۱۰ همراه شما بودیم. آیا پیش از این با مشکل باز نشدن ماشین حساب در ویندوز ۱۰ مواجه شده بودید؟ آیا از چگونگی رفع مشکل ماشین حساب ویندوز ۱۰ اطلاعی داشتید؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون پاک شدن ماشین حساب ویندوز در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین برنامه ماشین حساب ویندوز 10 ، 8 و 7
۱۰ تا از بهترین برنامه ماشین حساب ویندوز ۱۰ ، ۸.۱ و ۸
آموزش تصویری کار با دکمه های ماشین حساب معمولی ، مهندسی و..
آموزش تصویری کار با دکمه های ماشین حساب معمولی ، مهندسی و..
بهترین برنامه های ماشین حساب ساده و حرفه ای اندروید
۱۲ مورد از بهترین برنامه ماشین حساب ساده و حرفه ای اندروید
5 سایت برتر تولید اعداد تصادفی به صورت آنلاین برای قرعه کشی و..
۵ سایت برتر تولید اعداد تصادفی به صورت آنلاین برای قرعه کشی و..

نظرات