حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی اندروید ، آیفون و..

علت و ۸ روش حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی اندروید ، آیفون و..

معمولا در زمان خرید گوشی جدید تا مدت ها بعد تمام امورات مربوط به آن خوب پیش میرود اما بعد از مدتی خصوصا در بلند مدت متوجه مسائلی میشوید. یکی از مسائل دیر شارژ شدن باتری گوشی ? است که در آن شما باید به طور دقیق به دنبال علت دیر شارژ شدن گوشی بگردید. برای بررسی و حل دلیل دیر شارژ شدن گوشی های اندروید و آیفون امروز با ۸ روش حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی همراه انزل وب باشید.

دلیل و رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون ، سامسونگ ، هواوی و..

How to Fix Phone Battery Charging Slow in iPhone, Samsung, Huawei And …

اینکه دقیقا چرا گوشی دیر شارژ میشود می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که هر کدام در نوبه خود دلیل محکمی بر دیر شارژ شدن گوشی اندروید یا آیفون هستند. برخی دلایل ممکن است به موبایل شما مربوط نبوده و به منبع برق، کابل شارژ یا .. مربوط باشد. در مقابل برخی دلایل داخلی بوده و اپلیکیشن ها و باتری موبایل در آن دخالت دارند. در طرفی اگر می خواهید علت زود تمام شدن شارژ گوشی را بدانید، حتما راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ را بخوانید.

استفاده از کابل شارژ نامناسب علت کند شارژ شدن گوشی

اگر مدت زمان شارژ شدن گوشی شما بیش از اندازه طولانی است، بررسی کابل USB همیشه باید اولین قدم شما باشد. این را هم در نظر گرفته باشید که در طول استفاده روزمره کابل USB دچار انواع سایش و پارگی میشود و به تدریج از بین میرود. بسیاری از افراد همان کابل شارژر که سالها بر روی دستگاه خود استفاده میکردند را هنوز هم بکار میبرند غافل از اینکه کابل های USB بسیار آسیب پذیر هستند.

دلیل دیر شارژ شدن گوشی آیفون

کابل های USB پاره می شوند، خم می شوند، اتصالی می کنند و در مواقعی دچار احتراق و انجماد می شوند و به صورت روزانه به دستگاه ها وصل و خارج می شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینست که کابل های USB طوری طراحی شده اند که از پورت دستگاه شما استحکام کمتری داشته باشند تا هنگامی که فشار به پورت دستگاه می آید، ترجیح بر این باشد که کابل USB خراب شود زیرا تعویض کابل بسیار ساده تر و ارزان تر است. به همین دلیل است که تولید کنندگان به طور عمدی کابل های USB را ضعیف ساخته اند تا از صدمات احتمالی به موبایلتان جلوگیری شود.

داشتن منبع برق ضعیف برای شارژ موبایل و تبلت

دیر شارژ شدن موبایل

اگر برای شارژ تلفن یا تبلت خود از رایانه شخصی خود استفاده می کنید، تلفن شما خیلی آهسته شارژ می شود. حتی با USB 3.0، خروجی انرژی استاندارد فقط ۰.۹ میلی آمپر و برای USB 2.0 فقط ۰.۵ میلی آمپر است. البته این در شرایط ایده آل است زیرا هر گونه آسیب به کابل USB یا درگاه های شما می تواند آن جریان ناچیز انرژی را حتی پایین بیاورد.

به همین ترتیب، اگر از شارژ بی سیم استفاده می کنید، در مقایسه با یک پریز برق عملکرد بسیار ضعیف تری مشاهده خواهید کرد و ممکن است علت دیر شارژ شدن تبلت سامسونگ ، لنوو و.. باشد. هیچ کس استدلال نمی کند که شارژ بی سیم بد است؛ مطمئناً اینگونه نیست ولی وقتی پای شارژ سریع به میان می آید، یک پریز دیواری از هر چیزی قوی تر است.

دیر شارژ شدن موبایل بخاطر داشتن آداپتور نامناسب

دیر شارژ شدن موبایل

بله، همان چیز کوچکی که همیشه آن را به دیوار متصل می کنید، می تواند از اصلی ترین دلایل دیر شارژ شدن موبایل شما باشد. تمامی آداپتور ها دارای قدرت خاصی هستند که برای دستگاه های رنج قدرتی خاصی ساخته شده هستند. اگر دستگاه شما خیلی کند شارژ می شود، بهتر است یک آداپتور شارژر جدید را بگیرید تست کنید و در صورت بازگشت به سرعت قبل، یک آداپتور شارژ خوب با قدرت کافی تهیه نمایید.

ممکن است موبایل شما قدیمی باشد

این می تواند از نظر شما یک موضوع بعید باشد اما ممکن است زمان به روزرسانی دستگاه شما باش. واقعیت این است تلفن های هوشمند بالاخره قدیمی میشوند. موبایلهای مدرن دارای پردازنده هایی هستند که از شارژ سریعتر پشتیبانی می کنند و همچنین برخی از دستگاه ها قابلیت توربوشارژ را دارند.

حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی

اگر احساس می کنید تلفن شما در مقایسه با افرادی که دستگاه های جدیدتری دارند، ضعیف تر شارژ می شود، علت دیر شارژ شدن گوشی و زود خالی شدن آن قطعا قدیمی بودن موبایل نسبت به دستگاه های دیگر است. پس با توجه به توضیحات پیش، حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی، خرید یک موبایل جدید است.

وجود باتری بی کفیت در موبایل یکی از دلایل دیر شارژ شدن گوشی

دلیل و رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون ، سامسونگ ، هواوی و..

موارد بسیاری وجود دارد که سازندگان موبایل ها فراخوان هایی برای کل موبایل ها جهت تعویض باتری های بی کفیتی که به اشتباه در دستگاه قرار گرفته صادر میکنند. به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید که آیا مدل تلفن شما باتری بدی را در خود دارد و سازنده آن فراخوان صادر کرده است یا خیر و آیا می توانید جایگزینی را از ارائه دهنده خود بدست آورید یا نه. همچنین این را هم در نظر بگیرید که مانند تمام تلفن همراه های دیگر، باتری ها به مرور زمان دچار خرابی و ضعیف شدن میشوند.

البته متأسفانه، اکثر تلفن های هوشمند مدرن دیگر باتری های قابل تعویض ندارند. این بدان معناست که اگر سلول های باتری بمیرند، مجبور خواهید بود که گوشی را باز کنید یا  آن را برای تعویض باتری به فروشگاه یا مراکز تعمیراتی ارسال کنید.

استفاده زیاد و مداوم از تلفن همراه دلیل دیر شارژ شدن گوشی آیفون و..

نگاهی به آینه بیندازید، زیرا وقت آن است که برای خود پیرامون کار با موبایل، مقطعی تعیین کنید. بررسی کنید که شما چقدر معتاد به شبکه های مجازی هستید؟ آیا بیش از اندازه با موبایلتان کار می کنید؟ آیا در حین شارژ شدن، معمولاً با تلفن خود بازی می کنید؟

علت کند شارژ شدن گوشی

تعداد غافلگیرکننده‌ای از کاربران تلفن های هوشمند آگاه نیستند که بزرگترین عامل تخلیه باتری تلفن آنها، صفحه نمایش است. لحظه به لحظه‌ی روشن نگه داشتن این صفحه نمایش زیبا که وضوح بالایی هم دارد از باتری استفاده می شود. اگر این مسئله را با یکی دیگر از مشکلات فوق ترکیب کنید، ممکن است با مشکل دیر شارژ شدن گوشی مواجه شوید.

نصب و اجرای برنامه ها به صورت پس زمینه

علت دیر شارژ شدن تبلت لنوو

اگر چه صفحه نمایش عامل اصلی تخلیه باتری شماست اما ممکن است برخی از برنامه ها را در پس زمینه اجرا کنید که دائماً در حال تخلیه انرژی هستند و باعث می شوند تلفن شما کندتر شود. بررسی کنید علی رغم استفاده از شارژر دیواری، باز هم دیر شارژ شدن گوشی ال جی یا هواوی و … وجود دارد؟ اگر چنین است، ممکن است نصب و اجرای برنامه ها به صورت پس زمینه مسئله شما باشد.

برنامه های اندرویدی اغلب پس از باز شدن فقط برای لحظه‌ای، در پس زمینه خود را بوت می کنند یا اجرا می شوند. اگر چه این مسئله مشکلی بزرگتر از آن است که در حال حاضر وجود دارد، Android در مدیریت کارآمد منابع بهتر و بهتر می شود. بهترین کار این است که نرم افزار های اضافی و مشکوک را حذف کنید یا آنها را از تنظیمات موبایلتان ببندید.

پورت USB موبایل دچار آسیب دیدگی شده است

علت دیر شارژ شدن تبلت لنوو

آخرین دلیلی که می تواند علت دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ ، هواوی ، ال جی یا هر برند موبایل دیگری باشد، این است که احتمالا پورت USB موبایل دچار آسیب دیدگی شده است. با دقت به درون پورت یو اس بی نگاه کنید که آیا شکستگی، گرد و غبار زیاد یا هر عامل محدود کننده دیگری وجود دارد یا خیر. در صورتی می توان به آسیب دیدگی پورت موبایل یقین پیدا کرد که شما تمام موارد بالا را چک کرده باشید. در این صورت باید موبایل خود را به نمایندگی های معتبر یا مراکز تعمیراتی برده و آن را اساسا تعمیر نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب با علت و ۸ روش حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی اندروید ، آیفون و… همراه شما بودیم. آیا پیش از این دلیل و رفع مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون ، سامسونگ ، هواوی و.. را می دانستید؟ آیا مشکل دیر شارژ شدن گوشی برای شما هم پیش آمده است؟ همچنین می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را پیرامون دیر شارژ شدن تبلت ها در بخش دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید
آموزش ۷ روش حل مشکل سایلنت شدن خودکار گوشی اندروید
اقدامات بعد از خیس شدن و افتادن گوشی آیفون، اندروید و.. در آب
اقدامات مهم بعد از خیس شدن و افتادن گوشی آیفون، اندروید و.. در آب

نظرات