آموزش راهنمای کار با مترونوم

مترونوم چیست؟ آموزش استفاده از مترونوم دیجیتالی و مکانیکی

مترونوم یک ابزار موسیقی ? است تا موسیقی دانان بدانند سرعت ایده آل آن ها باید چقدر باشد و همچنین به تمرین ریتم کمک می کند. برای بررسی اینکه مترونوم چیست؟ آموزش استفاده از مترونوم دیجیتالی و مکانیکی با انزل وب همراه باشید.

آموزش راهنمای کار با مترونوم (Metronome)

How to Use a Metronome

مترونوم صدای ریتمیک متوالی را فراهم می کند که به نگه داشتن ریتم در زمان مناسب برای قطعه کمک می کند. ترکیب یک مترونوم به عنوان یک قسمت معمولی از تمرین شما می تواند به شما در تسلط بر یک قطعه موسیقی و بهبود عملکرد شما کمک کند. برای هر موسیقی دان است مهم است که چگونه از مترونوم استفاده کند.

مترونوم چیست و انتخاب آن چگونه است؟

آموزش راهنمای کار با مترونوم

انواع مختلف مترونوم ها را را بیاموزید. مترونوم های دیجیتالی به اندازه جیب شما تولید شده اند، مترونوم های مکانیکی نیز وجود دارند. مترونوم های به شکل برنامه برای تلفن همراه نیز موجود است که می توانید از آن استفاده کنید. بسته به نیاز شما برخی از سبک های مترونوم بهتر از سایرین عمل می کنند. به طور کلی مترونوم های مکانیکی برای بسیاری از سازهای کلاسیک که در یک ارکستر پیدا خواهید کرد بسیار خوب کار کنند.

چه کسی باید از مترونوم استفاده کند؟

نوازندگان گیتار در تمام سطوح به ویژه مبتدیان باید از مترونوم استفاده کنند. گذشته از اینکه باعث می شود ال دقیق تر ساز بنوازیم تمرین با مترونوم مزایای دیگری دارد. یکی از مزیت های مهم ایجاد توانایی انجام در حالی که ذهنیت دیگری را در ذهن داشته باشید. اگر همیشه می خواهید با یک نوازنده دیگر کار کنید ریتم برای نگه داشتن حس زمان بندی شما ضروری است. همچنین یک حس ریتم و زمان بندی درونی ایجاد می کند.

مترونوم سازهای زهی، درامر و گیتار

آموزش راهنمای کار با مترونوم

ویژگی های اضافی مورد نیاز خود را تعیین کنید. ابزاری را که با آن می نوازید را در نظر بگیرید. انتخاب گسترده ای از مترونوم ها و ابزارهای اضافی بر اساس ساز شما در بازار وجود دارد. به عنوان مثال اگر شما درامر هستید ممکن است به یک جک هدفون، یک خط خارج یا ویژگی های کنترل صدا نیاز داشته باشید. اگر یک ساز زهی دارید که باید تنظیم شود ممکن است بخواهید با یک تیونر مترونوم را انتخاب کنید. اگر نیاز به استفاده از مترونوم خود دارید یک مترونوم برنامه دیجیتالی یا تلفنی کوچکتر را نسبت به بزرگترهای مکانیکی بزرگتر انتخاب کنید. با توجه به نیازتان مترونوم سه تار ، گیتار ، پیانو ، تار و.. را انتخاب کنید.

راهنمای خرید و کار با مترونوم

آموزش راهنمای کار با مترونوم

مترونوم را پیش از خرید حتما امتحان کنید. وقتی تمرین می کنید مترونوم زیاد کار می کند، گاهی اوقات بسته به سرعت قطعه بیش از ۱۰۰ بار در دقیقه است. مهم است که یک مترونوم را امتحان کنید تا مطمئن شوید صدایی را ایجاد می کند که می توانید با آن کار کنید. برخی از مترونوم های دیجیتال یک بوق دیجیتالی مرتفع را ایجاد می کنند در حالی که بسیاری از آنها صدای یک صدای ضرب را شبیه به یک ساعت بسیار بلند می کنند. سعی کنید در کنار مترونوم آهنگ بنوازید و اطمینان حاصل کنید که صدا به شما کمک می کند تا سرعت خود را حفظ کنید بدون اینکه عصبی شود و یا عملکرد شما را منحرف کند. چندین برنامه مترونوم به صورت رایگان در فروشگاه پلی استور در دسترس است.

آموزش کار با مترونوم دیجیتالی

آموزش راهنمای کار با مترونوم

سرعت را تنظیم کنید. بیشتر مترونوم های دیجیتال از BPM یا بیت در دقیقه به عنوان روشی برای اندازه گیری سرعت قطعه استفاده می کنند. برخی از مترونوم های تلفن همراه حتی به شما امکان می دهند ضرب را بر روی صفحه نمایش خود ضربه بزنید تا سرعت مربوطه را بدست آورید. در اکثر مترونوم های کوارتز BPM در حاشیه شماره گیری قرار دارد.

طریقه استفاده از مترونوم و عدد مترونوم

آموزش راهنمای کار با مترونوم

زمان را تنظیم کنید. بسیاری از مترونوم های دیجیتال به شما امکان می دهد تا زمان را تنظیم کنید اما بیشتر مترونوم های مکانیکی این کار را نمی کنند. زمان شامل ۲ عدد است، عدد بالا تعداد بیت ها را در یک اندازه گیری نشان می دهد. شماره پایین مقدار بیت را نشان می دهد.

چگونه با مترونوم هماهنگ شویم؟

آموزش راهنمای کار با مترونوم

میزان صدا را تنظیم کنید. تنظیم میزان صدا مترونوم برای هر دستگاه دیجیتالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بسیاری از مترونوم مکانیکی تنظیم صدا را ندارند اما نوازندگان می توانند نوسان مترونوم را دنبال کنند تا حتی اگر قادر به شنیدن مترونوم بر روی موسیقی نباشند زمان دقیق را حفظ کنند. برخی از مترونوم های الکترونیکی دارای چراغ LED هستند که به موقع با ضرب روشن و خاموش می شوند.

نواختن با مترونوم

آموزش راهنمای کار با مترونوم

قبل از استفاده از مترونوم خود را با نت های موسیقی آشنا کنید. قطعه را بدون توجه به زمان در ابتدا تمرین کنید. هنگامی که یادداشت ها و آکورد را می شناسید و به ترتیبی که آنها می نوازید درک خوبی داشته باشید، می توانید با ریتم مناسب روی اجرای قطعه تمرکز کنید.

نحوه استفاده از مترونوم برای پیانو و گیتار

آموزش راهنمای کار با مترونوم

کم کم شروع کنید به تمرین آهسته تا پس از هماهنگی بتوانید سرعت خود را افزایش دهید. برای شروع ابتدا مترونوم خود را روی ۶۰ یا ۸۰ BPM تنظیم کنید. قبل از شروع به نواختن چند لحظه به مترونوم گوش دهید. ممکن است بخواهید به پاهای خود ضربه بزنید یا مترونوم را تماشا کنید تا به شما کمک کند تا سرعت خود را تنظیم کنید.

آموزش راهنمای کار با مترونوم

روی مناطق مشکل تمرکز کنید. موسیقی به صورت کامل سخت نیست ولی بعضی از نقاط سخت تر از سایرین می شوند. از مترونوم با سرعت آهسته استفاده کنید و یکبار آن را یادداشت کنید تا دستان شما با حرکات مورد نیاز بیشتر آشنا شوند. همچنین می توانید یک بار در یادداشت ها اضافه کنید تا یک نقطه مشکل را برطرف کنید فقط با اولین نت قطعه شروع کنید.

آموزش راهنمای کار با مترونوم

سرعت را بالا ببرید. هنگامی که احساس راحتی و اعتماد به نفس قطعه را آرام کردید، سرعت را افزایش دهید. افزایش های کوچک بهتر هستند. بالاتر از تنظیمات قبلی، حدود ۵ BPM سرعت را افزایش دهید.

آموزش راهنمای کار با مترونوم

خودت را امتحان کن. هنگامی که احساس کردید به یک قطعه موسیقی تسلط پیدا کرده اید، می توانید این قطعه را به همراه مترونوم تمرین کنید. می توانید برای مترونوم سنتور ، تبنک ، دف و.. نیز از شیوه گفته شده استفاده کنید. اگر دوست دارید تا شبیه ساز پیانو در اندروید و آیفون خود داشته باشید مطلبی برای شما در این زمینه نوشته شده است.

آموزش استفاده از Metronome برای گیتار

تعدادی تمرین وجود دارد که می توانید با استفاده از مترونوم انجام دهید تا سرعت نواختن را بهبود بخشد و همچنین به زمان بندی خود کمک کنید. این تمرین را با مترونوم خود امتحان کنید. ما در اینجا از رشته های باز استفاده می کنیم زیرا می خواهیم تمرکز خود را روی دست برجسته کنیم، بدون اینکه حواسمان باشد به وسیله یک ریف روی حرکات دست فاصله بگیرد.

آموزش راهنمای کار با مترونوم

مترونوم خود را روی ۵۰ BPM تنظیم کنید. ۵ بیت را افزایش دهید تا زمانی که به طور تصادفی شروع به انتخاب رشته اشتباه نکنید. خود را به چالش بکشید و از سرعت لذت ببرید. اگر دوست دارید تا به صورت آنلاین نوازندگی کنید مطلبی در این زمینه آماده کرده ایم که می تواند به شما کمک کند.

تمرین ریتم بدون داشتن مترونوم پاندولی

در حالی که تمرین با مترونوم شما مؤثرترین روش برای تمرین خواهد بود، وقتی قادر به استفاده از آن نیستید گزینه های دیگری برای تمرین ریتم وجود دارد. اگر بتوانید به آهنگی که یاد می گیرید دسترسی پیدا کنید نواختن همزمان با آهنگ به شما کمک می کند تا ریتم خود را حفظ کنید و یک روش سرگرم کننده برای تمرین است. هر نوع حرکت بدن می تواند در حفظ ریتم ثابت مانند تکان دادن سر شما یا ضربه زدن به پای شما کمک کند. اگر علاقه به یادگیری گیتار با گوشی هوشمند خود را دارید می توانید مطلب ما را در این زمینه مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به این پرسش پاسخ دادیم که مترونوم چیست و آموزش استفاده از مترونوم دیجیتالی و مکانیکی را بررسی کردیم و امیدواریم بتوانید از مترونوم برای ارتقا نوازندگی خود استفاده کنید. میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه کار با مترونوم با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات